Announcement

Collapse
No announcement yet.

iX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6712
    • PK-seutu

    #46
    Sähköisten mallien myötä on valitettavasti yleistynyt huomattavasti sellainen seikka, ettei ihmiset halua nahkasisustaa. Katsos kun se on "Animal based" ja hampurilaiseksi päätyneen Ammuun nahkaa ei saisi hyödyntää vegaanivasemmiston mielestä.

    Tämän voi havaita jo eri autoarvostelijoiden puheista. Koeajoauto saa miinusta jos siinä on nahkapenkit
    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

    Comment

    • tiko4tiko
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2020
      • 787
      • Lappeenranta

      #47
      Originally posted by pyroz View Post
      Sähköisten mallien myötä on valitettavasti yleistynyt huomattavasti sellainen seikka, ettei ihmiset halua nahkasisustaa. Katsos kun se on "Animal based" ja hampurilaiseksi päätyneen Ammuun nahkaa ei saisi hyödyntää vegaanivasemmiston mielestä.

      Tämän voi havaita jo eri autoarvostelijoiden puheista. Koeajoauto saa miinusta jos siinä on nahkapenkit
      No eihan siinä mitään, jos haluaa muovipäällysteiset penkit, niin siitä vaan. Mutta hyvä olisi olla kunnon sisusta edelleen optiona, ettei autoa heti liikkeestä tarvii viedä verhoiltavaksi uudelleen. Toki tukeehan se paikallista yrittäjää. Muovin ekostatusta en kyllä heti ymmärrä, olkoon miten moneen kertaan kierrätettyä tahansa. Nahka on kuitenkin luonnon tuote, vai pitäiskö lihoiksi laitettujen ammujen nahkat jauhaa jollekin sapuskaksi?

      Mutta otsikon asiaan, ei nuo iX penkit aivan katastrofi ole, mutta ei niille kyllä taputtaakaan voi. iX M60 esitellään ensi kuussa, katsotaan mitä ko. mallin kabiinista löytyy. Varmaan tulee sitten ko. jakkarat optioksi näihn muihinkin ja jos ei tule, niin sittenhän on hyvä syy....
      Mini, E24, E90, G70
      exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

      Comment

      • zakspeed
        BTCF Member
        • Nov 2003
        • 1996
        • Tampere/kainuu

        #48
        Nappulatietona ix:n paljon kehutut torahampaat korjaa itse itsensä naarmuuntuessaan 24h sisällä, kun saa vain UV säteilyä.
        -M5- '00
        -i3 94 rex '19
        -Ascona B 4.0 '80
        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

        Comment

        • isolohko
          BTCF Member
          • May 2004
          • 902
          • Kymenlaakso

          #49
          Olikos ensivuoden aikana tulossa iX1, jos siinä ollaan lähelläkään i4:sen arvoja rangen ja tehojen suhteen, mutta hieman edullisemmin, lienee kiinnostava tuote.

          e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

          Comment

          • paavju
            Bimmer Rookie
            • Aug 2003
            • 85
            • Etelä-Savo

            #50
            What car -koeajossa 40 -malli. Miinusta jousituksesta, hiukan ohjauksesta, ja erityisesti rangesta joka jäi (ilmeisesti arvion mukaan) 1 asteen lämmössä 280 km:iin. Sekä lämmityslaitteen säätimistä jotka itsellä tökkäsivät per heti. En ymmärrä mitä hyvää kosketusnäytöstä on käyttäjälle? Ei mitään omasta mielestä. Hyvin suunnitellut ja sijoitetut nappulat + iDrive = lyömätön yhdistelmä. Ennen nykyistä X3:sta ehdolla oli (diesel) XC60, ja se tökkäsi ilman koeajoa tuohon kosketusnäytön "kaikkivoipaisuuteen". No, se video: https://www.youtube.com/watch?v=AKnANDnGEhU

            Comment

            • juhamann
              Newbiemmer
              • Sep 2006
              • 29

              #51
              Eilen "kylmät tyypit" iX 40:stä Seinäjoen käyttöautolla. Oli varattu jo koeajolle eli se ei nyt onnistunut. Jakkarat oli ihan mukavat, mutta rumat. X3:n sporttipenkit oli istumatuntumalta selkeästi paremmat ja vallan hyvännäköiset. Takana istumatilaa hyvin, takaboksi ei erityisen suuri. i4:sta ei ollut, mutta 4 sarjan Gran Coupe(tiloiltaan about sama) oli ahtaan oloinen. EQS:ää ei harmiksi ollut koko lafkassa.

              Comment

              • jani
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 5156
                • Kuopio

                #52
                Originally posted by paavju View Post
                En ymmärrä mitä hyvää kosketusnäytöstä on käyttäjälle? Ei mitään omasta mielestä. Hyvin suunnitellut ja sijoitetut nappulat + iDrive = lyömätön yhdistelmä.
                Harvassa on ne ketkä sitä oikeasti parempana pitää, näytöllinen versio on vaan hiton paljon edullisempi valmistaa.

                Harmillisesti oma pinkka ei kestä tälläisen uuden ostoa, mutta ajatus hankinnasta kutkuttaa päiväpäivältä enemmän.
                Last edited by jani; 29-12-2021, 21:28.
                F33 435d Mineral-grau metallic
                K40 K1200s sondermodell

                Comment

                • tiko4tiko
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2020
                  • 787
                  • Lappeenranta

                  #53
                  Originally posted by jani View Post

                  Harmillisesti oma pinkka ei kestä tälläisen uuden ostoa, mutta ajatus hankinnasta kutkuttaa päiväpäivältä enemmän.
                  Niinpä, kyllä tilanne on kehittymässä 'haastavaksi'

                  Kun iX M60 esitellään, siinä on varusteet, tilat ja suorituskyy joka on aiemmmin löytynyt tässä kokoluokassa vain M-mallista. Ämmissä hinnat ovat olleet verotuksesta johtuen abrsurdia luokkaa (~300keur) uutena ja useamman vuoden käytettynäkin hintapyynnöissä numeroita on jäljellä vielä kuusi ennen pilkkua, vaikka arvo tuleekin alas romahtamalla. Nyt sitten hinta iX M60 tulee olemaan tasolla 'erikoistarjous', kun jo pelkästään 130keur autovero puuttuu verrattuna aikaisempaan ja tuskin hinta on aivan oikean ämmäläisen tasolla muutenkaan. Joten kutkuttaahan se, vaikka järkeä ei tuossa ole sitten yhtään.

                  Voisihan itselleen valehdella vielä lisää, että säästämässähän tässä ollaan, onhan iX M60 käyttökustannukset paljon pienemmät kuin X5 M:ssä, eiks niin. Ja isossa kuvassa maailmakin pelastuu kaikelta pahalta, kun sähköauto on niin niin ekologinen.
                  Mini, E24, E90, G70
                  exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                  Comment

                  • Basillicus
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2010
                    • 153
                    • Turku

                    #54
                    Satuin törmäämään tällaiseen arvosteluun tänään: https://www.nettiauto.com/artikkeli/...inomainen_auto


                    Noita kuvia kun katsoo niin onhan tuo aivan poikkeuksellisen ruma auto, ja bemarille poikkeuksellisesti myös sisältä. Toki tuo yksilökin on vielä erityisen ruma, mutta en usko että tuosta millään materiaaleilla saisi siedettävää, saati sitten tuon hintansa arvoista.


                    Alan olemaan oikeasti huolissani merkin tulevaisuudesta. Noh, i4 vaikuttaa ihan siistiltä peliltä sentään.
                    BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
                    ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau

                    Comment

                    • suppari
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4049
                      • Turku

                      #55
                      Auto on kyllä livenä todella vaikuttava ja hieno kuin mikä. Jopa kuvissa hirveän värinen sininen herätti omistushaluja.
                      sigpic
                      P:0409699000

                      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                      huollot/korjaukset!

                      BMW E&F sarjaan.
                      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                      Comment

                      • tiko4tiko
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2020
                        • 787
                        • Lappeenranta

                        #56
                        Originally posted by suppari View Post
                        Auto on kyllä livenä todella vaikuttava ja hieno kuin mikä. Jopa kuvissa hirveän värinen sininen herätti omistushaluja.
                        Jep harmi että istuimet on mitä on, ja karmittomat ikkuna on toinen mikä pidättelee.

                        Auto kun on hangessa taivasalla talvisin, niin tuo karmiton ikkuna on kyllä huonoin mahdollinen ratkaisu. Sama juttu on i4:ssa. No pitää odotella millaisia i7 tai i5 ovat, ja miten noissa ikkunat/ovet on ratkaistu. Nuo karmittomat ikkunat on tosin mersun EQS:ssäkin, joku muotijuttu vissiin. Paska ratkaisu Suomen talveen mun mielestä.
                        Mini, E24, E90, G70
                        exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                        Comment

                        • kooma
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 1016
                          • Pikis

                          #57
                          Originally posted by tiko4tiko View Post
                          Jep harmi että istuimet on mitä on, ja karmittomat ikkuna on toinen mikä pidättelee.

                          Auto kun on hangessa taivasalla talvisin, niin tuo karmiton ikkuna on kyllä huonoin mahdollinen ratkaisu. Sama juttu on i4:ssa. No pitää odotella millaisia i7 tai i5 ovat, ja miten noissa ikkunat/ovet on ratkaistu. Nuo karmittomat ikkunat on tosin mersun EQS:ssäkin, joku muotijuttu vissiin. Paska ratkaisu Suomen talveen mun mielestä.
                          Karmiton ikkuna ei ole kiva talvella mutta pienempi murhe kuin olin kuvitellut. Meillä kaksi karmitonta ollut nyt muutaman talven ja ainakin niissä molemmissa ovi aukeaa ja menee kiinni vaikka ikkuna olisi jäässä.

                          Niin kauan kun ei ole semmoista paksua jäätä niin paras lääke ikkunan liikkeelle saamiseen on muovikortti jonka kanssa sipaisee alareunan tiivisteen välistä, siinä ei mene kuin hetki. Sähkäri jos on niin yleensä tietenkin sitten aina esilämmitetty niin se paksu jää on sitten jo valmiiksi lasista irti.
                          Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17513
                            • Turku

                            #58
                            Originally posted by kooma View Post
                            Karmiton ikkuna ei ole kiva talvella mutta pienempi murhe kuin olin kuvitellut. Meillä kaksi karmitonta ollut nyt muutaman talven ja ainakin niissä molemmissa ovi aukeaa ja menee kiinni vaikka ikkuna olisi jäässä.

                            Niin kauan kun ei ole semmoista paksua jäätä niin paras lääke ikkunan liikkeelle saamiseen on muovikortti jonka kanssa sipaisee alareunan tiivisteen välistä, siinä ei mene kuin hetki. Sähkäri jos on niin yleensä tietenkin sitten aina esilämmitetty niin se paksu jää on sitten jo valmiiksi lasista irti.
                            E81 pihalla aina ja kyllä siinä on usein lasit jumissa eli eivät laskeudu avattaessa/nouse suljettaessa. Sulatettava auto hallissa. Toki auto ei ole päivittäisessä käytössäkään.

                            Ikävä kuulla, että myös I4 on karmiton. Hyvännäköistä tuo karmittomuus, mutten suosisi talvella.

                            Tuota korttihommaa voisi testata.
                            Näillä mennään:
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • JH.
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2007
                              • 786
                              • PKS

                              #59
                              Ittellä oli karmiton E36 useemman vuoden käytössä ja en kokenu merkittävänä ongelmana, vaikka toki välillä jotain oli. Nyt tuli liipastua i4 tilaukseen ja järkeilin homman niin että sähkäreissä tehokas ”webasto” myös pääsääntöisesti hävittänee ongelman. Tämä toki täältä PK-seudulta katsottuna, jossa kunnon talvipäiviä on keskimäärin aika vähän.
                              MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                              Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                              BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                              Käyttis i4 eDrive40
                              Kesällä E36 M3
                              Radalla E36 325i track day tool

                              Comment

                              • tiko4tiko
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2020
                                • 787
                                • Lappeenranta

                                #60
                                Originally posted by tiko4tiko View Post

                                Kun iX M60 esitellään, siinä on varusteet, tilat ja suorituskyy joka on aiemmmin löytynyt tässä kokoluokassa vain M-mallista.
                                Enpä tiedä mitä sanoisi, iso pettymys on ehkä kuvaavimmat sanat. Onko koskaan ämmäläiseksi kutsuttu vaisumpaa teosta varsinkin jos vertailu on saman sarjan malli. Todellinen budget-malli, tainut tulla enemmmän kuin kiire Toki voimaa on, mutta kaikki muu puuttuu....

                                Tuunatut mustat motorsport lätkät kultareunuksin . Onkohan ko. asian keksinyt 'tahvo' tietoinen, mistä kolmeviivaa ja 'M'-merkki tulee? Saman aiheen äärellä puuhanut, eräs toinen saksalainen on hyvinkin ollut mustissa, jos eivät ole olleet hopeisia. Ei ole kaukaa haettu, että Suomen jääkiekko maajoukkue pelaisi punaisissa nutuissa.....

                                Mini, E24, E90, G70
                                exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎