Announcement

Collapse
No announcement yet.

iX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tiko4tiko
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2020
    • 787
    • Lappeenranta

    Originally posted by volvostabemariin View Post
    itse valitisin iX:ään muovipenkit kun nahkojen kumpikaan väri ei kelvannut. Ja tuntuma tuossa Bemarin muovissa on eri jees.
    Rajoittamalla valikoimia saavat tehtyä ennemmän autoja. Sama se oli G05:ssa kun hybridi tuli. Vähensivät ulkoväri- ja sisusta vaihtoehtoja. Olisin halunnut Tartufo-sisutuksen mutta se poistui tuotannosta 'sopivasti' vuoden ajaksi. Vaihdoin luunväriseen sisutukseen ja siihen ruksin valkoisen alcantara-katon. No istuimet tuli sovitusti valkoisena, mutta sisäkatto muutui mustaksi. Ihan ok toki näinkin, musta katto vaan tekee sisätilan jotenkin pienemmän tuntuiseksi. No lasikatto korjaa tilannetta. iX:ssä noita sisustus värejä on vielä rajoitetummin tarjolla, eikä tuo väripaletti ulkopuolellekaan aplodeja aiheuta. 3-sarjalaiseen löytyy enemmän värejä. Eräänlaista säästöä tämäkin.
    Mini, E24, E90, G70
    exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

    Comment

    • lnaukkar
      Bimmer Rookie
      • Sep 2015
      • 189
      • Helsinki

      ^ 3-sarjalaisen osilla on isompi volyymi ja samat penkit sopii moneen muuhunkin autoon sellaisenaan. IX tuotantomäärät on suhteessa pieniä ja samoja sisustan kamoja ei ole muualla edes käytössä. Eli säästöä joo. Tai sitä että se auto ei maksais enempää kuin nyt maksaa.
      2023 G26 i4 M50
      2023 U11 iX1 xDrive30

      Comment

      • volvostabemariin
        Bimmer Rookie
        • Sep 2019
        • 83
        • Kanta-Häme

        Originally posted by lnaukkar View Post
        ^ 3-sarjalaisen osilla on isompi volyymi ja samat penkit sopii moneen muuhunkin autoon sellaisenaan. IX tuotantomäärät on suhteessa pieniä ja samoja sisustan kamoja ei ole muualla edes käytössä. Eli säästöä joo. Tai sitä että se auto ei maksais enempää kuin nyt maksaa.
        Näin minäkin järkeilin. Nyt tässä iX:ssä ie kai ole mitään muuta kuin näyttö, joka on jossain muussakin mallissa.

        Comment

        • bittivirhe
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2012
          • 481
          • Pohjois-Savo

          Voi kun iX:n rinnalla olisi täyssähköinen X5 sisustoineen.. olisi piiikkuisen houkuttelevampi kuin iX. (Joo, varmaan olisi oma haasteensa saada akusto mahtumaan X5:een, mutta siltä osin saisi rakennetta muuttaa. ;-)
          G05 45e
          ex: F11 530d xDrive
          ex: E84 X1 xDrive 25d

          Comment

          • pyroz
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 6712
            • PK-seutu

            Originally posted by bittivirhe View Post
            Voi kun iX:n rinnalla olisi täyssähköinen X5 sisustoineen.. olisi piiikkuisen houkuttelevampi kuin iX. (Joo, varmaan olisi oma haasteensa saada akusto mahtumaan X5:een, mutta siltä osin saisi rakennetta muuttaa. ;-)
            Ainakin pikkuisen pienempi iX3 on aivan loistava tuotos. En tiedä miksei X5 koossa olisi myös.
            S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

            Comment

            • volvostabemariin
              Bimmer Rookie
              • Sep 2019
              • 83
              • Kanta-Häme

              Originally posted by pyroz View Post
              Ainakin pikkuisen pienempi iX3 on aivan loistava tuotos. En tiedä miksei X5 koossa olisi myös.
              Itse kyllä komppaan tässä vaikkapa Youtuben Harri "Böö" Saloa, joka piti iX3:a hirvittävän "vanhanaikaisena".

              Tunnistan kyllä arvon palstakollegojen ajattelun itsessänikin. Aikanaan kun G-sarjoihin tuli tuo "läpyskänäyttö" kojelautaan upotetun sijaan niin en pitänyt siitä yhtään, vaan vanha oli parempi. Nythän me näköjään tykätään siitä kaikki

              Näköjään / tosiaan kaikkeen tottuu paitsi siihen jääpuikkojuttuun

              MUTTA! Pirun hienoja laitteita kaikki! Oman aikansa tuotteita
              Last edited by volvostabemariin; 18-08-2022, 09:00.

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                Originally posted by volvostabemariin View Post
                Itse kyllä komppaan tässä vaikkapa Youtuben Harri "Böö" Saloa, joka piti iX3:a hirvittävän "vanhanaikaisena".

                Tunnistan kyllä arvon palstakollegojen ajattelun itsessänikin. Aikanaan kun G-sarjoihin tuli tuo "läpyskänäyttö" kojelautaan upotetun sijaan niin en pitänyt siitä yhtään, vaan vanha oli parempi. Nythän me näköjään tykätään siitä kaikki

                Näköjään / tosiaan kaikkeen tottuu paitsi siihen jääpuikkojuttuun

                MUTTA! Pirun hienoja laitteita kaikki! Oman aikansa tuotteita
                Itse taas pidin ja pidän iX3 kun se toimii samalla logiikalla kuin esim F1x joten siirtyminen oli helppoa. Ei tullut tunnetta että kyseessä on iso tabletti jonka ympärille on tehty sähköauto. Polestarista jäi vähän sellainen fiilis. Teslasta puhumattakaan..

                Eli auto tuntuu "normi" BMWlle jossa on vain loistava sähköinen voimalinja erona. Jos haluaa ajaa silitysrautaa muistuttavalla futuristisella niin voi ostaa vaikka Kian

                Ja Harri Salo kehui videossa iX3 penkkejä. F11 comforteista siirtyneenä en ymmärtänyt hehkutusta mutta ehkä teslamiehelle hyvät penkit ovatkin uusi asia, nuo sportit ovat vielä kovin vaatimattomat comforteihin verttuna.
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • volvostabemariin
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2019
                  • 83
                  • Kanta-Häme

                  Originally posted by _nixu_ View Post
                  Jos haluaa ajaa silitysrautaa muistuttavalla futuristisella niin voi ostaa vaikka Kian
                  .
                  Ei muuten voi, koska se ei ole BMW

                  Comment

                  • peLoGo?
                    BTCF Member
                    • Jul 2012
                    • 377
                    • Vaasa

                    Originally posted by _nixu_ View Post
                    Eli auto tuntuu "normi" BMWlle jossa on vain loistava sähköinen voimalinja erona. Jos haluaa ajaa silitysrautaa muistuttavalla futuristisella niin voi ostaa vaikka Kian

                    Ja Harri Salo kehui videossa iX3 penkkejä. F11 comforteista siirtyneenä en ymmärtänyt hehkutusta mutta ehkä teslamiehelle hyvät penkit ovatkin uusi asia, nuo sportit ovat vielä kovin vaatimattomat comforteihin verttuna.
                    Samaa mieltä. iX3sessa vain ahdistaa että sitä ei käsittääkseni saanut kuin takavetoisena?

                    Penkkihomma menee juurikin noin. Comfortit on vielä huomattavasti paremmat, mutta onhan noi BMW:n sportit taas huomattavasti paremmat kuin vaikkapa Teslan jakkarat.
                    BMW G31 540iA xDrive B58 -18
                    BMW F31 320iA xDrive LCI -19
                    Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
                    Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15​
                    Ex. BMW F10 530dA -10
                    Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
                    Ex. BMW E34 518i M43 Touring
                    Ex. BMW E60 525i -04

                    BimmerCode & BimmerLink + ENET

                    Comment

                    • pyroz
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 6712
                      • PK-seutu

                      Originally posted by volvostabemariin View Post
                      Itse kyllä komppaan tässä vaikkapa Youtuben Harri "Böö" Saloa, joka piti iX3:a hirvittävän "vanhanaikaisena".
                      Itse taas en ymmärrä pätkääkään mikä ongelma se on jos autossa on perinteinen vaihdekeppi? Mikä vika? Entä nappeja lämppärin ja muille säätimille? Tai kardaanitunneli etupenkkien välissä? Koiranko pitää siellä päästä vetämään rallia penkkien välillä? Turvallisuusriski se vaan on. Laitat jotain tavaraa apparin jalkatilaan ja mutkassa ne onkin jarrupolkimen alla

                      Jokainen saa haluta just sitä mitä haluaa, mutta miksi pitää dissata tuollaisia asioita jos ei ole ainuttakaan argumenttia, vain "Ei oo tarpeeks erilainen"
                      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                      Comment

                      • volvostabemariin
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2019
                        • 83
                        • Kanta-Häme

                        Originally posted by pyroz View Post
                        Jokainen saa haluta just sitä mitä haluaa, mutta miksi pitää dissata tuollaisia asioita jos ei ole ainuttakaan argumenttia, vain "Ei oo tarpeeks erilainen"
                        Ensimmäisestä olen kanssasi samaa mieltä Tokassa puhut itsesi pussiin. Nämä on makuasioita ja näistä kuuluu vääntää. Salo on sitä mieltä ja sä tota. Toinen tykkää äidistä ja toinen sedästä. Hänhän sanoi mielipiteensä. Ei "tarpeeksi erilainen" vaan "vanhanaikainen".

                        Mulle käy kaikki. Mua ei ahdista karmittomat ikkunat pätkääkään; eikä karmit. Kardaanitunnelilla ei tee sitten yhtään mittään, mutta ei se haittakkaan. Vaihdekeppi tai rulla - ihan sama. Kunhan on mieleinen

                        Comment

                        • bittivirhe
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2012
                          • 481
                          • Pohjois-Savo

                          Originally posted by pyroz View Post
                          Itse taas en ymmärrä pätkääkään mikä ongelma se on jos autossa on perinteinen vaihdekeppi? Mikä vika? Entä nappeja lämppärin ja muille säätimille? Tai kardaanitunneli etupenkkien välissä? Koiranko pitää siellä päästä vetämään rallia penkkien välillä? Turvallisuusriski se vaan on. Laitat jotain tavaraa apparin jalkatilaan ja mutkassa ne onkin jarrupolkimen alla

                          Jokainen saa haluta just sitä mitä haluaa, mutta miksi pitää dissata tuollaisia asioita jos ei ole ainuttakaan argumenttia, vain "Ei oo tarpeeks erilainen"
                          Samaa mieltä! Miksi nykyään kaikki hyvä pitää väkisin pilata, jotta "ei olisi vanhanaikainen"?
                          G05 45e
                          ex: F11 530d xDrive
                          ex: E84 X1 xDrive 25d

                          Comment

                          • bittivirhe
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2012
                            • 481
                            • Pohjois-Savo

                            Originally posted by peLoGo? View Post
                            Samaa mieltä. iX3sessa vain ahdistaa että sitä ei käsittääkseni saanut kuin takavetoisena?
                            Sepäse, muuten olisi harkittu pohjalle tuota. i4 liian ahdas ja pitkä toimitusaika, joten poika ajelee nyt Jaguarilla..
                            G05 45e
                            ex: F11 530d xDrive
                            ex: E84 X1 xDrive 25d

                            Comment

                            • volvostabemariin
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2019
                              • 83
                              • Kanta-Häme

                              Originally posted by bittivirhe View Post
                              Samaa mieltä! Miksi nykyään kaikki hyvä pitää väkisin pilata, jotta "ei olisi vanhanaikainen"?
                              Tämähän koskee ihmisen evoluutiossa ihan kaikkea. Arvatkaas kuinka Masa-maanviljelijä aikanaa narisi kun tuli traktori. Tuo höyryävä/savuava paholainen, joka pitää tankata! Ei syö itse omaa polttoainettaan.

                              Comment

                              • bittivirhe
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2012
                                • 481
                                • Pohjois-Savo

                                Originally posted by volvostabemariin View Post
                                Tämähän koskee ihmisen evoluutiossa ihan kaikkea. Arvatkaas kuinka Masa-maanviljelijä aikanaa narisi kun tuli traktori. Tuo höyryävä/savuava paholainen, joka pitää tankata! Ei syö itse omaa polttoainettaan.
                                Äh. Onko sinusta tosiaan näppärämpää säätää sellainen asia räkäisen kosketusnäytön kautta valikoita kahlaamalla, johon oli ennen oma kytkin, josta asia hoitui alle sekunnissa? En minä kehitystä vastusta (olen nörttinä nörtin hommissa itsekin), mutta se kiusaa, että poistetaan hyviä toimintoja tai tehdään asiat ihan vain muuten vain Eri Tavalla kuin ennen, olipa uudessa tavassa järkeä tai ei. Nythän oli julkaistu joku tutkimuskin, jossa oli todettu, että nappulat ovat helpommat ajaessa kuin kosketusnäyttö. (Yllättävää?)

                                Esim. tykkään siitä, että penkin säädöt ovat penkin sivussa. Kun pudotan käteni alas, se osuu luonnostaan niille kytkimille. iX:ssä (juu ja mersuissa kuulemma myös) napit ovat ylhäällä ovessa, minne minun käteni ei luontevasti käänny mitenkään. Tai se, että nuo äärimmäisen kätevät kahdeksan pikatoimintonappia jätetään pois - onko sekin hyvä juttu? Käytin niitä X1:ssä, 530d:ssä ja nyt X5:ssä - mutta kun joskus vaihdan autoa, niin enpä käytä enää. Tykkään myös pyöreästä ratista eikä minulle ole avautunut, mitä hyötyä sen uudelleenmuotoilusta on. Ehkä muutaman vuoden päästä myös bemarien pyörät ovat esim. viisikulmaisia?

                                Nimim. vanhus monien puolesta
                                G05 45e
                                ex: F11 530d xDrive
                                ex: E84 X1 xDrive 25d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎