memebuy23buy

X5 e53 yleistä keskustelua.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    Joo, jostain syystä ei tuo onedrive aukee kuvana. Laitoin linkkeinä.
    Liukupintoja en huomannut katsella, mutta luulis olevan loppuun asti kunnostettu kun kehtaavat vihreässä Valeo-logo laatikossa myydä, ja muutoinkin viimeistellyn näköinen (uuden). Joskushan niissä voi olla toki ihan uusiakin.
    Jos tuli Elstockin kautta Puolassa kunnostettuna, niin olisin kyllä kurkannut ne liukupinnat, vaikka ulkoisesti näyttäisikin hyvältä.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Noi kuvalinkit ei toimi. Onko niissä kenties kuvattu kunnostetun liukupintoja?
    Joo, jostain syystä ei tuo onedrive aukee kuvana. Laitoin linkkeinä.
    Liukupintoja en huomannut katsella, mutta luulis olevan loppuun asti kunnostettu kun kehtaavat vihreässä Valeo-logo laatikossa myydä, ja muutoinkin viimeistellyn näköinen (uuden). Joskushan niissä voi olla toki ihan uusiakin.

    Leave a comment:


  • jpp67
    replied
    E53 (2005) puhaltimen säätökytkimen vika

    Hei,

    tuli sellainen vika päälle, että puhaltimen <alas> ja <max> kytkimet ei toimi, <ylös> kytkin toimii, samoin <tuulilasi> puhallus ja muut nappulat siinä ohjainmoduulissa.

    Vaikuttaa aika paikalliselta vialta, kun suurin osa nappuloista toimii.

    onko kokemuksia/vinkkejä ?

    t. Jussi

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Noi kuvalinkit ei toimi. Onko niissä kenties kuvattu kunnostetun liukupintoja?

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    Tai laturi siis on irti, mutta mitä kautta pois? Alas ei mahdu, poikittaisten runkoputkien välissä vaan n. 120mm rako, jäähdyttimen puolella vielä vähemmän. Ohjaustehostin pois vai paisuntasäiliö? Oli olevinaan paljon enemmän tilaa kun tuossa e46 m57, mutta ei vaan mahdu.
    - Viskotuuletin ja tuulitunneli
    - Termostaatilta lähtevä vesiputki osittain irti + etupuolen letku
    - Ahtoputki
    - Ohjainrulla ja kiristinrulla
    - Ohjaustehostin osittain irti




    Puolassa kunnostettu Valeo, Valeon tarroin ja laatikoin 139,- pantti 100,- vanhaa vastaan
    Last edited by Esal; 18-02-2016, 10:21.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Jartza 528 View Post
    Ei nuihin kannata mitään jännitteensäädintä vaihtaa kuin koko laturi suoraan.
    Muutama viikko sitten vaihdatin omaani laturin ja Oulun sähködieselissä maksoi vaihtolaturi 192€.
    Muuten näin, mutta valitettavasti kunnostetuissa latureissa noita liukupintoja ei aina ole vaihdettu. Eli vähän arpapeliä sekin.

    Leave a comment:


  • Jartza 528
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    Noh, onneksi en ehtinyt tilata sitä jännitteensäädintä.

    Ei nuihin kannata mitään jännitteensäädintä vaihtaa kuin koko laturi suoraan.
    Muutama viikko sitten vaihdatin omaani laturin ja Oulun sähködieselissä maksoi vaihtolaturi 192€.

    Leave a comment:


  • pasianssi71
    replied
    Originally posted by Rrooppee View Post
    Millanes homma on vaihtaa vasemman etuvetarin ulompi suojakumi?
    Ei paha, olisko mulla mennyt joku pari tuntia kun rauhallisesti tein, tosin vaihdoin samantien koko vetonivelen vaikkei ääntänytkään, mutta kun kumi oli rikki niin oli mielestäni varmempi vaihtaa koko nivel.
    Rasvathan oli aika hyvin omastani lähteneet, ja todennäköisesti myös syönyt likaa enemmän kuin tarpeeksi.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    M57N laturin irroitus

    Tai laturi siis on irti, mutta mitä kautta pois? Alas ei mahdu, poikittaisten runkoputkien välissä vaan n. 120mm rako, jäähdyttimen puolella vielä vähemmän. Ohjaustehostin pois vai paisuntasäiliö? Oli olevinaan paljon enemmän tilaa kun tuossa e46 m57, mutta ei vaan mahdu.

    Leave a comment:


  • Rrooppee
    replied
    Millanes homma on vaihtaa vasemman etuvetarin ulompi suojakumi?

    Leave a comment:


  • BMWE39
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    Kukaan laittanut sitätilapistoketta E53:een? Äkkiseltään vaikuttaisi aika kusiselta hommalta. Mitä kaikkea joutuu purkamaan edestä?
    Apparin puolelta moottoritilan puolelta muovikotelot irroittelemalla/siirtelemällä sivuun pääsi näkemään rintapellissä olevan muoviosan, johon sitten tekaisin läpiviennin kaapelille. Em. muovikoteloihin myös sopivat läpiviennit ja siinähän se reitti sitten olikin.
    Hanskalokero tuli irroitettua edestä, niin näki sisältäpäin, mitä piti tehdä.

    Ei lopunviimein ihan älytön homma, kun raikkarikotelo hilppeineen lähtee jo parissa minuutissa edestä. Olisiko mennyt pari tuntia ohessa kahvitellen ja muuta menoa ihmetellen; työtilana kaverin halli.

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    Kukaan laittanut sitätilapistoketta E53:een? Äkkiseltään vaikuttaisi aika kusiselta hommalta. Mitä kaikkea joutuu purkamaan edestä?

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    Eli meni molemmista autoista laturi viikon sisällä, toinen jo vaihdettu, mutta toisestakin meni tänään. Diodiviaksi sanottiin ekan kohdalla korjaamolta.
    Kysymys siitä paljonko M57N koneella e53 vie sähköä? Kuinka pitkälle täydellä akulla pääsisi? Ajattelin että ylläpitolaturin kanssa lämmitän webastolla ja käyttäen ettei lämmitin olisi juurikaan ajossa enään päällä. Mikä on kriittinen jännite ja mikä osa sen stoppaa?
    Otin Webaston ja peilinlämmityksen sulakkeet pois sekä lämmitettävien pesusuuttimien johdot irti. Ajoin enimmäkseen metsätien ilman valoja ja lämmityslaite kiinni n. 15 km eikä jännite vielä laskenut alle 11,6 v. Sitten laturi taas alkoi loppumatkan pelaamaan, joten eipä sitä tiedä kuinka pitkälle olisi vienyt.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Kuinka pitkälle ilman laturia?

    Eli meni molemmista autoista laturi viikon sisällä, toinen jo vaihdettu, mutta toisestakin meni tänään. Diodiviaksi sanottiin ekan kohdalla korjaamolta.
    Kysymys siitä paljonko M57N koneella e53 vie sähköä? Kuinka pitkälle täydellä akulla pääsisi? Ajattelin että ylläpitolaturin kanssa lämmitän webastolla ja käyttäen ettei lämmitin olisi juurikaan ajossa enään päällä. Mikä on kriittinen jännite ja mikä osa sen stoppaa?

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Hyvin on kyllä liukupinta kulunut. Paljonko tuolla on taivallettu?
    268tkm mittarissa. Motonetissa saattaisi olla hyllyssä uusi laturi, minkähän merkkisiä nuo mätänetin laturit on?

    edit: motonetin laturi paikallaan ja ainakin tuo lataa entiseen verrattuna. 14.65v konehuoneen pistokkeista valot ja persgrillit päällä.
    Last edited by Tomba87; 14-02-2016, 15:55.

    Leave a comment:

Working...
X