onkos kellään kokemusta bensakoneissa tälläsestä:
itellä muutamassa dieselkoneessa tehoboxista, mutta toimiiko tollanen miten bensakoneessa?
E:
onko kellään tietoa linkkien autoista? jos vaikka kävis poistamassa...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
X5 (E53) ostamassa
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by vgo View PostOk, tietääpä seuraavalla kerralla sanoa myyjälle, kun tämäkään ei osannut alustasta mitään sanoa.
Ajattelinkin että 17-18 olisi järkevin valinta.
Seiska ei ole vaihtoehto kun pitäisi olla korkeampi ja isompi takapaksi. Tällä hetkellä mulla on mielessä joko X5, MB ML tai Range Rover. Range vähän arveluttaa kun ainakin vanhemmissa L322-malleissa on kai vaihdelaatikkona joku pikkubemarin loota joka ei kestä noin isossa autossa...
19-20" on hyvä rengaskoko. 18" ihan minimi.
X5:ssä ei ole iso kontti. 500 sarjalaisen konttiin menee enemmän tavaraa ja on helpompi lastata.
Leave a comment:
-
-
ehc2:ssa on ilmat sekä takana, että edessä.
Sakemanni aikoinaan on ihan kivasti ruksinu varusteita tähän mun autoon et pääsee tällä pohjolassakin nauttimaan hyvästä kyydistä
X5-möhkö + sportti ei kyllä mahtu samaan kontekstiin... vaikka miten tykkäis bodystä, sportista ja tsempistä..
Kyllä nuo voi korvata myös ei-ilma-palikoilla, mutta miksi ihmeessä? ilma-alustoja on kuitenkin jo maailman sivu käyetty raskaassa kalustossa, ja ei tässä ehc2:ssa mitään erityistä tyyppivikaa ole?
Palkeissa on varmankin joku tuntimäärä mitä ne kestää, ja kompura kannattaa/voi huoltaa jos/kun tehot ei enää riitä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Inglorius_spurius View PostOnko tuo ilmajousitus mahdollista korvata normaaleilla iskareilla kuinka helposti jos tuo korkkaa omasta?
Saksasta saa koko alustan ilmapalkeet vahvistetuilla etusilla noin 1k€ jos korkkaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Inglorius_spurius View PostTarkoitetaanko ilma-alustalla sellaista missä takana ilmajousitus vai sellaista missä molemmissa päissä?
Onko tuo ilmajousitus mahdollista korvata normaaleilla iskareilla kuinka helposti jos tuo korkkaa omasta?
Perän automaattinen tasonsäätö sitte erikseen.
Leave a comment:
-
-
Tarkoitetaanko ilma-alustalla sellaista missä takana ilmajousitus vai sellaista missä molemmissa päissä?
Onko tuo ilmajousitus mahdollista korvata normaaleilla iskareilla kuinka helposti jos tuo korkkaa omasta?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostHuonolla rengasvalinnalla ja loppuun kuluneilla puslilla meno on taatusti järkyttävää. Eihän tuota nyt muutenkaan voi mihinkään kasiin verrata.
Alustan nivelet kaikki uusiksi ja sopivan pyöreäolkaiset uudet kumit alle, niin on nuokin ihan mukavia ajella. Sport alusta on pintakova ja töksähtelevä. Jos pehmeää kyytiä haluaa, niin seiska voi olla oikea valinta.
Seiska ei ole vaihtoehto kun pitäisi olla korkeampi ja isompi takapaksi. Tällä hetkellä mulla on mielessä joko X5, MB ML tai Range Rover. Range vähän arveluttaa kun ainakin vanhemmissa L322-malleissa on kai vaihdelaatikkona joku pikkubemarin loota joka ei kestä noin isossa autossa...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by vgo View PostE53:sta faceliftiä kasin koneella olen vähän katsellut kauppakassiksi ja se peräkontti hiukan epäilyttää. Miten paljon painoa se takalaita kestää alaskäännettynä? En uskaltanut istua ja kokeilla kun vaikutti niin rimpulalta.
Entä mikä olisi sopiva järkevä rengastus, koeajoin yksilön (pre-facelift) jolla oli 20-tuumaiset vanteen sporttialustan kaverina ja kyyti oli aivan järkyttävää. Vanha kasini on helvetin paljon mukavampi. Ajattelin että 17-18 -tuumaiset vanteet, eikä ehkä sitä sporttialustaakaan tarvitse, vai toimiiko se paremmin pienemmillä vanteilla?
Huonolla rengasvalinnalla ja loppuun kuluneilla puslilla meno on taatusti järkyttävää. Eihän tuota nyt muutenkaan voi mihinkään kasiin verrata.
Alustan nivelet kaikki uusiksi ja sopivan pyöreäolkaiset uudet kumit alle, niin on nuokin ihan mukavia ajella. Sport alusta on pintakova ja töksähtelevä. Jos pehmeää kyytiä haluaa, niin seiska voi olla oikea valinta.
Leave a comment:
-
-
Enpä muista että olisin missään X5:ssa ilma-alustaa vielä nähnyt, taitaa olla melko harvinainen lisävaruste?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by vgo View PostEntä mikä olisi sopiva järkevä rengastus, koeajoin yksilön (pre-facelift) jolla oli 20-tuumaiset vanteen sporttialustan kaverina ja kyyti oli aivan järkyttävää. Vanha kasini on helvetin paljon mukavampi. Ajattelin että 17-18 -tuumaiset vanteet, eikä ehkä sitä sporttialustaakaan tarvitse, vai toimiiko se paremmin pienemmillä vanteilla?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by vgo View PostE53:sta faceliftiä kasin koneella olen vähän katsellut kauppakassiksi ja se peräkontti hiukan epäilyttää. Miten paljon painoa se takalaita kestää alaskäännettynä? En uskaltanut istua ja kokeilla kun vaikutti niin rimpulalta.
Entä mikä olisi sopiva järkevä rengastus, koeajoin yksilön (pre-facelift) jolla oli 20-tuumaiset vanteen sporttialustan kaverina ja kyyti oli aivan järkyttävää. Vanha kasini on helvetin paljon mukavampi. Ajattelin että 17-18 -tuumaiset vanteet, eikä ehkä sitä sporttialustaakaan tarvitse, vai toimiiko se paremmin pienemmillä vanteilla?
Leave a comment:
-
-
E53:sta faceliftiä kasin koneella olen vähän katsellut kauppakassiksi ja se peräkontti hiukan epäilyttää. Miten paljon painoa se takalaita kestää alaskäännettynä? En uskaltanut istua ja kokeilla kun vaikutti niin rimpulalta.
Entä mikä olisi sopiva järkevä rengastus, koeajoin yksilön (pre-facelift) jolla oli 20-tuumaiset vanteen sporttialustan kaverina ja kyyti oli aivan järkyttävää. Vanha kasini on helvetin paljon mukavampi. Ajattelin että 17-18 -tuumaiset vanteet, eikä ehkä sitä sporttialustaakaan tarvitse, vai toimiiko se paremmin pienemmillä vanteilla?Last edited by vgo; 01-05-2014, 17:52.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Rahu View PostTarkistin koneelta tuon BMW:n kannan 20" vanteisiin, ja siellä lukikin tosiaan että niitä ei suositella mikäli autossa on jo astinlaudat ja/tai puskurin läpi esiin tulevat pakoputken päät, voi mahdollisesti aiheuttaa kanssa autoilijoissa maksimaalista kateus vitutusta.Nyt oli tämän topicin paras!
Leave a comment:
-
Leave a comment: