BMW X5 E70 yleistä keskustelua III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • repsa
    replied
    Tekisi mieli väittää että tuo on akun pienestä varauksesta johtuvaa.

    joskus kun on webastoa käyttäessä päässyt omassa akun varaus pieneksi (auto kyllä käynnistyy ja radio toimii jne)..
    niin sisäpuhallin ei kyllä intoudu täyteen laukkaan ennenkuin autolla on ajanut puolen tuntia että akku on vähän varautunut.

    Leave a comment:


  • Roito
    replied
    Originally posted by Veeksi View Post
    Meillä 4-zone ilmastointi, joka on nyt kahdesti reilun kuukauden välein tehnyt seuraavan tempun. Puhallin ei puhalla edestä mitään. Jos ilmastoinnin ottaa pois käytöstä, niin tuntuu pikkuisen ilmaa tulevan, mutta puhaltimen voimakkuusasetuksella ei ole mitään virkaa. Jos ilmastoinnin kytkee päälle automaatille tai mille tahansa manuaali-asetukselle niin ei tapahdu mitään. Max-kylmennyksellä alkaa vaan takapenkkiläisille puhaltamaan täysillä. Ei auta jos ilmastoinnin yksikön sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Viimeks vika hävisi yön aikana.

    Onko eteen ja taakse sitten eri puhaltimet? Että olisko etupuhallin (moottori) hajoamispisteessä vai jotain mystisempää?

    Laitetaas tännekkin.. Itsellä tekee liki samanlaista kuin tässä quotessa.

    Puhaltaa ainoastaan tuulilasille, ei mihinkään muualle.. ei taakse, ei jalkotiloihin yms..

    Jos takailmastoinnin sammuttaa, kovenee tuulilasille tuleva kohina vaikkei säätöpaneelissa palkkien määrä muutukkaan, sitten jos kytkee taas päälle, kohina hiljenee vähäsen, mutta muualle ei silti ilmaa tule.

    Puhallusnopeuden säätö kyllä toimii, mutta muilla napeilla ei vaikutusta, ei sisäilmankierroilla, ei auto-ohjelmilla, ei individual omilla säädöillä.

    Max lumihiutaleesta ei tapahdu mitään.


    Vika tuli aluksi sillai että päivän ekassa startissa toimi puhallukset normaalisti, sitten hetken kun oli ajanut kuului kojelaudan sisältä sellainen "woosh" ja puhallus siirtyi ainoastaan tuulilasille, sitten seuraavana päivänä taas toimi tuollai hetken.

    Nyt ei enään toimi sitäkään hetkeä päivän ekasta startista, vaan tuulilasilla on ja pysyy.


    Auto ei muuten karsi mitään mukavuustoimintoja pois, ei penkinlämmittimiä, ei muita himmeleitä yms..

    Leave a comment:


  • Janzki
    replied
    Originally posted by Jamppa1983 View Post
    Vaihdoin juuri akun X5 -07 vuoden 3.0l diisseliin ja kun auton käynnisti herjasi 4X4 vikaa? Uskaltaako ajaa vai tekeeko vahinkoa? Eli tarviiko akku koodata uudestaan?
    Aikaisempi akku oli varta 95ah ja 850a AGM ja nyt exide 100ah ja 900a. Ostettu paikallisesta akkuliikkeestä ja sanoivat että toimii tuolla akulla.

    Kävin heittää lenkin ja kaikki ok. Heittäkää kommenttia alle jos välttämätön ohjelmoida uudelle akulle.
    Originally posted by Manukki View Post
    Pitää ohjelmoida, käyt jossain pikahuollossa piuhan päässä
    Originally posted by Laku View Post
    Koodaus ja kerrottava vaihto autolle.

    Uskomatonta touhua noissa akkuliikkeissä. Pitäisikö sieltä vain ostaa akku, jos halvalla saa ja sitten piuhan päähän? Ei noiden ammattitaidotonta juttua kestä lueskella täältä, jatkuvasti samaa. Yli 10 vuotta on jo Bemuihin täytynyt akunvaihto kertoa.
    Originally posted by HTK12 View Post
    +1 sellaista se vaan on noiden akkuliikkeiden kanssa. Aika usein edelleen törmää tähän ettei muka tarvitsisi koodata. E65 pitää jo koodailla, niin yli 15v on osaan autoista joutunut koodaamaan.
    Heitti varmaan ilmoituksen heti vaihdon jälkeen, täysin normaalia..Heittänee myös ohjauksesta alkuun koodin jos aktiivi ohjaus, renkaita veivaamalla lähtee ja 4x4 pienellä ajolla.

    Akku pitää "koodata sekä kertoa" autolle kyllä, virallisesti. Huvikseni kokeilin oman omistuksen aikana koodauksen jättämistä, en huomannut mitään eroa toiminnassa. Ainoastaan kellon nollaukset jne. kakat jäi pois uudella akulla kun virta riitti käynnistykseen kuten pitikin.

    Leave a comment:


  • Janzki
    replied
    Originally posted by samson76 View Post
    castrol longlife 75W/90 vai 75W/140 perään ja etuperään? Castrol suosittelee ensimmäistä? Jossain foorumin DIY ohjeessa jälkimmäistä.
    Jotenkin muistelen että tuo 75w90 eteen ja 75w140 taakse..En nyt löytänyt sitä dokkaria miksi juuri näin. Vahva muistikuva että omaan tuli tuolleen ölpät laiteltua.

    Leave a comment:


  • samson76
    replied
    castrol longlife 75W/90 vai 75W/140 perään ja etuperään? Castrol suosittelee ensimmäistä? Jossain foorumin DIY ohjeessa jälkimmäistä.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Koodaus ja kerrottava vaihto autolle.

    Uskomatonta touhua noissa akkuliikkeissä. Pitäisikö sieltä vain ostaa akku, jos halvalla saa ja sitten piuhan päähän? Ei noiden ammattitaidotonta juttua kestä lueskella täältä, jatkuvasti samaa. Yli 10 vuotta on jo Bemuihin täytynyt akunvaihto kertoa.
    +1 sellaista se vaan on noiden akkuliikkeiden kanssa. Aika usein edelleen törmää tähän ettei muka tarvitsisi koodata. E65 pitää jo koodailla, niin yli 15v on osaan autoista joutunut koodaamaan.

    Leave a comment:


  • Jka
    replied
    Onko näissä samanlaista "rättiniveltä" ohjausakselissa kuin esimerkiks E46 ssa. Tuntuu kuminauhamainen väljyys ohjauksen keskikohdalla ja häiritsee jonkinverran muuten jämäkässä autossa.

    Leave a comment:


  • samson76
    replied
    Originally posted by jiivee530d View Post
    oon lukenut ton. sehän tässä on jännä kun auto lähtee käyntiin hyvin eikä mitenkään muuten oireile kun sillä että se akku käy välillä mittaristossa. latausjännite oli 14.7-15v konehuoneen "navoista" sekä myös akusta suoraan. ibs:stä kun ottaa johdon irti nii ei mitään vaikutusta. jotain oon lukenu että ottaavat tarkoituksella tota johtoo irti. näin tein iteki ja katellaan nyt pari päivää herjaako akkua. jos auto lataa normaalisti akkua nii mulle ihan sama onko johto kiinni vai ei
    Hävisikö "high rate battery discharge" ilmoitus? Samaa vikaa..

    Leave a comment:


  • Roito
    replied
    Mitäs kaikkea kivaa/hyödyllistä sigun X5 sais näppäiltyä esimerkiksi pätevä kaveri koodailemalla?

    Ei nyt tää perinteinen jenkkiparkit hakusessa, mutta saako esim. HUDiin koodailtua jotain muuta näkyviin kuin nopeuden , varoitukset ja navigaation reittiohjeet.

    Salavalikot osaan kyllä tiirailla ja pikanäppäimiin laittanut tietyille henkilöille soittamiset ja kotiin navigoinnit yms..

    Kyseinen mallisarja sen verran uusi tuttavuus joten olisi kiva kuulla porukalta vinkkejä ja "piilotettuja" toimintoja kellä näistä enempi kokemusta.. Jakakaa viisauttanne ja kertokaa toki mitä olette näihin koodaillut, yleisimpiä retrofittailuja, piilotoimintoja yms.. kaikki kiinnostaa.


    Ohjelmistopäivityksiä, vaihteistojen softia, flässäyksiä, xhp yms koittanut vähän lueskella.. Ei vaan E34 M5 mitään tälläsiä bittijuttuja ollut, senkun lenkillä ja ruuvarilla läppiksiä synkkaili, oliko ennen kaikki paremmin...

    Leave a comment:


  • Macke
    replied
    Originally posted by jjanii View Post
    Onko kukaan kokeillut, mahtuuko e70 takapenkille 2turvakaukaloa telakkaan+keskelle turvavyöistuin? :think
    Kahden turvavyöistuimen kanssa sinne keskelle ei ainakaan mahdu oikein mitään. Kaukalot telakkoineen tietty toisinpäin, mutta veikkaisin että aika naftiksi menee. Ja milläs sinne keskelle könyää jos telakat on molemmin puolin tiellä?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Jamppa1983 View Post
    Vaihdoin juuri akun X5 -07 vuoden 3.0l diisseliin ja kun auton käynnisti herjasi 4X4 vikaa? Uskaltaako ajaa vai tekeeko vahinkoa? Eli tarviiko akku koodata uudestaan?
    Aikaisempi akku oli varta 95ah ja 850a AGM ja nyt exide 100ah ja 900a. Ostettu paikallisesta akkuliikkeestä ja sanoivat että toimii tuolla akulla.

    Kävin heittää lenkin ja kaikki ok. Heittäkää kommenttia alle jos välttämätön ohjelmoida uudelle akulle.
    Koodaus ja kerrottava vaihto autolle.

    Uskomatonta touhua noissa akkuliikkeissä. Pitäisikö sieltä vain ostaa akku, jos halvalla saa ja sitten piuhan päähän? Ei noiden ammattitaidotonta juttua kestä lueskella täältä, jatkuvasti samaa. Yli 10 vuotta on jo Bemuihin täytynyt akunvaihto kertoa.

    Leave a comment:


  • jjanii
    replied
    Onko kukaan kokeillut, mahtuuko e70 takapenkille 2turvakaukaloa telakkaan+keskelle turvavyöistuin? :think

    Leave a comment:


  • Manukki
    replied
    Pitää ohjelmoida, käyt jossain pikahuollossa piuhan päässä

    Leave a comment:


  • Jamppa1983
    replied
    Akun vaihto

    Vaihdoin juuri akun X5 -07 vuoden 3.0l diisseliin ja kun auton käynnisti herjasi 4X4 vikaa? Uskaltaako ajaa vai tekeeko vahinkoa? Eli tarviiko akku koodata uudestaan?
    Aikaisempi akku oli varta 95ah ja 850a AGM ja nyt exide 100ah ja 900a. Ostettu paikallisesta akkuliikkeestä ja sanoivat että toimii tuolla akulla.

    Kävin heittää lenkin ja kaikki ok. Heittäkää kommenttia alle jos välttämätön ohjelmoida uudelle akulle.
    Last edited by Jamppa1983; 21-01-2019, 19:04. Reason: Testi lenkki

    Leave a comment:


  • samson76
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Minkä merkkinen akku?
    Powerlinen 95ah 850 cca AGM, kahden vuoden takuu. Tehdään Italiassa niinkuin exide. Tosiaan viime huhtikuussa vaihdettu. Tuolloin ei ollut tarjolla kuin tuon merkkisiä.. ja piti heti saada. Sitä edellinen akku kesti reilu 2 v., bmw orkkis.

    Asensin ista-d koneelle, mutta en saa yhteyttä autoon. Mullon tuommonen hopean värinen k+dcan piuha. Pitääköhän läppäriin jotain porttiasetuksia tehdä..

    Leave a comment:

Working...
X