memebuy23buy

X5 e53 yleistä keskustelua.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rrooppee
    replied
    Olis nyt tulevina päivinä edessä tuo egr tulppaus mitä on monta kuukautta jo haaveiltu.

    Eli siis vedän pakokaasujen kierrätysputken tukkoon mutta tarviiko tähän alipaineletkuun koskea?

    Leave a comment:


  • Jeans
    replied
    Itselläni on tuollainen samanlainen Eonon:in radio.

    Radion toiminnot ovat kaikilta muilta osin hyviä, paitsi itse radion kuuluvuus on todella huono. Toisaalta kuuntelen niin vähän radioa, että itseäni se juuri haittaa. Lisäksi radionhan saa kuulumaan hyvin bluetooth kytkennän kautta nettiradiona.

    Itse varmaan tuollaisessa tapauksessa jossa alkuperäiset laitteet ovat rikki tai varastettu päätyisin juuri tuohon esitettyyn vaihtoehtoon ja laittaisin aftermarket tuotteita tilalle.

    Leave a comment:


  • Carbonfiber
    replied
    Mietinnässä kolmelitranen bensa äxä. Jotain mitä hyvä tsekata? E39 tyyppiviat tiedossa.

    Leave a comment:


  • Styroxi
    replied
    E53 media laitteet

    Elikkäs tuossa ois siskolla tollanen vm:03 x5 e53 bmw joka ostettu avk:lta johon oli murtauduttu ja peräkontista oli pölitty Navitietokone, Cd-boxi, Tv-moduuli, Radiomoduuli ainakin.. No nyt pitäs alkaa "uusia hommaamaan tilalle.. Mistäs tiedän minkä mallisia nää vehkeet on ollut?
    Navitietokone on ainakin ollut Mk3-4 kun johtosarjan numerolla googlasin.
    Sitten löytyy Tuo bluetooth boxi jota varkaat ei olleet saaneet irti. joten johtojen kanssa varmasti tulee hirvee häslääminen, joten onko olemassa jokin paikka josta näkis kuvilla kuinka asennukset on tehty?
    Lisäksi sisällä katossa on DVD/TV soitin alas kääntyvällä näytöllä (uuden ovh:1678€) joten jos sen haluaa saada toimimaan niin tarvitseeko se vain tuon TV-Moduulin?
    Sitten tuli vielä mieleen että onko vain kannattavempi myydä tuo alkup. 16:9 navi radio, sekä bluetooth hässäkkä kontista laittaa tilalle esim:
    http://www.ebay.co.uk/itm/UK-Stock-E...item43d067d498 sekä myydä katosta kys lisävaruste soitin ja laittaa esim niskatukinäytöt takapenkkiläisille?

    Leave a comment:


  • HerraHuu
    replied
    Originally posted by HerraHuu View Post
    Käykö e39 -02 m57 ahdin suoraan e53 X5 9/01 m57:aan? Ilmeisesti pakosarjaan bolt-on mutta onko laippa/ahtoputki/downpipe virityksiä tiedossa?
    Vastaan itselleni: Käy suoraan. GT2256V ja GT2556 ovat identtisiä.

    Leave a comment:


  • HerraHuu
    replied
    Käykö e39 -02 m57 ahdin suoraan e53 X5 9/01 m57:aan? Ilmeisesti pakosarjaan bolt-on mutta onko laippa/ahtoputki/downpipe virityksiä tiedossa?

    Leave a comment:


  • Savlari
    replied
    Mitäköhän laatikko öljyä tuossa omassa 2001 3.0 Bensa x5 automaatissa mahtaa kuulua käyttää?? 5-vaihteinen automaatti.

    Leave a comment:


  • Savlari
    replied
    Mä ostin virosta 2001 E53 bensan 3.0 ja se rötää kylmänä alakierroksilla, missä vois olla vika?? Eli kierrokset seilaa ihan vähän ja auto "yskii" hetken, kunnes lämpiää ja tuo ominaisuus loppuu.

    Leave a comment:


  • djs^
    replied
    Osaako kukaan sanoa mistä johtuu tämä. Kyseessä siis vm2002 3.0ltr bensa. Auton kun sammuttaa ajon jälkeen, niin n. 4sekunnin päästä kuuluu "tsup", aivan kuin diiselissä ahtokello supsahtaisi. Vika vai ominaisuus?

    Leave a comment:


  • Rrooppee
    replied
    Onko kukaan ikinään laittanut halogen projektori umpioihin xenon jälkiasennus sarjaa? Tässä mietin että mitenkä sitä lähtia toteuttaan :think

    Leave a comment:


  • bemu-freak
    replied
    Minä tuosta omastani tulppasin sen EGR venttiilin ja irrotin ja tulppasin alipaineletkun, niin loppu se musta voima savu kokonaan.

    Se EGR virheilmoitus tulee sinne vika koodeihin oli tuo EGR käytössä tai ei.

    Leave a comment:


  • Rrooppee
    replied
    Originally posted by jussi_r View Post
    Hmmm... Voisiko ongelma ratketa asentamalla DPF (takaisin)? Viimeisissä E53 3.0d:ssä kun tuo partikkelisuodatin löytyy ja silloin ei kyllä pitäsi nokea löytyä puskurista. Tehtaan setä taas ei ilmeisesti ole viitsinyt enää uudelleensuunnitella takavaimentimia noille DPF:llä varustetuille dieseleille.
    Ei kyllä tule dpf tuohon autoon, eikä sitä ole myös ollut uutenakaan siinä. Vaikka sillä se tod näköisesti tuliskin "kuntoon".

    Perän nokeentuminen on senverta pieni murhe kun taas mitä tuo dpf aiheuttaa että mielummin pesee autoa
    Siis jos vaikka autoa ei 2vk ole pessyt niin huomaa että rupee hieman tummuun pakoputken ylhäältä, ja auto on viellä harmaakin niin näkyy hyvin siinä värissä

    Leave a comment:


  • jussi_r
    replied
    Originally posted by Rrooppee View Post
    En tiiä voiko liittyä tuohon edellä puhuttuun egr asiaan mutta on siis -06 3.0d e53 ja on viellä harmaan värinen niin putkista tulee senverta mustaa savua että värjää takapuskuria. Saa olla aina pesemässä jos haluaa että putkenpääältä ei ole ihan tummana. Sitten taas siihen on vaihdettu supersprintin putki niin voisiko se vaikuttaa?

    Ei olo siis silmillä havaittavaa mutta hieman ärsyttävä piirre niin mietin että saisiko jotenkin pois?
    Hmmm... Voisiko ongelma ratketa asentamalla DPF (takaisin)? Viimeisissä E53 3.0d:ssä kun tuo partikkelisuodatin löytyy ja silloin ei kyllä pitäsi nokea löytyä puskurista. Tehtaan setä taas ei ilmeisesti ole viitsinyt enää uudelleensuunnitella takavaimentimia noille DPF:llä varustetuille dieseleille.

    Leave a comment:


  • BMWFW24
    replied
    Originally posted by Rrooppee View Post
    Eikös missään dieselissä muka tule puskurin läpi orkkiksena?
    EI e53:ssa taida tulla alkujaan... Asiaan vaikuttaa kuitenkin vielä koko peräpään muotoilu ei pelkästään pakoputken päiden sijainti. Ne putket on vielä tavallista ylempänä verrattuna tavallisen auton puskuriin. Koittakaapas laittaa autoon vetokoukkuun tuleva pyöränkuljetusteline...pakoputkien päät on juuri sellaisella korkeudella, että ne puhaltaa kuumat pakokaasut suoraan pyörän kumeihin. Ei hyvä homma jos joutuu kuskaamaan pyörää vähänkään pidemmän matkan. Muissa autoissa ei tätä ongelmaa ole vielä osunut kohdalle. e53 tuntuu minun mielestä muutenkin olevan vielä kovin herkkä likaamaan takapään.
    Last edited by BMWFW24; 04-05-2015, 12:18.

    Leave a comment:


  • Rrooppee
    replied
    Originally posted by BMWE39 View Post
    Niin arvelinkin.
    Tehtaan setä suunnitteli tarkoituksella dieselin putkiston helman alle.
    Eikös missään dieselissä muka tule puskurin läpi orkkiksena?

    Leave a comment:

Working...
X