iX 50 tuli hommattua, kun käytettyjen hinnoissa vihdoin reilu pudotus alaspäin. Kokemukset tähän asti: Ajokokemus todella hyvä, ketterä kaupungissa ja todella vakaa ja hiljainen maantiellä. Range nollakeleillä jotain 450km luokkaa (toki riippuu paljon kaikesta…). Ovet ei itseä ole häirinneet, toki lumikeleistä ei vielä kokemusta. X5 45e oli toinen vaihtoehto, mutta tämä tuntui että tässä saa vähän enempi erilaista ja edullisemmat käyttökulut.
iX
Collapse
X
-
Onko joku sovittanut G05:n 19" vanteita IX50:een? Tiedän että tehtaalta ei 20" pienempiä näihin ole saanut, mutta mahtuuko ne jarrujen koon puolesta? Vanteiden speksithän on aika samat G05:ssa ja akselimassa jopa isompi kuin iX50:ssä. Enkä nyt ole kiinnostunut kommenteista että ne ei ole yhtä energiatehokkaat ;-)M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Noihin luukun ym jäätymisongelmiin aivan pistämätön väline on akkukäyttöinen lämpöpuhallin. Minulla on nykyään aina autossa mukana. Hyvin aukeaa jäätynyt latauslukko ja VAG kulkineen jäätyilevät takajarrut.Originally posted by tiko4tiko View Post
Kiitos päivityksestä ja rehellisestä sellaisesta, vaikka viilentää mulla viimeisetkin ajatukset iX:n osalta. Tämä vahvistaa käsitystäni iX:n sopivuudesta talveen omassa käytössäni.
Tulin eilen illalla junalla kotiiin ja auton lämmitys ei ollut käynnistynyt etänä (todennäköisesti juna paskan netin vuoksi). Vaikka pakkasta ei paljoa ollut, kaikki ovet ja kahvat oli tukevasti jäässä
Tuli mieleen, että mikäköhän olis ollut tilanne autossa, jossa on nämä nykyajan sähköautoiun hienoudet - paskat oven kahvat ja karmittomat ovet. Perinteisenkin desingin oviin sai laittaa jonkin verrran voimaa mutta varoen, että kahva ei jää käteen. Ja tottakai kotipihassa latausluukku ei sitten auennut lainkaan ilman lämminvesipussia, kuin superliimalla olisi luukku ollut kiinni. Mullahan auto on taivasalla läpi koko talven, niin kuin sullakin.
Täytyy poistaa iX kokonaan seurannasta, ajanhukkaa näitä on mobile.de:sta bongailla, kun pähkäilyn ja vatuloinnin jälkeen päätyy mustalle listalle kumminkin, vaikka iX:ssä on paljon hyviä ominaisuuksia.
Comment
-
Originally posted by melperri View Post
Noihin luukun ym jäätymisongelmiin aivan pistämätön väline on akkukäyttöinen lämpöpuhallin. Minulla on nykyään aina autossa mukana. Hyvin aukeaa jäätynyt latauslukko ja VAG kulkineen jäätyilevät takajarrut.
Mini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
Ei tuossa ole pelkoa luukun sulamisesta tai vaurioitumisesta? Johdollinen antaa 300-500 astetta... Käyttäisin itse kuumavesipussia, jota käytän muissakin lukko-ongelmissa.Originally posted by melperri View Post
Noihin luukun ym jäätymisongelmiin aivan pistämätön väline on akkukäyttöinen lämpöpuhallin. Minulla on nykyään aina autossa mukana. Hyvin aukeaa jäätynyt latauslukko ja VAG kulkineen jäätyilevät takajarrut.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Akkukäyttöisissä usein säädöt alkaen jopa 30 astetta. Itsekin tuli tuollainen hankittua viime talveksi kun 50€:llä sai akkuineen. Nolla kertaa kyllä toistaiseksi tarvittu, mutta sen kerran kun on pulassa niin on varmasti tyytyväinen ostokseenOriginally posted by Laku View Post
Ei tuossa ole pelkoa luukun sulamisesta tai vaurioitumisesta? Johdollinen antaa 300-500 astetta... Käyttäisin itse kuumavesipussia, jota käytän muissakin lukko-ongelmissa.
S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
Jarrut ei tule 20” lähelle vanteen kehää, eli sen puolesta mahtunee helposti. Vakio ET tulee suht lähelle vanteen puolia, eli et luvun suhteen tarkempaa. Vakio 20” on 8,5J ET 28. Tuossakin koossa jo 60-profiilin renkaat, et sen puolesta ehkä ei pienempiä vanteita tarvitse laittaa?Originally posted by MajorDrake View PostOnko joku sovittanut G05:n 19" vanteita IX50:een? Tiedän että tehtaalta ei 20" pienempiä näihin ole saanut, mutta mahtuuko ne jarrujen koon puolesta? Vanteiden speksithän on aika samat G05:ssa ja akselimassa jopa isompi kuin iX50:ssä. Enkä nyt ole kiinnostunut kommenteista että ne ei ole yhtä energiatehokkaat ;-)E39 M5 2002
E70 X5 3.0sd 2008
E83 X3 3.0i 2005
G21 330e
Comment
-
Harkinnassa vaihtaa X3 30e joko iX 40e tai X5 45e. iX:ien (40e) hinnat näyttää tulevan vauhdilla alas. Kun tätä ketjua lukee niin liikaa positiivisia kommentteja ei näy. Millaisia kokemuksia omistajilla on 40e:n talvirangesta? parilla lyhyellä koeajolla ei näytön antamat arviot vakuuttaneet, mutta mikä lie käytännön kokemus?Tuo X5 45e tosin tuntuu jollain tavalla enemmän autolta, yksi sellainen kerkesi jo olemaan mutta piti perua kauppa kun ei sitten lopulta ollut sitä mitä piti.
Comment
-
Youtubesta tuli aiemmin katsottua ja mielikuva oli, että range näissä mieluummin yllättää ylöspäin odotuksiin nähden. iX40 varmaan 250-300km pääsee pakkasellakin. Norjan Björn näitä testaillut, 1000km matka kesti iX40 vain 10minuuttia kauemmin https://youtu.be/FtukSl-bFnw?si=1ZgQblA4AsItklyLÂE39 M5 2002
E70 X5 3.0sd 2008
E83 X3 3.0i 2005
G21 330e
Comment
-
No täyteen ladatusta akusta ja yli -10’C lämpötilassa ajamisesta ei vielä ole kokemusta kun iX taas vaihteeksi pajalla. Uusin softapäivitys ei tuonut merkittävää parannusta korkeajänniteakku ja voimansiirto -vikailmoituksiin. Lisäksi auto rupesi vuotamaan ÖLJYÄ jostain etuosasta lumihankeen. Ei kuulemma saa ajaa. Siellä se on nyt jo viikon ollut tutkittavana. Laina-autona volkkarin id4. Ihan mukava peli ajella vaikka range on pienen hivakka. No, iX on jo myyty ja katsotaan ajellaanko tuolla VW:llä uuden X5 50e:n luovutukseen saakka
)
Comment
-
Joopa joo, vai että tälläinen on sähköautoarki sielläÂOriginally posted by torso1 View PostNo täyteen ladatusta akusta ja yli -10’C lämpötilassa ajamisesta ei vielä ole kokemusta kun iX taas vaihteeksi pajalla. Uusin softapäivitys ei tuonut merkittävää parannusta korkeajänniteakku ja voimansiirto -vikailmoituksiin. Lisäksi auto rupesi vuotamaan ÖLJYÄ jostain etuosasta lumihankeen. Ei kuulemma saa ajaa. Siellä se on nyt jo viikon ollut tutkittavana. Laina-autona volkkarin id4. Ihan mukava peli ajella vaikka range on pienen hivakka. No, iX on jo myyty ja katsotaan ajellaanko tuolla VW:llä uuden X5 50e:n luovutukseen saakka
)
 Kun huomioi autojen sähkömallien pienen määrän, niin laatu vaihtelee kyllä aika isoissa ikkunassa, et ole ainoa. Osalla ei mitään, auto toimi niin kuin kuuluu, ja osa juoksee huollossa päivityksissä tai odottaa pahimilleen uusia osia (moottoreita) pitkiäkin aikoja. Oma 45e on toiminut murheita, pitää kyllä vielä tuumailla, onko sähkö-seiskan/viitosen hankkimisessa mitään tolkkua, ei innosta huollossa ravaaminen sitten yhtään.
Mini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
Eihän näitä yleistääkään kannata. Mulla on nyt ollut iX viikkoa vailla vuoden ja ei mitään huolen häivää. Paras Bemari mitä mulla on ollut (520xDrive, 530xDrive, 225xi, 2 x X3, X5 40e ja X5 45e)Originally posted by tiko4tiko View Post
Joopa joo, vai että tälläinen on sähköautoarki sielläÂÂ
ÂÂ Kun huomioi autojen sähkömallien pienen määrän, niin laatu vaihtelee kyllä aika isoissa ikkunassa, et ole ainoa. Osalla ei mitään, auto toimi niin kuin kuuluu, ja osa juoksee huollossa päivityksissä tai odottaa pahimilleen uusia osia (moottoreita) pitkiäkin aikoja. Oma 45e on toiminut murheita, pitää kyllä vielä tuumailla, onko sähkö-seiskan/viitosen hankkimisessa mitään tolkkua, ei innosta huollossa ravaaminen sitten yhtään.
Â
Comment
-
-
No sen näkee sitten kun sen joskus saa. Eipä näytä sekään ihan ongelmaton olevan. Sen vielä kestän jos auto on softan yms. teknisten vikojen takia huollossa. Kyllä BMW yleensä nämä on saanut selätettyä. Mutta sitä en kestä et autossa ei ole kunnollisia ovenkahvoja, ikkunat sulkeutuu talvella väärälle puolella tiivistettä, sisällä on ladan penkit yms. yms. ja tällä nyt viittaan juurikin iX:ään.ÂOriginally posted by bittivirhe View Post
Toivottavasti 50e ei ole samanlainen pommi, joista jenkkifoorumilla lähes päivittäin raportoivat...
Mun käyttötarkoituksiin ja ajoon hybridi X5 sopii vaan paremmin. Ei siitä mihinkään pääse. Varsinkin kun ei sitä lämpimää tallia ole johon auto mahtuu. Tai on lämmin talli mutta ei sinne auto mahdu
. Mun mielestä iX:ssä on paljon huonoa mutta kertaakaan en ole sanonut että se on huono ajaa. Auto on nimittäin mielestäni todella hyvä ajaa ja huomattavasti ketterämpi kuin X5 mutta kokonaisuushan tässä ratkaiseekin. Niin kuin monessa muussakin elämän asiassa.Â
Â
Comment
Comment