Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 (E53) ostamassa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MikkoLaakso
    replied
    Originally posted by e46touring View Post
    KYLLÄ !! ellet halua tuhota ennen aikojaan jakovaihteistoasi (VTG)
    Ok, niin mä muistelinkin.

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by MikkoLaakso View Post
    Pitikös nelivetoisissa olla rengas koko sama molemmilla akseleilla?
    KYLLÄ !! ellet halua tuhota ennen aikojaan jakovaihteistoasi (VTG)

    Leave a comment:


  • MikkoLaakso
    replied
    Pitikös nelivetoisissa olla rengas koko sama molemmilla akseleilla?

    Leave a comment:


  • V-Power
    replied
    Originally posted by Jozpen View Post
    Harkinnassa olisi e53 X5 osto ja lähinnä moottorit arveluttaa. 2 kappaletta e39 530d omistaneena tuo vanhempi diesel moottori on tuttu mutta mites tuo v8?
    jos X5 on rullattu n.150-200tkm niin mikä moottori mahtaa olla halvempi ylläpitää noin yleisesti sanottuna. vai ovatko kaikki jo pommeja tuossa iässä.
    bensan ja dieselin litrahinta on lähestulkoon sama täällä etelässä eikä dieselveroa ole. ainoa ero siis muodostuu kulutuksesta. (Tai no vakuutukset menee hevosien mukaan joten toki V8 joutuu enemmän maksamaan.)
    vaihtoehtoina olisi siis joko diesel tai joku noista V8:sta.
    4.8is voi unohtaa hintansa vuoksi.
    mikähän noista tekniikoista on loppujenlopuksi luotettavin / halvin huoltaa.
    toki V8 olisi monta kertaa mukavempi vaihtoehto kuin tylsä ja tehoton diesel.
    esim mikä noista vaihteistoista on kestävin?
    Onko tuo vanhempi 4.4 286hv paljon huonompi kestävyydeltään kuin facelift 320hv?

    tämän hetkinen kulkine 3c passat 2.0tdi on vaatinut vuoden sisällä n.4000e korjauksiin
    pelkästään moottorin puolella ja alkaa huumori loppua maksella autosta joka oli tarkoitus olla vain edullinen kulkine muutamaksi vuodeksi.:think
    Mulla on ollut kaksi noita vanhempaa 286hv 4.4 V8 moottorilla olevaa kulkinetta. E39 540i ja nyt tuo X5. Ajoin e39:silla n.140tkm-180tkm eikä siihen mitään vikaa koskaan tullut. Oli kyllä hyvällä pidolla ja huollot tehtiin ajallaan. X5 mittarissa tällä hetkellä 167tkm eikä tuossakaan mitään sen kummempaa ole eteen tullut. Mitä nyt separaattori veti pakkasilla jäähän, mutta sitä nyt osasi pikkasen odottaakkin. Vaihdelaatikko pelaa täydellisesti. En yleistäisi pommiksi noita 150-200tkm ajettuja vanhuksia, paljonhan se riippuu siitä millä pidolla auto on edellisessä omistuksessa ollut.
    Huoltoihinhan nyt saa jonkin verran rahaa uppoamaan, mutta esim.itselläni tulee sen verran vähän kilometrejä vuoteen, että jos maksan vaikka satasen enemmän V8:sin huollosta kerta vuoteen niin se on kestettävissä.
    Last edited by V-Power; 23-02-2014, 09:07.

    Leave a comment:


  • Jozpen
    replied
    Harkinnassa olisi e53 X5 osto ja lähinnä moottorit arveluttaa. 2 kappaletta e39 530d omistaneena tuo vanhempi diesel moottori on tuttu mutta mites tuo v8?
    jos X5 on rullattu n.150-200tkm niin mikä moottori mahtaa olla halvempi ylläpitää noin yleisesti sanottuna. vai ovatko kaikki jo pommeja tuossa iässä.
    bensan ja dieselin litrahinta on lähestulkoon sama täällä etelässä eikä dieselveroa ole. ainoa ero siis muodostuu kulutuksesta. (Tai no vakuutukset menee hevosien mukaan joten toki V8 joutuu enemmän maksamaan.)
    vaihtoehtoina olisi siis joko diesel tai joku noista V8:sta.
    4.8is voi unohtaa hintansa vuoksi.
    mikähän noista tekniikoista on loppujenlopuksi luotettavin / halvin huoltaa.
    toki V8 olisi monta kertaa mukavempi vaihtoehto kuin tylsä ja tehoton diesel.
    esim mikä noista vaihteistoista on kestävin?
    Onko tuo vanhempi 4.4 286hv paljon huonompi kestävyydeltään kuin facelift 320hv?

    tämän hetkinen kulkine 3c passat 2.0tdi on vaatinut vuoden sisällä n.4000e korjauksiin pelkästään moottorin puolella ja alkaa huumori loppua maksella autosta joka oli tarkoitus olla vain edullinen kulkine muutamaksi vuodeksi.:think

    Leave a comment:


  • juho-85
    replied
    Onko is malleissa kestävämpi jakopää kuin 4.4 litraisissa bensakoneissa? Vai onko noissakin syytä varautua laahaimien ym. vaihtoon?

    Leave a comment:


  • Rado
    replied
    ^mutta sulla on niin tarpeelliset kaarrevalot ?
    Hyvinhän noilla näkee, mut paha sanoa mitä eroo kääntymättömiin ?

    Ainakin korjaushinta

    Leave a comment:


  • Magor
    replied
    Omasta puuttuu navi laskuri, mutta eipä ole ollut ikävä.
    Aina on perille löytänyt ja jos on halkalaa ollut nii älytön puhelin on opastanut.
    Eipä tuo iso homma ole asentaa jälkeenpäin, jos tuntuu että myynti jää siitä kiinni

    Leave a comment:


  • Limit
    replied
    Originally posted by GuGi_ View Post
    Ok, toi "Limitin" lista näytti juuri siltä mitä mun vaatimuslista tällä hetkellä onkin. Ja auton mulle hankkiva taho jo laittokin ihan kivan määrän vaihtoehtoja mistä noi vaadittavat löytyy. Lastutus tullaan kyllä suorittamaan heti alkuun ja auto tulee saamaan ansaitsemansa huomion huoltojen puitteissa kuhan se saadaan omaan talliin.

    Vielä vähän tarkennusta, eli onko näihin montaa eri tason navia ollu tarjolla? Ja samoin hifit, mitä eri settejä on ollu laitettavissa?

    Ps.Tällä tullaan hätyyttelemään vielä paikkaa TOP3:sessa.
    Navi taitaa olla vain se MK4 (kartat dvd:ltä)näissä facelifteissä. Siihen sitten ympätty varusteita tehtaalla. DSP tuo sointiin vahvuutta, mutta ei pakollinen.Nykyään kun saa valmiita subbari paketteja asennettavaksi laitteeseen.
    Navi toimii kohtuullisen varmasti, aina on löytänyt perille 2013 cd:llä, joka hommattu Rahulta. Kameratolpat on sitten eri asia. Ne ei hälyytä, vaikka olisi vaikka missä. Android puhelimeen Telkkä softa hoitaa sen nykyään.

    - niin ja ne astinlaudat on pakko olla.

    Leave a comment:


  • GuGi_
    replied
    Ok, toi "Limitin" lista näytti juuri siltä mitä mun vaatimuslista tällä hetkellä onkin. Ja auton mulle hankkiva taho jo laittokin ihan kivan määrän vaihtoehtoja mistä noi vaadittavat löytyy. Lastutus tullaan kyllä suorittamaan heti alkuun ja auto tulee saamaan ansaitsemansa huomion huoltojen puitteissa kuhan se saadaan omaan talliin.

    Vielä vähän tarkennusta, eli onko näihin montaa eri tason navia ollu tarjolla? Ja samoin hifit, mitä eri settejä on ollu laitettavissa?

    Ps.Tällä tullaan hätyyttelemään vielä paikkaa TOP3:sessa.
    Last edited by GuGi_; 15-02-2014, 12:48.

    Leave a comment:


  • Rado
    replied
    Mä haluan kisaan mukaan kun autossa ei edes vetokoukkua & 124tkm vain menty.

    Mustat jakavat siis palkinnot.
    Valkosenahan tuo auto olisi hienoin ehdottomasti mut eipä niitä taida olla.

    Kait 4.8 optiikastakin jotain lisäpisteitä saa, DSP:stä, digitelkusta, 2x20" pyöristä yms yms. ?
    Ovh laskemisen lopetin 140000€ jälkeen.

    Rahun on hienoin mitä itse olen omin silmin nähnyt..
    Last edited by Rado; 15-02-2014, 12:15.

    Leave a comment:


  • Milko75
    replied
    Originally posted by Limit View Post
    Hyvä. Suomen kolme parasta löydetty. Muut voi sitten jonottaa meidä laitteita, kun ne joskus myydään.

    Leave a comment:


  • Limit
    replied
    Originally posted by Milko75 View Post
    OT; Minulla on sitten kolmanneksi paras
    Hyvä. Suomen kolme parasta löydetty. Muut voi sitten jonottaa meidä laitteita, kun ne joskus myydään.

    Leave a comment:


  • Milko75
    replied
    Originally posted by Limit View Post
    Rahulla lienee Suomen paras yksillö. No, sitten mulla.
    OT; Minulla on sitten kolmanneksi paras

    Leave a comment:


  • Limit
    replied
    Originally posted by GuGi_ View Post
    Vanha auto lähti eilen uuden omistajan matkaan. Ja nyt pitäs pirullisella kiireellä saada uus auto katottua Saksanmaasta. Pari täsmentävää kyssäriä. Onhan tossa faceliftissä uudemman koneen jatkeena aina ZF:n tomaattiloota? 30d koneella siis tulossa. Onko hifejä tarjolla samat setit kun esim.E60? Mites noi alustat. Kuuluuko tohon Sport-pakettiin alusta? Minkälainen? Osassa on ratin vieressä toi säätö, osassa ei. Mitä tästä voi päätellä?

    Jos joku keksii jotain vinkkejä koskien tämmösen valintaa ni äkkiä tulemaan.
    Auton tulee olla:
    - Sport paketilla (sport ratti)
    - Musta katto ja sisusta
    - Nahoilla, musta tai ruskea
    - 2003/10-2006 ajanjaksolta =Xdrive, ZF laatikko, ei partikkelisuodatinta.
    - Panoraamakatto ikkuna
    - MK4 navilla ja mahdollisuus DSP
    - Ilmaiskarit on takana, lisä varusteena säädettävyys eteen ja taakse
    - VEtokoukku irroitettavana
    - Xenonit
    - Webasto, tämä saisi olla vaikka veke, mutta on kuitenkin omalla ohjainkortilla. Saisi olla vaihdettu 1v vuoden sisällä. Vaihto tulee kuitenkin.
    - Lastu on tähän pakollinen. Tunne on mahtava, kun kolossi liikkuu herkästi. Perhesportit jää taakse.
    - Vaihteistoöljyt jakovaihteisto jne.. huollot tulisi olla tehty.

    Rahulla lienee Suomen paras yksillö. No, sitten mulla. Näillä mennään.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎