Elikkäs mites nyt jos hakusessa olis vm. 05 tai uudempi malli 3.0 diiselinä ja 218hv, niin onko ne faceliftejä? ZF:n laatikko? Onko ne kaikki x driveja? Toimiiko tuo x drive lähellekkään samalla tavalla ku audin quattro (kokemusta sekä Torsen että Haldex)? Saako luistoneston samalla tavalla pois ku muissa bemareissa et kerran ku painaa ni vetoluistonesto pois ja pitkään ku painaa ni koko ajonvakautusluistonestohässäkkä pois? Mistä tietää onko imusarjassa läppiä, vai oliko se niin että DPF:n kansa on läpät? Mistä tietää onko DPF? Saako astinlaudat laitettua jälkeenpäin?
EDIT: Lisätään sen verran, et 04 kelpaa myös jos löytyy 218hv, eli onko sekin jo sit facelift?
Alkupään "ritsoista" kannattaa pysyä erossa suosiolla, paitsi jos on välttämätön tarve vaan näyttää naapureille että nyt on varaa X5:een.
Wanha viesti johon kommentoin, mutta alkoi niin naurattaa hiljattainen keskustelu, joka käytiin BMW-harrastajien kesken:
Kummallahan pitää sitä lyöntiä olla enemmän lompakossa; läpivelkaisessa paritalon puolikkaassa asuvalla, Dressman:in puku päällä firman liisarilla kuin seitsemän miestä ajavalla, vai sitten >10v vanhalla M5, X5 jne omistavalla, jolla harva se päivä on jokin "Inspection III" -huolto, johon uppoaa vähimmilläänkin nelinumeroisia summia. Siis jos ei tarvitse kuin vikakoodit lukea.
Kyllä naapurit erottavat oikeat rahamiehet wanna-be näyttelijöistä -> vanha BMW on vaurauden merkki.
Niin ja vähän aiheestakin; en ole pre-faceliftillakaan onnistunut kiinnijäämään, vaikka reiluissa hangissa ja mutakoissa on tullut edettyä. Mikään maasturihan ei yksikään X-mallisarjalaisista ole, se pitää luonnollisesti muistaa ja sen mukaan maastot valita.
Ja huonoilla renkailla ei paraskaan järjestelmä anna kaikkea.
Suunnitelmissa on paluu x5:sen puikkoihin ja e53:sta uudempaan koriin, mutta on tullut huomattua että kun kelpaa vain bensakoneella... eihän niitä ole käytännössä nettiautossa lainkaan tarjolla?
Mikä ihme tuon ilmiön on aiheuttanut kun vanhemmastakin korista olen kyllä sitä mieltä että bensakasi on ainoa hyvä voimanlähde moiseen.
Autoverotus vuonna ~2006. Sillon myytiin diiseliä diiselin perään. En tiedä onko koko totuus kuitenkaan. Muistelisin kyllä valtiovallankin "kannustaneen" tuolloin ostamaan vähäpäästöisiä dieseleitä kunnes... nostettiin sopivasti löpön hintaa.
Itsekin kattellu mahdollisia päivitysvaihtoehtoja E70- korista mutta bensakasit on kyllä kiven alla.
Sama oikeestaan isokoneiset bensa E60:t. Ei oikein ole tarjolla. Dieseleitä kyllä olis vaikka kerralla kaks ostaa...
Suunnitelmissa on paluu x5:sen puikkoihin ja e53:sta uudempaan koriin, mutta on tullut huomattua että kun kelpaa vain bensakoneella... eihän niitä ole käytännössä nettiautossa lainkaan tarjolla?
Mikä ihme tuon ilmiön on aiheuttanut kun vanhemmastakin korista olen kyllä sitä mieltä että bensakasi on ainoa hyvä voimanlähde moiseen.
Juu ei. Olisko kolarivehe, mihin vaihdettu keulaan samalla faceliftin osat :think
Tätä itsekin ensimmäisenä epäilisin tai joku halunnut faceliftata.. kun 10/03 ilmeisesti vasta facelift tullut? Vaikka saksan auto niin ei sielläkään aikakonetta varmaan ole käytössä :-)
Auton oman webaston saa toimimaan helpoiten että tilaa ebaystä kaukosäätimen ja asennuttaa/asentaa sen wepastoon. Isännän x5 oli menny thermo-topista hehku/poltin.. Alkuperäsenä wepasto päällä automaattisesti ku auto käynnissä kylmänä. ?
Ottaa melko kaukaa tuo kaukosäädin sisältä vaan nappaa päälle nii kohta tupruttaa wepasto
X Series E53 X5 3.0d (M57) OFFRD > BMW Workshop Service and Repair Manuals > 1 Service Information | 24 Automatic Transmission (AUT) | 2 SI Positive Engagement In Drive Position D Delayed E46 E53 E83 E39 With A5S 390R (G
-suomi24
Last edited by Surina; 07-04-2013, 22:45.
Reason: lisätty linkki
Leave a comment: