Originally posted by Esal
View Post
X5 e53 yleistä keskustelua.
Collapse
X
-
Jos tuli Elstockin kautta Puolassa kunnostettuna, niin olisin kyllä kurkannut ne liukupinnat, vaikka ulkoisesti näyttäisikin hyvältä.
-
Joo, jostain syystä ei tuo onedrive aukee kuvana. Laitoin linkkeinä.Originally posted by Clavurion View PostNoi kuvalinkit ei toimi. Onko niissä kenties kuvattu kunnostetun liukupintoja?
Liukupintoja en huomannut katsella, mutta luulis olevan loppuun asti kunnostettu kun kehtaavat vihreässä Valeo-logo laatikossa myydä, ja muutoinkin viimeistellyn näköinen (uuden). Joskushan niissä voi olla toki ihan uusiakin.
Leave a comment:
-
E53 (2005) puhaltimen säätökytkimen vika
Hei,
tuli sellainen vika päälle, että puhaltimen <alas> ja <max> kytkimet ei toimi, <ylös> kytkin toimii, samoin <tuulilasi> puhallus ja muut nappulat siinä ohjainmoduulissa.
Vaikuttaa aika paikalliselta vialta, kun suurin osa nappuloista toimii.
onko kokemuksia/vinkkejä ?
t. Jussi
Leave a comment:
-
Noi kuvalinkit ei toimi. Onko niissä kenties kuvattu kunnostetun liukupintoja?
Leave a comment:
-
- Viskotuuletin ja tuulitunneliOriginally posted by Esal View PostTai laturi siis on irti, mutta mitä kautta pois? Alas ei mahdu, poikittaisten runkoputkien välissä vaan n. 120mm rako, jäähdyttimen puolella vielä vähemmän. Ohjaustehostin pois vai paisuntasäiliö? Oli olevinaan paljon enemmän tilaa kun tuossa e46 m57, mutta ei vaan mahdu.
- Termostaatilta lähtevä vesiputki osittain irti + etupuolen letku
- Ahtoputki
- Ohjainrulla ja kiristinrulla
- Ohjaustehostin osittain irti
Puolassa kunnostettu Valeo, Valeon tarroin ja laatikoin 139,- pantti 100,- vanhaa vastaan
Last edited by Esal; 18-02-2016, 11:21.
Leave a comment:
-
Muuten näin, mutta valitettavasti kunnostetuissa latureissa noita liukupintoja ei aina ole vaihdettu. Eli vähän arpapeliä sekin.Originally posted by Jartza 528 View PostEi nuihin kannata mitään jännitteensäädintä vaihtaa kuin koko laturi suoraan.
Muutama viikko sitten vaihdatin omaani laturin ja Oulun sähködieselissä maksoi vaihtolaturi 192€.
Leave a comment:
-
Ei nuihin kannata mitään jännitteensäädintä vaihtaa kuin koko laturi suoraan.Originally posted by Tomba87 View PostNoh, onneksi en ehtinyt tilata sitä jännitteensäädintä.

Muutama viikko sitten vaihdatin omaani laturin ja Oulun sähködieselissä maksoi vaihtolaturi 192€.
Leave a comment:
-
Ei paha, olisko mulla mennyt joku pari tuntia kun rauhallisesti tein, tosin vaihdoin samantien koko vetonivelen vaikkei ääntänytkään, mutta kun kumi oli rikki niin oli mielestäni varmempi vaihtaa koko nivel.Originally posted by Rrooppee View PostMillanes homma on vaihtaa vasemman etuvetarin ulompi suojakumi?
Rasvathan oli aika hyvin omastani lähteneet, ja todennäköisesti myös syönyt likaa enemmän kuin tarpeeksi.
Leave a comment:
-
M57N laturin irroitus
Tai laturi siis on irti, mutta mitä kautta pois? Alas ei mahdu, poikittaisten runkoputkien välissä vaan n. 120mm rako, jäähdyttimen puolella vielä vähemmän. Ohjaustehostin pois vai paisuntasäiliö? Oli olevinaan paljon enemmän tilaa kun tuossa e46 m57, mutta ei vaan mahdu.
Leave a comment:
-
Apparin puolelta moottoritilan puolelta muovikotelot irroittelemalla/siirtelemällä sivuun pääsi näkemään rintapellissä olevan muoviosan, johon sitten tekaisin läpiviennin kaapelille. Em. muovikoteloihin myös sopivat läpiviennit ja siinähän se reitti sitten olikin.Originally posted by Tomba87 View PostKukaan laittanut sitätilapistoketta E53:een? Äkkiseltään vaikuttaisi aika kusiselta hommalta. Mitä kaikkea joutuu purkamaan edestä?
Hanskalokero tuli irroitettua edestä, niin näki sisältäpäin, mitä piti tehdä.
Ei lopunviimein ihan älytön homma, kun raikkarikotelo hilppeineen lähtee jo parissa minuutissa edestä. Olisiko mennyt pari tuntia ohessa kahvitellen ja muuta menoa ihmetellen; työtilana kaverin halli.
Leave a comment:
-
Kukaan laittanut sitätilapistoketta E53:een? Äkkiseltään vaikuttaisi aika kusiselta hommalta. Mitä kaikkea joutuu purkamaan edestä?
Leave a comment:
-
Otin Webaston ja peilinlämmityksen sulakkeet pois sekä lämmitettävien pesusuuttimien johdot irti. Ajoin enimmäkseen metsätien ilman valoja ja lämmityslaite kiinni n. 15 km eikä jännite vielä laskenut alle 11,6 v. Sitten laturi taas alkoi loppumatkan pelaamaan, joten eipä sitä tiedä kuinka pitkälle olisi vienyt.Originally posted by Esal View PostEli meni molemmista autoista laturi viikon sisällä, toinen jo vaihdettu, mutta toisestakin meni tänään. Diodiviaksi sanottiin ekan kohdalla korjaamolta.
Kysymys siitä paljonko M57N koneella e53 vie sähköä? Kuinka pitkälle täydellä akulla pääsisi? Ajattelin että ylläpitolaturin kanssa lämmitän webastolla ja käyttäen ettei lämmitin olisi juurikaan ajossa enään päällä. Mikä on kriittinen jännite ja mikä osa sen stoppaa?
Leave a comment:
-
Kuinka pitkälle ilman laturia?
Eli meni molemmista autoista laturi viikon sisällä, toinen jo vaihdettu, mutta toisestakin meni tänään. Diodiviaksi sanottiin ekan kohdalla korjaamolta.
Kysymys siitä paljonko M57N koneella e53 vie sähköä? Kuinka pitkälle täydellä akulla pääsisi? Ajattelin että ylläpitolaturin kanssa lämmitän webastolla ja käyttäen ettei lämmitin olisi juurikaan ajossa enään päällä. Mikä on kriittinen jännite ja mikä osa sen stoppaa?
Leave a comment:
-
268tkm mittarissa. Motonetissa saattaisi olla hyllyssä uusi laturi, minkähän merkkisiä nuo mätänetin laturit on?Originally posted by Clavurion View PostHyvin on kyllä liukupinta kulunut. Paljonko tuolla on taivallettu?
edit: motonetin laturi paikallaan ja ainakin tuo lataa entiseen verrattuna. 14.65v konehuoneen pistokkeista valot ja persgrillit päällä.
Last edited by Tomba87; 14-02-2016, 16:55.
Leave a comment:
Leave a comment: