Originally posted by Freak
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mitä alustan osia 02-sarjan turborakenteliat, ovat käyttäneet?
Collapse
X
-
Sitä vain ajattelin, että mitä satuloita mahdat noiden levyjen kanssa käyttää?
114 2002turbo SEDAN, Euro
E12:
E12 518 SEDAN, Euro
E12 520 SEDAN, Euro
E12 520i SEDAN, Euro
E12 525 SEDAN, Euro
E24:
E24 630CS COUPE, Euro
E24 633CSi COUPE, Euro
E3:
E3 3.0Si SEDAN, U.S.
E3 2.8L SEDAN, Euro
E3 3.0L SEDAN, Euro
E3 3.0S SEDAN, Euro
E3 3.0Si SEDAN, Euro
E3 3.3L SEDAN, Euro
E3 3.3Li SEDAN, Euro
E9:
E9 3.0CS COUPE, U.S.
E9 3.0CS COUPE, Euro
E9 3.0CSi COUPE, Euro
E9 3.0CSiL COUPE, Euro
E9 3.0CSL COUPE, Euro
Taitaa kuvissa pilkistävät puristimet olla E3 3.0Si:sta...
Jos nämä obelixin levyt menevät ilman sen suurempia kikkailuja 02:een, niin samoinhan ne menevät silloin e-kaksykköseenkin. Sitä tuolla offsetin kyselyllä meinasin. E21:n levy on aika syvä eikä sopivaa suurempaa, ainakaan likimain samalla jaolla olevaa, levyä meinaa löytyä. E28:n levy muistaakseni oli aika liki, mutta vaatii sorvauksen, jos meinaa Volvon satuloiden kanssa käyttää ja uudet reiät täytyy porata. Pieniä murheitahan nämä on, mutta jos helpommallakin voisi selvitä, niin mikäs siinä.
En muuten löytänyt Brembon sivuilta tuolla numerolla mitään tai sitten en vain osannut...
http://www.brembo.com/CatalogoBrembo...=NoModifyGuest
Miksi uudet reiät napaan ja levyyn? Eikö SuperMantassa olekaan 4x100 jako?
Comment
-
-
Nostan nyt tällaisen vanhan topiikin kun olisi muutama kysymys noista jarrujen sovittamisista...
Jos nyt 02:een laittaa eteen noi volvon satulat ja e21 pikkunavan ja 323i jäähdytetyt levyt.. niin silloinhan ei menekkään enää 13" vanteet, kun ottaa satulan ulkoreuna kiinni. Meneekö edes 14" vanteet? Vai joutuuko vaihtaa joka 15":iin?
Ajattelin että jos nyt 14" menee niin ei ottais vakiokaareen kiinni niin helposti kun 15":set. Omalla kohdalla tuo kaarien muokkaaminen ei oikein innosta kun on aivan ehjät kaaret. Jos eteen nyt tulee noi e21 navat niin mikäs et sitten olis hyvä ettei ota kiinni vakiokaariin? Miten ne e21 navat nyt sitä muuttaa, leventääkö ne vai kaventaa...
Comment
-
-
Originally posted by Tzeimi View Post250 mm rummut ja 22.2 mm sylinterit takana. Rumpu löytyy siis E21:stä ja j.syl. E12:sta. Taka vakaaja normi. Takatukivarret ovat umpinaiset (eli muistuttavat E21:n tukivarsia) ja tukivarren akseli on paksumpi + isommat laakerit (= E21 323i:n paksuus ja laakerit - ei käy 02 tukivarteen).
Mites teillä onpi käynyt katsastuksessa etupään suhteen tuon 1502:n tolppaan kootun E21napa+323i-levy+VOLVO-satula-yhdistelmän kanssa? Taitaa olla ainakin helpoiten osien löytämisen suhteen toteutettavissa? Sitä paksumpaa turbon etuvakaajatankoa saa ilmeisesti teettämällä. Kelpaako sellainen katsastuksessa ok, vai pitääkö olla original bmw-teile?
Vielä tälläinen yleinen kysymys kun olen ollut 10v pimennossa näiden rakennusmääräysten suhteen. Onko tuollainen vanhus nykyään siis ihan laillisesti katsastettavissa "vierailla" alustan osilla, nykyään kun näkee kilvissä kaiken maailman Eskoja Hiacen banjolla? Vetääkö se katsastussetä ihan hihasta, että nyt on turvallinen/vaarallinen rakenne..Last edited by alepos; 03-09-2008, 14:13.
Comment
-
-
Originally posted by Ears View PostVanhaa yös. Mistä mallista ootte ottanu pääsylinterin 23,81mm? Kaks piirisenä. Ja jos jollakin lojuu ylimääräisenä niin tarjota saa.
114: Details on 114
114 2002tii Sedan, USA
114 2000tii Touring, Europe
114 2002ti Sedan, Europe
114 2002tii Touring, Europe
114 2002tii Sedan, Europe
114 2002turbo Sedan, Europe
E12: Details on E12
E12 518 Sedan, Europe
E12 520 Sedan, Europe
E12 520i Sedan, Europe
E9: Details on E9
E9 2800CS Coupe, USA
E9 2800CS Coupe, Europe
NK: Details on NK
NK 2000 Sedan, USA
NK 1800 Sedan, Europe
NK 2000 Sedan, Europe
NK 2000C Coupe, Europe
NK 2000CS Coupe, Europe
NK 2000tii Sedan, Europe
NK 2000tilux Sedan, Europe
Mustaakseni jostain 6-satkusta löytyy kans 23.81 2-piiristä. Tarttis tonkia lisää.
Comment
-
-
Muutama kymysys jollekin jolla on tietoa...
1. Eli mistä saa taka-apurungon puslia uretaanisina, vai millaisia ratkaisuja ihmisillä on käytössä. Powerflex/Supeflex ei taida kumpikaan tuntea tai sitten olen puusilmä... Irelandin kataloogissakaan ei ollut kun sellainen insertti vakiopuslan jäykistämiseen. Ei tunnu järkevältä ajatukselta ostaa ensin uutta vakiopuslaa, jonka jälkeen käyttää vielä x-määrä rahaa johonkin inserttiin, joka "auttaa" tuota ns. löysää vakiopuslaa, fiksumpi valmisratkaisu pitää olla olemassa. Vai onko tuo oikeasti niin hyvä, kun ne sivuillaan kehuu?
Onkohan sitten nuo Irelandin solid-malliset umpipuslat vähän turhan rajua kamaa taasen kadulle, tollasethan olisi helppo tehdä itsekin...
2. Sopiiko takatukivarsiin e30-mallinen uretaanipusla, ilmeisesti kyllä?. Kun muistaakseni superflexin varaosanuerot on molemmille samat.
3. Onko kukaan rakennellut 02-taka-akseliin camber-toe kittiä, tuohonkin taitaisi sama ratkaisu/sarja käydä kun esim. e30 akselille. Lähinnä kiinnostaa, mihin kohtaan lätkät heppailtaisiin että säädöistä olisi oikeasti hyötyä ns. autoa alaspäin vietäessä. E-kolmekymppiseenhän noita ohjeita löytyy netistä pilvin pimein...
4. Nollakakkosen takaiskarin pituus? (en omista ainuttakaan) Tarkoitus olisi käyttää e30:iin tarkoitettua Koni-sporttia takana 50mm madalluksen kanssa, ollaanko pahasti sherwoodissa pituuden puolesta..?
Comment
-
-
1. umpikumiset on nyt kiinni tossa vaparissa. Toinen on hieman vulkanoinneista antautunut - meinasin laittaa uudet vakiot tilalle. Teen ehkä sialla noi "insertiti" - tai sitten en. Perän kannatinkumit pitäs kait sitten olla kans mallia kovat? Itellä on normikumeilla nyt (hyllys on kovakuminen kannatinrauta). Joskus joku teetti tämmösiä umpikumisia vanhoihin aihioihin, varmaan onnistus nytkin jossain firmassa.
2. kyllä, eiks ne ole samat kaikissa... ihan uusista en kyl tiedä
3. Madalluksen jälkeen joutunet korjaamaan neg camberia takas päin eiks vaan? Tais Jaymic myydä aikoinaan settiä näihin mutta miksei 3-kybän tms. ideaa voi soveltaa?
4. ei muista ulkoa, saattas jopa löytyä jostain papereista kun kerkiää etsimään... tekis mieli sanoa, että e30:n iskari on kyllä liian pitkä.
Comment
-
-
Originally posted by Tzeimi View Post1. umpikumiset on nyt kiinni tossa vaparissa. Toinen on hieman vulkanoinneista antautunut - meinasin laittaa uudet vakiot tilalle. Teen ehkä sialla noi "insertiti" - tai sitten en. Perän kannatinkumit pitäs kait sitten olla kans mallia kovat? Itellä on normikumeilla nyt (hyllys on kovakuminen kannatinrauta). Joskus joku teetti tämmösiä umpikumisia vanhoihin aihioihin, varmaan onnistus nytkin jossain firmassa.
Originally posted by Tzeimi View Post
2. kyllä, eiks ne ole samat kaikissa... ihan uusista en kyl tiedä
Originally posted by Tzeimi View Post
3. Madalluksen jälkeen joutunet korjaamaan neg camberia takas päin eiks vaan? Tais Jaymic myydä aikoinaan settiä näihin mutta miksei 3-kybän tms. ideaa voi soveltaa?
Jep, juurikin noin päin. Yks e30-sarja olis ittellä niin mietin jos sitä vois käyttää.
Comment
-
-
Jenkki foorumeita tuossa joku aika sitte selailin M5:en coili seteistä.. Niin siellä kehuttiin 02:een myytävää coilover sarjaa.. siis tällästä http://www.ground-control-store.com/.../II=702/CA=102
Mutta tuo varmaan tiedossa olikin
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
-
Originally posted by duuk View PostJenkki foorumeita tuossa joku aika sitte selailin M5:en coili seteistä.. Niin siellä kehuttiin 02:een myytävää coilover sarjaa.. siis tällästä http://www.ground-control-store.com/.../II=702/CA=102
Mutta tuo varmaan tiedossa olikin
Saattaa kyllä olla mahdoton yhtälö.:think
Tuo on kyllä varmasti harkinnan arvoinen setti, mikä tuolla sivuilla on.Last edited by Mörökölli; 01-12-2009, 20:24.
Comment
-
Comment