INPAn kautta tuo pakko-ohjaus voi tosiaan kiehuttaa. Auton puolelta aktivoidessahan se menee ensin puoliteholle ja sammuttaa itsensä hallitusti siellä 75 C tietämillä. Nyt, jos sinulla ei vielä ole puukotettu sitä softaa ja weban kierto on vain sisäkennolle, näillä keleillä testatessa lämmöt nousee aika nopeasti, ellei IHKA:lta veivaa sisälämpöjä ja puhallusta reilusti isommalle.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
X5 E53 Webaston toiminta ?
Collapse
X
-
Tässähän alkaa jo itekin sekoilla. Sullahan ei tosiaan ole tehtaalta esilämmitystä, niin myös motti lämpiää. Eli sen osalta unohda äskeinen. Kuten tuolla aiemmin ehdotettiin, käy vaikka siellä Rahun luona mutka, niin tähän tulee joku roti.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Mitenkä Webaston saa jäämään päälle, kun jättää auton parkkiin esim kaupassakäynnin ajaksi?
Autossa (X5 E53 3.0d -05) luultavasti jälkiasenteinen, mutta BMW logoilla varustettu väyläohjattu Webasto. Käynnistyy automaattisesti kylmällä ilmalla ja manuaalisesti kantikkaasta Webaston kello-ohjaimesta joko suoraan tai ajastettuna. Lämmittää sekä moottorin että sisätilat. MIDissä ei ollut ennemmin muuta kuin tuuletus, nyt koodasin IHKA:an ja KMBI:hin tuon parkkilämmityksen, mutta ei kummemmin toiminta muuttunut. Ainut muutos oli, että nyt saa MIDistäkin Webaston päälle, mutta sellaista nappia tai toimintatapaa en oo koodauksenkaan jälkeen löytänyt, että saisi Webaston jäämään käyntiin, kun auton sammuttaa.
Webaston kellosta päälle --> auto käyntiin, webasto käy edelleen, auto sammuksiin --> Webasto sammuu. (Webaston ohjaimen mukaan muka päällä, liekin kuva ja taustavalo palaa)
MIDistä Webasto päälle päälle --> auto käyntiin, webasto käy edelleen, auto sammuksiin --> Webasto sammuu.
Auto käyntiin --> Webasto starttaa automaattisesti, auto sammuksiin --> Webasto sammuu.
Ainut tähän asti löytämäni toimiva keino on sammuttaa auto ja odottaa, että Webasto sammuu, laittaa ohjaimesta Webasto päälle, ovet lukkoon ja kauppaan. Webasto käy sitten sen puoli tuntia ja sammuu.
Comment
-
-
Se Weba väistämättä sammuu lisälämmitinkäytöstä, kun moottori sammutetaan. Sitten se tekee ohjelman mukaisen jälkipuhalluksen. Jos aktivoit Weban vaikka MID:in kautta, niin sen kyllä pitäisi tovin kuluttua startata tuuletuksen jälkeen uuteen sykliin, jos lämmöt on alle 75 C.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Weban vesipumppu
Eli weba yrittää startata normaalisti, INPA:lla seuratessa lämpötila lähtee hehkutuksen/polttoaineen pumppauksen aikana nousemaan normilämmöstä ylöspäin melko nopeasti, kunnes jo tuona aikana nousee yli 70 asteen ja weba siirtyy jäähdytykseen.
Vikakoodina lisälämmittimen alla:
3 Circulation pump
Error frequency : 255
Open circuit
Pumppu sökö? Piuha irti?
Mistä uusi ja millainen? Kahalta TT C/Z pumppu (KW 93009A)?
Comment
-
-
Originally posted by BMWE39 View PostEli weba yrittää startata normaalisti, INPA:lla seuratessa lämpötila lähtee hehkutuksen/polttoaineen pumppauksen aikana nousemaan normilämmöstä ylöspäin melko nopeasti, kunnes jo tuona aikana nousee yli 70 asteen ja weba siirtyy jäähdytykseen.
Vikakoodina lisälämmittimen alla:
3 Circulation pump
Error frequency : 255
Open circuit
Pumppu sökö? Piuha irti?
Mistä uusi ja millainen? Kahalta TT C/Z pumppu (KW 93009A)?
molempiin E53 /E39 löytyy hyllystä.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by e46touring View PostKumpaan autoon tarvitset KV-Pumpun E53 X5 vai E39 500 sarjan Webastoon??
molempiin E53 /E39 löytyy hyllystä.
No heti oli hyötyä kysellä täältä; weban varaosia myyvä pulju antoi kysellessä tuon koodin ja sanoivat samaksi. Hö.
Nyt kun vielä tietäisi, että vika tosiaan on pumpussa eikä kortilla, niin tilaisi pois. Laitatko hintaa toimituskuluineen vaikka yyveellä?
Tars käydä vielä kohta testailemassa, josko jotain vihiä saisi.
Comment
-
-
Originally posted by BMWE39 View PostNyt kun vielä tietäisi, että vika tosiaan on pumpussa eikä kortilla, niin tilaisi pois. Laitatko hintaa toimituskuluineen vaikka yyveellä?
Tars käydä vielä kohta testailemassa, josko jotain vihiä saisi.
Nollasin taas vikamuistin ja INPA:ssa additional heater -> read status ja MID:iltä heiz ein -> käynnistyy komeasti ja pysyy päällä. Heiz aus ja tekee burnoutit ja coolingit kuten pitää.
Tein tuon koko prosessin kolme kertaa, eikä mitään ongelmaa; vikamuistiinkaan ei tullut mitään, annoin pöhistä viitisen minuuttia kerrallaan.
Mistä veto niin huomenna ei taas käynnisty.
Comment
-
-
Originally posted by BMWE39 View PostMistä veto niin huomenna ei taas käynnisty.
Ajon aikana, kauko-ohjauksella ja MID:istä.
Voisikohan tämä liittyä viimeviikolla olleeseen akun kyykkäykseen; silloin weba oli kauko-ohjauksella vetänyt akun niin kuivaksi, ettei auto enää startannut. Samana päivänä vaihtui uusi akku, enkä kiinnittänyt tuohon webaan huomiota ennen viikonloppua.
Nyt vikakoodien nollaamisen ja resetoinnin jälkeen kuitenkin pöhisee kuin ei mitään.
Outo vehje.
Comment
-
-
Webasto mykkänä
Mikähän vois tän E53:sen webassa olla? Aluks vilkutti punasta tuulettimen kuvaa käynnistymisen merkiks kojetaulussa, muttei lähteny pöhisemään. Nyt ei edes anna valikosta laittaa ruksia ruutuun, on vaan haaleena se kohta.
Mitään vikakoodeja ei inpalla eikä dissillä löydy (tässä välissä tosin on inpalla pyyhkästy kaikki koodit sileeks, että ei tietoa olisko sillon löytyny webalta jotain koodia). Alla muutama kuva mitä inpa ja dis webalta sanoo. Dissillä käyntiin pakotus ei onnistunut, herjaa ERROR ECU REJECTED. Mutta kuitenkin näyttää että olis päällä ton statuksen mukaan. Kaikki muut käyttöön liittyvä näyttää kuitenkin olevan täysin sammuksissa eikä se kyllä käynnissä olekkaan. Inpalla sai ton polttoainepumpun kyllä nakuttamaan.
Havuja.... eiku apuja saatanaLast edited by GuGi_; 09-11-2018, 18:26."Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
Comment
-
-
Herjaahan se ylikuumentumisesta, eli tod.näk. piirikortti rikki.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostHerjaahan se ylikuumentumisesta, eli tod.näk. piirikortti rikki.
Juu niihän se herjas, unohtu tosta tekstistä maininta. Eli tämä hienoa, korttivika. Oliko näitä mahollista korjata? Vai uutta korttia vaan?Last edited by GuGi_; 15-02-2015, 20:48."Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
Comment
-
Comment