Announcement
Collapse
No announcement yet.
Transmission Program Fault bmw x5 e53
Collapse
X
-
Originally posted by artusya View Postelikkä tässä ne virheilmoitukset code 001: 82 CAN ABS/DSC signal
CODE 002: 80 CAN bus monitoring
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View Postei ole koko autoa skannattu. Vikakoodeja pitäisi enemmältikin löytyä, muilta moduuleilta, näiden perusteella olisi helpompi päätellä jotain. Ketjun avauspostauksen perusteella tulee kyllä mieleen abs anturilinja/yksikkövika, alijännite tai latausjännitevika. Minkä vuoden x5 on kyseessä ja millä moottorilla?
2000 vm ja 4.4 bensakoneella yleismittarilla on tarkistettu laturi-ok ja akku on uusiORAVA
Comment
-
-
Tuon ikäisessä X5 ssa näillä oireilla:
ABS kuljettajan puolen taka anturi / linja / ABS ohjainyksikkövika, jos testerillä ei oikeasti pääse välillä kiinni eikä vika ole testerissä tai käyttäjässä niin abs ohjainyksikön maadoitus todennäköisesti katkoo. Näin myös jos itse abs yksiköllä ei vikakoodeja ole vaikka siihen ajoittain kiinni pääsisikin. Nopeussignaali mittaristolle ei ole can väylän varassa joten jos nopeusnäyttö puuttuu on abs järjestelmässä varmuudella jotakin edellämainittua vikaa. Katkova ohjainyksikön maa aiheuttaa ongelmia autoon kiinnipääsyyn ja myös can väylään. Maadoitusvikainenkin yksikkö on korjattavissa niin kauan kuin se välillä toimii, pysyvän vian maadoituksen takia päälleen saanut yksikkö ei enää ole korjattavissa. Uusi maksaa noin 450€.
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostTuon ikäisessä X5 ssa näillä oireilla:
ABS kuljettajan puolen taka anturi / linja / ABS ohjainyksikkövika, jos testerillä ei oikeasti pääse välillä kiinni eikä vika ole testerissä tai käyttäjässä niin abs ohjainyksikön maadoitus todennäköisesti katkoo. Näin myös jos itse abs yksiköllä ei vikakoodeja ole vaikka siihen ajoittain kiinni pääsisikin. Nopeussignaali mittaristolle ei ole can väylän varassa joten jos nopeusnäyttö puuttuu on abs järjestelmässä varmuudella jotakin edellämainittua vikaa. Katkova ohjainyksikön maa aiheuttaa ongelmia autoon kiinnipääsyyn ja myös can väylään. Maadoitusvikainenkin yksikkö on korjattavissa niin kauan kuin se välillä toimii, pysyvän vian maadoituksen takia päälleen saanut yksikkö ei enää ole korjattavissa. Uusi maksaa noin 450€.
okei ja vähän aika sitten huomasin myös ettei odometer toimi sekä toi päivämatkamittari vai mikä se nyt on nimeltään ...seki on nollilla ja se kulutus mittari ei pelaa sekä tietokone näyttää toi range luvun ihan päin persettä,ja yleensäkki kaikki ne arvot mitä se tietokone näyttää on väärät....keskinopeus....ym....ym....ORAVA
Comment
-
-
Originally posted by artusya View Posteli mä teen niin että vien vaikka huomenna auton laakkoseen pikahuoltoon ja sanon niille et ne pistäis abs-boksin maadotus kuntoon ja jos onnistuu niin vois nollata ne virhekoodit ja se olis siinä(jos boksi ei ole lopullisesti paskana)??????
Vikakoodit voi katsoa joku foorumilainen murto-osalla laakkosen ryöstöhinnasta, esimerkiksi minä. Puhelinnumero on tuossa signaturessaE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostEi kun se maadoitus on rikki sieltä boksin sisältä ja Laakkonen myy sulle vaan kalliilla uuden boksin. Halvemmalla saat osan tilaamalla vaikka saksan ebaystä, maksaa noin 400-450e posteineen.
Vikakoodit voi katsoa joku foorumilainen murto-osalla laakkosen ryöstöhinnasta, esimerkiksi minä. Puhelinnumero on tuossa signaturessa
kiitoksia,olisko sulla aikaa täällä viikolla?mä oon aamuisiin vapaa(iltavuoroviikko menossa)ORAVA
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostTuon ikäisessä X5 ssa näillä oireilla:
ABS kuljettajan puolen taka anturi / linja / ABS ohjainyksikkövika, jos testerillä ei oikeasti pääse välillä kiinni eikä vika ole testerissä tai käyttäjässä niin abs ohjainyksikön maadoitus todennäköisesti katkoo. Näin myös jos itse abs yksiköllä ei vikakoodeja ole vaikka siihen ajoittain kiinni pääsisikin. Nopeussignaali mittaristolle ei ole can väylän varassa joten jos nopeusnäyttö puuttuu on abs järjestelmässä varmuudella jotakin edellämainittua vikaa. Katkova ohjainyksikön maa aiheuttaa ongelmia autoon kiinnipääsyyn ja myös can väylään. Maadoitusvikainenkin yksikkö on korjattavissa niin kauan kuin se välillä toimii, pysyvän vian maadoituksen takia päälleen saanut yksikkö ei enää ole korjattavissa. Uusi maksaa noin 450€.
ABS-boksiin ei pääse kiinni eli mitä suurimmalla todennäköisyydellä siis tuo sisäinen maadoitusvika. Ensimmäisellä yrityksellä antoi skannata koko auton, jatkossa sekään ei onnistunut. DME, EHC ja AIRBAG yksiköihin pääsi sisään.
Tuossa jotain:
ECU: IKI
JobStatus: OKAY
Variant: IKI
-------------------------------------------------------------
RESULT: 5 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
189 EBV
Error frequency : 40
Error present
Sporadic error
error external ECU
245 no CAN ID ASC1
Error frequency : 75
Open circuit
Error present
Sporadic error
141 ATS signal: telegram error or no telegram
Error frequency : 102
Sporadic error
error external ECU
251 no CAN ID EGS1
Error frequency : 238
Open circuit
Error present
Sporadic error
244 no CAN ID
Error frequency : 255
Open circuit
Sporadic error
ECU: ZKE3_GM4
JobStatus: OKAY
130 cable ABS signal or IKE missing
Error frequency : 1
Sporadic errorE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Eikös tuossa olisi oikea osa:
Tuossa moottorinohjausesta koodit vielä:
221 CAN-Timeout ASC/DSC
Error frequency : 3
Logistic counter: 35
Error occured 1. times at:
Engine speed 0.00 /min
relative air charged (rl) 99.75 %
Supply voltage 11.59 V
Time after start (tnse_u) 0.00 s
Error occured 2. times at:
Engine speed 1640.00 /min
relative air charged (rl) 41.25 %
Supply voltage 13.47 V
Time after start (tnse_u) 25.60 s
Error occured 3. times at:
Engine speed 0.00 /min
relative air charged (rl) 99.75 %
Supply voltage 11.68 V
Time after start (tnse_u) 0.00 s
Error currently available
Error tested
signal is missing currently,
Signal omitted Initial,
Fault sporadic
220 CAN-Timeout EGS
Error frequency : 42
Logistic counter: 40
Error occured 1. times at:
Engine speed 0.00 /min
relative air charged (rl) 99.75 %
Supply voltage 11.59 V
Time after start (tnse_u) 0.00 s
Error occured 2. times at:
Engine speed 680.00 /min
relative air charged (rl) 18.00 %
Supply voltage 13.47 V
Time after start (tnse_u) 25.60 s
Error occured 3. times at:
Engine speed 680.00 /min
relative air charged (rl) 17.25 %
Supply voltage 13.47 V
Time after start (tnse_u) 25.60 s
Error currently available
Error tested
signal is missing currently,
Signal omitted Initial,
E-Flag debounce
CARB debounce
SCATT-active
--
--
Fault sporadic
140 Output Thermostat Map cooling
Error frequency : 1
Logistic counter: 30
Engine speed 160.00 /min
Engine temperature 94.50 Grd C
Intake air temperature 54.00 Grd C
Supply voltage 10.17 V
Error currently available
Signal-/Path discontinuity current,
33 Camshaft control
Error frequency : 2
Logistic counter: 40
Error occured 1. times at:
Engine speed 680.00 /min
Engine temperature 94.50 Grd C
wnwi1_u -1.00 Grad KW
tanwrhf_0_A 60.01 % TV
Error occured 2. times at:
Engine speed 680.00 /min
Engine temperature 103.50 Grd C
wnwi1_u -1.00 Grad KW
tanwrhf_0_A 67.46 % TV
Error currently available
Adaptation value impact not plausible current,
Adaptation value impact not plausible Initial,
E-Flag debounce
CARB debounce
SCATT-active
Fault sporadic
120 Vehicle speed
Error frequency : 1
Logistic counter: 32
Engine speed 1080.00 /min
relative air charged (rl) 11.25 %
vfzg2 0.00 km/h
Supply voltage 13.47 V
signal is missing currently,
Signal omitted Initial,
141 Output Engine fan
Error frequency : 1
Logistic counter: 36
Engine speed 640.00 /min
Engine temperature 105.00 Grd C
Supply voltage 13.66 V
taml 49.02 %
Short circuit Masse current,
Short circuit Masse Initial,Last edited by _nixu_; 03-05-2011, 11:45.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Comment