memebuy23buy

X5 40e luotettavuus..??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ockelbo4500
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 926
    • Sotkamo--Oulu

    #16
    Tämä ajoneuvopuoli on kyllä semmoisessa murroksessa, että ei oikein aina hyvältä näytä.

    Itse katsellut nyt kohtuu vakavasti kohta puoli vuotta uudempaa autoa tuon ykköskopan X3:n tilalle ja ei ole kyllä oikein montaa hyvää vaihtoehtoa löytynyt.

    - Vaihtoautojahan on pilvin pimein markkinoilla, mutta kohtuukilometreillä oleva neliveto, jossa olisi myös kohtuullinen maavara niin on kyllä hinnat tapissa. Ensinnäkin käytettyjen pyynnit on pari vuotta aiempaan tilanteeseen nähden korkeita ja käytettyyn ei näy järkevää rahoitusta saavan oikein mistään. Käytännössä rahoitustarjoukset 5-7% korolla vaikka ostettava auto maksaisi 25k€ eli ei mitään järkeä jos pitäisi pääosa velalla maksaa.

    - Uusia saa halvalla korolla, mutta näissäkin on sitten tilanne, että jos sen nelivedon haluaa niin hinta pompsahtaa saman tien 40-50k€ eli menee ainakin oman budjetin yli pahasti.

    -Pari hyvää vaihtoehtoa ollut puolen vuoden sisään kiikarissa, mutta ne hyvät näkyy sitten aika nopsasti vaihtavan omistajaa, kuten yleensäkin.



    Mutta itse aiheeseen niin esim. nämä Plug init on haastavia siinä mielessä, että jälleenmyyntiarvo on arvoitus. Valtion taholta taas nakellaan keppejä bensa/dieselautojen rattaisiin niin eipä tässä oikein osaa sitäkään päättää, että kannattaako ostaa dieseli vai bensa vai odotella jotain muuta.
    BMW E84 X1 18dXdrive -14

    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
    Ex, E46 320 d Touring -01
    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

    Comment

    • barcisto
      Newbiemmer
      • Feb 2009
      • 25
      • Raisio

      #17
      Originally posted by fraatti View Post
      Hybrideissa akkuun tulee paljon syklejä vrt täyssähkö ja sinällään ei ole yllättävää että akku saattaa kulahtaa "ennenaikaisesti". Tuo korjausarvio on kyllä melko käsittämätön. Paljonkohan nuo moduulit maksavat ketaleelta? :(

      Näiden kanssa saattaa saada sekä polttomoottorin että sähköisen voimalinja ongelmat. Mikähän mahtaa olla tilanne kun autossa olisi 250 - 300tkm?
      Cell module näyttäis olevan n. 650€ / pala. (Niitä on akustossa kuulemma yhteensä 6kpl). Lisäksi cell monitoring circuit n. 175€ / pala.

      Mulla menee vaihtoon 2-4kpl näitä moduleita, riippuen saadaanko kennojen paikat määriteltyä tms. (Kuulemma ei ole asennuspaikkoja tallennettu SME:hen)

      Sitten on pientarvikkeita, työt näyttäis olevan noin 1200-1300e, joku kylmäaine 430€ ?!.

      Samaa mieltä, alkaa "pelottamaan" tuo voimalinja myös polttomoottorin osalta, kun se esim. nurkka-ajossa sammuu ja käynnistyy jatkuvasti...

      Comment

      • ptikkala
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1578

        #18
        Akustossa kiertää ilmastoinnin aineet

        Comment

        • Fabsu
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 1754

          #19
          Eihän toi 4000-5000 oo mitään. Itse sain pikkasen korkeamman arvion auton kuntoon laitosta >


          Luojan kiitos sain kaupan purettua. 😊
          AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

          ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
          e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
          e30 318i -88

          Comment

          • Ceeray
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1400
            • Kuopio

            #20
            Ei taida meikän pussissa riittää rahat hybridiautoiluun... mennään nakulla. Tietää ainanni mitää hajoo.
            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

            Comment

            • volvostabemariin
              Bimmer Rookie
              • Sep 2019
              • 86
              • Kanta-Häme

              #21
              Originally posted by barcisto View Post
              Samaa mieltä, alkaa "pelottamaan" tuo voimalinja myös polttomoottorin osalta, kun se esim. nurkka-ajossa sammuu ja käynnistyy jatkuvasti...
              Itse teen usein niin että maantiellä lataan (jos tarvis) ja kaupungissa pakotan sähkölle. Ei sammuille kun ei käynnistykkään

              Comment

              • 205/65-15H
                BTCF Member
                • Mar 2008
                • 1424

                #22
                Jos näyttää siltä että menee artistin maksettavaksi niin marmorin sijaan olisin yhteydessä tänne:



                Hän on tehnyt Nissanien lisäksi mm. i3 akun vaihdon joten bemaritkin on tuttuja.

                Vaikka hybridit on paperilla monille parhaita autoja niin tekniikka on monimutkaista joka voi tosiaan kostautua kohonneina korjauskuluina.
                e39 M54B22 manual
                Polestar2 LRDM -21
                Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                Comment

                • barcisto
                  Newbiemmer
                  • Feb 2009
                  • 25
                  • Raisio

                  #23
                  Kiitoksia, ihan hyvä vinkki.

                  Mietin juuri, että mitä jos 2 akkusolun vaihdon (ja n.4000€) jälkeen sieltä kyykähtää seuraavat 2.. tai 4...

                  Onko porukalla tietoa 2015-2016 Porsche Cayenne hybridin luotettavuudesta..? Voisko olla parempaa laatua kun X5 40e? :think

                  Niitä näkyy jo suurin piirtein samassa hintaluokassa..:think

                  Comment

                  • 205/65-15H
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1424

                    #24
                    ^jos akku otetaan auki niin jokainen kennoryhmä mitataan. Ja käytettyyn on ehkä parempi laittaa hyväkuntoista käytettyä kuin uutta palikkaa niin akun balansointi onnistuu paremmin(?). Ei tämäkään ole rakettitiedettä mutta toki uutta ja vähän ihmeellistä.
                    e39 M54B22 manual
                    Polestar2 LRDM -21
                    Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                    Comment

                    • E39Fin
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2013
                      • 1762
                      • HKI/Orimattila

                      #25
                      Joo, eikös tuo käytännössä näissä useimmissa kennostoissa mene niin, että akku on tasan yhtä hyvä kuin sen huonoin kenno. Toisin sanoen kun vaihdat uusia kennoja niin akku balansoituu tasolle, jolla akun huonoin kenno on.:think

                      Mitä tulee cayanne hybridiin niin taitaa olla samaa tekniikkaa kuin veljensä touareg hybrid, molempiin on mennyt hilpettä niin koneen kuin sähköisen liikkumisen puolelta.

                      Itse olen taipuvainen siihen ajatteluun, että ajelen nykyisellä E6x:llä niin pitkään kunnes on oikeasti hyviä sähkäreitä tarjolla. Nyt aletaan lähestymään uusien sähkärien osalta riittävää rangea, mutta näytti nyt viimeisimmillä mobility messuilla olevan useammalta valmistajalta kovaa uhoa vetyhybridien puolestakin
                      Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                      E39 523iA Oxfordgreen

                      Comment

                      • MarkM
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2010
                        • 109
                        • Kirkkonummi

                        #26
                        Kyllä nämä hybridit kannattaa kiertää kaukaa jos takuuaika on umpeutunut. Polttomoottorivehkeissä selviää yleensä toimintatonnilla tai vähän reilulla, mutta hybridien kanssa saa olla moninkertainen summa tilillä odottelemassa...
                        Tesla MY LR -22
                        i3 94Ah -18
                        ex: F15 X5 40d ///M-Sport -16
                        ex: F15 X5 40e ///M-Sport -16
                        ex: E70 X5 LCI 40d ///M-Sport -12
                        ex: e61 535d LCI ///M-Sport -08
                        ex: e87 116i -05

                        Comment

                        • torso1
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 403

                          #27
                          Originally posted by MarkM View Post
                          Kyllä nämä hybridit kannattaa kiertää kaukaa jos takuuaika on umpeutunut. Polttomoottorivehkeissä selviää yleensä toimintatonnilla tai vähän reilulla, mutta hybridien kanssa saa olla moninkertainen summa tilillä odottelemassa...
                          Onko tietoa jos ostaa esim. 40e:n josta alkaa mennä akkutakuu umpeen mutta BPS-takuu olisikin vielä voimassa, niin menisikö akkupuolen korjaukset myös sen piikkiin?

                          Comment

                          • pyroz
                            BTCF Member
                            • Nov 2002
                            • 6780
                            • PK-seutu

                            #28
                            Originally posted by torso1 View Post
                            Onko tietoa jos ostaa esim. 40e:n josta alkaa mennä akkutakuu umpeen mutta BPS-takuu olisikin vielä voimassa, niin menisikö akkupuolen korjaukset myös sen piikkiin?
                            Muistaakseni BPS takuuehdoissa on erikseen mainittu, että sähköistettyjen mallien korkejänniteakut eivät ole takuun piirissä. Mutta varmista ihmeessä.
                            S65, S85, H1, N63TU, IB1

                            Comment

                            • ptikkala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 1578

                              #29
                              omaani tuli erillinen takuu vielä hybridi puolelle fragukselta, kun kesällä tuon 740e:n hankin.

                              Comment

                              • barcisto
                                Newbiemmer
                                • Feb 2009
                                • 25
                                • Raisio

                                #30
                                Mielenkiintoista nähdä, ilmeestyykö tänne foorumille lisää 40e-kohtalotovereita, kun noita vehkeitä pyörii nykyään todella paljon liikenteessä.

                                Ilmeisesti esim. juuri Ruotsista on tuotu runsaasti 100tkm+ ajettuja, 2016-2017 vuosimallia.

                                Kiva vehje kun toimii, mutta riskit jäätävän arvokkaille remonteille ovat isot..!

                                Ennen ostoa suosittelen lämpimästi vikakoodien tarkkaa analysointia (merkkiliikkeen vehkeellä), korkejännitepuolen tutkimista / testausta, jatkotakuuta, erikoisehtoja kauppakirjaan tms..

                                Comment

                                Working...
                                X