memebuy23buy

X5 e53 yleistä keskustelua.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Roito
    replied
    Olipas positiivinen yllätys kun yön aikana oli repsikan etuikkuna auennut puoleenväliin.. onneks ei satanu yöllä lunta

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied


    Siinä 267tkm ajetun e53:n taka-akselin isot puslat. Siis apurungon puslat. Vois sanoa että "pikkasen" muuttui ajettavuus uusilla puslilla. Ja naurettavan helppo homma vaihtaa nuo ebayn ulosvetäjällä/takaisinlaittajalla. Tuon työkalun voin myydä jos joku haluaa omaansa vaihdella puslat.

    Tässä youtubesta jonkun britin tekemän opasvideo josta näkee kuinka helppo nakki tuo vaihto on: https://www.youtube.com/watch?v=haKecoxhWsk

    En saanut murteesta selvää että miksi nuo pakoputken kannakkeet piti poikki rälläköidä.. Itse kuumensin töhöllä ne ja taivutin sivuun, ja kun pusla vaihdettu, taivutin takaisin. Voi tietysti koko putkistonkin puottaa alas mutta en nähnyt järkeväksi.
    Last edited by Tomba87; 08-01-2016, 20:38.

    Leave a comment:


  • vaviah
    replied
    Originally posted by BMWE39 View Post
    Öljy ei kuivu, eikä kuivata kuten CRC, eikä kabiini haise lämppäriä käytettäessä.
    Hyvä tietää. Jos ääni palaa, täytyy laittaa jotain paremmin voitelevaa ensi kerralla. Kieltämättä CRC peittää nyt alleen BMWn oman "premiumtuoksun"...

    Leave a comment:


  • BMWE39
    replied
    Originally posted by vaviah View Post
    Siipipyörän akselin kärkeen melkein ylettää kun poistaa raitisilmasuodattimen sekä sitä ympäröivän kannen. Suihkautin sinne pelkääjän puolen päätyyn tirauksen CRC:tä (pullo mahtuu juuri ja juuri tuosta suodattimen aukosta). Ääni poistui kokonaan. Toivottavasti pysyykin poissa. Jenkkifoorumilta tämän vinkin bongasin. Sen mukaan olisi tosin pitänyt käyttää muotoonsa sulatettua muoviletkua apuna.
    Itse tein ohuesta letkusta rautalangalla jäykistäen ja muotoillen suuttimen, jolla sai suhautettua sopivan määrän rullaluistinten laakereiden voiteluun tarkoitettua sprayta oikeaan kohtaan.
    Öljy ei kuivu, eikä kuivata kuten CRC, eikä kabiini haise lämppäriä käytettäessä.

    Tuosta on nyt muutama vuosi aikaa, eikä ole kitissyt sen koommin edes kovilla pakkasilla.

    Leave a comment:


  • vaviah
    replied
    Onko muilla ollut pakkasen tuomia ääniä ilmastoinnin puhaltimen moottorissa? Itselläni alkoi kitisemään ulkolämpötilan pudottua alle -5 asteen. Ilmeisesti akseli ajan myötä kuivuu ja/tai ruostuu. Puhaltimen moottoriin ei pääse käsiksi ilman kojelaudan poistoa! Siipipyörän akselin kärkeen melkein ylettää kun poistaa raitisilmasuodattimen sekä sitä ympäröivän kannen. Suihkautin sinne pelkääjän puolen päätyyn tirauksen CRC:tä (pullo mahtuu juuri ja juuri tuosta suodattimen aukosta). Ääni poistui kokonaan. Toivottavasti pysyykin poissa. Jenkkifoorumilta tämän vinkin bongasin. Sen mukaan olisi tosin pitänyt käyttää muotoonsa sulatettua muoviletkua apuna.

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    Originally posted by vaviah View Post
    Hyvältä näyttää! Kuinka suuritöinen oli valojen vaihto? Liittimet irti, 4 ruuvia pois ja umpio ulos? Kuinka hyvin 3-litraisessa pääsee käsiksi alapuolen ruuveihin (pitikö purkaa jotain pois tieltä)?
    Todella helppo homma. Kuskinpuolelta kannattaa ainakin 3.0i:ssa ottaa ilmanputsari pois tieltä kun se on vaan kahdella pultilla.

    Leave a comment:


  • vaviah
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    Ongelma ratkaistu...tuninkikärpänen puri kuitenkin sen verran että laitoin nahkahousu ebaysta depon umpiot ledirinkuroilla ja xenon puolikkailla alta kolmensadan toim.kuluineen. Ja hyvin näkee. Mukavan kirkkaat rinkulatkin ja ihan laadukkailta vaikuttaa kaikin puolin. Ainut mitä joutui sätöstelemään oli tuon umpion alla olevan korinvärisen listan kiinnitys. Laitoin ruuvilla niin kestää ainakin paikallaan (ruuvi ei tietenkään näy mihinkään).



    Nyt voi sitten ajan kanssa kunnostella nuo orkkis valot.
    Hyvältä näyttää! Kuinka suuritöinen oli valojen vaihto? Liittimet irti, 4 ruuvia pois ja umpio ulos? Kuinka hyvin 3-litraisessa pääsee käsiksi alapuolen ruuveihin (pitikö purkaa jotain pois tieltä)?

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    Xenon lähivaloissa surkea valoteho, polttimot uusittuani ja säätötangot tarkastettuani edelleen surkea. Tarkistusluukusta näkee lampun kanssa että heijastuspinta on todella surkeassa kunnossa. Olisiko tuohon mitään budjetti ratkaisua olemassa? Mitään tarvikevaloja en haluaisi laittaa ja hellat on varmaan 1000e/kpl.

    edit: nythän mää sen hokasin. Jos maalaisi kromimaalilla nuo heijastinpinnat. Nuo on oikeasti niin huonossa kunnossa että mitään menetettävää ei ainakaan ole.
    Ongelma ratkaistu...tuninkikärpänen puri kuitenkin sen verran että laitoin nahkahousu ebaysta depon umpiot ledirinkuroilla ja xenon puolikkailla alta kolmensadan toim.kuluineen. Ja hyvin näkee. Mukavan kirkkaat rinkulatkin ja ihan laadukkailta vaikuttaa kaikin puolin. Ainut mitä joutui sätöstelemään oli tuon umpion alla olevan korinvärisen listan kiinnitys. Laitoin ruuvilla niin kestää ainakin paikallaan (ruuvi ei tietenkään näy mihinkään).



    Nyt voi sitten ajan kanssa kunnostella nuo orkkis valot.

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    pitkät langat...:-)

    Sait oven mekanismi toimimaan?
    Joo toimii se paremmin nyt.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    pitkät langat...:-)

    Sait oven mekanismi toimimaan?

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    Originally posted by Roito View Post
    Taisi epdm antaa sulle epäsuoran vihjauksen tuossa.

    elikkäs

    oikea puoli & vasen puoli
    Kas, no aina ei sytytä näköjään. Luulin että hänellä on vain niitä angel eyes umpioita. Tuollaiset se on kai tilattava jos tuo heijastinpinnan maalailu ei tuota toivottua tulosta.

    Leave a comment:


  • Roito
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    http://www.ebay.de/itm/DEPO-Xenon-Sc...4AAOSwAKxWa9BV

    Tuo on ainut alkuperäisen kaltainen tarvike xenon umpio mitä löysin ebaysta. Tuleehan noillekin vajaa 500e hintaa toimitettuna.
    Taisi epdm antaa sulle epäsuoran vihjauksen tuossa.

    elikkäs

    oikea puoli & vasen puoli
    Last edited by Roito; 12-12-2015, 11:28.

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    Vajaa neljällesadalla saa originaali klataiset xenon umpiot...mutta en nyt muista mistä...ehum..



    Tuo on ainut alkuperäisen kaltainen tarvike xenon umpio mitä löysin ebaysta. Tuleehan noillekin vajaa 500e hintaa toimitettuna.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    Xenon lähivaloissa surkea valoteho, polttimot uusittuani ja säätötangot tarkastettuani edelleen surkea. Tarkistusluukusta näkee lampun kanssa että heijastuspinta on todella surkeassa kunnossa. Olisiko tuohon mitään budjetti ratkaisua olemassa? Mitään tarvikevaloja en haluaisi laittaa ja hellat on varmaan 1000e/kpl.

    edit: nythän mää sen hokasin. Jos maalaisi kromimaalilla nuo heijastinpinnat. Nuo on oikeasti niin huonossa kunnossa että mitään menetettävää ei ainakaan ole.
    Vajaa neljällesadalla saa originaali klataiset xenon umpiot...mutta en nyt muista mistä...ehum..

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    Xenon lähivaloissa surkea valoteho, polttimot uusittuani ja säätötangot tarkastettuani edelleen surkea. Tarkistusluukusta näkee lampun kanssa että heijastuspinta on todella surkeassa kunnossa. Olisiko tuohon mitään budjetti ratkaisua olemassa? Mitään tarvikevaloja en haluaisi laittaa ja hellat on varmaan 1000e/kpl.

    edit: nythän mää sen hokasin. Jos maalaisi kromimaalilla nuo heijastinpinnat. Nuo on oikeasti niin huonossa kunnossa että mitään menetettävää ei ainakaan ole.
    Last edited by Tomba87; 11-12-2015, 20:53.

    Leave a comment:

Working...
X