Minä näistä mitään tiedä ja siksi kyselenkin tyhmiä.
kyseessä e53 vm. 03.
Alkuperäisellä webastolla, ei mitään naveja sun muita "hifejä".
Tuossa ei taida olla mahdollista kytkeä webastoa esilämmittimeksi?
Jos taas kuitenkin olisi mahdollista niin miten ja mistä?
Kiitos
-Reijo-
Jos siinä on MIDi näyttö radiossa niin onnistuu myös siihen kellon koodaaminen.
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Jos siinä on MIDi näyttö radiossa niin onnistuu myös siihen kellon koodaaminen.
Googlesta löyty tollanen kuva, samanlainen siellä on. Saatiin tuosta set nappulasta vain taukotuuletus päälle. Itse weba käynnistyy vain auton ollessa käynnissä.
Siihenhän voi laittaa ihan tavallisen Webaston kellon käyttölaitteeksi
...kytkentäohjehan löytynee täältä foorumiltakin.
Jos mahdollista saada jollain muulla tavalla niin ensisijaisesti yritetään saada oem-nappuloista päälle (jos mahdollista). Tietenkin jos ei millään muulla onnistu niin laitetaan sitten se telestartti sinne.
Googlesta löyty tollanen kuva, samanlainen siellä on. Saatiin tuosta set nappulasta vain taukotuuletus päälle. Itse weba käynnistyy vain auton ollessa käynnissä.
Jos mahdollista saada jollain muulla tavalla niin ensisijaisesti yritetään saada oem-nappuloista päälle (jos mahdollista). Tietenkin jos ei millään muulla onnistu niin laitetaan sitten se telestartti sinne.
Koodaamalla menee mutta normaalin varustekoodauksen lisäksi E53 ja E38 3,0 dieseleissä ilmastoinnin ohjainlaitteelta täytyy parametri standheizung_konzept muttaa arvosta sh_high (tai low riippuen mittaristosta)_mit_sperrventil arvoon sh_high_ohne_sperrventil niin sitten toimii.
Koodaamalla menee mutta normaalin varustekoodauksen lisäksi E53 ja E38 3,0 dieseleissä ilmastoinnin ohjainlaitteelta täytyy parametri standheizung_konzept muttaa arvosta sh_high (tai low riippuen mittaristosta)_mit_sperrventil arvoon sh_high_ohne_sperrventil niin sitten toimii.
Ei ole koodaus vehkeitä, joten taitaa jäädä tekemättä. Kyseinen auto ei ole suomessa niin turha alkaa etsimään koodaria täältä. Kiitos kuitenkin auttaneille!
Ei ole koodaus vehkeitä, joten taitaa jäädä tekemättä. Kyseinen auto ei ole suomessa niin turha alkaa etsimään koodaria täältä. Kiitos kuitenkin auttaneille!
Tuolla etelänaapurissa niitä on aika harvassa.
On toki niitä, jotka luulee osaavansa jotain ja saava aikaiseksi ei mitään.
Mutta kyllä tällä hetkellä siellä on joku koodaaja hakusessa, joka pystyisi tuon parametrin muuttamaan.
Mikähän voi olla kun ei lähde polttelemaan kun painaa midistä "heat on". Valo vilkkuu pari sekuntia ja sitten sammuun. Saattaa joskus yrittää siihen asti kunnen naftapumppu naksahtaa ensimmäisen kerran. Sitten siirtyy sammutuspuhallukselle ja kohta hurina lakkaa. Testerillä käy normaalisti. Akku uusi. Ei vikakoodeja. Auton käydessä lähtee itsestään kyllä käyntiin ja pelaa hienosti. Voiko silti voltit vaan käydä niin vähissä kun auto ei käy?
webastossa tuntuu olevan jotain häikkää. Syksyllä ensimmäisillä pakkasilla kerran lähti käyntiin mutta sen jälkeen ei oo kuulunut pihaustakaan.
Luin äsken koodit ja sieltä löytyi myös overheat minkä ressutin pois käyttämällä sulaketta ulkona. Resetoinnin jälkeenkään weba ei suostu käynnistymään inpan kautta valittaa [ERROR_ZUHEIZER]. INPAssa on joku pumpun testaus ja se kyllä alkaa nakuttaa. Auto ei ollut käynnissä missään vaiheessa testausta vaan virrat päällä. Kokeilessa voltaget 11.5-11.7 inpasta katsottuna.
Koodattiin ISTAlla retro fittinä aux heater. Pitäiskö tämän jälkeen toimia suoraan moottorin esilämmittimenä ja pitääkö kiertovesipumppua koodata jotenkin erikseen mukaan?
Tämän jälkeen testasin käynnissä myös INPAlla
kuva
Tässä vaiheessa ylin nro.13 vikakoodi oli poistunut keskuudestamme.
Oisko ideoita?
13 wiederholter flammabbruch im heizzyklus
Error frequency : 31
Gebleaseunterbrechung 49.00 0-n
Kuehlmitteltemperatur 59.00 Grad Celcius
Unplausibler Wert, ungueltiger Arbeitsbereich
2 Verbrennungsluftgeblaese
Error frequency : 255
Wasserpumpe EIN 48.00 0-n
Kuehlmitteltemperatur 63.00 Grad Celcius
Leitungsunterbrechung
3 Umwaelzpumpe
Error frequency : 255
Wasserpumpe EIN 48.00 0-n
Kuehlmitteltemperatur 12.00 Grad Celcius
Koodaukset tehty. Vikakoodeista yks ainakin palaa aina eli vesipumppu joten taitaa lähtee vaihtoon.
Tietääkö ketään käykö kiertovesipumppu muista esim. bensa-autoista ainakin se on ihan saman näköinen muissakin M57 koneellisissa? BMW osa nrot on eri mutta samaa nestettähän ne pyörittää?
Lisäilen nyt tänne jos jotain tulevaisuudessa jeesaa.
Kiertovesipumppu käy siis muistakin bensamalleista ja e39stä.
Vaihdoin äsken KV pumpun ja vanha oli ihan hiljanen.
Kun moottori oli käynnissä oli mahdoton sanoa käykö pumppu vai ei käsikosketuksella.
Helppo tapa testata :
Virrat asentoon II, lämmityslämpötila täysille ja tuuletin pienelle.
Kokeile kädellä KV pumppua. Mun tapauksessa ei kuulunut mitään.
Samalla voi testata suoraan uuden vaihto-osan vaihtamalla vaan KVpumpun piuhan sen tilalle.
Ilmaus samalla metodilla kun uusi osa kiinni eli,
täytä jäähdytysnesteet
syylärin korkki auki, korkin viereinen ilmausruuvi raolleen.
Virrat asentoon II, lämmityslämpötila täysille ja tuuletin pienelle.
ilmaa alkaa pihisee kunnes ilmausruuvista valuu jäähdytysnestettä.
Ilmaa tulee myös ulos syylärin korkista näkyvän nestekaaren mukana.
tarkasta jäähdytysnesteen taso.
On kokeiltu tuota monimutkaista koodausta ja ottamalla vasen liitin hetkeksi irti lämmittimen päältä tai takaa f86(?) ja painettu off...kake vaan vilkuttaa hetken vihreää tai punaista lediä. Mistä tuo vastaanotin löytyy jos löytyy?
Mikä tuo johto on joka tulee kuoren alta ja jossa Webasto tarralappu? Liittyy yhdellä johtimella auton johtosarjaan heti iskaritolpan päällä.
On kokeiltu tuota monimutkaista koodausta ja ottamalla vasen liitin hetkeksi irti lämmittimen päältä tai takaa f86(?) ja painettu off...kake vaan vilkuttaa hetken vihreää tai punaista lediä. Mistä tuo vastaanotin löytyy jos löytyy?
On kokeiltu tuota monimutkaista koodausta ja ottamalla vasen liitin hetkeksi irti lämmittimen päältä tai takaa f86(?) ja painettu off...kake vaan vilkuttaa hetken vihreää tai punaista lediä. Mistä tuo vastaanotin löytyy jos löytyy?
Webaston kauko- ohjaimen vastaanotin E53:ssa vararenkaan alla akun vieressä oleva muovikotelo ristipää ruuveilla auki ja noin auton keskilinjassa Webaston vastaanotin purkki JOS on asennettu.
Litteä musta 3 kpl johtimia sisältävä liitin + antenni johto menee tuolle Webaston purkille.
tuo iskaritolpan vieressä oleva (sininen pistoke? muistaakseni) ja Webastolta tuleva johto on kiertovesipumpulle Webastolta menevä + jännite
__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Webaston kauko- ohjaimen vastaanotin E53:ssa vararenkaan alla akun vieressä oleva muovikotelo ristipää ruuveilla auki ja noin auton keskilinjassa Webaston vastaanotin purkki JOS on asennettu.
Litteä musta 3 kpl johtimia sisältävä liitin + antenni johto menee tuolle Webaston purkille.
tuo iskaritolpan vieressä oleva (sininen pistoke? muistaakseni) ja Webastolta tuleva johto on kiertovesipumpulle Webastolta menevä + jännite
Kiitos. Katson kun tuossa kohta teen akun vaihto projektin, ei ole kanssa ihan helpoimmassa paikassa.
Comment