Ite oon kyttäilly tori.fi, sielt löyty style 214 alkp vanteet, eteen 10x20 ja taakse 11x20 550€ + 80€ hiekkapuhallus& pulverimaalaus. Etukumit 275/40 ja taakse 315/35. Muuttu ainakin omasta mielestä paljon paremmaks auto käytökseltään, ennen oli tosi levoton uraohjus ja vempula, isoilla kumeilla paljon parempi! Viel vklp kaarilevikkeet paikoilleen, on vakio kaarilla aika siinä ja tässä laillisuuden suhteen
Onko muilla X5 omistajilla ollut purkuvirta ongelmia? Tuo d35 tiputtaa vrk aikana täydestä akusta jännitteen 12.21 V:tiin Akku on uusi ja edellinen akku teki samaa. Nyt vanha akku on varastossa, niin pysyy edelleen täytenä, kun ei ole paikallaan. Mittasin pihtivirtamittarilla purkuvirran olevan 0,03 A eli aika vähän. Pitäisi viritellä yleismittari samaan hommaan.
Eikai se nyt voi autossa kiinni olessaan millään pysyä tuossa lukemassa. Purkaantuuhan se akku jo luonnostaan ja ainahan siellä autossa joku ledi tms. vilkkuu (tai jos autossa on varashälytin niin tarvitseehan sekin virtaa)...
Ja eikös bemareissa yleensä mene auton sammutuksen jälkeen 15 min. kun auto siirtyy "lepotilaan". Kyllähän tuossakin ajassa jo virtaa kuluu. Itse olisin vasta siinä vaiheessa huolissaan jos jännite laskisi alle 12V.
Onko muilla X5 omistajilla ollut purkuvirta ongelmia? Tuo d35 tiputtaa vrk aikana täydestä akusta jännitteen 12.21 V:tiin Akku on uusi ja edellinen akku teki samaa. Nyt vanha akku on varastossa, niin pysyy edelleen täytenä, kun ei ole paikallaan. Mittasin pihtivirtamittarilla purkuvirran olevan 0,03 A eli aika vähän. Pitäisi viritellä yleismittari samaan hommaan.
Eikös auton akku ole 12V? Mitä se pitäisi olla :think
Onko muilla X5 omistajilla ollut purkuvirta ongelmia? Tuo d35 tiputtaa vrk aikana täydestä akusta jännitteen 12.21 V:tiin Akku on uusi ja edellinen akku teki samaa. Nyt vanha akku on varastossa, niin pysyy edelleen täytenä, kun ei ole paikallaan. Mittasin pihtivirtamittarilla purkuvirran olevan 0,03 A eli aika vähän. Pitäisi viritellä yleismittari samaan hommaan.
Paljonkos softatulla 35d:llä menee 80-120?
Ite mietin että taitaa olla vakiosofta, mutta kun polkaisee tulee kyllä putkesta vähän mustaa ja putkenpäät on mustat. Joku tyhjentänyt vaan pöntön :think
Tai sitten on huonosti tehty softa.
Ainakin toistaiseksi loppui viat akunvaihdolla ja niin kuin fraatti tuossa mainitsi, niin nyt laturi lataa "normaalisti", eli brake energy regeneration ominaisuus on poissa.
Ja vika jatkuu. Tosin nyt tuli oranssi akun kuva ja teksti, vehicle battery. "Battery charge very low. Recharge by driving or using external charger. Automatic battery shutdown is imminent.
Uus akku ostettu ja katotaan kun saa paikalleen, että mitä sanoo. Alkuperäinen akku paikoillaan että kaippa vika siinä on? Vai kuinka tuon laturin pitäisi toimia? Tuntuu että lataa vaan moottorijarrutuksen aikana? Mikä v määrä pitäis olla tyhjäkäynnillä ja ajon aikana?
Minulla seilaili jännite jopa 15 Vssa, kunnes d35 -08 syttyi kaikki merkkivalot. Pääsin kumminkin kotiin ja mittasin jänniteen, niin 18 V. Laturi vaihtoon(vaikka olisi saattanut selvitä jännitteensäätimen vaihdollakin). Nyt tyhjäkäynnillä jämäkkä 14.1 V ja ajossa 13.9 V. Olikohan niin että agm-akkua ladataan pienemmällä jännitteellä, kuin normiakkua, muistaakseni?
Muillekin tiedoksi että tuon jarutusenergian talteenoton (brake energy regeneration) saa sitten koodailtu pois moottorinohjaimesta (DDE) muuttamalla sieltä IRG -> nicht_aktiv
Leave a comment: