Siis mikä ihmeen turhuuksien turhuus on tuo M60 revikoissa mainittu "vibra" launch controllilla kiihdyttäessä? Menee samaan kastiin, kuin polttiksen moottoripörinät kajareista, säälittävää.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
iX
Collapse
X
-
iX 50 tuli ajettua tänään. Oli kyllä aika raaka kiihtyvyys. Hiljaisuus kitkarenkailla oli huikea. 120 vauhdissa voi jutella kuiskaten vieruskaverille. Uusi käyttöjärjestelmä vaatii tietty hieman totuttelua verrattuna aiempiin, mutta siihen epäilemättä tottuu. Näyttö on hieno.
Tuossa on kyllä kova paketti mukavuutta ja modernia fiilistä arvostavalle!½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 53*BMW
Comment
-
-
Originally posted by Tomi T View PostiX 50 tuli ajettua tänään. Oli kyllä aika raaka kiihtyvyys. Hiljaisuus kitkarenkailla oli huikea. 120 vauhdissa voi jutella kuiskaten vieruskaverille. Uusi käyttöjärjestelmä vaatii tietty hieman totuttelua verrattuna aiempiin, mutta siihen epäilemättä tottuu. Näyttö on hieno.
Tuossa on kyllä kova paketti mukavuutta ja modernia fiilistä arvostavalle!-Official member of BTCF-Sauna team-
Comment
-
-
Tänään käyty kokeilemassa IX50 kun kiertue rantautuin Lappeenrantaan. Päällimäisenä mielessä hiljaisuus, hyvä jousitusmukavuus ja hyvä käytös mutkaisemmalla tiellä alhaisen painopisteen vuoksi, näissä kaikissa parannusta nykyiseen. Suorituskyky on enemmän kuin riittävä, mutta niin on nykyisessäkin, sen verran överiä, että pienikin yritys johtaa nopeuksiin josta lähtee kortti jos viranomainen sattuu sopivasti kohdalle. Miinus puolella ärsyttävä ohjauspyörä, ohjauspyörän painikkeet hyvinkin halvan oloiset 130k€ autoon, sohvaistuimet ja kovaa muovia näkyvissä aika paljon, vaikka sisustus oli kaikilla herkuilla. Näiden puolesta X5 on selkeästi edellä. Sisällä oli kuitenkin rento ja rauhallinen harmonia, jos hiljaisuus korostaa. Käyttöliittymä oli hankala, mutta siihen tottuu varmasti ajan kanssa. Käytiin koejaolla perheen voimin, sisätilojen koosta arvio oli sama kokoluokka kuin nykyisessä.
Kävin ajamassa koeajolenkin X5:llä heti perään. Kun hyppäsi iX:stä X5:een tuli muutamaksi sekunniksi fiilis omapa kärry vanha. Mutta jo ekoissa liikennevaloissa olo oli tuttu ja turvallinen. Ja lenkin päätteeksi oli rauha maassa, ei ostokiimaa herännyt kaunista kevät/kesä kelistä huolimatta. Erot on lueteltu edellä ja ne on pieniä suuntaan tai toiseen.
Matkustajien mielestä X5 on linnamaisempi, mitä ikinä se sitten tarkoittaakin Takapenkkilästen epäilyksiä herätti yksityiskohta ,että panoraamaikkunaan suojaksi ei saa kangasta. Talvella voi katosta tulla viileätä ilmaa niskaan. Talvella meillä on pidetty jatkuvasti 'aurinkosuojaa' kattoikkunnan edessä vedontunnetta poistamassa.Mini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
-
Itse tykkäsin ratista, tuntuu jakavan kansaa. Mutta joo, tietyt nykytrendit; kaikki kosketusnäyttöjen taakse on minusta tuon kompastuskivi. Ja tosiaan aika "olohuonemainen" tunnelma ylipäänsä. Tuossa povataan loppua meganäytöille: https://www.bmwblog.com/2022/05/05/b...r-big-screens/
Comment
-
-
Kävin iX:llä ajelemassa, kun käskettiin. Lyhyt arvostelu: Ei se nyt niin paha ole, kuin pelkäsin.
Pitempi: Kyllä tuolla olisi voinut pitempäänkin ajella, mutta kyllä niitä fyysisiä kytkimiä oli ikävä koko ajan. Ohjelmoitavien pikatoimintonappien pois jättäminen on ISO VIRHE. Ne ovat todella loistava ominaisuus. Ulkonäköön silmä on jo jollain lailla tottunut (olen nähnyt iX:ää liikenteessä ja parkkipaikoilla useamman kerran), sisätiloja vierastan vielä.
Ratti on kuin kolariautosta pelastettu, mutta kyllä sen kanssa voisi elää. Ratin kytkimet ovat minunkin mielestäni kovin halvan oloiset tuollaiseen autoon (ja huonommat käyttää kuin X5:ssä, ainakin minun mielestäni) ja ratista puuttuu aktiivivakkarin etäisyyssäätö (löytyy kuulemma - jeejee - valikoista).
EDIT: Ratin kosketustunnistus oli epäherkempi kuin X5:ssä: Rattia piti melkeinpä puristaa, jotta auto ymmärsi, että kädet ovat ratilla. X5:ssä riittää, kun käsi on löysästi ratin ympärillä niin, että ratti pääsee pyörimään vapaasti.
Myös iDrive-rulla oli huonomman tuntuinen kuin X5:ssä ja jotenkin tuntuu, että asioiden löytäminen valikoista ja sovelluksista on hankalampaa kuin X5:ssä. No, tämä koskee tietysti muitakin uusia malleja. Penkin säädöt ovat mielestäni (edelleen) väärässä paikassa, mutta saihan tuota penkkiä sentään jotenkuten heivattua paikalleen.
Ajoavustin toimii paremmin kuin X5:ssä. Auto seilaa vähemmän sivusuunnassa ja jos reunaviiva puuttuu, avustin ohjaa silti hienosti keskiviivan mukaan (X5 tahtoo usein panikoida jomman kumman viivan puuttuessa ja sanoo "ohjaa sie"). Myös kaistanvaihtoavustimen ohjaus tuntui erittäin hyvältä myös mutkassa, X5:ssä se saattaa tehdä liian äkkinäisiä liikkeitä. Kevyen liikenteen varoituskin toimi, ulisi pyöräilijästä tien laidassa - jostain syystä X5:ssä se reagoi todella harvoin mihinkään.
Äänekkyydestä en saanut selvää kuvaa - 22" renkailla rengasääntä kuuluu karkealla asfaltilla, mutta kuuluuhan sitä X5:ssäkin. Muuten tuo tietysti on hiljainen vekotin.
Tilaa on keskimittaiselle mukavasti, pää on kaukana katosta ja takapenkille mahtuisi huomattavasti pitempikoipinen matkustaja. Myös takana pääntilaa on ruhtinaallisesti. Kardaanitunnelia ei ole, joten lattia on melkein tasainen.
40-malli on mielestäni vajaatehoinen, ohituksissa kaipaisi selvästi lisää tehoa (hmm, 0-100 kiihtyvyys on 6.1 s.. mites tuo tuntui niin hitaalta? häviäähän tuo toki numeroissakin X5 45e:lle, mutta kuvittelin eroa isommaksikin). Jos tilausta laittaisi, niin 50-malli pitäisi olla.
Kulutus sekalaisessa ajossa (kaupunkiajoa hyvin vähän) nousi tasolle 20.6 kWh/100 km, vaikka ajelin varsin rauhallisesti ja sää oli poutainen, noin +20 astetta. No, auto on iso möhkäle, että kuluttaahan se tietysti. (i4 M50 kuuluu kulkevan luokkaa 18 kWh/100 km kulutuksella kesäkelissä.) Nelivetoversion kulutus on isompi.
Kattoikkunan kylmyydestä talvella joku kirjoitti - itse olen pitänyt 500-sarjalaisessa ja X5:ssä verhon auki kesät talvet enkä ole huomannut mitään ongelmaa, joten en usko, että iX:ssäkään ongelmia tulisi sen suhteen.
Takaovien kahvoissa ei ilmeisesti ole comfort accessia. Yritin tietysti avata lukitusta takaovesta, jotta saisin latauskaapelin irti, mutta eipä onnistunut. Karmittomat ovet/ikkunat ovat minulle uusi asia ja hiukan vierastan niitä.
En haluaisi myöntää, mutta iX:stä palaaminen X5:een tuntui kieltämättä hiukan vanhaan autoon menolta. Huh. Ja minä kun olen pitänyt iX:ää aivan liian futuristisena.G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Tänään meni tilaukseen iX mopomalli (xDrive40). Värinä Pythonic blue ja sisusta Mocha sensatec
Fully Charged; eli sisältää:
• Exclusive
• Innovation
• Comfort
Ja lisävarusteita otin:
• Sportpaketti (ja 22” vanteet)
• Etu- ja taka-akselin ilmajousitus
• Bowers & Wilkins äänentoisto
• Ovien Soft-Close toiminto
• Climate Comfort -tuulilasi
• Aktiivituuletus etuistuimille
• Monitoimi-istuimet edessä
Eli siis kaikki muut varusteet mitä saada voi paitsi nelipyöräohjaus (jota ei saanut mopomalliin) ja sitten pronssisia ulkopuolen somisteita en ottanut (ei sovi msportiin) enkä tallin oven kakea taustapeiliin. Tässä sitä nyt sitten odotellaan.
Koeajoin kolme päivää ja noin 500 km sisältäen moottoritie, maantie, hiekkatie, Helsingin keskusta, Hämeenlinnan ympäristö jne ja vakuutuin vaikka ei edes ollut ilmajousitusta. Hyvät tilat. Teho riittää (vaikka tippuu selvästi X5 45e:stä). Moderni.
edit: varustemuutokset
Eli siis kaikki muut varusteet mitä saada voi paitsi B&W äänentoisto ja nelipyöräohjaus (joita kumpaakaan ei saanut mopomalliin) ja sitten pronssisia ulkopuolen somisteita en ottanut (ei sovi msportiin) enkä tallin oven kakea taustapeiliin. Tässä sitä nyt sitten odotellaan.
Koeajoin kolme päivää ja noin 500 km sisältäen moottoritie, maantie, hiekkatie, Helsingin keskusta, Hämeenlinnan ympäristö jne ja vakuutuin vaikka ei edes ollut ilmajousitusta. Hyvät tilat. Teho riittää (vaikka tippuu selvästi X5 45e:stä). Moderni. Kulutus oli 18.3 Kwh / 100 Km. Lämmöt ajon aikana 6,5-26 astetta.
EDIT: VarustemuutoksetLast edited by volvostabemariin; 12-08-2022, 14:50.
Comment
-
-
Originally posted by bittivirhe View PostKun olet enemmän iX:llä ajellut, mitä tykkäät iX:n sisustuksesta X5:een verrattuna? Entä iDrive 8? Itse pidän enemmän X5:stä molemmilta osin. (Mitä enemmän olen i4:llä ajanut, sitä enemmän inhoan iDrive 8:aa..)
iDrive 8 vaatii kyllä osin totuttelua. En ihan diggaa ettö auton asetuksia on siellä sovellusvalikossa jne. Mutta muuten sisustus on mieleinen. Kyllähän se X5:een mennessä tuntui vähän ajassa taaksepäin menolta (vaikka sekin on siis saakelin hieno). Eniten iX:ssä miellyttää sen ilmavuus sisällä. X5 tuntui pikkuautolta kun siihen taas eilen hyppäsi - niin outoa kuin se onkin
Tosin se on sanottava että halpuutetaanhan näitä bemareiden sisustoja malli mallilta. Esim. aikanaan G-sarjoissa hävisivät huovat ovitaskuista. Ja iX:ssä on enemmän (niin uskomatonta kuin se onkin!) kovamuovia kuin X5:ssäLast edited by volvostabemariin; 12-08-2022, 07:37.
Comment
-
-
Semmoinen havainto täytyy nyt iX:stä tehdä että vähän käytetyn sijaan kannattaa ehdottomasti (niin uskomatonta kuin se onkin!) ostaa uusi. Itse olen suosinut aina esittelyautoja tms. vähän ajettuja, mutta nyt sähköautobuumin takia nuo käytetyt (mitä tuodaan urakalla ulkomailta) ovat hinnoissaan - muutaman tonnin ajetut ovat uuden hinnoissa ja sitten hyvitys kuitenkin huonompi vaihtoautosta kuin uuteen
Comment
-
-
Originally posted by volvostabemariin View PostEli siis kaikki muut varusteet mitä saada voi paitsi B&W äänentoisto.....
Comment
-
-
Originally posted by volvostabemariin View PostKuume senkun kasvaa. Tuli ilmotus että ilma-alustaa ei saa ennen kuin marraskuun tuotantoslotissa ja koska se on minulle must niin sinne aikaisintaan siis tuotanto. Myös Signature paketti putoaa pois marraskuussa mutta B&W tulee saataville, ja siihen nyt päivitin. Eka Bemari mulla top end äänentoistolla. Tulee pitkä odotusG05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Originally posted by volvostabemariin View PostKuume senkun kasvaa. Tuli ilmotus että ilma-alustaa ei saa ennen kuin marraskuun tuotantoslotissa ja koska se on minulle must niin sinne aikaisintaan siis tuotanto. Myös Signature paketti putoaa pois marraskuussa mutta B&W tulee saataville, ja siihen nyt päivitin. Eka Bemari mulla top end äänentoistolla. Tulee pitkä odotus
Ajoin kiertueella iX40 ja iX50 peräkkäin, jälkimmäisessä siis ilma-alusta (sekä nelipyöräohjaus). Oma fiilis oli että ilma-alustalla auton liikehdintä paremmin hallussa, mutta että toi normaali on mukavampi, pehmeämpi. Ja siis eihän kumpikaan nyt kuitenkaan ollut mitenkään sporttisen oloisia, joten tavallaan vaikea kaivata suuntaan tai toiseen. iX50 ohjaus kyllä oli omaan makuun vähän paremman tuntuinen sekä kääntöympyrä "ihan kiva" ..2023 G26 i4 M50
2023 U11 iX1 xDrive30
Comment
-
Comment