Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 (E53) ostamassa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• GuGi_
    replied
    Vanha auto lähti eilen uuden omistajan matkaan. Ja nyt pitäs pirullisella kiireellä saada uus auto katottua Saksanmaasta. Pari täsmentävää kyssäriä. Onhan tossa faceliftissä uudemman koneen jatkeena aina ZF:n tomaattiloota? 30d koneella siis tulossa. Onko hifejä tarjolla samat setit kun esim.E60? Mites noi alustat. Kuuluuko tohon Sport-pakettiin alusta? Minkälainen? Osassa on ratin vieressä toi säätö, osassa ei. Mitä tästä voi päätellä?

Jos joku keksii jotain vinkkejä koskien tämmösen valintaa ni äkkiä tulemaan.

Leave a comment:

• Convertible
    replied
    Mun veljellä ois E53 talvisetti ylimääräisenä, jos kiinnostaa?

Leave a comment:

• Magor
    replied
    Originally posted by H4ck View Post
    Viikonloppuna pitäis käydä noutaan E53 FL, mutta mikäs on faceliftin offset ja ET? Talvirenkaat ja vanteet pitäis tuohon saada, ennen kun uskaltaa lähtee ajaan.

Joku sano, että prefaceliftillä olis offset eri, kuin faceliftil?

Leave a comment:

• H4ck
    replied
    Viikonloppuna pitäis käydä noutaan E53 FL, mutta mikäs on faceliftin offset ja ET? Talvirenkaat ja vanteet pitäis tuohon saada, ennen kun uskaltaa lähtee ajaan.

Joku sano, että prefaceliftillä olis offset eri, kuin faceliftil?

Leave a comment:

• MajorDrake
    replied
    Originally posted by GuGi_ View Post
    Ilmeisesti ei, ainakaan tehtaalta tullessaan? Onkohan noihin minkälainen homma värkätä jälkikäteen kolmas penkkirivi? Ja onko edes mahdollista toteuttaa?
    Ei ole mahdollista jos autoa ei ole tyyppihyväksytty 7 hengelle.
    välikaikaseen kuljetukseen tarkoittujen penkkien lisäys kiellettiin joskus 2011 alusta tjsp.

Leave a comment:

• GuGi_
    replied
    Originally posted by GuGi_ View Post
    Onkos tommosta E53:sta mahollista saada 7-paikkasena?
    Ilmeisesti ei, ainakaan tehtaalta tullessaan? Onkohan noihin minkälainen homma värkätä jälkikäteen kolmas penkkirivi? Ja onko edes mahdollista toteuttaa?

Leave a comment:

• Rado
    replied
    Hyvin toteutettu jos kardaani on tehty pehmeämmästä tavarasta kuin jakolaatikon akseli.

Leave a comment:

• Neckbone
    replied
    Originally posted by H4ck View Post
    Missäköhän vika on, kun etummaisessa kardaanissa on väljystä? Vai onko väljys jakolaatikossa? Ja kun laittaa D ja R vaihteelle, ni kuuluu sellainen pieni kolaus jostain, todennäköisesti tulee kardaanista. Tässä olis kiikarissa yks E53 3,0d 135kw
    Saattaa olla etumaisesta kardaanista boorit kulunut! Omaan X:ään vaihdettiin pari viikkoa sitten tuo etukardaani juuri tuon kulumisen takia. Oikeastaan jakolaatikon pää pyöri tyhjää ja meno loppui siihen. Booreista oli kulunut "piikit" pois, joten ne muistuttivat enemmänkin nelikulmioita.

Leave a comment:

• H4ck
    replied
    Missäköhän vika on, kun etummaisessa kardaanissa on väljystä? Vai onko väljys jakolaatikossa? Ja kun laittaa D ja R vaihteelle, ni kuuluu sellainen pieni kolaus jostain, todennäköisesti tulee kardaanista. Tässä olis kiikarissa yks E53 3,0d 135kw

Leave a comment:

• e46touring
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Onko xDrive vakio vai lisävaruste faceliftissä?
    Xdrive vakiona 10/2003 alkaen valmistetuissa eli ns. facelift mallit -04 alkaen

eipä tuhon Rahun juttuun mitään lisättävää ole X5 E53/ 3.0D käy moneen tarkoitukseen traktorista lähtien.
    oliskohan nuo ZZRACING:n kankeat kääntely kokemukset SERVOTRONIC:n puutteesta johtuvia ??

Leave a comment:

• Rado
    replied
    Oisit nyt Rahu vaan maininnut ettet raaski myydä & että kauniimpi puolisko tykkää siitä

Näin ainakin alleviivatulla..

Leave a comment:

• Supa
    replied
    Onko xDrive vakio vai lisävaruste faceliftissä?

Leave a comment:

• Rahu
    replied
    Monenlaista kokemusta tuntuu löytyvän tuosta e53:sta täällä..

Itse olen omistanut tuon X5:n (3.0d -05) nyt 4v enkä ole raaskinut luopua siitä koska koen sen hyödyllisimmäksi/monikäyttöisimmäksi bmw:ksi mitä minulla on ollut, sillä olen saanut hoidettua kaiken mihin henkilöauton omistaja olisi tarvinnut traktorit, pakut ja kuorma-autot, edellyttäen tietysti että autossa on koukku ja omistaa peräkärryn... -On hinailtu autoja pitkin suomea ja pitkin ojia sekä puita vedelty metsästä juurineen päivineen, sekä kaikki raksa hommat hoituneet tuolla.

Oikeastaan ainut negatiivinen asia on tuo rengasmelu kesällä 20" 315 renkailla mutta tuon jälkeen kun syksyllä vaihtaa 19" 255 kitkat niin tunne on kuin sukkasillaan menisi, eli tuokin on aika pitkälti omasta rengasvalinnasta kiinni.

Se mitä ketteryyteen tulee jossain parkkipaikoilla yms, niin itse en ole kyllä huomannut tuollaista ongelmaa ikinä eikä ole edes tullut mieleenkään ennen kuin täällä joku siitä mainitsi.

Talvella tuo sladissa ajelu nyt ei muutenkaan maasturilla oikein houkuttele mutta toki olen sitäkin harrastanut ja todennut tuon saman mitä täälläkin, että se kylkimyyryssä eteneminen ei ole kovin johdonmukaista sillä xDrive siirtää sitä tehoa sen verran nopeasti akseleiden välillä pidosta riippuen että sitä ei voi oikein ennakoida, mutta sehän sen tarkoitus onkin, edetä mahdollisimman hyvin eikä jäädä paikoilleen sutimaan, eikä se että miltä se näyttää tai tuntuu.

Tämä on ensimmäinen bmw mikä on ollut minulla näin pitkään ja ihan syystäkin, sillä tämä on minun "hyötyajoneuvo" ja kun en toistaiseksi sitä pois viitsinyt/voinut myydä kun kokemukset on näinkin positiivisia niin ostin rinnalle vielä tuon X6:n niin voin tulevaisuudessa alkaa harkitakin luopumista sillä yksi xDrive kuitenkin pitää taloudessa olla.

Eli tämän auton hinta/laatusuhde on minun kannaltani erittäin kohdallaan.

Sanottakoon vielä että nuo -04vm vanhemmat ei ole vertailukelpoisia tähän tarinaan sillä niissä ei ole esim. xDriveä.

Leave a comment:

• GuGi_
    replied
    Onkos tommosta E53:sta mahollista saada 7-paikkasena?

Leave a comment:

• zzracing
    replied
    [QUOTE=Tuuve;3192600]Pakko laittaa omiakin kokemuksia vuoden ajelusta X5:lla, kun pari juttua oli niin tutun kuuloisia

"Kuitenkin tykkään enemmän Mersun ja Audin nelivedoista, kuin tuosta Bemarin.
    Kahden muun edellä mainitun nelivedot olivat ajoltaan jotenkin johdonmukaisemmat, ja paremmin tiesi mitä auto milloinkin tulee tekemään.
    Toi X5 on välillä puskemassa, välillä taas tarjoaa perää vähän sivulle, eikä muutenkaan ole yhtä looginen noiden kahden muun nelivedon jälkeen. Muut meni tasaista nelikon kylkimyyryä, johon toi X5 ei tunnu kykenevän millään."

Täysin samaa mieltä asiasta ! ! !

"Tästä joutuu omien kokemusten perusteella olemaan eri mieltä.
    Esim. edellinen maasturi (ML -07) oli uskomattoman ketterä tuohon verrattuna, ja kääntyi vaikka missä. E53 on kyllä sellainen traktori, ettei tunnu taittuvan missään, ja parkkipaikat ynnä hallit on tuskaa. Onneksi on tutkat edessä ja takana, niin mikäs siinä sahatessa.
    Mutta siis on niitä ketterämpiäkin maastureita samassa kokoluokassa "

Joo uskon kyllä, mut verokkina mulla on ainoastaan Volvo xc90 ja vanha ML ja jotain Land Rover disco 3 niin näille ei kalpene ketteryydessä.

T, Teemu

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎