Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 (E53) ostamassa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • joni88
    replied
    onkos kellään kokemusta bensakoneissa tälläsestä:



    itellä muutamassa dieselkoneessa tehoboxista, mutta toimiiko tollanen miten bensakoneessa?

    E:

    onko kellään tietoa linkkien autoista? jos vaikka kävis poistamassa...



    Last edited by joni88; 03-05-2014, 03:34.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by vgo View Post
    Ok, tietääpä seuraavalla kerralla sanoa myyjälle, kun tämäkään ei osannut alustasta mitään sanoa.



    Ajattelinkin että 17-18 olisi järkevin valinta.

    Seiska ei ole vaihtoehto kun pitäisi olla korkeampi ja isompi takapaksi. Tällä hetkellä mulla on mielessä joko X5, MB ML tai Range Rover. Range vähän arveluttaa kun ainakin vanhemmissa L322-malleissa on kai vaihdelaatikkona joku pikkubemarin loota joka ei kestä noin isossa autossa...

    19-20" on hyvä rengaskoko. 18" ihan minimi.

    X5:ssä ei ole iso kontti. 500 sarjalaisen konttiin menee enemmän tavaraa ja on helpompi lastata.

    Leave a comment:


  • kama
    replied
    ehc2:ssa on ilmat sekä takana, että edessä.
    Sakemanni aikoinaan on ihan kivasti ruksinu varusteita tähän mun autoon et pääsee tällä pohjolassakin nauttimaan hyvästä kyydistä
    X5-möhkö + sportti ei kyllä mahtu samaan kontekstiin... vaikka miten tykkäis bodystä, sportista ja tsempistä..

    Kyllä nuo voi korvata myös ei-ilma-palikoilla, mutta miksi ihmeessä? ilma-alustoja on kuitenkin jo maailman sivu käyetty raskaassa kalustossa, ja ei tässä ehc2:ssa mitään erityistä tyyppivikaa ole?
    Palkeissa on varmankin joku tuntimäärä mitä ne kestää, ja kompura kannattaa/voi huoltaa jos/kun tehot ei enää riitä.

    Leave a comment:


  • Magor
    replied
    Originally posted by Inglorius_spurius View Post
    Onko tuo ilmajousitus mahdollista korvata normaaleilla iskareilla kuinka helposti jos tuo korkkaa omasta?
    En ole varma kuinka hankala homma, mutta muistan lukeneeni xoutpostin syövereistä jonku nuinki tehneen.
    Saksasta saa koko alustan ilmapalkeet vahvistetuilla etusilla noin 1k€ jos korkkaa.

    Leave a comment:


  • Magor
    replied
    Originally posted by Inglorius_spurius View Post
    Tarkoitetaanko ilma-alustalla sellaista missä takana ilmajousitus vai sellaista missä molemmissa päissä?

    Onko tuo ilmajousitus mahdollista korvata normaaleilla iskareilla kuinka helposti jos tuo korkkaa omasta?
    Ilma-alustalla itse ainakin käsitän täysilma-alustan eli kummallakin akselilla ilmapalkeet.
    Perän automaattinen tasonsäätö sitte erikseen.

    Leave a comment:


  • Inglorius_spurius
    replied
    Tarkoitetaanko ilma-alustalla sellaista missä takana ilmajousitus vai sellaista missä molemmissa päissä?

    Onko tuo ilmajousitus mahdollista korvata normaaleilla iskareilla kuinka helposti jos tuo korkkaa omasta?

    Leave a comment:


  • vgo
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Huonolla rengasvalinnalla ja loppuun kuluneilla puslilla meno on taatusti järkyttävää. Eihän tuota nyt muutenkaan voi mihinkään kasiin verrata.
    Ok, tietääpä seuraavalla kerralla sanoa myyjälle, kun tämäkään ei osannut alustasta mitään sanoa.

    Alustan nivelet kaikki uusiksi ja sopivan pyöreäolkaiset uudet kumit alle, niin on nuokin ihan mukavia ajella. Sport alusta on pintakova ja töksähtelevä. Jos pehmeää kyytiä haluaa, niin seiska voi olla oikea valinta.
    Ajattelinkin että 17-18 olisi järkevin valinta.

    Seiska ei ole vaihtoehto kun pitäisi olla korkeampi ja isompi takapaksi. Tällä hetkellä mulla on mielessä joko X5, MB ML tai Range Rover. Range vähän arveluttaa kun ainakin vanhemmissa L322-malleissa on kai vaihdelaatikkona joku pikkubemarin loota joka ei kestä noin isossa autossa...

    Leave a comment:


  • Magor
    replied
    Originally posted by vgo View Post
    Enpä muista että olisin missään X5:ssa ilma-alustaa vielä nähnyt, taitaa olla melko harvinainen lisävaruste?
    Oman tietoni mukaan, jokasessa 4,8iS vakiona ja muihinkin lisävarusteena ollut saatavissa.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by vgo View Post
    E53:sta faceliftiä kasin koneella olen vähän katsellut kauppakassiksi ja se peräkontti hiukan epäilyttää. Miten paljon painoa se takalaita kestää alaskäännettynä? En uskaltanut istua ja kokeilla kun vaikutti niin rimpulalta.

    Entä mikä olisi sopiva järkevä rengastus, koeajoin yksilön (pre-facelift) jolla oli 20-tuumaiset vanteen sporttialustan kaverina ja kyyti oli aivan järkyttävää. Vanha kasini on helvetin paljon mukavampi. Ajattelin että 17-18 -tuumaiset vanteet, eikä ehkä sitä sporttialustaakaan tarvitse, vai toimiiko se paremmin pienemmillä vanteilla?

    Huonolla rengasvalinnalla ja loppuun kuluneilla puslilla meno on taatusti järkyttävää. Eihän tuota nyt muutenkaan voi mihinkään kasiin verrata.

    Alustan nivelet kaikki uusiksi ja sopivan pyöreäolkaiset uudet kumit alle, niin on nuokin ihan mukavia ajella. Sport alusta on pintakova ja töksähtelevä. Jos pehmeää kyytiä haluaa, niin seiska voi olla oikea valinta.

    Leave a comment:


  • Rado
    replied
    On varmaan harvinainen.
    Rahu-nimimerkillä sellainen ainakin on.

    Leave a comment:


  • vgo
    replied
    Enpä muista että olisin missään X5:ssa ilma-alustaa vielä nähnyt, taitaa olla melko harvinainen lisävaruste?

    Leave a comment:


  • kama
    replied
    Originally posted by vgo View Post
    Entä mikä olisi sopiva järkevä rengastus, koeajoin yksilön (pre-facelift) jolla oli 20-tuumaiset vanteen sporttialustan kaverina ja kyyti oli aivan järkyttävää. Vanha kasini on helvetin paljon mukavampi. Ajattelin että 17-18 -tuumaiset vanteet, eikä ehkä sitä sporttialustaakaan tarvitse, vai toimiiko se paremmin pienemmillä vanteilla?
    255/55-18 renkailla + ilma-alustalla(ehc2) ainakin lepposa kyyti sekä sivu- että pääteillä

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by vgo View Post
    E53:sta faceliftiä kasin koneella olen vähän katsellut kauppakassiksi ja se peräkontti hiukan epäilyttää. Miten paljon painoa se takalaita kestää alaskäännettynä? En uskaltanut istua ja kokeilla kun vaikutti niin rimpulalta.

    Entä mikä olisi sopiva järkevä rengastus, koeajoin yksilön (pre-facelift) jolla oli 20-tuumaiset vanteen sporttialustan kaverina ja kyyti oli aivan järkyttävää. Vanha kasini on helvetin paljon mukavampi. Ajattelin että 17-18 -tuumaiset vanteet, eikä ehkä sitä sporttialustaakaan tarvitse, vai toimiiko se paremmin pienemmillä vanteilla?
    Neljän ihmisen istumisen nyt ainakin, trukilla ei tullut ikinä sen päälle mitään nostettua.

    Leave a comment:


  • vgo
    replied
    E53:sta faceliftiä kasin koneella olen vähän katsellut kauppakassiksi ja se peräkontti hiukan epäilyttää. Miten paljon painoa se takalaita kestää alaskäännettynä? En uskaltanut istua ja kokeilla kun vaikutti niin rimpulalta.

    Entä mikä olisi sopiva järkevä rengastus, koeajoin yksilön (pre-facelift) jolla oli 20-tuumaiset vanteen sporttialustan kaverina ja kyyti oli aivan järkyttävää. Vanha kasini on helvetin paljon mukavampi. Ajattelin että 17-18 -tuumaiset vanteet, eikä ehkä sitä sporttialustaakaan tarvitse, vai toimiiko se paremmin pienemmillä vanteilla?
    Last edited by vgo; 01-05-2014, 17:52.

    Leave a comment:


  • Magor
    replied
    Originally posted by Rahu View Post
    Tarkistin koneelta tuon BMW:n kannan 20" vanteisiin, ja siellä lukikin tosiaan että niitä ei suositella mikäli autossa on jo astinlaudat ja/tai puskurin läpi esiin tulevat pakoputken päät, voi mahdollisesti aiheuttaa kanssa autoilijoissa maksimaalista kateus vitutusta.
    Hahaa Nyt oli tämän topicin paras!

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎