X5 e53 yleistä keskustelua.
Collapse
X
-
En tiedä onko kuin verrannollinen E39:iin, mutta ei se siinä ainakaan ole kuin parin tunnin siisti sisähomma. Mutta jos tuon puhaltimen ostaa, niin kannattaa ostaa laadukas. Omassa takerteli joskus, ostin uuden halpiksen ja sehän vibrasi kuin perkele täysillä kierroksilla. No, entinen oli kuitenkin ok kuntoinen kun sitä tarkasteli, kuiva vaan. Sillä takaisin kasaan.
Ja tarvikepaska lähti takaisin tehtaalle..
En lähtisi toimivaa vaihtamaan. Ja tilalle ainoastaan laatuosa, mieluiten Valeo, jos sen vaihtaa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by |foder| View PostKuvia ja videita kattellut niin taitaa kojelaudan purkamiseksi mennä. Siinä samalla sitten sisätilan puhallinmoottori vaihtoon. Jos se menee puolen vuoden päästä niin olis taas kojelaudan purkaminen edessä.Last edited by MPV; 30-10-2022, 11:08.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by asse21 View PostKyllä veikkaisin silti sisäkennoa jos hajut voimakkaat.
Sano sitten ku oot purkanu, että oliko kova homma. Itellä ilmastointi vuotaa jostain ja epäilys on auton sisäpuolella
Leave a comment:
-
-
Kyllä se tahtoo joo sisälle sillon haista ku sisäkenno vuotaa. Ei ole vielä konehuoneesta glykolin tuoksu kantautunut kabiiniin.
Leave a comment:
-
-
Voithan skipata tuon sisäosan täysin ohittamalla putkista myös. Nuo vesiventtiilit saattaa päästää läpi, niistä menee tiivistykset sisäpuolelta palasiksi aikojen saatossa. Tai tää on vähän tuurissaan. -01 vm oon nähnyt noita palasina ja puolestaan -96 autossa täysin ehyitä :think
Leave a comment:
-
-
Kyllä veikkaisin silti sisäkennoa jos hajut voimakkaat.
Sano sitten ku oot purkanu, että oliko kova homma. Itellä ilmastointi vuotaa jostain ja epäilys on auton sisäpuolella
Leave a comment:
-
-
Kokeile taivuttaa noita letkulähtöjä myös joka suuntaan ja kato ruikkaako silloin nestettä. Kävi noin E39:ssä joskus..
Leave a comment:
-
-
Yrittäisin kyllä ensin kääntää kaikki muut kivet ennen kuin lähtisin sisäkennoa kaivamaan esiin.
Laita lämpötilapyynti minimille, niin vesiventtiilit on kiinni, eikä siten kiertoa sisäkennolle ja kokeile pikkusen pidempi testi.
Leave a comment:
-
-
Taskulampulla kattellu joka paikkaan konehuoneessa ja kuivalta näyttää.
Kerron toki jos ratkaisu löytyy. Tai on löydyttävä, ei näin kovin kauaa viitti ajella.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by |foder| View PostAutomaatti.
Paikallaan käydessä konepelti auki, ei haise ulkopuolella jäähdytinneste yhtään. Ei edes etäisesti mitään hajuja.
Jopa paikallaan käydessä konepelti auki tulee sisään jäähdytinnisteen haju.
Lamppua käteen ja tarkkaa kattelua :think
Kerro sitten kun vika löytyy, näin ajatusten tasolla hankala auttaa, mutta kunhan löydät vian niin ainakin se saattais sitten auttaa jotakuta toista
Leave a comment:
-
-
Automaatti.
Paikallaan käydessä konepelti auki, ei haise ulkopuolella jäähdytinneste yhtään. Ei edes etäisesti mitään hajuja.
Jopa paikallaan käydessä konepelti auki tulee sisään jäähdytinnisteen haju.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by |foder| View PostÄkxsä tuli ja jo toisena päivänä täytyy alkaa remppaa suunnittelemaan.
Ongelmana jäähdytinnesteen haju kabiinissa. Ei haise ulkopuolella, vain kabiinissa.
Onko näissä jotain perus paikkaa mistä hajoavat?
Lähinnä onko jotain mitä kannattaa hankkia valmiiksi kun ryhdyn purkamaan sisätilan lämppärinkennoa esiin?
Käry on sen verran voimakas että tuntuu tunnin ajolla nousevan hitusen hattuun.
Kyseessä sigun prefacelift.
Veikkaan et jossain jäähdyttäjän suunnalla ongelma tai letkussa tms. Ajaessa sitten tulee sisään.
Itsellä on tuollaisen automaatin jäähdytin ainakin ylimääräisenä. Ainoa vaurio mitä tuolle alueelle on itselle tullut, niin on paisarin halkeaminen. Lisäksi vesipumppu voi vuotaa juuresta, muistaakseni itsellä oli ihan vähän kostea ja sen takia vaihdoin.
Omahan on jäänyt talliin seisoon manualisoidessa, niin paljon muita tekemisiä ja autoja että hupsista vaan. Tuossa yhteydessä vaihhdoin siis oman jäähdyttäjän koska manuaalissa ja automaatissa se on erilainen lievästi.
Leave a comment:
-
Leave a comment: