BMW X5 E70 yleistä keskustelua III

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• TuusBim
    replied
    Originally posted by hoikkas View Post
    En tiedä, milloin tomaatti vaihtui 6HP-->8HP, oisko samaan aikaan kuin moottorit? 2010 jossaln vaiheessa vai jossain malleissa eri aikaan, ehkä jo 2009 vaihtui jossain...jos vaan on valinnan varaa niin 8HP laatikko on tosi hyvä. Vaikkei omasta mielestäni siinä 6HP laatikossa ole ollut moitittavaa.
    Alkuvuonna 2010 LCI:n mukana tuli 8HP laatikko ja koneiden päivitys yms

Leave a comment:

• hoikkas
    replied
    Originally posted by wiikki View Post
    Moi!
    Olen vihdoin luopumassa piitkään palvelleesta e60 535d:stä ja kiikarissa on mm. tämä yksilö: https://www.nettiauto.com/bmw/x5/9599269

Olen yrittänyt hakea tietoa auton vaihteistosta. Ilmeisesti siinä on se ZF:n 6HP, vai mitä?
    Kyllä, 6HP laatikko. Minulla 8/2010 8HP laatikko, moottori päivittänyt ja Navi järjestelmä uudempi, muttei comboxia. 25pv myöhemmin jos olisi valmistettu niin olisi comboxikin. Mutta sen saa retrofitattua helposti, minkä böntti minulle tekeekin

En tiedä, milloin tomaatti vaihtui 6HP-->8HP, oisko samaan aikaan kuin moottorit? 2010 jossaln vaiheessa vai jossain malleissa eri aikaan, ehkä jo 2009 vaihtui jossain...jos vaan on valinnan varaa niin 8HP laatikko on tosi hyvä. Vaikkei omasta mielestäni siinä 6HP laatikossa ole ollut moitittavaa.

Leave a comment:

• wiikki
    replied
    E70 vaihteistot

Moi!
    Olen vihdoin luopumassa piitkään palvelleesta e60 535d:stä ja kiikarissa on mm. tämä yksilö: https://www.nettiauto.com/bmw/x5/9599269

Olen yrittänyt hakea tietoa auton vaihteistosta. Ilmeisesti siinä on se ZF:n 6HP, vai mitä?

Leave a comment:

• Manukki
    replied
    Jos jollain on haussa varmuudella hyvä X5 niin omani jäänee tarpeettomaksi työsuhdeauton tieltä, en ole vielä ehtinyt tehdä myynti-ilmoistusta mihinkään.

2011 lci X5 40d (vakio)
    M-Sport
    Space grey ja shadow line
    164tkm
    2x20” pyörät (kesällä style 214 + Michelin PS4 acoustic)
    Juuri huollettu, uusi tuulilasi, todella siisti ja täysin ehjä auto.
    Imu-ovet, keyless go, lasikatto, sport-nahat, sähköt muisteilla, prof navi ja combox, head-up, mukautuvat valot jne, koukku ja korotettu vetokyky, rautajouset, 5-paikkainen ja tärkeimpänä sport nappula vaihdekepin takana = aktiiviset kallistuksenvaimentajat, edc-iskunvaimennus ja aktiivinen ohjaustehostus muuttuvalla välityksellä.
    37500€, tarkemmat tiedot privalla tai henma82(ät)gmail.com

Leave a comment:

• Iltsu
    replied
    ^ Ei taida saada erikseen palloniveliä noihin.
    Kokonainen osa on 31122413482 ja vaihtaminen on helppo homma vaikka itse. Vaatii toki mielellään nosturin ja kunnon työkalut.
    Kulmien säädön joutuu kyllä tekemään.
    Last edited by Iltsu; 24-07-2023, 20:59.

Leave a comment:

• tjhoo
    replied
    Radius rod

Potilas e70 2008, mittarissa 314 tkm. Ajelin viikonloppuna surkeaa mökkitietä ja oikealta edestä alkoi kuulumaan kolahduksia.

Ryömin auton alle tänä aamuna ja omasta mielestäni tässä RealOEM kuvassa oleva osassa nro 1. tuntui selvää välystä kun sitä kädellä heiluttelin (renkaat suorassa): http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=FF01-EUR-07-2008-E70-BMW-X5_30sd&diagId=31_1289

Onko niin, että marmorilta myyvät koko osan, mutta olisi myös mahdollista saada korjaussarjaa netistä? Tämä RealOEM hieman hämmentää, kun ei tarjoa korvaavaa kokonaista osaa puslineen ja pallonivelellä. Minkälainen homma on tämän vaihtaminen?
    Last edited by tjhoo; 19-06-2018, 07:46.

Leave a comment:

• Manukki
    replied
    Eibachit on hyvät, on ollut useammassakin autossa. Ei vaikuta pyöränkulmiin, toki kulmakerroin kasvaa eli jos vaikka takana camberit on valmiiksi pielessä niin sisäteunaa voi alkaa syömään.
    Omassani on takana camberit niin pystyssä kuin saa, eli -1,25 astetta. Ei syö renkaita epätasaisesti.
    Pitäisi saada itekkin aikaiseksi tilata nuo 30mm spacerit taakse ja siirtää 20mm eteen.

Leave a comment:

• samson76
    replied
    Originally posted by Manukki View Post
    Joo ne 11” tarvii 20-30mm spacerit jos on m-sport kaaret. Mulla on 20mm ja pari senttiä mahtuisi vieläkin kuvion reuna ulospäin, eteenkin huutais 20mm lätkiä. Rupee olemaan melko rivo raideleveys pikkuautoihin verrattuna��

Olisikohan tuommoset eibachin pultattavat pro-spacerit hyvät? Juurikin 30mm taakse ja eteen 20mm. Jos laittaa spacerit, niin tuleeko camberia enemmän eli joutuisiko suuntaamaan renkaat uudestaan?

Leave a comment:

• Manukki
    replied
    Joo ne 11” tarvii 20-30mm spacerit jos on m-sport kaaret. Mulla on 20mm ja pari senttiä mahtuisi vieläkin kuvion reuna ulospäin, eteenkin huutais 20mm lätkiä. Rupee olemaan melko rivo raideleveys pikkuautoihin verrattuna��
    Last edited by Manukki; 09-06-2018, 16:39. Reason: Typo

Leave a comment:

• MarkM
    replied
    Originally posted by _Wraith_ View Post
    Kiitos tällekin ketjulle myös muita vaivanneesta ratin tärinästä selvittiin yllättävän edukkaasti Nyt jäljelle jäi enää jarrujen lievä nykiminen eli tuntuu kuin jarrut ottavat voimakkaammin kiinni välistä ja muuten vähän lievemmin jolloin jarrutuksesta tulee nykivää. Mikähän tämän aiheuttaa? Onko seuraavaksi vaihtolistalla levyt vai jokin muu?
    Itsekin huomasin samaa, kun vaihdon takaveto 535:n tähän neliveto X5:een, että sellaista pientä nypytystä jarruttaessa tuntuu juuri kuvailemallasi tavalla (autolla oli tällöin ajettu noin 95tkm). Olen ajatellut, että se liittyy jollain tapaa tuohon vetotapaan tms. Voimakkaassa jarrutuksessa ei tunnu, mutta kun hiljaa jarruttaa niin erottaa tuon tietynlaisen nypytyksen. Tavallaan se jarrutuspaine ei tule tasaisesti. Yli 100tkm omassa ajossa ollut (210tkm mittarissa) ja kertaalleen jo kaikki jarrut (palat ja levyt) vaihdettu eikä muutosta suuntaan tai toiseen ole tapahtunut joten oletan, että kyse ominaisuudesta. Jarrunesteet useammankin kerran vaihdettu ja tsekattu ettei vuotoja missään. Jakolaatikon öljyt myös vaihdettu, eikä silläkään ollut vaikutusta asiaan. Eipä tuo suuresti häiritse, ei aina edes huomaa.
    Last edited by MarkM; 09-06-2018, 14:38.

Leave a comment:

• _Wraith_
    replied
    Kiitos tällekin ketjulle myös muita vaivanneesta ratin tärinästä selvittiin yllättävän edukkaasti Nyt jäljelle jäi enää jarrujen lievä nykiminen eli tuntuu kuin jarrut ottavat voimakkaammin kiinni välistä ja muuten vähän lievemmin jolloin jarrutuksesta tulee nykivää. Mikähän tämän aiheuttaa? Onko seuraavaksi vaihtolistalla levyt vai jokin muu?

Leave a comment:

• samson76
    replied
    Originally posted by ipyrro View Post
    Ok, vaikuttaa ihan kohtuuhintaiselta. Tarviiko muuten nuo 11 tuumaiset mitään "erityistä" vai meneenkö suoraan alle?

Minä siis olen aika lailla noobie näiden kanssa?
    11" vanteelle 315/35-20 kumi. 275/40-20 menee kyllä 11" vanteelle, mutta vanteen reuna jää melko esille.

Leave a comment:

• _Wraith_
    replied
    Originally posted by TR-04 View Post
    Tervehdys,

e70:stä paloi toinen angel eye polttimo. minkälaiset sinne kannattaisi laittaa? jotta niistä saisi valkoisempaa valoa.
    H8 on alkuperäinen hehku nuissa hehkulla olevissa anneleissa. Itsekin olen jo tovin kokeillut ja etsiskellyt hyvää valkoista valoa nuhin joka valaisisi molemmat kiekot tasaisesti. Valkoiset led-valot tahtoo jättää ulomman rinkulan todella himmeäksi.

Leave a comment:

• TR-04
    replied
    X5 e70 -08

Tervehdys,

e70:stä paloi toinen angel eye polttimo. minkälaiset sinne kannattaisi laittaa? jotta niistä saisi valkoisempaa valoa.

Leave a comment:

• ipyrro
    replied
    Ok, vaikuttaa ihan kohtuuhintaiselta. Tarviiko muuten nuo 11 tuumaiset mitään "erityistä" vai meneenkö suoraan alle?

Minä siis olen aika lailla noobie näiden kanssa?

Originally posted by samson76 View Post
    https://www.ebay.com/itm/20-Zoll-fel...wAAOSwXtRZby~I

Tuommoset m-sport replicat tilasin. Aivan hyvän oloset. Tuolla myyjällä löytyy muitakin..

Tosiaan noissa vanteisa etuset 10" ja taakse 11"

Joo 10" vanteet edessä ja kumeina 275/40-20.

Leave a comment:

Working...
X