BMW X5 E70 yleistä keskustelua III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Iltsu
    replied
    Sama 6hp26z E70 dieseleissä, LCI:ssä on sitten 8HP. Kyllä noi softattunakin kestää, omassa 350/700 ja tulee vedettyä autotraileria. Laatikon öljyt vaihdettu 90/190tkm.

    Leave a comment:


  • Gonzalez
    replied
    X5 Dieselien automaattilaatikoiden väännönkestot, mitenkäs nämä laatikot X5 malleissa menikään taas näissä tuplaturbollisissa?

    Onko 3.0sd ja 35d -malleissa sama laatikko kuin yhden ahtimen vehkeissä eli 6hp26z (kuten realoem.com väittää)?

    Ja jos jossain on vahvempi, vaikuttaako asiaan onko LCI-malli vai ei?

    Harkinnassa vetoautoksi E70 X5 ja vahvempi laatikko olisi eduksi.

    Leave a comment:


  • jari85
    replied
    Kysytääs täältä, kun googlella en sopivaa löytänyt. Eli tarvisin vanteisiin keskiökupit ulmopi halkaisia 66mm sisempi 56mm ja syvyys 9mm.
    Mistä löytyis?

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    no noin se on ilmeisesti suunniteltu toimivan.
    Käsijarrunapista kun nykäisee niin abs-pumppu pistää jarrupaineet päälle - mekaaninen kiristys ei siis vielä ole päällä.

    nyt kun ylämäkeen sen sammutat, oletan että ensiksi painat P tikusta, sit käsijarru päälle, ja sitten vasta virrat pois - niin tässä tulee nytkähdys sen takia kun abs-yksikkö kun sammuttaa jarrupaineen niin auto siirtyy vähän johonkin suuntaan ja jää vaihdelaatikon vaihdelukon varaan siihen mäkeen seisomaan.

    Käsijarru kiristyy vähän myöhässä tuota ajatellen..

    Jos vaihdelaatikon ja moottorin tukikumeja haluaa säästellä, niin olen havainnut toimivaksi seuraavan sekvenssin mäkiin pysäköitäessä :

    Avustetaan jalkajarrulla että pysyy paikallaan..
    vaihdelaatikko N:lle
    käsijarru päälle
    jalkajarru pois
    virrat pois autosta, mutta ei avainta pois lukosta, eli vain "sytytysvirta" pois päältä
    odotusta hetki, 2-3sek (?) --> auto nytkähtää abs-pumpulta pois ja kuulee kuinka käsijarrumekanismi kiristyy --> auto edelleen N:llä
    vaihdevivusta P:lle (tämä lähinnä että estää Gonggg äänen idrivestä)
    virrat pois ja autosta haneen.

    Leave a comment:


  • AnttiL
    replied
    X5 lci malli kyseessä ja sähköisestä pysäköintijarrusta kyse. Ajan auton parkkiin loivaan ylämäkeen. Painan vaihdekepistä P-nappia ja kytken pysäköintijarrun päälle. Kun sammutan auton, auto liikahtaa hieman taaksepäin. Aivan kuin pysäköintijarru menisi pois päältä ja auto jäisi laatikon varaan pysäköidyksi.

    Kuuluuko toimia näin?

    Leave a comment:


  • Iltsu
    replied
    Originally posted by Black Zero View Post
    Minkäläisiin kulutuslukemiin 3.0d E70 pääsee puhtaassa matka-ajossa? Tietty jos kulutuslukemia pitää kattoa niin pitää miettiä että onko X5 sitten se oikea auto, mutta x5 olisi hyvä matkantekoauto, varsinkin kun ajoa jonkin verran tulee.
    3.0sd menee softattuna 7,5-8,5l/100 255/285 19" kesäkumeilla.
    Kyllä on erittäin hyvä auto ajaa pitkää siivua kunhan löytyy kaikki himmelit

    edit. motarinopeuksissa menee enemmän, tuo menee itellä 80-100 alueella.
    Last edited by Iltsu; 18-10-2018, 19:55.

    Leave a comment:


  • Bemukka530
    replied
    Originally posted by repsa View Post
    Tikku hajonnut mekaanisesti, osta uusi ennenkuin estyy myös se normialueen liike.
    No niinpä tietysti😠 lisätään ostoslistaan....

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Tikku hajonnut mekaanisesti, osta uusi ennenkuin estyy myös se normialueen liike.

    Leave a comment:


  • Bemukka530
    replied
    Sähköinen vaihekeppi

    Eli ongelmana etrei saa vaihdettua manuaalipuolelle, eli ei keppi liiku sivulle . Muuten toimii normaalisti🤔

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by samson76 View Post
    Castrol 75w - 140 LS (GL-5)? Onko tuo oikea öljy perään ja eteen? Auto siis -08 d35 X5.
    Kannattaa katsoa mitä Castrolin öljynvalitsin suosittaa: https://applications.castrol.com/oil...fi_fi/c/search

    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Tämä pätee lähes kaikkiin Bmw merkkisiin autoihin. No toki ne "verrokkiluvut" on aina mukava tietää...
    +1. Näiden kunnossapito maksaa myös "hieman" enemmän kun jonkun corollan, varsinkin jos varusteita on reilusti, silloin on niitä potentiaalisia vikakohteitakin enemmän.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Black Zero View Post
    Tietty jos kulutuslukemia pitää kattoa niin pitää miettiä että onko X5 sitten se oikea auto.
    Tämä pätee lähes kaikkiin Bmw merkkisiin autoihin. No toki ne "verrokkiluvut" on aina mukava tietää...

    Leave a comment:


  • Black Zero
    replied
    Minkäläisiin kulutuslukemiin 3.0d E70 pääsee puhtaassa matka-ajossa? Tietty jos kulutuslukemia pitää kattoa niin pitää miettiä että onko X5 sitten se oikea auto, mutta x5 olisi hyvä matkantekoauto, varsinkin kun ajoa jonkin verran tulee.

    Leave a comment:


  • vexu524tdic
    replied
    -08 mallisessa sd:ssä 435tkm ja alkuperäiset turbot paikoillaan, ei havaittavaa vikaa mutta voishan nuo vaihtaa kohta. Pakosarja alkanut varmaankin vuotamaan, kylmänä ensimmäiset kiihdytykset aiheuttaa sirisevän / tirisevän äänen.

    Leave a comment:


  • samson76
    replied
    Castrol 75w - 140 LS (GL-5)? Onko tuo oikea öljy perään ja eteen? Auto siis -08 d35 X5.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by MarkM View Post
    Nykyisessä ajokissa vielä alkuperäiset turbot ja rapiat 220tkm mittarissa. Tosin, ilmeisesti pienempi turbo hiljalleen antautumassa, kun kylmänä ujeltaa jo jonkun verran pienillä kierroksilla ajettaessa. Pitää ehkä seuraavassa huollossa mainita.
    Pakosarjan pultit löysällä? Tyyppivika ja haulla löytyy e60 tai e90 puolelta lisää...

    Leave a comment:

Working...
X