BMW X5 E70 yleistä keskustelua III
Collapse
X
-
Sama 6hp26z E70 dieseleissä, LCI:ssä on sitten 8HP. Kyllä noi softattunakin kestää, omassa 350/700 ja tulee vedettyä autotraileria. Laatikon öljyt vaihdettu 90/190tkm.
-
-
X5 Dieselien automaattilaatikoiden väännönkestot, mitenkäs nämä laatikot X5 malleissa menikään taas näissä tuplaturbollisissa?
Onko 3.0sd ja 35d -malleissa sama laatikko kuin yhden ahtimen vehkeissä eli 6hp26z (kuten realoem.com väittää)?
Ja jos jossain on vahvempi, vaikuttaako asiaan onko LCI-malli vai ei?
Harkinnassa vetoautoksi E70 X5 ja vahvempi laatikko olisi eduksi.
Leave a comment:
-
-
Kysytääs täältä, kun googlella en sopivaa löytänyt. Eli tarvisin vanteisiin keskiökupit ulmopi halkaisia 66mm sisempi 56mm ja syvyys 9mm.
Mistä löytyis?
Leave a comment:
-
-
no noin se on ilmeisesti suunniteltu toimivan.
Käsijarrunapista kun nykäisee niin abs-pumppu pistää jarrupaineet päälle - mekaaninen kiristys ei siis vielä ole päällä.
nyt kun ylämäkeen sen sammutat, oletan että ensiksi painat P tikusta, sit käsijarru päälle, ja sitten vasta virrat pois - niin tässä tulee nytkähdys sen takia kun abs-yksikkö kun sammuttaa jarrupaineen niin auto siirtyy vähän johonkin suuntaan ja jää vaihdelaatikon vaihdelukon varaan siihen mäkeen seisomaan.
Käsijarru kiristyy vähän myöhässä tuota ajatellen..
Jos vaihdelaatikon ja moottorin tukikumeja haluaa säästellä, niin olen havainnut toimivaksi seuraavan sekvenssin mäkiin pysäköitäessä :
Avustetaan jalkajarrulla että pysyy paikallaan..
vaihdelaatikko N:lle
käsijarru päälle
jalkajarru pois
virrat pois autosta, mutta ei avainta pois lukosta, eli vain "sytytysvirta" pois päältä
odotusta hetki, 2-3sek (?) --> auto nytkähtää abs-pumpulta pois ja kuulee kuinka käsijarrumekanismi kiristyy --> auto edelleen N:llä
vaihdevivusta P:lle (tämä lähinnä että estää Gonggg äänen idrivestä)
virrat pois ja autosta haneen.
Leave a comment:
-
-
X5 lci malli kyseessä ja sähköisestä pysäköintijarrusta kyse. Ajan auton parkkiin loivaan ylämäkeen. Painan vaihdekepistä P-nappia ja kytken pysäköintijarrun päälle. Kun sammutan auton, auto liikahtaa hieman taaksepäin. Aivan kuin pysäköintijarru menisi pois päältä ja auto jäisi laatikon varaan pysäköidyksi.
Kuuluuko toimia näin?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Black Zero View PostMinkäläisiin kulutuslukemiin 3.0d E70 pääsee puhtaassa matka-ajossa? Tietty jos kulutuslukemia pitää kattoa niin pitää miettiä että onko X5 sitten se oikea auto, mutta x5 olisi hyvä matkantekoauto, varsinkin kun ajoa jonkin verran tulee.
Kyllä on erittäin hyvä auto ajaa pitkää siivua kunhan löytyy kaikki himmelit
edit. motarinopeuksissa menee enemmän, tuo menee itellä 80-100 alueella.Last edited by Iltsu; 18-10-2018, 19:55.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by repsa View PostTikku hajonnut mekaanisesti, osta uusi ennenkuin estyy myös se normialueen liike.
Leave a comment:
-
-
Tikku hajonnut mekaanisesti, osta uusi ennenkuin estyy myös se normialueen liike.
Leave a comment:
-
-
Sähköinen vaihekeppi
Eli ongelmana etrei saa vaihdettua manuaalipuolelle, eli ei keppi liiku sivulle . Muuten toimii normaalisti🤔
Leave a comment:
-
-
Originally posted by samson76 View PostCastrol 75w - 140 LS (GL-5)? Onko tuo oikea öljy perään ja eteen? Auto siis -08 d35 X5.
Originally posted by Heguli 31 View PostTämä pätee lähes kaikkiin Bmw merkkisiin autoihin. No toki ne "verrokkiluvut" on aina mukava tietää...
Leave a comment:
-
-
Minkäläisiin kulutuslukemiin 3.0d E70 pääsee puhtaassa matka-ajossa? Tietty jos kulutuslukemia pitää kattoa niin pitää miettiä että onko X5 sitten se oikea auto, mutta x5 olisi hyvä matkantekoauto, varsinkin kun ajoa jonkin verran tulee.
Leave a comment:
-
-
-08 mallisessa sd:ssä 435tkm ja alkuperäiset turbot paikoillaan, ei havaittavaa vikaa mutta voishan nuo vaihtaa kohta. Pakosarja alkanut varmaankin vuotamaan, kylmänä ensimmäiset kiihdytykset aiheuttaa sirisevän / tirisevän äänen.
Leave a comment:
-
-
Castrol 75w - 140 LS (GL-5)? Onko tuo oikea öljy perään ja eteen? Auto siis -08 d35 X5.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MarkM View PostNykyisessä ajokissa vielä alkuperäiset turbot ja rapiat 220tkm mittarissa. Tosin, ilmeisesti pienempi turbo hiljalleen antautumassa, kun kylmänä ujeltaa jo jonkun verran pienillä kierroksilla ajettaessa. Pitää ehkä seuraavassa huollossa mainita.
Leave a comment:
-
Leave a comment: