> Yksi kysymys teille joilla on näitä sähköisiä bemmejä iDrive 8.5:llä,
Taitaa olla vuoden lopulla kun pääsee ihmetteleen.
BMW I5 xDrive40 Touring:
Exterior: Sophisto Grey Brillant Effect Metallic
Interior: Veganza perforated and quilted I Espresso Brown
Options and accessories:
- Metallivãri
- COMFORT - paketti
- INNOVATION - paketti
- Vetokoukku, sahkoisesti auton alle taittuva
- Driving Assistant Professional
- Lämmitettävã ohjauspyörä
- Aktiivi-tuuletus etuistuimille
- Comfort istuimet edessä, sähkötoimiset
- Istuinlammitys edessa ja takana
- Parking Assistant Professional
- Veganza perforated and quilted
- TRAVEL - paketti
- Travel&Comfort System
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW i5 keskustelu
Collapse
X
-
Tuli laiteltua tilaukseen i5 xDrive40 Touring M Sport seuraavilla varusteilla:
- Comfort-paketti
- Innovation-paketti
- Travel-paketti
- Fire Red -metalliväri
- Veganza perforated and quilted, Smoke White -sisusta
- Dark Silver accent combined with fine-wood trim Grey Blue Ash, open-pored -sisälistat
- Driving Assistant Professional
- Lämmitettävä ratti
- Comfort-penkit
- Bowers & Wilkins Surround Sound System
Tuli koeajettua mm. Audi Q6, Porsche Macan, Mercedes EQE SUV ja Polestar 3 ja i5 tuntui näistä parhaalta kokonaisuudelta omiin tarpeisiin, vaikka Macanin ajotuntuma oli kyllä nannaa. Audi oli vähän turhan volkkari, Mersu taas jopa liian mukavuuspainotteinen ja Polestar 3 muuten varsin hyvä mutta softa kaipaa vielä kovasti viilausta.
Yksi kysymys teille joilla on näitä sähköisiä bemmejä iDrive 8.5:llä, että jos laitat navigaattoriin kohteen niin että auton oma route planner laskee lataustauon mukaan, ja sitten kun saavut kyseiselle laturille, niin näkyykö mittaristossa, että millä akun varaustasolla ja mihin kellonaikaan voi jatkaa matkaa? Ruotsalaisessa testissä YouTubessa näin oli, mutta omalla viikonloppukoeajolla navin puheohjaus ilmoitti englanniksi että lataa 18 minuuttia, mutta mitttaristo näytti vain kellonajan siihen milloin auto on ladattu 100%. Eli mun tapauksessa kyseinen lataustauko "hävisi" ennen kuin olin kerennyt sitä aloittamaan. Mietin tässä, että teinköhän jotain nyt fundamentaalisesti väärin tuossa kohtaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by suppari View Post
No jaa. Itse en ole kovin tyytyväinen, alusta kolisee (kallistuksen vakaaja uusittu, isoimmat lähti sillä) mutta edelleen kolkottaa kuin väljä e46 epätasaisella tiellä ajettaessa.
Muuten kiva auto, mutta ei vastaa 137kilon hintalappua.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pyroz View Post
Sadan tonnin autoja uutena ostelevia on tällä foorumilla melko rajallisesti noin yleensäkin. Ja saattavat ajaa tyytyväisinä menemään eikä ole syytä kirjoitella
Muuten kiva auto, mutta ei vastaa 137kilon hintalappua.
-
👍 1
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ekaBMW View PostAika hiljaista i5 osalta.
Eikö näitä ole kellään tai eivät ole kiinnostavia?
Vai pitääkö odottaa että alkaa enemmän liikkumaan käytettynä?
Leave a comment:
-
-
Aika hiljaista i5 osalta.
Eikö näitä ole kellään tai eivät ole kiinnostavia?
Vai pitääkö odottaa että alkaa enemmän liikkumaan käytettynä?
Leave a comment:
-
-
Tänään lyhyesti maahantuojan kiertueella koeajettu i5 eDrive40 ja M60. Kuljettajan istuimen istuinosan sivutuet hämmästytti latteudellaan, visuaalisesti ne oli olemassa, mutta ei niistä mitään tukea kyllä saa kun vanhempien ranskisten tyyliin ihan pehmyttä toppausta vain koko sivutuki kun kädellä paineli. En hieronut ajoasentoa kovin pitkään kohdalleen mutta aika hyväksi sen sai vaikka tavallista sedania korkeampi istumakorkeus kyllä aluksi tuntui hiukan oudolta. Ratti ois voinut säätyä hitusen alemmaskin. Toisaalta ehkä korkeasta istumakorkeudesta johtuen ulos oli nykyautoksi hyvä näkyvyys, ei tuntunut että istuu syvällä poterossa josta joutuu kurkkimaan kojelaudan yli. Eikä B-pilarikaan estänyt näkemistä suoraan sivulle päin kuten monessa pienemmässä ja/tai lyhytovisemmassa autossa tuntuu tekevän vaikka en itse edes ole keskimittaista pidempi. M60-mallissa oli penkkien säädöt erilaiset, mm. reisituen pituussäätö oli sähköinen kun eDrive40 se oli mekaaninen. Enkä tajunnu että sitä ois pitäny etsiä valikosta, ihmettelin vain että miksi ei ole nappia kun muuten on perinteisillä napeilla penkin sähkösäädöt. Ratin järjettömän paksuista ja ylimuotoilluista otekohdista en tykännyt yhtään. Ratin kehä oli sopivan paksuinen ainostaan yläsektorista mistä ei normaalisti pidetä kiinni. Ratti tuntui lämpenevän ajossa jatkuvasti, onneksi ei kuitenkaan liikaa.
Kyyti oli Michelinin 245/45R19 koon kitkoilla todella hiljaista ja sileää. Tiet enimmäkseen sulaa ja märkää asfalttia, osin yöllä satanutta lunta monin paikoin epätasaisen jääpolanteen päällä. Ohjaus tuntui E92 jälkeen aivan superkevyeksi tehostetulta sekä parkkipaikka- että taajamavauhdeissa. Todellista tuntumaa tiehen en kyllä siitä itse osannut lyhyellä koeajolla löytää. En testaillut alustan säätöjä varsinaisesti mitenkään kun ei missään voinut mutkaan lujaa ajaa. Sport-moodissa ajelin varmaan suurimman osan matkaa ja huomio kiinnittyi oikeastaan vain matalaan melutasoon ja siihen miten hyvin alusta suodatti tien karkeudet. Kaasuvasteessa oli tietysti selkeä ero, eDrive40 ei tuntunut todellakaan liian hitaalta ja M60 taas kaasuvaste oli ainakin Sport-moodissa erittäin nopea ja kiihtyvyyttä vähintään riittävästi. Ratin Boost-lärpäkkeen vaikutusta en myöskään kauheasti tutkaillut, kaipa se jotain teki. En opiskellut miten ylinopeusvaroittimen sais pois päältä, nyt sen äänimerkit alkoi äkkiä ärsyttää vaikka ääni ei onneksi ollut mikään piippaus kuten varmaan joissai autoissa on. No tuli sitten ajeltua tavallista hitaammin.
Takapenkillä oli mukavasti tilaa ainakin kahdelle ja istumakorkeus sellainen että aikuinenkin siellä mielellään istuisi. Tavaratilakin näytti riittävältä vaikka on toki matala, mihin on 5-sarjassa totuttukin.
-
👍 2
Leave a comment:
-
-
Originally posted by rikuh1 View PostFacelity malli varmaan saa optiovarusteeksi korinväriin maalatut helmat?
ei istu omaan silmään ei sitten yhtään tämä. Toki täysin mustana ei niin mahdottomasti pistä silmään mutta halpuutus näkyy ja tuntuu.
Leave a comment:
-
-
Näin livenä i5 Norjassa, tommonen tumman sininen, hieman likaisena ei kyl parkkipaikalla erottunut joukosta edukseen. Makuasioita tosin, nuo takavalot olis mielestäni saanut olla enemmän i4 mäiset.
Leave a comment:
-
-
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/...tojen-aatelia/
Normi munuaiset, tumma auto. Vielä kun olis hopeat vanteet nii kelpais omaan silmään erittäin hyvin
Leave a comment:
-
-
i5 sedan mustana ja ilman valaistuja munuaisia on livenä ihan ok näköinen laite.. tarvii nähdä toi farkku kans paikanpäällä ja mustana kans nii noi helmat ja diffuusorit ei hypi silmille niin pahasti
Leave a comment:
-
-
i5 Touringista ei saa vielä tarjousta, koska hinta ei ole järjestelmässä.
Leave a comment:
-
Leave a comment: