Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i5 keskustelu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • makebm5
    replied
    Muuten on kyllä erittäin positiiviset alku sadat kilometrit olleet auton kanssa mutta ajoittainen ohjauksen "jumittaminen" ihmetyttää. Käytännössä ilmiö on 50 km/h ja sitä suuremmissa nopeuksissa satunnaisesti kun ajelet hetken suoraan korjaat auton suuntaa hiuksen hienosti oikealle. Ohjauksesta ikään kuin puuttuu tehostus ja sitten se palaa tuleekin korjattua liikaa. Jonkin asteisesta tahmaamisesta tai pykälän ylittämisestä voisi myös puhua. Kokemuksia asiasta kellään?

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Tilanne ratkesi nyt erinäisten vääntöjen jälkeen ja päädyin autokeskuksen tarjoamaan tähtiturvaan (Auto concept). Tuo lähtee voimaan (36kk) heti kun auton takuu päättyy. Toivottavasti ei tarvitse käyttää.

    Leave a comment:


  • Turder
    replied
    Juu tuo nimeäminen on helposti harhaanjohtavaa, koska virallisesti sitä jatkotakuuta ei saa kutsua nimellä "takuu", vaikka on sisällöltään takuun tyylinen. Mutta ehdottomasti ottaisin sen, kaikki nuo kolmannen osapuolen turvat ja takuut vaatii kyllä pikkupräntin lukemista ja usein tapauskohtainen. Toki jos sellaisen saa ilmaisella kaupan päälle niin miksi ei mutta jos rahaa joutuu maksamaan niin kävelisin suoraan BMW-marmorille ja virallinen "jatkotakuu" voimaan.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by ekaBMW View Post
    Kun puhutte jatkotakuusta niin tarkoitatteko BMW turvaa? Se on hinnastossa ainoa joka korvaa takuun jälkeisiä ongelmia (eli tavallaan turha ensimmäiset pari vuotta kun muutenkin on takuu voimassa).
    Ne kaksi muuta vaihtoehtoa ovat vain normi huoltoihin liittyviä huolenpitosopimuksia.
    Vai onko BMW:llä olemassa muitakin vaihtoehtoja?
    No sillähän (BMW turva) sitä tehdastakuuta nimenomaan jatketaan aina max. 5-vuoteen saakka.

    Leave a comment:


  • ekaBMW
    replied
    Kun puhutte jatkotakuusta niin tarkoitatteko BMW turvaa? Se on hinnastossa ainoa joka korvaa takuun jälkeisiä ongelmia (eli tavallaan turha ensimmäiset pari vuotta kun muutenkin on takuu voimassa).
    Ne kaksi muuta vaihtoehtoa ovat vain normi huoltoihin liittyviä huolenpitosopimuksia.
    Vai onko BMW:llä olemassa muitakin vaihtoehtoja?

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    BMW AG:n tehdastakuu (jatkotakuu) ehdottomasti. Ikinä ei ole itsellä tullut mitään vääntöä takuuasioista tuohon liittyen. Vähän mallista riippuen olen sitä jatkanut aina max. 5 vuoteen saakka. Halvin se on tietysti ottaa aina uuteen autoon ja tingata 1-2 vuotta jatkotakuuta ”kaupan päälle”. Mutta näissä tehdastakuu asioissa paljon vaikuttaa se paikallinen huoltoliike (Hedin, Autokeskus, jne.) ja heidän ammattitaito, tietämys sekä yleinen palvelukonsepti.

    Leave a comment:


  • Tomi T
    replied
    Originally posted by jj5 View Post
    Täällä huono kokemus BMW jatkotakuusta, mutta ongelma saattoi olla suurimmaksi osaksi liikkeessä/ henkilössä, jolla asioitiin. Joka tapauksessa bmw suomikaan ei lopulta halunnut asiassa auttaa, vaikka ensin kysyivätkin lisätietoja.
    Jatkotakuu ei korvannut hajonnutta latausjohtoa, eikä saatu kunnon perusteita miksi (mutuilivat ulkoista aiheuttajaa, mikä oli monestakin syystä epätodennäköistä). Epäilen tosin, että latausjohto ei ehkä kuuluisi edes jatkotakuun piiriin välttämättä, mutta ei ko. liike sellaistakaan perustelua kertonut, eikä bmw suomi.


    Noista sekalaisista käytettyjen autojen lisätakuu jutuista on minusta ollut paljon huonoja kokemuksia esillä.
    Kyllä se kuuluu takuuseen (ja jatkotakuuseen), ellei tietenkin aiheuttaja ole ulkoinen. Siis jos kyse oli uutena auton mukana tulleesta johdosta.

    Älkää vaan kukaan sekoittako sekalaisia enemmän tai vähemmän epämääräisiä vaihtoautotakuita BMW:n tehdastakuuseen!!!

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Täällä huono kokemus BMW jatkotakuusta, mutta ongelma saattoi olla suurimmaksi osaksi liikkeessä/ henkilössä, jolla asioitiin. Joka tapauksessa bmw suomikaan ei lopulta halunnut asiassa auttaa, vaikka ensin kysyivätkin lisätietoja.
    Jatkotakuu ei korvannut hajonnutta latausjohtoa, eikä saatu kunnon perusteita miksi (mutuilivat ulkoista aiheuttajaa, mikä oli monestakin syystä epätodennäköistä). Epäilen tosin, että latausjohto ei ehkä kuuluisi edes jatkotakuun piiriin välttämättä, mutta ei ko. liike sellaistakaan perustelua kertonut, eikä bmw suomi.


    Noista sekalaisista käytettyjen autojen lisätakuu jutuista on minusta ollut paljon huonoja kokemuksia esillä.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Jatkotakuun ottaisin minäkin. Maksanut itsensä takaisin X5:ssä ja i4:ssä eikä tarvitse marmorilla riidellä mistään, vaan asiat sujuvat.

    Leave a comment:


  • Thetic
    replied
    Bmw jatkotakuun. Autoconceptista on kokemusta ja vähän vääntöä oli kyllä ja ihmeellisiä ehtoja ja lievennyksiä mitä korvaavat. Jäi huono maku.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    M60 mallista tuli varausmaksu maksettua ja nyt pitäisi miettiä haluaako lisäturvaa siihen. Autossa tehdastakuu 12/2025 asti ja ajomäärä noin 10 000km.
    Vaihtoehdot seuraavat
    -Kuluttaja suojalainen mukainen liikkeen virhevastuu
    -Liikkeen tarjoama lisäturva 36kk 1 600e tässä ei omavastuuta ja vikaa kohden 10 000e korvataan ehtojen mukaan. Myöntäjä autoconcept.fi
    Tästä sellainen huomio että myyjän mukaan tätä käytetään ensisijaisesti ja ylittävät osalta liike olisi mukana KSL mukaan.'
    -Jatkotakuu BMW 36 kk 3 738e
    Minkä itse valitsisit ?

    Leave a comment:


  • ekaBMW
    replied
    > Yksi kysymys teille joilla on näitä sähköisiä bemmejä iDrive 8.5:llä,​

    Taitaa olla vuoden lopulla kun pääsee ihmetteleen.


    BMW I5 xDrive40 Touring:

    Exterior: Sophisto Grey Brillant Effect Metallic
    Interior: Veganza perforated and quilted I Espresso Brown
    Options and accessories:
    - Metallivãri
    - COMFORT - paketti
    - INNOVATION - paketti
    - Vetokoukku, sahkoisesti auton alle taittuva
    - Driving Assistant Professional
    - Lämmitettävã ohjauspyörä
    - Aktiivi-tuuletus etuistuimille
    - Comfort istuimet edessä, sähkötoimiset
    - Istuinlammitys edessa ja takana
    - Parking Assistant Professional
    - Veganza perforated and quilted
    - TRAVEL - paketti
    - Travel&Comfort System

    Leave a comment:


  • hezor
    replied
    Tuli laiteltua tilaukseen i5 xDrive40 Touring M Sport seuraavilla varusteilla:
    - Comfort-paketti
    - Innovation-paketti
    - Travel-paketti
    ​- Fire Red -metalliväri
    - Veganza perforated and quilted, Smoke White -sisusta
    - Dark Silver accent combined with fine-wood trim Grey Blue Ash, open-pored -sisälistat
    ​- Driving Assistant Professional
    - Lämmitettävä ratti
    - Comfort-penkit
    - Bowers & Wilkins Surround Sound System

    Tuli koeajettua mm. Audi Q6, Porsche Macan, Mercedes EQE SUV ja Polestar 3 ja i5 tuntui näistä parhaalta kokonaisuudelta omiin tarpeisiin, vaikka Macanin ajotuntuma oli kyllä nannaa. Audi oli vähän turhan volkkari, Mersu taas jopa liian mukavuuspainotteinen ja Polestar 3 muuten varsin hyvä mutta softa kaipaa vielä kovasti viilausta.

    Yksi kysymys teille joilla on näitä sähköisiä bemmejä iDrive 8.5:llä, että jos laitat navigaattoriin kohteen niin että auton oma route planner laskee lataustauon mukaan, ja sitten kun saavut kyseiselle laturille, niin näkyykö mittaristossa, että millä akun varaustasolla ja mihin kellonaikaan voi jatkaa matkaa? Ruotsalaisessa testissä YouTubessa näin oli, mutta omalla viikonloppukoeajolla navin puheohjaus ilmoitti englanniksi että lataa 18 minuuttia, mutta mitttaristo näytti vain kellonajan siihen milloin auto on ladattu 100%. Eli mun tapauksessa kyseinen lataustauko "hävisi" ennen kuin olin kerennyt sitä aloittamaan. Mietin tässä, että teinköhän jotain nyt fundamentaalisesti väärin tuossa kohtaa.

    Click image for larger version

Name:	i5_cluster.jpg
Views:	657
Size:	69.9 KB
ID:	5516059
    Last edited by hezor; 31-10-2024, 07:38. Reason: Kuva ruotsalaisen testivideon mittaristonäkymästä

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by suppari View Post

    No jaa. Itse en ole kovin tyytyväinen, alusta kolisee (kallistuksen vakaaja uusittu, isoimmat lähti sillä) mutta edelleen kolkottaa kuin väljä e46 epätasaisella tiellä ajettaessa.

    Muuten kiva auto, mutta ei vastaa 137kilon hintalappua.
    Vaikka on tullut se 3 vuotta sähköautoiltua ja n. 100 tkm niillä takana, jos 5-sataseen palaan, se seuraava tulee olemaan hybridi...

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by pyroz View Post

    Sadan tonnin autoja uutena ostelevia on tällä foorumilla melko rajallisesti noin yleensäkin. Ja saattavat ajaa tyytyväisinä menemään eikä ole syytä kirjoitella
    No jaa. Itse en ole kovin tyytyväinen, alusta kolisee (kallistuksen vakaaja uusittu, isoimmat lähti sillä) mutta edelleen kolkottaa kuin väljä e46 epätasaisella tiellä ajettaessa.

    Muuten kiva auto, mutta ei vastaa 137kilon hintalappua.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎