Originally posted by pyroz
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW i5 keskustelu
Collapse
X
-
Last edited by tiko4tiko; 26-03-2023, 21:09.Mini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
-
-
Sattuneesta syystä tullut katseltua TeslaBjörn ix40 videoita. Luulis että kulutus ois i5 pienempi ja lataus parempi. Itse haluaisin että tuleva auto olisi massaltaan lähempänä 2000 kuin 2500kg. Toki jos autolla ajaa matkaa joka viikko kelissä kuin kelissä niin akkuun kantsii satsata. Hyvä että voi valita kapan eri vaihtoehdoista.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostSattuneesta syystä tullut katseltua TeslaBjörn ix40 videoita. Luulis että kulutus ois i5 pienempi ja lataus parempi. Itse haluaisin että tuleva auto olisi massaltaan lähempänä 2000 kuin 2500kg. Toki jos autolla ajaa matkaa joka viikko kelissä kuin kelissä niin akkuun kantsii satsata. Hyvä että voi valita kapan eri vaihtoehdoista.
Jos i5:een on laitettu pienempiin kuoriin sama kuin mitä löytyy i7:stä (sisustus, etuistuimet, viimeistely), niin huima on kärry on tulossa. Sedan/farkku, suosisin itse sedania, kunhan tavaratilaa on riittävästi, jatkuvasti likaista takalasia en niin kaipaa.Mini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
-
Originally posted by duckland View Postonko tämä i5 nyt samanlainen kun i4 eli ei kokonaan sähköauto vaan tuollainen sekoitus kaikkea pohjaratkaisulta?S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View Posti4 on kokonaan sähköauto. Jos haluat itkeä pohjalevyn pellin muotoa takapenkillä keskellä istuvan jaloissa niin itke rauhassa, sähköauto se silti on.
Comment
-
-
Originally posted by duckland View PostHei en ny halunnut itkeä vaan kysyä ihan asiallisesti. Siihen olisi voinut vastata ihan asiallisesti. Sähköauto se on silti, mutta itse jotenkin kokisin kokonaan sähköautoksi suunnitellun tai kokonaan bensaksi tehdyn enemmän kompromittomaksi ratkaisuksi kun että noin erilaista tekniikkaa sisältävät tehdään samalle levylle. Voiko esim. I4 matala maavara johtua kompromissista pohjalevyssä?
En usko että sähköisyydellä on sen kanssa tekemistä koska esim bensakoneisen M440i maavara on näköjään sama. Matalalla menee, ei siitä tosin mihinkään pääse.
Bemarin tyyli on toistaiseksi tämä ja i4, i5 ja i7 on kaikki kaikille voimanlähteille sopivia. Aika näyttää oliko hyvä taktiikka vai ei.BMW i4 M50 -23
BMW 330e M-sport -17
BMW 120d M-sport -14
MINI JCW -09
Comment
-
-
Originally posted by jobo View PostEn usko että sähköisyydellä on sen kanssa tekemistä koska esim bensakoneisen M440i maavara on näköjään sama. Matalalla menee, ei siitä tosin mihinkään pääse.
Bemarin tyyli on toistaiseksi tämä ja i4, i5 ja i7 on kaikki kaikille voimanlähteille sopivia. Aika näyttää oliko hyvä taktiikka vai ei.
Itseasiassa kun katsoo mittoja on i4 ja gc millilleen saman kokoisia. Onko noi samoja pelleiltään? Jos on niin i4 on jotain pohjassa joka madaltaa maavaraa
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostMatalaa painopistettä ja hyvää ajettavuutta haettu tällä ilman että nostetaan auto korkeammalle ja kompensoidaan kovemmalla jousituksella painopisteen nousua ja samalla ajomukavuus huononee. Ei sen kummempaa tässä.
Comment
-
-
Originally posted by duckland View PostJoskus noita katsoin ja oli pakko tarkastaa muistanko väärin. i4 125 m440 gc 140 ja m440 coup 129, mutta coupe on 5 senttiä matalampi korkeudessa että näyttäisi alustan olevan matalampi ja gc on myös matalampi kun i4 vaikka maavaraa enemmän.
Itseasiassa kun katsoo mittoja on i4 ja gc millilleen saman kokoisia. Onko noi samoja pelleiltään? Jos on niin i4 on jotain pohjassa joka madaltaa maavaraa
Jotain samanlaista voi olla luvassa i5 kanssa myös2023 G26 i4 M50
2023 U11 iX1 xDrive30
Comment
-
-
Taitanut yleistyä tuo prototyyppikoeajojen järjestäminen, n. 7 tuntia sitten alkanut lisääntyä YT:t i5:sta, eDrive40 takavetoa ja M60 xDrivea. TM myös julkaissut ajofiilikset. Että tässä olisi nyt i4 urheilullisuus ja i7 mukavuus yhdistettynä samaan pakettiin.
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
-
Comment