Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 (E53) ostamassa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Surina
    replied
    Syyskuu 2002 – Joulukuu 2003 tehdyissä autoissa laatikot porsii(GM 5 vaihteiset.)
    6 vaihteiset kestää.

    Tuosta koukku


    Webaston saanee koodailtua jonkun palstalaisen avulla. Navimalliin sai ainakin helposti.

    Leave a comment:


  • Rado
    replied
    Kysymyksiä ennen -05 3.0d X5 hankintaa ?

    Hei taas kaikki clubilaiset

    Vierasuskoisuuteni on mahdollisesti päättymässä mutta mieltäni askarruttaa muutamat kysymykset koskien X5 hankintaa.

    Mitä tulisi huomioida 6-vaihteisen automaattisen valinnassa ? Onko kyseinen dieselmalli ollut kestävän auton maineessa ?

    Tuossa sama laatikko & kone kuin esim. E60 3.0D:ssä ?

    Autosta puuttuu vetokoukku ja sellaiselle olis aina välillä kysyntää niin paljon sellaisen laitto maksaa ?

    Miten auton oman webaston saisi joko toimimaan kellolla tai sitten kakella helpoiten ?

    Leave a comment:


  • Convertible
    replied
    Originally posted by Surina View Post
    Huomasin, että 2001 e53 dsl,käyttömaksu ei menekkään co2 päästöjen mukaan.
    Kokonaispaino on yli 2500kg, siis painon mukaan vero.
    Ois pitäny ostaa 2002....
    Voithan hommata tullille coc todistuksen mistä päästöt löytyvät, jos se helpottaa verotusta.

    Jaa, taidat puhua Trafin "dieselverosta"/käyttövoimaverosta.. ?
    Last edited by Convertible; 21-02-2013, 14:26.

    Leave a comment:


  • Surina
    replied
    Huomasin, että 2001 e53 dsl,käyttömaksu ei menekkään co2 päästöjen mukaan.
    Kokonaispaino on yli 2500kg, siis painon mukaan vero.
    Ois pitäny ostaa 2002....

    edit: tästä oli kyse
    Last edited by Surina; 23-02-2013, 13:11.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Ok hyvä tietäää. Kysytään nyt samalla että onko N73 koneesta mitään kokemuksia? Onko siinä vastaavia väliakselivikoja tmv?
    Eipä ole kokemuksia, mutta taitaa nuo kaikki olla samalla ongelmallisella rakenteella. Nyt kun on enemmän kokemusta noista, sanoisin että se ongelmallinen osa on epäkeskoakseli. Se kuluu ensin, siitä löytyy yleensä syvät urautuneet kulumat kun taas välivivuista korkeintaan pieni kiillottunut flat spot. Todennäköisesti akselien pinnanlaadut heittelee, ne on aika karuja suhteessa välivipuihin jotka on kuin taidetta.

    Tai niin, mikä on ongelmallinen. Ehjiä 300tkm ajettuja on tullut vastaan, mutta toisaalta on tullut korjattua <100tkm ajettu 4v vanhakin. Kohtuu harvinaisia nämä ongelmat on lopulta valmistusmääriin nähden, mutta kiusallisia sattuessaan ja siten aiheuttaa kuohuntaa käyttäjissä.
    Last edited by Cell; 20-02-2013, 20:08.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Ok hyvä tietäää. Kysytään nyt samalla että onko N73 koneesta mitään kokemuksia? Onko siinä vastaavia väliakselivikoja tmv?

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Totta. Ootko tehny? Paljon menee aikaa? Pystyykö vaihtaa kannet paikallaa?
    Tehty on, 7-8h per puoli tai n. 15h yhteensä. Kaikkeen näpräämiseen siinä aikaa menee, voi saada nopeamminkin mut toisaalta voi mennä vähän pidempäänkin jos jää turaamaan jonkun pikkujutun kanssa. Ei siinä ainakaan kauempaa mennyt :think

    Pystyy vaihtamaan, valvetronicin kanssa tusaaminen on jopa mukavampaa näissä kuin nelipyttyisissä Eipä tartte repiä kuin venakopat ja olikohan niin että kuskin puolelta jakopään yläkoppa.

    Tonni voi olla kyllä vähän optimistinen osiin, näihin ei tunnu saavan akseleita ihan samalla hintaa kuin nelipyttyisiin. Viimeksi tais olla akseli+välivivut luokkaa 600e/puoli.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Heh, saman verran meni bensaa vastaavalla autolla kun oli perässä trailerilla E39 540 ja vauhtia taisi paikoitellen olla turhan paljon.

    Supa: Ehä se oo ku tonni tiskii ja työt päälle ja taas käy ku kello
    Totta. Ootko tehny? Paljon menee aikaa? Pystyykö vaihtaa kannet paikallaa?

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by buksin-1 View Post
    Juuri 4,4iA vm.02:lla tein 1400km lenkin ja kulutus oli 12,2 pintakaasulla...
    Heh, saman verran meni bensaa vastaavalla autolla kun oli perässä trailerilla E39 540 ja vauhtia taisi paikoitellen olla turhan paljon.

    Supa: Ehä se oo ku tonni tiskii ja työt päälle ja taas käy ku kello

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    02 on vielä M62 padalla mutta faceliftin yhteydessä (04) tullut N62 on toki ihan erilainen kun on valvetronic kone. Parempi vääntö, pienempi kulutus ja päästöt.
    Ite ottaisin ehdottomasti moisen kunhan testaa että käy kylmänä nätisti, ettei ole valvetronicin väliakseli vikaa.

    Leave a comment:


  • Kiko750
    replied
    Kyllä tuolla kesällä pääsee 10l maantiellä kun siististi ajelee. Käytännön kulutukseen vaikuttaa niin monia asia, talvella esim boxi katolla, kesällä leveet nakit alla jne. Ja miten raskas on oikea jalka, paljonko ohittelee jne jne. E39 on aika paljon kevyempi ja virtaviivaisempi kuin X5 laatikko. Kukkarossa näkyy kuitenkin se todellinen kulutus eikä ohjekirjan ilmoitetut kulutukset


    Originally posted by bemu2000 View Post
    Mahtaakohan olla kaikki ihan kohdallaan? Samalla koneella E39 menee 7-8L ja keskimäärin 9-10L :think

    Mulla oli 4.4 koneella X5:n kulutukset samat. Sanoisinpa että facelift uudemmalla 4.4 koneella voisi olla järkevin vaihtoehto, jos ei tule yli 20tkm ajoa vuodessa...


    Edit: 3.0i ilmoitetut kulutukset, maantie 10L ja EU keskikulutus 12,9L

    Leave a comment:


  • buksin-1
    replied
    Juuri 4,4iA vm.02:lla tein 1400km lenkin ja kulutus oli 12,2 pintakaasulla...

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Mahtaakohan olla kaikki ihan kohdallaan? Samalla koneella E39 menee 7-8L ja keskimäärin 9-10L :think

    Mulla oli 4.4 koneella X5:n kulutukset samat. Sanoisinpa että facelift uudemmalla 4.4 koneella voisi olla järkevin vaihtoehto, jos ei tule yli 20tkm ajoa vuodessa...


    Edit: 3.0i ilmoitetut kulutukset, maantie 10L ja EU keskikulutus 12,9L
    Kyllä mulla ainakin oli 3.0 koneella kulutus jatkuvasti 14-15 välissä, vaikka oli kohtuu paljon matka-ajoa mukana... Suomesta tanskaan ja takaisin, meni reilusti päälle 15 vaikka pääasiassa pikatietä, mutta isommissa vauhdeissa tuota joutui polkemaan kuin kiimaista sikaa että jaksoi mennä.

    Väittäisin että myöhempi 4.8is meni samalla määrällä, ellei jopa pienemmällä kulutuksella... kun meikäläisen ajotavalla tietokone antoi jatkuvasti 12.5-13,7 välistä dataa.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by Kiko750 View Post
    Mun ajolla M54B30 hörppää maantiellä about 11-12 ja tässä sekapyörityksessä 14-15 (ajotietokone säädetty kohdilleen). Tyhjän kun täyttää piripintaan, niin 150Egua vaihtaa omistajaa.

    Dieseli on järkivaihtoehto jos ei ole jotain perversioita vain bensavehkeitä kohtaan...

    Mahtaakohan olla kaikki ihan kohdallaan? Samalla koneella E39 menee 7-8L ja keskimäärin 9-10L :think

    Mulla oli 4.4 koneella X5:n kulutukset samat. Sanoisinpa että facelift uudemmalla 4.4 koneella voisi olla järkevin vaihtoehto, jos ei tule yli 20tkm ajoa vuodessa...


    Edit: 3.0i ilmoitetut kulutukset, maantie 10L ja EU keskikulutus 12,9L
    Last edited by bemu2000; 17-02-2013, 21:23.

    Leave a comment:


  • Milko75
    replied
    "dieselvero" 543 euroa sekä Co2 vero 322 euroa = 865 euroa


    Originally posted by Convertible View Post
    Paljonko noissa on "dieselvero" nykyään? Mulla on tuossa X3ssa 400 €uroa.

    Ps. E53 OEM 18" vanteet saksankitkoilla myynnissä..

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎