Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i5 keskustelu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Petri.Kekkonen
    replied
    Tänään lyhyesti maahantuojan kiertueella koeajettu i5 eDrive40 ja M60. Kuljettajan istuimen istuinosan sivutuet hämmästytti latteudellaan, visuaalisesti ne oli olemassa, mutta ei niistä mitään tukea kyllä saa kun vanhempien ranskisten tyyliin ihan pehmyttä toppausta vain koko sivutuki kun kädellä paineli. En hieronut ajoasentoa kovin pitkään kohdalleen mutta aika hyväksi sen sai vaikka tavallista sedania korkeampi istumakorkeus kyllä aluksi tuntui hiukan oudolta. Ratti ois voinut säätyä hitusen alemmaskin. Toisaalta ehkä korkeasta istumakorkeudesta johtuen ulos oli nykyautoksi hyvä näkyvyys, ei tuntunut että istuu syvällä poterossa josta joutuu kurkkimaan kojelaudan yli. Eikä B-pilarikaan estänyt näkemistä suoraan sivulle päin kuten monessa pienemmässä ja/tai lyhytovisemmassa autossa tuntuu tekevän vaikka en itse edes ole keskimittaista pidempi. M60-mallissa oli penkkien säädöt erilaiset, mm. reisituen pituussäätö oli sähköinen kun eDrive40 se oli mekaaninen. Enkä tajunnu että sitä ois pitäny etsiä valikosta, ihmettelin vain että miksi ei ole nappia kun muuten on perinteisillä napeilla penkin sähkösäädöt. Ratin järjettömän paksuista ja ylimuotoilluista otekohdista en tykännyt yhtään. Ratin kehä oli sopivan paksuinen ainostaan yläsektorista mistä ei normaalisti pidetä kiinni. Ratti tuntui lämpenevän ajossa jatkuvasti, onneksi ei kuitenkaan liikaa.

    Kyyti oli Michelinin 245/45R19 koon kitkoilla todella hiljaista ja sileää. Tiet enimmäkseen sulaa ja märkää asfalttia, osin yöllä satanutta lunta monin paikoin epätasaisen jääpolanteen päällä. Ohjaus tuntui E92 jälkeen aivan superkevyeksi tehostetulta sekä parkkipaikka- että taajamavauhdeissa. Todellista tuntumaa tiehen en kyllä siitä itse osannut lyhyellä koeajolla löytää. En testaillut alustan säätöjä varsinaisesti mitenkään kun ei missään voinut mutkaan lujaa ajaa. Sport-moodissa ajelin varmaan suurimman osan matkaa ja huomio kiinnittyi oikeastaan vain matalaan melutasoon ja siihen miten hyvin alusta suodatti tien karkeudet. Kaasuvasteessa oli tietysti selkeä ero, eDrive40 ei tuntunut todellakaan liian hitaalta ja M60 taas kaasuvaste oli ainakin Sport-moodissa erittäin nopea ja kiihtyvyyttä vähintään riittävästi. Ratin Boost-lärpäkkeen vaikutusta en myöskään kauheasti tutkaillut, kaipa se jotain teki. En opiskellut miten ylinopeusvaroittimen sais pois päältä, nyt sen äänimerkit alkoi äkkiä ärsyttää vaikka ääni ei onneksi ollut mikään piippaus kuten varmaan joissai autoissa on. No tuli sitten ajeltua tavallista hitaammin.

    Takapenkillä oli mukavasti tilaa ainakin kahdelle ja istumakorkeus sellainen että aikuinenkin siellä mielellään istuisi. Tavaratilakin näytti riittävältä vaikka on toki matala, mihin on 5-sarjassa totuttukin.

    Leave a comment:


  • volvostabemariin
    replied
    Originally posted by rikuh1 View Post
    Facelity malli varmaan saa optiovarusteeksi korinväriin maalatut helmat?
    ei istu omaan silmään ei sitten yhtään tämä. Toki täysin mustana ei niin mahdottomasti pistä silmään mutta halpuutus näkyy ja tuntuu.
    iX:ssähän on sama ja täytyy kompata myös käytännöllisyyden kanssa. Ei saa hipaistakaan luimipenkkaa jos haluaa naarmuttomana pysyvän. Itselle valkeni ko. asia saman tien viime talvena kun ujosti helma raapaisin lumipenkkaa parkkiksella....

    Leave a comment:


  • rikuh1
    replied
    Facelity malli varmaan saa optiovarusteeksi korinväriin maalatut helmat?
    ei istu omaan silmään ei sitten yhtään tämä. Toki täysin mustana ei niin mahdottomasti pistä silmään mutta halpuutus näkyy ja tuntuu.
    Last edited by rikuh1; 13-02-2024, 18:28.

    Leave a comment:


  • 315i
    replied
    Näin livenä i5 Norjassa, tommonen tumman sininen, hieman likaisena ei kyl parkkipaikalla erottunut joukosta edukseen. Makuasioita tosin, nuo takavalot olis mielestäni saanut olla enemmän i4 mäiset.

    Leave a comment:


  • Masander
    replied
    https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/...tojen-aatelia/Click image for larger version  Name:	koeajo-BMWi5-PM-4.jpg Views:	0 Size:	227.9 KB ID:	5494739
    Normi munuaiset, tumma auto. Vielä kun olis hopeat vanteet nii kelpais omaan silmään erittäin hyvin

    Leave a comment:


  • Masander
    replied
    i5 sedan mustana ja ilman valaistuja munuaisia on livenä ihan ok näköinen laite.. tarvii nähdä toi farkku kans paikanpäällä ja mustana kans nii noi helmat ja diffuusorit ei hypi silmille niin pahasti

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    i5 Touringista ei saa vielä tarjousta, koska hinta ei ole järjestelmässä.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by Laku View Post

    Jaa, se taisikin olla takaveto vs neliveto.
    Ja myös eDrive40 vs M60 eli ihan eri tehoversiot. Ei xDrive40 tule Saksan tyyliin muutamia tonneja takavetoa kalliimpi olemaan.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    Vähän on pyöreet muodot persuksissa juu. En tiedä mikä tossa mustassa maskissa on vikana näissä uusissa 5-sarjalaisissa mutta hopeisella maskilla on kyllä minusta paljon enemmän premiumin näköinen kokonaisuus.
    Eikö tuo perä ole kuin jostain Nissanista vai mikä lie japanialainen jo useamman vuoden ikäinen farkku?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by [Zei-M-Zei] View Post

    Ei ole tuota xDrive40 vielä Suomessa hinnoiteltu.
    Jaa, se taisikin olla takaveto vs neliveto.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Vähän on pyöreet muodot persuksissa juu. En tiedä mikä tossa mustassa maskissa on vikana näissä uusissa 5-sarjalaisissa mutta hopeisella maskilla on kyllä minusta paljon enemmän premiumin näköinen kokonaisuus.

    Leave a comment:


  • [Zei-M-Zei]
    replied
    Originally posted by Laku View Post

    Eikö Suomessa hintaero ole 20-30 000 euron luokkaa?
    Ei ole tuota xDrive40 vielä Suomessa hinnoiteltu.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post
    I5 xdrive40 Saksan konfiguraatorissa. Hintaa Saksassa +5k€ vrt takavetoon. Nelivedossa on adaptiivnen alusta vakiona (2,5k€), voi toki olla jotain muutakin... Nelivetolisä siis 2,5k€..
    Eikö Suomessa hintaero ole 20-30 000 euron luokkaa?

    Minusta tuo näyttää varsin hyvältä, ihan ostettava auto tulevaisuudessa.

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Ihan ookoohan tämä on, ehkä ajan kanssa alkaa jopa hyvältä näyttämään. Ajovaloissa / keulassa on vähän ikävästi jotain E60 tyyppisiä piirteitä. Mutta ihan jees se E60:kin on, vaikkei mikään E34 olekaan. Valaistu maski näyttää (tässäkin) kyllä hassulta, livenäkin joutui pimeässä sellaisen jo näkemään.

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post
    I5 xdrive40 Saksan konfiguraatorissa. Hintaa Saksassa +5k€ vrt takavetoon. Nelivedossa on adaptiivnen alusta vakiona (2,5k€), voi toki olla jotain muutakin... Nelivetolisä siis 2,5k€..
    Takavedossa 340 heppaa ja xDrivessa 394. WTF :-)

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎