memebuy23buy

X5 e53 yleistä keskustelua.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zener
    replied
    Eikä se alkuperäinenkään hirveen hintanen ollut ainakaan e39:iin.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    En tiedä onko kuin verrannollinen E39:iin, mutta ei se siinä ainakaan ole kuin parin tunnin siisti sisähomma. Mutta jos tuon puhaltimen ostaa, niin kannattaa ostaa laadukas. Omassa takerteli joskus, ostin uuden halpiksen ja sehän vibrasi kuin perkele täysillä kierroksilla. No, entinen oli kuitenkin ok kuntoinen kun sitä tarkasteli, kuiva vaan. Sillä takaisin kasaan.
    Ja tarvikepaska lähti takaisin tehtaalle..
    En lähtisi toimivaa vaihtamaan. Ja tilalle ainoastaan laatuosa, mieluiten Valeo, jos sen vaihtaa

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Kuvia ja videita kattellut niin taitaa kojelaudan purkamiseksi mennä. Siinä samalla sitten sisätilan puhallinmoottori vaihtoon. Jos se menee puolen vuoden päästä niin olis taas kojelaudan purkaminen edessä.
    Ehdotomasti kannatta, koska tuo moottori on ihan naurettavan halpa verrattuna siihen työmäärään, minkä tuo kojelaudan purkaminen vaatii. Puhallinmoottorin vaihdosta löytyy youtubesta videoita, ja ovat kyllä hyvä apu kojelaudan purkamisessa. Mullahan kävi niin, että ensimmäinen puhaltimen moottori oli väärä (tuli automaatti-ilmastoinnilliseen, vaikka mulla manuaali), kun Aeron, vai oliko peräti ihan valmistajan katalogissa oli virhe. Eli jos on manuaali-ilmastoinnillinen, niin kannattaa tarkistaa tuplana valmistajan katalogeja myöten, että tulee kerralla oikeat osat. Ilmeisesti automaatti-ilmastoinnilliseen on enemmän valinnanvaraa.
    Last edited by MPV; 30-10-2022, 11:08.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by asse21 View Post
    Kyllä veikkaisin silti sisäkennoa jos hajut voimakkaat.
    Sano sitten ku oot purkanu, että oliko kova homma. Itellä ilmastointi vuotaa jostain ja epäilys on auton sisäpuolella
    Kuvia ja videita kattellut niin taitaa kojelaudan purkamiseksi mennä. Siinä samalla sitten sisätilan puhallinmoottori vaihtoon. Jos se menee puolen vuoden päästä niin olis taas kojelaudan purkaminen edessä.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Kyllä se tahtoo joo sisälle sillon haista ku sisäkenno vuotaa. Ei ole vielä konehuoneesta glykolin tuoksu kantautunut kabiiniin.
    Vihdoinkin faktaa eikä Jargen mutua!

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Kyllä se tahtoo joo sisälle sillon haista ku sisäkenno vuotaa. Ei ole vielä konehuoneesta glykolin tuoksu kantautunut kabiiniin.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Voithan skipata tuon sisäosan täysin ohittamalla putkista myös. Nuo vesiventtiilit saattaa päästää läpi, niistä menee tiivistykset sisäpuolelta palasiksi aikojen saatossa. Tai tää on vähän tuurissaan. -01 vm oon nähnyt noita palasina ja puolestaan -96 autossa täysin ehyitä :think

    Leave a comment:


  • asse21
    replied
    Kyllä veikkaisin silti sisäkennoa jos hajut voimakkaat.
    Sano sitten ku oot purkanu, että oliko kova homma. Itellä ilmastointi vuotaa jostain ja epäilys on auton sisäpuolella

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Kokeile taivuttaa noita letkulähtöjä myös joka suuntaan ja kato ruikkaako silloin nestettä. Kävi noin E39:ssä joskus..

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Hyvä idea.
    Ehkä sunnuntaina ehtii testailee.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Yrittäisin kyllä ensin kääntää kaikki muut kivet ennen kuin lähtisin sisäkennoa kaivamaan esiin.

    Laita lämpötilapyynti minimille, niin vesiventtiilit on kiinni, eikä siten kiertoa sisäkennolle ja kokeile pikkusen pidempi testi.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Taskulampulla kattellu joka paikkaan konehuoneessa ja kuivalta näyttää.

    Kerron toki jos ratkaisu löytyy. Tai on löydyttävä, ei näin kovin kauaa viitti ajella.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Automaatti.

    Paikallaan käydessä konepelti auki, ei haise ulkopuolella jäähdytinneste yhtään. Ei edes etäisesti mitään hajuja.
    Jopa paikallaan käydessä konepelti auki tulee sisään jäähdytinnisteen haju.
    Propellihan pyörii kuitenkin aina, ehkä se vie hajua kabiiniin päin? En mää tiiä
    Lamppua käteen ja tarkkaa kattelua :think

    Kerro sitten kun vika löytyy, näin ajatusten tasolla hankala auttaa, mutta kunhan löydät vian niin ainakin se saattais sitten auttaa jotakuta toista

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Automaatti.

    Paikallaan käydessä konepelti auki, ei haise ulkopuolella jäähdytinneste yhtään. Ei edes etäisesti mitään hajuja.
    Jopa paikallaan käydessä konepelti auki tulee sisään jäähdytinnisteen haju.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Äkxsä tuli ja jo toisena päivänä täytyy alkaa remppaa suunnittelemaan.

    Ongelmana jäähdytinnesteen haju kabiinissa. Ei haise ulkopuolella, vain kabiinissa.
    Onko näissä jotain perus paikkaa mistä hajoavat?

    Lähinnä onko jotain mitä kannattaa hankkia valmiiksi kun ryhdyn purkamaan sisätilan lämppärinkennoa esiin?

    Käry on sen verran voimakas että tuntuu tunnin ajolla nousevan hitusen hattuun.

    Kyseessä sigun prefacelift.
    Manuaali vai automaagi?
    Veikkaan et jossain jäähdyttäjän suunnalla ongelma tai letkussa tms. Ajaessa sitten tulee sisään.
    Itsellä on tuollaisen automaatin jäähdytin ainakin ylimääräisenä. Ainoa vaurio mitä tuolle alueelle on itselle tullut, niin on paisarin halkeaminen. Lisäksi vesipumppu voi vuotaa juuresta, muistaakseni itsellä oli ihan vähän kostea ja sen takia vaihdoin.

    Omahan on jäänyt talliin seisoon manualisoidessa, niin paljon muita tekemisiä ja autoja että hupsista vaan. Tuossa yhteydessä vaihhdoin siis oman jäähdyttäjän koska manuaalissa ja automaatissa se on erilainen lievästi.

    Leave a comment:

Working...
X