Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 E53 Webaston toiminta ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9146
    • Oulu

    #31
    INPAn kautta tuo pakko-ohjaus voi tosiaan kiehuttaa. Auton puolelta aktivoidessahan se menee ensin puoliteholle ja sammuttaa itsensä hallitusti siellä 75 C tietämillä. Nyt, jos sinulla ei vielä ole puukotettu sitä softaa ja weban kierto on vain sisäkennolle, näillä keleillä testatessa lämmöt nousee aika nopeasti, ellei IHKA:lta veivaa sisälämpöjä ja puhallusta reilusti isommalle.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Rado
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 716

      #32
      ja minäkun TAAS LUULIN että ensin lämmitetään moottoria ja sitten vasta hyttiä.
      Kävin pällistelee konehuoneessa että joko lämmöt koneessa sopivat mutta ei vaan lämpeä.

      No ei kait kun sisälle sitä lämmintä kerta pukataan

      Kiitos edelliselle ja softaa ei tosiaan vielä puukoteltu.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9146
        • Oulu

        #33
        Tässähän alkaa jo itekin sekoilla. Sullahan ei tosiaan ole tehtaalta esilämmitystä, niin myös motti lämpiää. Eli sen osalta unohda äskeinen. Kuten tuolla aiemmin ehdotettiin, käy vaikka siellä Rahun luona mutka, niin tähän tulee joku roti.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • tikma
          Newbiemmer
          • Apr 2014
          • 4
          • Seinäjoki

          #34
          Mitenkä Webaston saa jäämään päälle, kun jättää auton parkkiin esim kaupassakäynnin ajaksi?

          Autossa (X5 E53 3.0d -05) luultavasti jälkiasenteinen, mutta BMW logoilla varustettu väyläohjattu Webasto. Käynnistyy automaattisesti kylmällä ilmalla ja manuaalisesti kantikkaasta Webaston kello-ohjaimesta joko suoraan tai ajastettuna. Lämmittää sekä moottorin että sisätilat. MIDissä ei ollut ennemmin muuta kuin tuuletus, nyt koodasin IHKA:an ja KMBI:hin tuon parkkilämmityksen, mutta ei kummemmin toiminta muuttunut. Ainut muutos oli, että nyt saa MIDistäkin Webaston päälle, mutta sellaista nappia tai toimintatapaa en oo koodauksenkaan jälkeen löytänyt, että saisi Webaston jäämään käyntiin, kun auton sammuttaa.

          Webaston kellosta päälle --> auto käyntiin, webasto käy edelleen, auto sammuksiin --> Webasto sammuu. (Webaston ohjaimen mukaan muka päällä, liekin kuva ja taustavalo palaa)

          MIDistä Webasto päälle päälle --> auto käyntiin, webasto käy edelleen, auto sammuksiin --> Webasto sammuu.

          Auto käyntiin --> Webasto starttaa automaattisesti, auto sammuksiin --> Webasto sammuu.

          Ainut tähän asti löytämäni toimiva keino on sammuttaa auto ja odottaa, että Webasto sammuu, laittaa ohjaimesta Webasto päälle, ovet lukkoon ja kauppaan. Webasto käy sitten sen puoli tuntia ja sammuu.

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9146
            • Oulu

            #35
            Se Weba väistämättä sammuu lisälämmitinkäytöstä, kun moottori sammutetaan. Sitten se tekee ohjelman mukaisen jälkipuhalluksen. Jos aktivoit Weban vaikka MID:in kautta, niin sen kyllä pitäisi tovin kuluttua startata tuuletuksen jälkeen uuteen sykliin, jos lämmöt on alle 75 C.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • BMWE39
              Bimmer Rookie
              • Jul 2004
              • 134

              #36
              Weban vesipumppu

              Eli weba yrittää startata normaalisti, INPA:lla seuratessa lämpötila lähtee hehkutuksen/polttoaineen pumppauksen aikana nousemaan normilämmöstä ylöspäin melko nopeasti, kunnes jo tuona aikana nousee yli 70 asteen ja weba siirtyy jäähdytykseen.

              Vikakoodina lisälämmittimen alla:

              3 Circulation pump
              Error frequency : 255
              Open circuit

              Pumppu sökö? Piuha irti?

              Mistä uusi ja millainen? Kahalta TT C/Z pumppu (KW 93009A)?

              Comment

              • e46touring
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1325
                • Tornio

                #37
                Originally posted by BMWE39 View Post
                Eli weba yrittää startata normaalisti, INPA:lla seuratessa lämpötila lähtee hehkutuksen/polttoaineen pumppauksen aikana nousemaan normilämmöstä ylöspäin melko nopeasti, kunnes jo tuona aikana nousee yli 70 asteen ja weba siirtyy jäähdytykseen.

                Vikakoodina lisälämmittimen alla:

                3 Circulation pump
                Error frequency : 255
                Open circuit

                Pumppu sökö? Piuha irti?

                Mistä uusi ja millainen? Kahalta TT C/Z pumppu (KW 93009A)?
                Kumpaan autoon tarvitset KV-Pumpun E53 X5 vai E39 500 sarjan Webastoon??
                molempiin E53 /E39 löytyy hyllystä.
                __________________________________________________ ____________
                Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                Comment

                • BMWE39
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2004
                  • 134

                  #38
                  Originally posted by e46touring View Post
                  Kumpaan autoon tarvitset KV-Pumpun E53 X5 vai E39 500 sarjan Webastoon??
                  molempiin E53 /E39 löytyy hyllystä.
                  E53 X5:een.
                  No heti oli hyötyä kysellä täältä; weban varaosia myyvä pulju antoi kysellessä tuon koodin ja sanoivat samaksi. Hö.

                  Nyt kun vielä tietäisi, että vika tosiaan on pumpussa eikä kortilla, niin tilaisi pois. Laitatko hintaa toimituskuluineen vaikka yyveellä?

                  Tars käydä vielä kohta testailemassa, josko jotain vihiä saisi.

                  Comment

                  • BMWE39
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2004
                    • 134

                    #39
                    Originally posted by BMWE39 View Post
                    Nyt kun vielä tietäisi, että vika tosiaan on pumpussa eikä kortilla, niin tilaisi pois. Laitatko hintaa toimituskuluineen vaikka yyveellä?

                    Tars käydä vielä kohta testailemassa, josko jotain vihiä saisi.
                    Henkimaailman laite; eilen nollatussa vikamuistissa uudelleen tuo circulation pump short circuit, error present.
                    Nollasin taas vikamuistin ja INPA:ssa additional heater -> read status ja MID:iltä heiz ein -> käynnistyy komeasti ja pysyy päällä. Heiz aus ja tekee burnoutit ja coolingit kuten pitää.
                    Tein tuon koko prosessin kolme kertaa, eikä mitään ongelmaa; vikamuistiinkaan ei tullut mitään, annoin pöhistä viitisen minuuttia kerrallaan.

                    Mistä veto niin huomenna ei taas käynnisty.

                    Comment

                    • BMWE39
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2004
                      • 134

                      #40
                      Originally posted by BMWE39 View Post
                      Mistä veto niin huomenna ei taas käynnisty.
                      Hävinnyt olisin tämän(kin) vedon; hienosti porskutti koko päivän.
                      Ajon aikana, kauko-ohjauksella ja MID:istä.

                      Voisikohan tämä liittyä viimeviikolla olleeseen akun kyykkäykseen; silloin weba oli kauko-ohjauksella vetänyt akun niin kuivaksi, ettei auto enää startannut. Samana päivänä vaihtui uusi akku, enkä kiinnittänyt tuohon webaan huomiota ennen viikonloppua.
                      Nyt vikakoodien nollaamisen ja resetoinnin jälkeen kuitenkin pöhisee kuin ei mitään.
                      Outo vehje.

                      Comment

                      • MNi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2008
                        • 3143
                        • Tampere

                        #41
                        Undervoltage cutout lukitsee webaston, muistaakseni jos akun jännite kyykkää alle 10.5 V. Sen jälkeen pitää resetoida, oletettavasti tässä on käynyt näin.

                        Comment

                        • GuGi_
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2012
                          • 700
                          • Vantaa city

                          #42
                          Webasto mykkänä

                          Mikähän vois tän E53:sen webassa olla? Aluks vilkutti punasta tuulettimen kuvaa käynnistymisen merkiks kojetaulussa, muttei lähteny pöhisemään. Nyt ei edes anna valikosta laittaa ruksia ruutuun, on vaan haaleena se kohta.

                          Mitään vikakoodeja ei inpalla eikä dissillä löydy (tässä välissä tosin on inpalla pyyhkästy kaikki koodit sileeks, että ei tietoa olisko sillon löytyny webalta jotain koodia). Alla muutama kuva mitä inpa ja dis webalta sanoo. Dissillä käyntiin pakotus ei onnistunut, herjaa ERROR ECU REJECTED. Mutta kuitenkin näyttää että olis päällä ton statuksen mukaan. Kaikki muut käyttöön liittyvä näyttää kuitenkin olevan täysin sammuksissa eikä se kyllä käynnissä olekkaan. Inpalla sai ton polttoainepumpun kyllä nakuttamaan.

                          Havuja.... eiku apuja saatana
                          Last edited by GuGi_; 09-11-2018, 18:26.
                          "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                          F11 525d -11
                          E60 M5 -05
                          E12 530i -75
                          E32 730i - 91
                          Chevy Silverado 3500 -93
                          R33 Skyline GTS-T -93

                          Comment

                          • Rahu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 6464
                            • Tuusula

                            #43
                            Herjaahan se ylikuumentumisesta, eli tod.näk. piirikortti rikki.
                            BMW Service
                            P.o4oo925441
                            [email protected]
                            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                            Comment

                            • GuGi_
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2012
                              • 700
                              • Vantaa city

                              #44
                              Originally posted by Rahu View Post
                              Herjaahan se ylikuumentumisesta, eli tod.näk. piirikortti rikki.

                              Juu niihän se herjas, unohtu tosta tekstistä maininta. Eli tämä hienoa, korttivika. Oliko näitä mahollista korjata? Vai uutta korttia vaan?
                              Last edited by GuGi_; 15-02-2015, 20:48.
                              "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                              F11 525d -11
                              E60 M5 -05
                              E12 530i -75
                              E32 730i - 91
                              Chevy Silverado 3500 -93
                              R33 Skyline GTS-T -93

                              Comment

                              • MNi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2008
                                • 3143
                                • Tampere

                                #45
                                Onhan se hyvinkin mahdollsita, lämpötila-anturi vähintään vaihtoon. Esim. sercap.fi, autoelektro.fi (nimimerkki WSE1) tai thermo-tek.fi Nastolassa. Muita potentiaalisia vikakohtia, katso: KLIK.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎