Koodaukset tehty. Vikakoodeista yks ainakin palaa aina eli vesipumppu joten taitaa lähtee vaihtoon.
Tietääkö ketään käykö kiertovesipumppu muista esim. bensa-autoista ainakin se on ihan saman näköinen muissakin M57 koneellisissa? BMW osa nrot on eri mutta samaa nestettähän ne pyörittää?
E53 webasto
Collapse
X
-
webastossa tuntuu olevan jotain häikkää. Syksyllä ensimmäisillä pakkasilla kerran lähti käyntiin mutta sen jälkeen ei oo kuulunut pihaustakaan.
Luin äsken koodit ja sieltä löytyi myös overheat minkä ressutin pois käyttämällä sulaketta ulkona. Resetoinnin jälkeenkään weba ei suostu käynnistymään inpan kautta valittaa [ERROR_ZUHEIZER]. INPAssa on joku pumpun testaus ja se kyllä alkaa nakuttaa. Auto ei ollut käynnissä missään vaiheessa testausta vaan virrat päällä. Kokeilessa voltaget 11.5-11.7 inpasta katsottuna.
Koodattiin ISTAlla retro fittinä aux heater. Pitäiskö tämän jälkeen toimia suoraan moottorin esilämmittimenä ja pitääkö kiertovesipumppua koodata jotenkin erikseen mukaan?
Tämän jälkeen testasin käynnissä myös INPAlla
kuva
Tässä vaiheessa ylin nro.13 vikakoodi oli poistunut keskuudestamme.
Oisko ideoita?
13 wiederholter flammabbruch im heizzyklus
Error frequency : 31
Gebleaseunterbrechung 49.00 0-n
Kuehlmitteltemperatur 59.00 Grad Celcius
Unplausibler Wert, ungueltiger Arbeitsbereich
2 Verbrennungsluftgeblaese
Error frequency : 255
Wasserpumpe EIN 48.00 0-n
Kuehlmitteltemperatur 63.00 Grad Celcius
Leitungsunterbrechung
3 Umwaelzpumpe
Error frequency : 255
Wasserpumpe EIN 48.00 0-n
Kuehlmitteltemperatur 12.00 Grad Celcius
Leitungsunterbrechung
Fehler momentan vorhandenLast edited by Niilopi; 07-01-2016, 17:12.
Leave a comment:
-
-
Mikähän voi olla kun ei lähde polttelemaan kun painaa midistä "heat on". Valo vilkkuu pari sekuntia ja sitten sammuun. Saattaa joskus yrittää siihen asti kunnen naftapumppu naksahtaa ensimmäisen kerran. Sitten siirtyy sammutuspuhallukselle ja kohta hurina lakkaa. Testerillä käy normaalisti. Akku uusi. Ei vikakoodeja. Auton käydessä lähtee itsestään kyllä käyntiin ja pelaa hienosti. Voiko silti voltit vaan käydä niin vähissä kun auto ei käy?Last edited by Leksa1; 22-11-2015, 12:55.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by WSE1 View PostKai niitä koodaajia muuallakin maailmassa on...?
On toki niitä, jotka luulee osaavansa jotain ja saava aikaiseksi ei mitään.
Mutta kyllä tällä hetkellä siellä on joku koodaaja hakusessa, joka pystyisi tuon parametrin muuttamaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by WSE1 View PostKoodaamalla menee mutta normaalin varustekoodauksen lisäksi E53 ja E38 3,0 dieseleissä ilmastoinnin ohjainlaitteelta täytyy parametri standheizung_konzept muttaa arvosta sh_high (tai low riippuen mittaristosta)_mit_sperrventil arvoon sh_high_ohne_sperrventil niin sitten toimii.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by |foder| View PostGooglesta löyty tollanen kuva, samanlainen siellä on. Saatiin tuosta set nappulasta vain taukotuuletus päälle. Itse weba käynnistyy vain auton ollessa käynnissä.
Jos mahdollista saada jollain muulla tavalla niin ensisijaisesti yritetään saada oem-nappuloista päälle (jos mahdollista). Tietenkin jos ei millään muulla onnistu niin laitetaan sitten se telestartti sinne.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Rahu View PostJos siinä on MIDi näyttö radiossa niin onnistuu myös siihen kellon koodaaminen.
Originally posted by Jürgen_ View PostSiihenhän voi laittaa ihan tavallisen Webaston kellon käyttölaitteeksi
...kytkentäohjehan löytynee täältä foorumiltakin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by |foder| View PostMinä näistä mitään tiedä ja siksi kyselenkin tyhmiä.
kyseessä e53 vm. 03.
Alkuperäisellä webastolla, ei mitään naveja sun muita "hifejä".
Tuossa ei taida olla mahdollista kytkeä webastoa esilämmittimeksi?
Jos taas kuitenkin olisi mahdollista niin miten ja mistä?
Kiitos
-Reijo-
Leave a comment:
-
-
Siihenhän voi laittaa ihan tavallisen Webaston kellon käyttölaitteeksi
...kytkentäohjehan löytynee täältä foorumiltakin.
Leave a comment:
-
-
Minä näistä mitään tiedä ja siksi kyselenkin tyhmiä.
kyseessä e53 vm. 03.
Alkuperäisellä webastolla, ei mitään naveja sun muita "hifejä".
Tuossa ei taida olla mahdollista kytkeä webastoa esilämmittimeksi?
Jos taas kuitenkin olisi mahdollista niin miten ja mistä?
Kiitos
-Reijo-
Leave a comment:
-
-
Kyllähän tuohon on jotain letkuviritelmiä tehty, oletettavasti se lämmittää nyt myös moottoria.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by WSE1 View PostVaikuttaa siltä että joku on hoitanut moottorin lämpenemään letkumuutoksella. Vesiventtiili pitää olla kiinni (sähköisesti siis) jos ei sitä koodaa pois, muutoin tulee vikakoodi ja weba ei käynnisty lainkaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by esa View Postei lähtenyt weba soimaan koodauksen jälkeen. eikä ole pelittänyt enää koneen ollessa käynnissä liioin. tänään jatkoin ihmettelyä ja vikakoodit herjasi hehkutulppaa. irrotin hetkeksi sulakkeen ja weban johdot ja koitin uudestaan. näyttö ei aina löydä navia ja niin kävi nytkin. heitti perustilaan joka on ilman navia ja koitin käynnistää webaa sieltä ja lähti käymään niinkun pitääkin:think hetken päästä näyttö muuttui taas eriväriseksi kun löysi navin mutta weba jatkoi käyntiä niinkun pitääkin.
en tiedä onko asialla yhteyttä toisiinsa ? mutta nyt weba toimii oltuaan viikon hiljaa ja starttaa navitilassakin. onko mahdollista että käyttää jotain samaa väylää navin kanssa ja saa jotain häiriötä sieltä jos navi temppuilee ?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Antinontoxic View PostSiinäpä vielä kuva jos on mitään apua.
Leave a comment:
-
Leave a comment: