Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 40e luotettavuus..??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Toppelius
    Bimmer Rookie
    • Sep 2013
    • 124
    • Keski-Suomi

    #61
    Originally posted by E39Fin View Post
    Päivän kysymys lienee, että meinasitko pitää auton jahka on korjattu? Tuo elinkaari kuulostaa kyllä niin naurettavan lyhyeltä kaikilta osin, että olis kyllä ainakin itsellä hävityslistalla ennen seuraavan ongelman alkamista..

    Näihin ei nähtävästi voisi yksityiselle myydessä antaa kuin sen saman perävalotakuun mitä loppuun ajettuihin parin tonnin romuihin kun ei tiedä mikä seuraavaksi iskee
    Laitoin tilaukseen uuden e45 mallin jo ennen ongelmia. Se on leasing vehje niin ei tartte ihmetellä toimivuutta. 3 vuoden jälkeen voi jättää autoliikkeen pihaan heidän huoleksi

    Kyselin asentajalta myös sähköpuolesta mutta en tiedä miten syvällisesti sitä puolta tutki. Tulihan tuolla jo 15 tkm melkein ajettua!
    BMW G05 e45 -22
    BMW F11 525d xdrive
    BMW Z4 e85 2,5 -04/ BMW E93 328 -07
    Ski Doo Summit 850 -22/Polaris -19 850 RMK Pro
    ex:
    BMW e46 325 cabrio -00
    BMW E84 20d xdrive/ VW Crafter 2.5 tdi
    BMW f15 40 e / BMW f15 3.0d
    BMW f15 3,0 d / BMW f11 520
    BMW e91 318d /Porsche Cayenne 3,0 d
    BMW e70 3.0d /BMW e88 116d
    BMW e91 320d /e90 318d
    Volvo xc60 2,4D AWD
    Fiat 500 1.4 Sport
    Audi A6 2.0 TFSI ja Fordikin on omistettu!!

    Comment

    • jori
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 1011
      • Vantaa

      #62
      Originally posted by Toppelius View Post
      Laitoin tilaukseen uuden e45 mallin jo ennen ongelmia. Se on leasing vehje niin ei tartte ihmetellä toimivuutta. 3 vuoden jälkeen voi jättää autoliikkeen pihaan heidän huoleksi

      Kyselin asentajalta myös sähköpuolesta mutta en tiedä miten syvällisesti sitä puolta tutki. Tulihan tuolla jo 15 tkm melkein ajettua!
      Onhan tuo e45 huomattavasti fiksumpi kombo kaikilla mittareilla. Ja B58 kone sieltä parhaimmasta päästä. Range sellainen että on jo oikeasti järkeä. Siksi se oli myös minun valinta. Ajoin myös Porschen Cayenne hybridiä ennen osto päätöstä. Sen range oli sitä normaalia n.30km luokkaa mikä on minusta liian vähän.
      Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
      Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

      Comment

      • bittivirhe
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2012
        • 516
        • Pohjois-Savo

        #63
        Originally posted by Toppelius View Post
        Laakkosen mukaan ketju on venynyt ja pitää vaihtaa. Lisäksi kaasuläppä on uusittava. Lisäksi ahtoputkistot on avattava ja puhdistettava kun on täynnä vaahtoa. Lisäksi käynnistysakku on vanha vaikka siitä ei ole tullut mitään hälyytystä.

        BMW ei tule senttiäkään vastaan ja kaikki kustannukset menee Kamux turvan piikkiin... perk mitä laatua ovat tehneet. Onneksi meni nyt kun turva on vielä voimassa. BMW LAATUA
        Siis 5-vuotias premium-auto, jossa tyyppivika ja tehdas ei osallistu millään lailla korjaukseen? Onko tuo edes laillista? Virhevastuuhan ei pääty siihen, kun takuu loppuu.
        G05 45e
        ex: F11 530d xDrive
        ex: E84 X1 xDrive 25d

        Comment

        • Tomi T
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 3851
          • Nokia

          #64
          Originally posted by bittivirhe View Post
          Siis 5-vuotias premium-auto, jossa tyyppivika ja tehdas ei osallistu millään lailla korjaukseen? Onko tuo edes laillista? Virhevastuuhan ei pääty siihen, kun takuu loppuu.
          Kannattaa perehtyä asioihin ennen kuin internetissä huutelee.

          Lihavoitu pari avainsanaa, ja sitten Kamux lisävihjeeksi aiemmasta viestistä.
          BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
          ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
          ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
          BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
          BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

          ex. 53*BMW

          Comment

          • volvostabemariin
            Bimmer Rookie
            • Sep 2019
            • 83
            • Kanta-Häme

            #65
            Originally posted by Tomi T View Post
            Kannattaa perehtyä asioihin ennen kuin internetissä huutelee.

            Lihavoitu pari avainsanaa, ja sitten Kamux lisävihjeeksi aiemmasta viestistä.
            Juurikin näin. Tässä haluaisin myös hämmästellä jotta olisko "vastuun" oltava premiumilla isompi/pdempi? Juu ei

            Comment

            • MarkM
              Bimmer Rookie
              • Oct 2010
              • 109
              • Kirkkonummi

              #66
              Originally posted by jori View Post
              Onhan tuo e45 huomattavasti fiksumpi kombo kaikilla mittareilla. Ja B58 kone sieltä parhaimmasta päästä. Range sellainen että on jo oikeasti järkeä. Siksi se oli myös minun valinta. Ajoin myös Porschen Cayenne hybridiä ennen osto päätöstä. Sen range oli sitä normaalia n.30km luokkaa mikä on minusta liian vähän.
              No ei se kestävämpi moottori paljoa auta, jos ne muut osat siitä hybridijärjestelmästä (ohjausboksit ja johtosarjat) hajoilee jo alle 100tkm ajoilla, kuten e40 tapauksessa. Ja nämä kun eivät akkutakuun piiriin kuulu vaan perus 2v takuu. Toivottavasti ovat ottaneet opiksi tuosta edellisestä korimallista.
              Tesla MY LR -22
              i3 94Ah -18
              ex: F15 X5 40d ///M-Sport -16
              ex: F15 X5 40e ///M-Sport -16
              ex: E70 X5 LCI 40d ///M-Sport -12
              ex: e61 535d LCI ///M-Sport -08
              ex: e87 116i -05

              Comment

              • tiko4tiko
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2020
                • 812
                • Lappeenranta

                #67
                Originally posted by MarkM View Post
                No ei se kestävämpi moottori paljoa auta, jos ne muut osat siitä hybridijärjestelmästä (ohjausboksit ja johtosarjat) hajoilee jo alle 100tkm ajoilla, kuten e40 tapauksessa. Ja nämä kun eivät akkutakuun piiriin kuulu vaan perus 2v takuu. Toivottavasti ovat ottaneet opiksi tuosta edellisestä korimallista.
                Mitä itse olen ymmärtänyt, niin paljon parannuksia/korjauksia tuli jo vuodesta 2017 alkaen sähköpuolelle. Mutta eihän tuo mitään auta kun tuollainen yksilö osuus omalle kohdalle. Hyvä tuossa sähköpuolessa on, että jos se korjataan uuden version kompoilla, ko. luotettavuusongelma tulee kuntoon. Samoinhan noissa ekoissa oli haasteita akkumodulien keston kanssa, aika nopeasti ja paljon niitä hajosi. Uudemmat nkennot on tasalaatuisempia.

                Vaikea uudemmasta (45e) on vielä sanoa mitään näiden osalta. Parin vuoden kuluttua luotettavuudesta voi sanoa enemmän. Yleensä elektroniikka ei välitä kilometreista vaan enemmän vaikuttaa aika ja ympäristöolot (kosteus, lämpötilan vaihtelut jne)
                Mini, E24, E90, G70
                exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                Comment

                • E39Fin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2013
                  • 1761
                  • HKI/Orimattila

                  #68
                  Originally posted by Tomi T View Post
                  Kannattaa perehtyä asioihin ennen kuin internetissä huutelee.

                  Lihavoitu pari avainsanaa, ja sitten Kamux lisävihjeeksi aiemmasta viestistä.
                  Olet oikeassa tuosta virhevastuun kantajasta, se on käytetyn myyjä.

                  Ymmärrykseni mukaan Kamuxhan niihin kuluihin osallistui, kuten kuuluukin. Mutta ymmärrettäväähän se tosiaan on, että etenkin akustoilla on enimmäissyklit, mitä kestää ja sille ei voi valmistajatkaan mitään.

                  Se, että koneita pääsee remppailemaan parin-kolmen öljynvaihtovälin välein on se missä olisi kyllä aihetta valmistajan goodwillille… Mutta koska autojen kertakäyttökulttuuri on nyt hyväksytyn vihreää niin tuskinpa tuo valmistajia jaksaa liikuttaa elinkaarta kummemmin miettimään.
                  Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                  E39 523iA Oxfordgreen

                  Comment

                  • Wesulius
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2012
                    • 304
                    • Mynämäki

                    #69
                    Originally posted by Matlock View Post
                    Kiitos kaikille vinkeistä. Ei vaan aukea millään, ei edes narusta vetämällä. Huomenna vien auton Autokeskukseen, pyysin nyt ensin vaihtamaan pinnin ja lukitusmekanismin. Juurisyy lienee tuo huonosti istuva luukku, joka taas johtuu siitä saranasta, joka muovia ja joka vääntyy näissä autoissa helposti.
                    Älä vie hajottavat vain autosi.

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17529
                      • Turku

                      #70
                      Originally posted by volvostabemariin View Post
                      Juurikin näin. Tässä haluaisin myös hämmästellä jotta olisko "vastuun" oltava premiumilla isompi/pdempi? Juu ei
                      Kuluttajansuojaviranomaisen mukaan tuotteen hinta vaikuttaa tähän asiaan. Korkeampi hinta, pidempi vastuu.
                      Näillä mennään:
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • Skunkki^
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 688
                        • Espoo

                        #71
                        Originally posted by Laku View Post
                        Kuluttajansuojaviranomaisen mukaan tuotteen hinta vaikuttaa tähän asiaan. Korkeampi hinta, pidempi vastuu.
                        Tuotteen korkeampi hinta antaa ostajalle suuremmat odotukset tuotteen laadusta, mutta myös on ymmärrettävä, että korjauskustannukset voivat olla sitä perus Nissania korkeemmat.
                        Virhevastuun keston kannalta siis tuotteen hinnalla ei ole merkitystä, ellei tästä ole pääteltävissä että käytetty tavara on myyty huomattavasti edullisemmin kuin siltä voidaan olettaa. Tällöin se toki vaikuttaa, mutta toiseen suuntaan
                        KIA Optima PHEV

                        Exät:
                        520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                        Comment

                        • bittivirhe
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2012
                          • 516
                          • Pohjois-Savo

                          #72
                          Originally posted by Tomi T View Post
                          Kannattaa perehtyä asioihin ennen kuin internetissä huutelee.

                          Lihavoitu pari avainsanaa, ja sitten Kamux lisävihjeeksi aiemmasta viestistä.
                          Minähän vain ihmettelin ääneen, miten valmistaja voi nostaa kädet pystyyn noin uuden auton kohdalla, etenkin, jos kyseessä on tunnettu tyyppivika. BMW on omassa autossani osallistunut mm. ilmajousien uusintaan takuuajan jälkeen ja vaihtanut EGR-venttiilin ja siihen liittyvää roinaa pariinkin otteeseen.

                          Ja luin kyllä, että myyjä osallistuu kuluihin, mutta sitä en tässä kysynyt.
                          G05 45e
                          ex: F11 530d xDrive
                          ex: E84 X1 xDrive 25d

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            #73
                            Originally posted by bittivirhe View Post
                            Minähän vain ihmettelin ääneen, miten valmistaja voi nostaa kädet pystyyn noin uuden auton kohdalla, etenkin, jos kyseessä on tunnettu tyyppivika. BMW on omassa autossani osallistunut mm. ilmajousien uusintaan takuuajan jälkeen ja vaihtanut EGR-venttiilin ja siihen liittyvää roinaa pariinkin otteeseen.

                            Ja luin kyllä, että myyjä osallistuu kuluihin, mutta sitä en tässä kysynyt.
                            Näinpä ymmärsin kirjoituksesi. Mutta, suomi ja erikoiset asiat, sama kuin jos myyt jonkun toisen rakentaman talon olet vastuussa piilevistä rakennusvirheistä yms. Kyllähän x40e ja muissakin tyyppivioissa korvaajan kuuluisi olla valmistaja eikä käytetyn auton myyjä tai hänen vakuutuksensa. Varsinkaan kun ei tämmöisessä kotterossa ole yksityisenkään välisessä kaupassa mitään takuuta eikä vastuuta.

                            Onneksi olen tiedostanut että bmw parasta osaamista on I6 moottorit ja olenkin vain kerran poikennut linjaltani, ja sehän meni heti vituix. Ja toista sattumaa ei tule. Kerran harkitsin jo 530e ostaa mutta onneksi jätin kauppaan.

                            Comment

                            • melperri
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2011
                              • 250
                              • espoo

                              #74
                              "Mitä itse olen ymmärtänyt, niin paljon parannuksia/korjauksia tuli jo vuodesta 2017 alkaen sähköpuolelle."


                              Joo , tuntuu , että näitä sähköpuolen ongelmia on juurikin enimmäkseen v 2015 lopun ja 2016 aikana valmistuneissa autoissa. Oma 2017 mallini on ollut aikalailla viaton. Ainoa ongelma oli tuossa 70tkm kohdalla ilmennyt nykinä , joka korjaantui yhden johtosarjan vaihdolla. Nyt mittarissa 83tkm ja tällä on tarkoitus mennä vielä vielä pitkään , kun uusia malleja ei komponenttipulan takia saa kunnon varusteilla rahallakaan.

                              Comment

                              • zakspeed
                                BTCF Member
                                • Nov 2003
                                • 1996
                                • Tampere/kainuu

                                #75
                                Nämä rapakon takana valmistetut BMW mallit ovat kieltämättä oma lukunsa vikaherkkyyden suhteen.

                                Toivotaan kiinalaisten onnistuvan paremmin
                                -M5- '00
                                -i3 94 rex '19
                                -Ascona B 4.0 '80
                                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎