Vanha auto lähti eilen uuden omistajan matkaan. Ja nyt pitäs pirullisella kiireellä saada uus auto katottua Saksanmaasta. Pari täsmentävää kyssäriä. Onhan tossa faceliftissä uudemman koneen jatkeena aina ZF:n tomaattiloota? 30d koneella siis tulossa. Onko hifejä tarjolla samat setit kun esim.E60? Mites noi alustat. Kuuluuko tohon Sport-pakettiin alusta? Minkälainen? Osassa on ratin vieressä toi säätö, osassa ei. Mitä tästä voi päätellä?
Jos joku keksii jotain vinkkejä koskien tämmösen valintaa ni äkkiä tulemaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
X5 (E53) ostamassa
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by H4ck View PostViikonloppuna pitäis käydä noutaan E53 FL, mutta mikäs on faceliftin offset ja ET? Talvirenkaat ja vanteet pitäis tuohon saada, ennen kun uskaltaa lähtee ajaan.
Joku sano, että prefaceliftillä olis offset eri, kuin faceliftil?
Leave a comment:
-
-
Viikonloppuna pitäis käydä noutaan E53 FL, mutta mikäs on faceliftin offset ja ET? Talvirenkaat ja vanteet pitäis tuohon saada, ennen kun uskaltaa lähtee ajaan.
Joku sano, että prefaceliftillä olis offset eri, kuin faceliftil?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by GuGi_ View PostIlmeisesti ei, ainakaan tehtaalta tullessaan? Onkohan noihin minkälainen homma värkätä jälkikäteen kolmas penkkirivi? Ja onko edes mahdollista toteuttaa?
välikaikaseen kuljetukseen tarkoittujen penkkien lisäys kiellettiin joskus 2011 alusta tjsp.
Leave a comment:
-
-
Hyvin toteutettu jos kardaani on tehty pehmeämmästä tavarasta kuin jakolaatikon akseli.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by H4ck View PostMissäköhän vika on, kun etummaisessa kardaanissa on väljystä? Vai onko väljys jakolaatikossa? Ja kun laittaa D ja R vaihteelle, ni kuuluu sellainen pieni kolaus jostain, todennäköisesti tulee kardaanista. Tässä olis kiikarissa yks E53 3,0d 135kw
Leave a comment:
-
-
Missäköhän vika on, kun etummaisessa kardaanissa on väljystä? Vai onko väljys jakolaatikossa? Ja kun laittaa D ja R vaihteelle, ni kuuluu sellainen pieni kolaus jostain, todennäköisesti tulee kardaanista. Tässä olis kiikarissa yks E53 3,0d 135kw
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostOnko xDrive vakio vai lisävaruste faceliftissä?
eipä tuhon Rahun juttuun mitään lisättävää ole X5 E53/ 3.0D käy moneen tarkoitukseen traktorista lähtien.
oliskohan nuo ZZRACING:n kankeat kääntely kokemukset SERVOTRONIC:n puutteesta johtuvia ??
Leave a comment:
-
-
Oisit nyt Rahu vaan maininnut ettet raaski myydä & että kauniimpi puolisko tykkää siitä
Näin ainakin alleviivatulla..
Leave a comment:
-
-
Monenlaista kokemusta tuntuu löytyvän tuosta e53:sta täällä..
Itse olen omistanut tuon X5:n (3.0d -05) nyt 4v enkä ole raaskinut luopua siitä koska koen sen hyödyllisimmäksi/monikäyttöisimmäksi bmw:ksi mitä minulla on ollut, sillä olen saanut hoidettua kaiken mihin henkilöauton omistaja olisi tarvinnut traktorit, pakut ja kuorma-autot, edellyttäen tietysti että autossa on koukku ja omistaa peräkärryn... -On hinailtu autoja pitkin suomea ja pitkin ojia sekä puita vedelty metsästä juurineen päivineen, sekä kaikki raksa hommat hoituneet tuolla.
Oikeastaan ainut negatiivinen asia on tuo rengasmelu kesällä 20" 315 renkailla mutta tuon jälkeen kun syksyllä vaihtaa 19" 255 kitkat niin tunne on kuin sukkasillaan menisi, eli tuokin on aika pitkälti omasta rengasvalinnasta kiinni.
Se mitä ketteryyteen tulee jossain parkkipaikoilla yms, niin itse en ole kyllä huomannut tuollaista ongelmaa ikinä eikä ole edes tullut mieleenkään ennen kuin täällä joku siitä mainitsi.
Talvella tuo sladissa ajelu nyt ei muutenkaan maasturilla oikein houkuttele mutta toki olen sitäkin harrastanut ja todennut tuon saman mitä täälläkin, että se kylkimyyryssä eteneminen ei ole kovin johdonmukaista sillä xDrive siirtää sitä tehoa sen verran nopeasti akseleiden välillä pidosta riippuen että sitä ei voi oikein ennakoida, mutta sehän sen tarkoitus onkin, edetä mahdollisimman hyvin eikä jäädä paikoilleen sutimaan, eikä se että miltä se näyttää tai tuntuu.
Tämä on ensimmäinen bmw mikä on ollut minulla näin pitkään ja ihan syystäkin, sillä tämä on minun "hyötyajoneuvo" ja kun en toistaiseksi sitä pois viitsinyt/voinut myydä kun kokemukset on näinkin positiivisia niin ostin rinnalle vielä tuon X6:n niin voin tulevaisuudessa alkaa harkitakin luopumista sillä yksi xDrive kuitenkin pitää taloudessa olla.
Eli tämän auton hinta/laatusuhde on minun kannaltani erittäin kohdallaan.
Sanottakoon vielä että nuo -04vm vanhemmat ei ole vertailukelpoisia tähän tarinaan sillä niissä ei ole esim. xDriveä.
Leave a comment:
-
-
[QUOTE=Tuuve;3192600]Pakko laittaa omiakin kokemuksia vuoden ajelusta X5:lla, kun pari juttua oli niin tutun kuuloisia
"Kuitenkin tykkään enemmän Mersun ja Audin nelivedoista, kuin tuosta Bemarin.
Kahden muun edellä mainitun nelivedot olivat ajoltaan jotenkin johdonmukaisemmat, ja paremmin tiesi mitä auto milloinkin tulee tekemään.
Toi X5 on välillä puskemassa, välillä taas tarjoaa perää vähän sivulle, eikä muutenkaan ole yhtä looginen noiden kahden muun nelivedon jälkeen. Muut meni tasaista nelikon kylkimyyryä, johon toi X5 ei tunnu kykenevän millään."
Täysin samaa mieltä asiasta ! ! !
"Tästä joutuu omien kokemusten perusteella olemaan eri mieltä.
Esim. edellinen maasturi (ML -07) oli uskomattoman ketterä tuohon verrattuna, ja kääntyi vaikka missä. E53 on kyllä sellainen traktori, ettei tunnu taittuvan missään, ja parkkipaikat ynnä hallit on tuskaa. Onneksi on tutkat edessä ja takana, niin mikäs siinä sahatessa.
Mutta siis on niitä ketterämpiäkin maastureita samassa kokoluokassa"
Joo uskon kyllä, mut verokkina mulla on ainoastaan Volvo xc90 ja vanha ML ja jotain Land Rover disco 3 niin näille ei kalpene ketteryydessä.
T, Teemu
Leave a comment:
-
Leave a comment: