Originally posted by samson76
View Post
BMW X5 E70 yleistä keskustelua III
Collapse
X
-
Originally posted by samson76 View PostViime aikoina pari kertaa jättänyt käynnistymättä aamulla x5 e70, kun akku tyhjä. Viime yönkin oli ylläpitolatauksessa, mutta ei auttanut. Tässä on ollut purkuvirtaa ongelmaa(pari kertaa käytetty liikkeessäkin ja itsekin tutkinut aika lailla), mutta sen kanssa on pärjännyt, kun pitänyt ylläpitolatauksessa, paitsi tänä aamuna.
Kahdella viime kerralla ollut yhteinen tekijä, että rouva ajanut viimeksi ja laittanut käsijarrun päälle yöksi, näissähän se on sähköinen. Sitä mietin että voisiko tuossa sähköisessä käsijarrussa olla joku vika, että se imisi akun tyhjäksi?
Lisäyksenä vielä, että laturi, akku, takadvd-soitin, ilma-alustan boxi ja vetokoukun boxi vaihdettu..
Edit. Ei tullut vaan heti mieleen tuommonen vaihtoehto, kun viime keväänä vaihdoin akun..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by samson76 View PostViime aikoina pari kertaa jättänyt käynnistymättä aamulla x5 e70, kun akku tyhjä. Viime yönkin oli ylläpitolatauksessa, mutta ei auttanut. Tässä on ollut purkuvirtaa ongelmaa(pari kertaa käytetty liikkeessäkin ja itsekin tutkinut aika lailla), mutta sen kanssa on pärjännyt, kun pitänyt ylläpitolatauksessa, paitsi tänä aamuna.
Kahdella viime kerralla ollut yhteinen tekijä, että rouva ajanut viimeksi ja laittanut käsijarrun päälle yöksi, näissähän se on sähköinen. Sitä mietin että voisiko tuossa sähköisessä käsijarrussa olla joku vika, että se imisi akun tyhjäksi?
Lisäyksenä vielä, että laturi, akku, takadvd-soitin, ilma-alustan boxi ja vetokoukun boxi vaihdettu..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by samson76 View PostViime aikoina pari kertaa jättänyt käynnistymättä aamulla x5 e70, kun akku tyhjä. Viime yönkin oli ylläpitolatauksessa, mutta ei auttanut. Tässä on ollut purkuvirtaa ongelmaa(pari kertaa käytetty liikkeessäkin ja itsekin tutkinut aika lailla), mutta sen kanssa on pärjännyt, kun pitänyt ylläpitolatauksessa, paitsi tänä aamuna.
Kahdella viime kerralla ollut yhteinen tekijä, että rouva ajanut viimeksi ja laittanut käsijarrun päälle yöksi, näissähän se on sähköinen. Sitä mietin että voisiko tuossa sähköisessä käsijarrussa olla joku vika, että se imisi akun tyhjäksi?
Lisäyksenä vielä, että laturi, akku, takadvd-soitin, ilma-alustan boxi ja vetokoukun boxi vaihdettu..
Leave a comment:
-
-
Viime aikoina pari kertaa jättänyt käynnistymättä aamulla x5 e70, kun akku tyhjä. Viime yönkin oli ylläpitolatauksessa, mutta ei auttanut. Tässä on ollut purkuvirtaa ongelmaa(pari kertaa käytetty liikkeessäkin ja itsekin tutkinut aika lailla), mutta sen kanssa on pärjännyt, kun pitänyt ylläpitolatauksessa, paitsi tänä aamuna.
Kahdella viime kerralla ollut yhteinen tekijä, että rouva ajanut viimeksi ja laittanut käsijarrun päälle yöksi, näissähän se on sähköinen. Sitä mietin että voisiko tuossa sähköisessä käsijarrussa olla joku vika, että se imisi akun tyhjäksi?
Lisäyksenä vielä, että laturi, akku, takadvd-soitin, ilma-alustan boxi ja vetokoukun boxi vaihdettu..
Leave a comment:
-
-
Mitä suurempi ilmatila sitä pienempi paine, X5:n ohjepaine kevyelle kuormalle on 2,2bar jolla 245/50r20 pysyy ryhdissään ja kuluu tasaisesti. Jollet tätä ymmärrä niin oma on ongelmasi.
Viime kesänä X5:lla 275/40 ja 315/35r20 Michelin pilot sport 4:lla 25tkm ajoa. Edessä paineet 2,4 ja takana 2,5, täysin tasaisesti kuluneet ja pintaa jäljellä 5mm.
Runflattejä ei ole talvella eikä kesällä alla.
Jos alla olisi vaikkapa 5-sarjalainen 295/25r22 renkaalla olisi paineet jossain 3 barin luokkaa, koska vähemmän ilmatilaa.
Originally posted by Heguli 31 View PostEi kukaan järkevä ihminen ajele X5:lla ilmoittamillasi 2,2-2,4bar paineilla (minkään kokoluokan) talvirenkailla. Eikä varmaan kesärenkaaillakaan. Ei edes RF renkailla. Ja mikäli perse ei kestä maasturin jäykemmän alustan läpilyöntejä,niin RF renkaat on varmasti väärä vaihtoehto. Tavallisten renkaiden rungot ei noilla paineilla tule kestämään renkaan normaalia elinkaarta. Etenkin jos autossa on vähänkin leveämmät renkaat ja ns.tehtaan arvot takapyörien camper kulmissa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Manukki View PostEi tässä liian alhaisista paineista ollutkaan kyse vaan mahdollisesti liian korkeiden paineiden tiputtamisesta oikealle tasolle. Paineethan sovitetaan ulkolämpötilan mukaan, jos rannikolla on nollassa koko talven ei varmaan kannata ajaa 4 kk -20 asteen paineilla?
Kymmenen astetta kylmempään = 0,1 bar lisää painetta
Leave a comment:
-
-
Dvd-soitin rikki?
Hola! Tuossa aamulla töihin ajaessa huomasin ettei soitin lue enää karttalevyä. Poltettu levy joka on kyllä ennen toiminut, kokeilin vanhalla orkkislevylläkin, mutta nada. Soitin pyörittää levyä mutta karttaa ei vaan ilmesty ruudulle. Ennen pelasi ihan hienosti. Onkohan mahdollisesti jokin yleinen juttu? Haulla en löytänyt mitään vastaavaa kuitenkaan.
Leave a comment:
-
-
Ei tässä liian alhaisista paineista ollutkaan kyse vaan mahdollisesti liian korkeiden paineiden tiputtamisesta oikealle tasolle. Paineethan sovitetaan ulkolämpötilan mukaan, jos rannikolla on nollassa koko talven ei varmaan kannata ajaa 4 kk -20 asteen paineilla?
Kymmenen astetta kylmempään = 0,1 bar lisää painetta
Originally posted by Heguli 31 View PostEi kai kukaan järkevä ihminen "säädä" jousituksen pintakovuutta liian alhaisilla rengaspaineilla. Etenkin talvirenkailla pitää muutenkin säätää ohjepaineita korkeammaksi.
Leave a comment:
-
-
Ja jos haluaa oikeasti mukavaa kyytiä niin 7-sarjalainen ilma-alustalla ja dd:llä alle.
En tiedä miten tähänkin makuasiaan pitäisi suhtautua, mutta jotenkin tuntuu että maastoautot on tarkoituksella kyllä suunniteltu jäykemmäksi ajaa kuin ministeritason autot, onhan näiden lähtökohtainen tarkoitus aikoinaan ollut muu kuin näyttää isolta prisman parkkipaikalla ja sutia edestä. Ts. hondat ja muut suvit.
Erona aikaisempaan 7-sarjalaiseen missä nuo yllämainitut herkut oli, niin onhan tämä pintakova, ja itselleni valehtelisin jos väittäisin että ei sen niin pitäisi olla.
Mutta tosin kyllähän se jousitus sit kantaa kuorman kuin kuorman pohjaamatta vähän paskemmalla alustallakin louhiessa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Manukki View PostIlmajousilla takana on kyllä kova alusta, ei se kyllä adaptiivisella alustalla ja vietereilläkåän todellakaan mikään pehmeä ole mutta siedettävä ja joskus jopa mukavakin.
Rengaspaineet vaikuttaa älyttömän paljon, pistä ohjearvoihin eli jotain 2,2-2,4 väliltä etu/taka. Jos ovat vaikka 2,6 nyt niin on takuulla kova.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by AnttiL View PostItselläni on E70 X5 LCI S220 Self-levelling suspension varusteella. Eli takana pussit ja edessä vieterijouset. Mielestäni alusta on melkoisen pintakova. Kun ajaa hidastetöyssyihin tai muihin pikku kuoppiin niin meno ei tunnu kovin premiumilta johon X5 joissain tapauksissa kategorioidaan. Mutkaisella tiellä ja matka-ajossa alusta oikein kiva tällaiseen möhköön.
Autossa ei ole adaptiivialustaa tai sporttijousia ainakaan vakiona. Sitähän ei tiedä onko joskus joku vaihtanut jotain muuta mutta kilsojen perusteella luulisin alla olevan alkuperäiset kilkkeet.
Onko ainoa tie mukavuuspainoitteiseen alustaan valita adaptiivialustainen versio vai onko näille tehtävissä jotain?
Renkaina kesällä 20" ja talvella 19" eikä niillä ole juurikaan eroa alustan kovuuden tuntemiseen (ei runflatteja).
Itselläni on adaptiivialusta ja ilmapussit takana ja se ei mielestäni ole pintakova.
Koeajoin samanlaista rautajousilla olevaa joka mielestäni oli tuohon verrattuna paljon kovempi.
Olisko siihen autoosi kuitenkin vaihdettu jotkun todella jäykät iskarit:think
Leave a comment:
-
-
Ilmajousilla takana on kyllä kova alusta, ei se kyllä adaptiivisella alustalla ja vietereilläkåän todellakaan mikään pehmeä ole mutta siedettävä ja joskus jopa mukavakin.
Rengaspaineet vaikuttaa älyttömän paljon, pistä ohjearvoihin eli jotain 2,2-2,4 väliltä etu/taka. Jos ovat vaikka 2,6 nyt niin on takuulla kova.
Leave a comment:
-
-
Itselläni on E70 X5 LCI S220 Self-levelling suspension varusteella. Eli takana pussit ja edessä vieterijouset. Mielestäni alusta on melkoisen pintakova. Kun ajaa hidastetöyssyihin tai muihin pikku kuoppiin niin meno ei tunnu kovin premiumilta johon X5 joissain tapauksissa kategorioidaan. Mutkaisella tiellä ja matka-ajossa alusta oikein kiva tällaiseen möhköön.
Autossa ei ole adaptiivialustaa tai sporttijousia ainakaan vakiona. Sitähän ei tiedä onko joskus joku vaihtanut jotain muuta mutta kilsojen perusteella luulisin alla olevan alkuperäiset kilkkeet.
Onko ainoa tie mukavuuspainoitteiseen alustaan valita adaptiivialustainen versio vai onko näille tehtävissä jotain?
Renkaina kesällä 20" ja talvella 19" eikä niillä ole juurikaan eroa alustan kovuuden tuntemiseen (ei runflatteja).
Leave a comment:
-
Leave a comment: