Originally posted by e46touring
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
X5 (E53) ostamassa
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by MikkoLaakso View PostPitikös nelivetoisissa olla rengas koko sama molemmilla akseleilla?
Leave a comment:
-
-
Pitikös nelivetoisissa olla rengas koko sama molemmilla akseleilla?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jozpen View PostHarkinnassa olisi e53 X5 osto ja lähinnä moottorit arveluttaa. 2 kappaletta e39 530d omistaneena tuo vanhempi diesel moottori on tuttu mutta mites tuo v8?
jos X5 on rullattu n.150-200tkm niin mikä moottori mahtaa olla halvempi ylläpitää noin yleisesti sanottuna. vai ovatko kaikki jo pommeja tuossa iässä.
bensan ja dieselin litrahinta on lähestulkoon sama täällä etelässä eikä dieselveroa ole. ainoa ero siis muodostuu kulutuksesta. (Tai no vakuutukset menee hevosien mukaan joten toki V8 joutuu enemmän maksamaan.)
vaihtoehtoina olisi siis joko diesel tai joku noista V8:sta.
4.8is voi unohtaa hintansa vuoksi.
mikähän noista tekniikoista on loppujenlopuksi luotettavin / halvin huoltaa.
toki V8 olisi monta kertaa mukavempi vaihtoehto kuin tylsä ja tehoton diesel.
esim mikä noista vaihteistoista on kestävin?
Onko tuo vanhempi 4.4 286hv paljon huonompi kestävyydeltään kuin facelift 320hv?
tämän hetkinen kulkine 3c passat 2.0tdi on vaatinut vuoden sisällä n.4000e korjauksiin
pelkästään moottorin puolella ja alkaa huumori loppua maksella autosta joka oli tarkoitus olla vain edullinen kulkine muutamaksi vuodeksi.:think
Huoltoihinhan nyt saa jonkin verran rahaa uppoamaan, mutta esim.itselläni tulee sen verran vähän kilometrejä vuoteen, että jos maksan vaikka satasen enemmän V8:sin huollosta kerta vuoteen niin se on kestettävissä.Last edited by V-Power; 23-02-2014, 09:07.
Leave a comment:
-
-
Harkinnassa olisi e53 X5 osto ja lähinnä moottorit arveluttaa. 2 kappaletta e39 530d omistaneena tuo vanhempi diesel moottori on tuttu mutta mites tuo v8?
jos X5 on rullattu n.150-200tkm niin mikä moottori mahtaa olla halvempi ylläpitää noin yleisesti sanottuna. vai ovatko kaikki jo pommeja tuossa iässä.
bensan ja dieselin litrahinta on lähestulkoon sama täällä etelässä eikä dieselveroa ole. ainoa ero siis muodostuu kulutuksesta. (Tai no vakuutukset menee hevosien mukaan joten toki V8 joutuu enemmän maksamaan.)
vaihtoehtoina olisi siis joko diesel tai joku noista V8:sta.
4.8is voi unohtaa hintansa vuoksi.
mikähän noista tekniikoista on loppujenlopuksi luotettavin / halvin huoltaa.
toki V8 olisi monta kertaa mukavempi vaihtoehto kuin tylsä ja tehoton diesel.
esim mikä noista vaihteistoista on kestävin?
Onko tuo vanhempi 4.4 286hv paljon huonompi kestävyydeltään kuin facelift 320hv?
tämän hetkinen kulkine 3c passat 2.0tdi on vaatinut vuoden sisällä n.4000e korjauksiin pelkästään moottorin puolella ja alkaa huumori loppua maksella autosta joka oli tarkoitus olla vain edullinen kulkine muutamaksi vuodeksi.:think
Leave a comment:
-
-
Onko is malleissa kestävämpi jakopää kuin 4.4 litraisissa bensakoneissa? Vai onko noissakin syytä varautua laahaimien ym. vaihtoon?
Leave a comment:
-
-
^mutta sulla on niin tarpeelliset kaarrevalot ?
Hyvinhän noilla näkee, mut paha sanoa mitä eroo kääntymättömiin ?
Ainakin korjaushinta
Leave a comment:
-
-
Omasta puuttuu navi laskuri, mutta eipä ole ollut ikävä.
Aina on perille löytänyt ja jos on halkalaa ollut nii älytön puhelin on opastanut.
Eipä tuo iso homma ole asentaa jälkeenpäin, jos tuntuu että myynti jää siitä kiinni
Leave a comment:
-
-
Originally posted by GuGi_ View PostOk, toi "Limitin" lista näytti juuri siltä mitä mun vaatimuslista tällä hetkellä onkin. Ja auton mulle hankkiva taho jo laittokin ihan kivan määrän vaihtoehtoja mistä noi vaadittavat löytyy. Lastutus tullaan kyllä suorittamaan heti alkuun ja auto tulee saamaan ansaitsemansa huomion huoltojen puitteissa kuhan se saadaan omaan talliin.
Vielä vähän tarkennusta, eli onko näihin montaa eri tason navia ollu tarjolla? Ja samoin hifit, mitä eri settejä on ollu laitettavissa?
Ps.Tällä tullaan hätyyttelemään vielä paikkaa TOP3:sessa.
Navi toimii kohtuullisen varmasti, aina on löytänyt perille 2013 cd:llä, joka hommattu Rahulta. Kameratolpat on sitten eri asia. Ne ei hälyytä, vaikka olisi vaikka missä. Android puhelimeen Telkkä softa hoitaa sen nykyään.
- niin ja ne astinlaudat on pakko olla.
Leave a comment:
-
-
Ok, toi "Limitin" lista näytti juuri siltä mitä mun vaatimuslista tällä hetkellä onkin. Ja auton mulle hankkiva taho jo laittokin ihan kivan määrän vaihtoehtoja mistä noi vaadittavat löytyy. Lastutus tullaan kyllä suorittamaan heti alkuun ja auto tulee saamaan ansaitsemansa huomion huoltojen puitteissa kuhan se saadaan omaan talliin.
Vielä vähän tarkennusta, eli onko näihin montaa eri tason navia ollu tarjolla? Ja samoin hifit, mitä eri settejä on ollu laitettavissa?
Ps.Tällä tullaan hätyyttelemään vielä paikkaa TOP3:sessa.Last edited by GuGi_; 15-02-2014, 12:48.
Leave a comment:
-
-
Mä haluan kisaan mukaan kun autossa ei edes vetokoukkua & 124tkm vain menty.
Mustat jakavat siis palkinnot.
Valkosenahan tuo auto olisi hienoin ehdottomasti mut eipä niitä taida olla.
Kait 4.8 optiikastakin jotain lisäpisteitä saa, DSP:stä, digitelkusta, 2x20" pyöristä yms yms. ?
Ovh laskemisen lopetin 140000€ jälkeen.
Rahun on hienoin mitä itse olen omin silmin nähnyt..Last edited by Rado; 15-02-2014, 12:15.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by GuGi_ View PostVanha auto lähti eilen uuden omistajan matkaan. Ja nyt pitäs pirullisella kiireellä saada uus auto katottua Saksanmaasta. Pari täsmentävää kyssäriä. Onhan tossa faceliftissä uudemman koneen jatkeena aina ZF:n tomaattiloota? 30d koneella siis tulossa. Onko hifejä tarjolla samat setit kun esim.E60? Mites noi alustat. Kuuluuko tohon Sport-pakettiin alusta? Minkälainen? Osassa on ratin vieressä toi säätö, osassa ei. Mitä tästä voi päätellä?
Jos joku keksii jotain vinkkejä koskien tämmösen valintaa ni äkkiä tulemaan.
- Sport paketilla (sport ratti)
- Musta katto ja sisusta
- Nahoilla, musta tai ruskea
- 2003/10-2006 ajanjaksolta =Xdrive, ZF laatikko, ei partikkelisuodatinta.
- Panoraamakatto ikkuna
- MK4 navilla ja mahdollisuus DSP
- Ilmaiskarit on takana, lisä varusteena säädettävyys eteen ja taakse
- VEtokoukku irroitettavana
- Xenonit
- Webasto, tämä saisi olla vaikka veke, mutta on kuitenkin omalla ohjainkortilla. Saisi olla vaihdettu 1v vuoden sisällä. Vaihto tulee kuitenkin.
- Lastu on tähän pakollinen. Tunne on mahtava, kun kolossi liikkuu herkästi. Perhesportit jää taakse.
- Vaihteistoöljyt jakovaihteisto jne.. huollot tulisi olla tehty.
Rahulla lienee Suomen paras yksillö. No, sitten mulla. Näillä mennään.
Leave a comment:
-
Leave a comment: