BMW X5 E70 yleistä keskustelua III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • VilleP
    replied
    Ei mitenkään.

    Leave a comment:


  • valtti81
    replied
    Moron. Hei mites delphin ohjelmalla onnistuu 08 35d ajoneston poisottaminen? Inpa on muttaen saa pelittään.

    Leave a comment:


  • Ili79
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post

    Korin johtosarja hapan eli mätä e boxin alta. Saa korjausjohtosarjana koko auton etu neljänneksen johtosarjan. Vaihto luonnollisesti ottaa aikaa.
    Sain omaan autoon vastaavista vioista tuomion, että etujohtosarja on viallinen ja pitäisi uusia kokonaan. Onko kellään antaa työlle aika arviota, jotta en hyväksyisi liian suuria tuntimääriä kyseiselle työlle?

    Leave a comment:


  • Ili79
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post

    Korin johtosarja hapan eli mätä e boxin alta. Saa korjausjohtosarjana koko auton etu neljänneksen johtosarjan. Vaihto luonnollisesti ottaa aikaa.
    Omassa autossa vastaavanlaista vaivaa. Mistä löytyisi sopuhintaan korjausjohtosarja?

    Leave a comment:


  • RRR77
    replied
    Originally posted by zzracing View Post
    Ei hiljentynyt, eikä muuttunut mitenkään vaikka nyt molemmat puolet vaihdettu. Renkaat täytyy olla äänen lähde. Täälläkin se ääni alkaa 60km/h tuntumassa ollen pahin 70-75 nurkilla.
    Koeajoin ja ostin auton hakka 9 nastoilla niin eipä osannut arvella että kesärenkaat jurnuttaa. Muuten olisin vaatinut myyjäliikkeltä kauppaan mukaan uuden pakan.

    Ei tosiaan muutu tuo ääni mutkitellessa ollenkaan. Onneksi nuo kesärenkaat alkaa olla loppu, ja isommat vanteetki on haaveilussa 😎

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Originally posted by JJuuso View Post
    Millaisilla rengaspaineilla ootte ajanut?
    Renkaina 275/40 ja 315/35 vakio painella ajettu ja etuset kuluu sisältä/ulkoa ja takaset keskeltä. Tukivarren tarkastettu sekä pyöräkulmat.
    n. 2.8bar edessä ja takana, ei ongelmia

    Leave a comment:


  • Heguli
    replied
    Eilen tuli X6:een uudet Michelinit alle 275/40/20 & 315/35/20 koossa ja ulinat katosi kertaheitolla.

    Leave a comment:


  • zzracing
    replied
    Originally posted by JJuuso View Post
    Millaisilla rengaspaineilla ootte ajanut?
    Renkaina 275/40 ja 315/35 vakio painella ajettu ja etuset kuluu sisältä/ulkoa ja takaset keskeltä. Tukivarren tarkastettu sekä pyöräkulmat.
    Takana kuluu keskeltä jos liian vähän painetta, 3.2 bar niin menee tasaisesti.
    Edessä 2.4-2,7bar niin kohtuu tasaisesti kuluu, mutta kuitenkin laidoista hiukan enemmän.

    Leave a comment:


  • zzracing
    replied
    Originally posted by RRR77 View Post
    Hiljenikö? Mulla on kans hakka black alla, ja jo heti keaärenkaiden allelaiton jälkeen ihmettelin että tuleepas rengasäänet kovasti sisälle. Ääni on voimakkaimmillaan abt. 75kmh, kuulostaa orastavalta laakerivialta mutta en jotenkin usko että vikaantunut laakeri kestäisi 8tkm ilman että ääni muuttuu juurikaan.
    Ei hiljentynyt, eikä muuttunut mitenkään vaikka nyt molemmat puolet vaihdettu. Renkaat täytyy olla äänen lähde. Täälläkin se ääni alkaa 60km/h tuntumassa ollen pahin 70-75 nurkilla.

    Leave a comment:


  • JJuuso
    replied
    Millaisilla rengaspaineilla ootte ajanut?
    Renkaina 275/40 ja 315/35 vakio painella ajettu ja etuset kuluu sisältä/ulkoa ja takaset keskeltä. Tukivarren tarkastettu sekä pyöräkulmat.

    Leave a comment:


  • RRR77
    replied
    Originally posted by zzracing View Post
    Omassa laitteessa sama ongelma ja Nokian hakka black renkaat alle 10tkm ajettuna edessä, pahimmillaan ääni 60-70km/h nopeudessa. Vaihdoin jo vasemmalle eteen pyöränlaakerin kun kuullosti siltä puolen tulevan ääni mutta ääni pysyi ennallaan. Hiljaisemmassa tai kovemmassa vauhdissa ääni häviää.. :think

    Kai se on vaihdettava myös oikealle laakeri ja todettava sen jälkeen ominaisuudeksi tuo ääni. .

    X5 -2012
    Hiljenikö? Mulla on kans hakka black alla, ja jo heti keaärenkaiden allelaiton jälkeen ihmettelin että tuleepas rengasäänet kovasti sisälle. Ääni on voimakkaimmillaan abt. 75kmh, kuulostaa orastavalta laakerivialta mutta en jotenkin usko että vikaantunut laakeri kestäisi 8tkm ilman että ääni muuttuu juurikaan.

    Leave a comment:


  • timppa811
    replied
    Nimenomaan näin. Perinteisellä äänimenetelmällä olisi tullut vaihdettua väärä laakeri. Jollotti jo suoraan ajaessa, oikealle kaartaessa hiljeni. Vasen laakeri oli rikki.

    Originally posted by vexu524tdic View Post
    Näissä ei mene perinteisen kaavan mukaan laakeriäänet vaan päinvastoin.

    Jos oikealle käännettäessä vollottaa niin oikeanpuoleinen etulaakeri sökö. (Omassa autossa mennyt useampia oikealta mutta vain yksi vasemmalta)

    Parhaiten kestää original bmw osa, huonoin tarvike meni 6kk ja 20tkm...

    Leave a comment:


  • kyf
    replied
    Originally posted by tjhoo View Post
    Tänään asennettiin tuo aikaisemmin mainittu venttiili ja nyt 20 km testilenkin perusteella kaasuläpän hummaus on poissa. Venttiili oli sen verran ikävässä paikassa että piti irroittaa imusarja pois edestä, ei mikään kiva homma kun kone oli melkoisen lämmin ja keli myös.

    Egr:n putsasin samalla oli yllättäen tosi puhdas, imusarja myös ihan ok. Imukanavissa oli jonkin verran mustaa tahmaa (kannen puolella), mutta siihen en uskaltanut koskea.

    Imusarjan läpät näytti olevan paikallaan, tuli mieleen että vieläkö näissä ne irtoaa ja rikkoo pahimmassa tapauksessa moottorin? Jonkin verran oli öljyistä töhnää mehinyt imusarjan läppien akseleiden päästä ja tiputellut koneen kylkeen. Onko näihin joku delete-kit olemassa?
    Hienoa,hyvä juttu 👌👍Löytyy noita delete kilttejä/tulppia tilalle...

    Leave a comment:


  • tjhoo
    replied
    Originally posted by kyf View Post
    Toivotaan että korjautuu 👍👍,ilmoittele kui kävi. Multa otetaan toi egr ja Dpf pois. Ja ajetaan ohjelma sisään,lisää ruutia myllyyn siis 💪💪

    Tänään asennettiin tuo aikaisemmin mainittu venttiili ja nyt 20 km testilenkin perusteella kaasuläpän hummaus on poissa. Venttiili oli sen verran ikävässä paikassa että piti irroittaa imusarja pois edestä, ei mikään kiva homma kun kone oli melkoisen lämmin ja keli myös.

    Egr:n putsasin samalla oli yllättäen tosi puhdas, imusarja myös ihan ok. Imukanavissa oli jonkin verran mustaa tahmaa (kannen puolella), mutta siihen en uskaltanut koskea.

    Imusarjan läpät näytti olevan paikallaan, tuli mieleen että vieläkö näissä ne irtoaa ja rikkoo pahimmassa tapauksessa moottorin? Jonkin verran oli öljyistä töhnää mehinyt imusarjan läppien akseleiden päästä ja tiputellut koneen kylkeen. Onko näihin joku delete-kit olemassa?

    Leave a comment:


  • vexu524tdic
    replied
    Näissä ei mene perinteisen kaavan mukaan laakeriäänet vaan päinvastoin.

    Jos oikealle käännettäessä vollottaa niin oikeanpuoleinen etulaakeri sökö. (Omassa autossa mennyt useampia oikealta mutta vain yksi vasemmalta)

    Parhaiten kestää original bmw osa, huonoin tarvike meni 6kk ja 20tkm...
    Last edited by vexu524tdic; 20-07-2020, 20:30.

    Leave a comment:

Working...
X