BMW X5 E70 yleistä keskustelua III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jari85
    replied
    Tämä selvä.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by jari85 View Post
    Eikös tuo lämmitä vaan sisäilmaa? Googlen ihmeellisestä maailmasta löysin, että ihakaa koodaamalla saisi myös lämmittämään moottoria, eikä vastusta tarvisi laittaa venttiilin huijaukseen?

    "Diesel seiskassahan toki on moottorin kierron sulkeva venttiili niinkuin x5:ssa mikäli auto on tilattu tehtaalta esilämmityswebastolla. Tämän ohjaus kuitenkin poistuu muuttamalla ihkalle parametri SH_HIGH_MIT_SPERRVENTIL muotoon SH_HIGH_OHNE_SPERRVENTIL ja sen jälkeen kiertää moottorilla neste myös."
    Ei onnistu koodamalla näissä uudemmissa, kun vaihtoventtiilin ohjaus tulee suoraan Webalta. Tuo koodausohje koskee vanhempaa E53:sta. Modaus vaatii sen vastuksen vaihtoventtiilin tilalle, kuten E6x:ssä.

    Leave a comment:


  • jari85
    replied
    S536A auxiliary heating

    Eikös tuo lämmitä vaan sisäilmaa? Googlen ihmeellisestä maailmasta löysin, että ihakaa koodaamalla saisi myös lämmittämään moottoria, eikä vastusta tarvisi laittaa venttiilin huijaukseen?

    "Diesel seiskassahan toki on moottorin kierron sulkeva venttiili niinkuin x5:ssa mikäli auto on tilattu tehtaalta esilämmityswebastolla. Tämän ohjaus kuitenkin poistuu muuttamalla ihkalle parametri SH_HIGH_MIT_SPERRVENTIL muotoon SH_HIGH_OHNE_SPERRVENTIL ja sen jälkeen kiertää moottorilla neste myös."

    Leave a comment:


  • samson76
    replied
    Minulla olisi ylinmääräiset 255/55R18 bridgestonen blizzak kitkat bemarin vanteilla.

    Leave a comment:


  • ipyrro
    replied
    Löytyiskö tähän keneltäkään parempaa tietoa / apuja mitä tehdä?

    Mulla on se piirilevy edelleen tallella mikä siinä puhelitelineessä on mutta en tiedä että menikö se rikki kun piuhat kiinni kytkemällä ei ainakaan herännyt henkiin? Vai tulisko se maa tuolle kortille sen antennikaapelin kuoren kautta, sitä en vielä ole kokeillutkaan...

    t. Ilkk@
    Originally posted by ipyrro View Post
    Hello,

    Taisin olla kärsimätön ja tein vähän "vahinkoa" X5:lleni kun poistin siinä keskikonsolissa olevan iPhonen puhelintelineen. Aikani yritin askarrella sitä kaapelia irti hallitusti siitä puhelinteline hässäkästä mutta lopulta meni hermo ja pistin pihdeillä poikki sen kaapelin mikä tuli siihen telineeseen.

    Se sai nyt aikaan sen että puhelin ei enään pariudu autoon ollenkaan, eli ei taida Bluetooth toimia. Oliko auton Bluetooth palikka siis siinä puhelintelineessä? Siinähän oli yksi pieni piirilevy kyllä?
    Yritin kytkeä sen kaapelin missä on 4 johdinta takaisin kiinni mutta ei tunnu se Bluetooth silti toimivan?

    Jostain olen lukenut/kuullut että tarvisi jotenkin saada se vanha bluetooth paritus poistettua niin homma voisi selkeytyä?

    Toinen "ongelma" mikä tuli, on se että nyt hetken päästä kun auton käynnistää tulee SOS Call Failure viesti iDriveen. Oliko se SOS Call palikka myös siinä puhelintelineen piirilevyssä?

    Vai tarvisko nyt jostain resetoida jotain ja hommat toimisi taas...Luotan forum apuihin tässä!

    t. Ilkk@

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Originally posted by jari85 View Post
    Juu piti laittaa 235/65 eikä 60. Pitäisi olla ihan vakioalusta. Eli siis 255/55r19 on kesäpyöränä ja talvipyöräksi ajattelin 235/65r18 joka pitäisi olla samaa kokoa. Tosin tuo 19"pyörä näyttää autossa suht pieneltä mutta saa kelvata. Oletko itse ollut tuohon talvirengaskokoon tyytyväinen?
    ihan hyvä tuo koko on ollut perheellisen näkökulmasta. Makuasia lienee enemmänkin. Täksi talveksi tilasin kitkapyörät tuossa koossa, vamraankin ihan ok nekin.

    Leave a comment:


  • expertti
    replied
    Tuli ostettua nastat koossa 275/45/20. Ei liene ongelmia sovittaa alle, sopii pyörimään jne? Samoilla vanteilla on kitkat koossa 275/40/20(orkkis koko).

    Leave a comment:


  • jari85
    replied
    Juu piti laittaa 235/65 eikä 60. Pitäisi olla ihan vakioalusta. Eli siis 255/55r19 on kesäpyöränä ja talvipyöräksi ajattelin 235/65r18 joka pitäisi olla samaa kokoa. Tosin tuo 19"pyörä näyttää autossa suht pieneltä mutta saa kelvata. Oletko itse ollut tuohon talvirengaskokoon tyytyväinen?

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    No, omassa on ollut 235/60/18 talvikiekkona ja se mahtuu kyllä vakiokorkeuksisella alustalla hienosti pyöriin. Mahtuu vielä nyrkki kaaren ja kumin väliin, että sais olla kyllä enemmänkin profiilia - tai isompi vannekoko.

    255/60 ja 235/60 ei ole saman korkuiset.

    Leave a comment:


  • jari85
    replied
    E70 talvikumi asiaa

    Mites on, meneekö 255/60r18 alle? Ainakin sama halkaisia on 255/55r19 joka on kesärenkaana. Et.sta en osaa sanoa, jotkin keskieuroopan kitkat näytti olevan alla koossa 255/55r18

    Eikös 235/65r18 ole saman kokoinen kumi elu pitäisi mennä alle?
    Last edited by jari85; 05-09-2018, 06:33.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by expertti View Post
    Autossa on kumma vika, oikeanpuoleinen kaukovalo ei toimi. Siellä ei se pelti vai mikä se on liiku, eli kaukovalo puuttuu. Autoon vaihdettu koko umpio(käytetty) mutta silläkään ei korjaantunut vika.
    Paikallinen merkkiliike tuota hetken tutki, muttei ainakaan heti löytänyt vian aiheuttajaa.
    Samalta valomodulin pinniltä se ohjausjännite tulee molempien umpioiden kaihtimen ohjaukseen. Äkkiäkös sen kurkkaa, tuleeko siihen kelt./pun. johtoon jännitettä pitkät päällä.

    Leave a comment:


  • expertti
    replied
    Originally posted by expertti View Post
    Tänään sain auton merkkihuoltoon. Viaksi paikantui "cut-out rele(K9137)

    > Tuuletin vaatii 14V jännitteen, mutta releen läpi tulee reilu 5V.

    Osa tilaukseen, hinta 100 euroa ja työarvio 2h.
    Rele vaihdettu, kuulemma nyt fööni toimii.

    .......Autossa on kumma vika, oikeanpuoleinen kaukovalo ei toimi. Siellä ei se pelti vai mikä se on liiku, eli kaukovalo puuttuu. Autoon vaihdettu koko umpio(käytetty) mutta silläkään ei korjaantunut vika.
    Paikallinen merkkiliike tuota hetken tutki, muttei ainakaan heti löytänyt vian aiheuttajaa.
    Last edited by expertti; 30-08-2018, 18:28.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Bemssi888 View Post
    Ilmajousen vaihto käynnissä ja nyt tarviais vähän jeesiä. Kaikki sujui hyvin siihen asti kun oli tarkoitus laittaa uutta kiristysholkkia (vai mikä liekää osa nimeltään). Ilmaletku yläkumista läpi, mutteri ja sitten se holkki, jonka onnituin tiputtamaan eikä nyt löydy mistään. Millähän nimellä ja mistä kyseistä osaa vois alkaa etsimään?
    Supistushelmestä lienee kyse...

    Leave a comment:


  • _Pietu_
    replied
    Originally posted by Bemssi888 View Post
    Ilmajousen vaihto käynnissä ja nyt tarviais vähän jeesiä. Kaikki sujui hyvin siihen asti kun oli tarkoitus laittaa uutta kiristysholkkia (vai mikä liekää osa nimeltään). Ilmaletku yläkumista läpi, mutteri ja sitten se holkki, jonka onnituin tiputtamaan eikä nyt löydy mistään. Millähän nimellä ja mistä kyseistä osaa vois alkaa etsimään?
    En tiedä auton ikää tms. Vaan kattele vaikka tosta et löytyykö:

    Leave a comment:


  • Bemssi888
    replied
    Ilmajousen vaihto käynnissä ja nyt tarviais vähän jeesiä. Kaikki sujui hyvin siihen asti kun oli tarkoitus laittaa uutta kiristysholkkia (vai mikä liekää osa nimeltään). Ilmaletku yläkumista läpi, mutteri ja sitten se holkki, jonka onnituin tiputtamaan eikä nyt löydy mistään. Millähän nimellä ja mistä kyseistä osaa vois alkaa etsimään?

    Leave a comment:

Working...
X