Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 E53 Webaston toiminta ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMWE39
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 134

    #46
    Originally posted by GuGi_ View Post
    Mikähän vois tän E53:sen webassa olla? Aluks vilkutti punasta tuulettimen kuvaa käynnistymisen merkiks kojetaulussa, muttei lähteny pöhisemään. Nyt ei edes anna valikosta laittaa ruksia ruutuun, on vaan haaleena se kohta.
    Oletko koettanut resetoida Webaa, eli virransyöttö ~15 sek irti sytytysvirtojen päällä ollessa / auton käydessä? Joko sulake pois, tai sitten piuha irti weban päältä, E53:ssa helpompi tuo jälkimmäinen.
    Tuolla saa lukituksen auki, jos vaikka tuo overheat olisikin tullut jostain muusta syystä.

    Comment

    • BMWE39
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 134

      #47
      Originally posted by BMWE39 View Post
      Hävinnyt olisin tämän(kin) vedon; hienosti porskutti koko päivän.
      Ajon aikana, kauko-ohjauksella ja MID:istä.
      Ja tänään jätti taas käynnistymättä. Vian ollessa päällä mittasin kiertovesipumpun liittimestä jännitteen, näytti 2,8V.
      Edit: tuohon liittimeen tulee näköjään tuo 2,8V jatkuvalla syötöllä, vaikka vika ei ole päällä, eikä weba ole käynnissä...?
      Tein tuon virtapiuha-resetin ja weba heräsi taas. Vesipumpun liittimiin tuli 12,5V ja kun liittimen laittoi kiinni, alkoi pumppu pyörimään taas iloisesti ja syylarin korkin aukosta näkyy vesikaari.
      Weba pöhisi taas kaikilla mahdollisilla käynnistystavoilla kuten pitikin.

      Eli korttivika kuitenkin?
      Last edited by BMWE39; 17-02-2015, 16:54.

      Comment

      • e46touring
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1324
        • Tornio

        #48
        Originally posted by BMWE39 View Post
        Ja tänään jätti taas käynnistymättä. Vian ollessa päällä mittasin kiertovesipumpun liittimestä jännitteen, näytti 2,8V.
        Edit: tuohon liittimeen tulee näköjään tuo 2,8V jatkuvalla syötöllä, vaikka vika ei ole päällä, eikä weba ole käynnissä...?
        Tein tuon virtapiuha-resetin ja weba heräsi taas. Vesipumpun liittimiin tuli 12,5V ja kun liittimen laittoi kiinni, alkoi pumppu pyörimään taas iloisesti ja syylarin korkin aukosta näkyy vesikaari.
        Weba pöhisi taas kaikilla mahdollisilla käynnistystavoilla kuten pitikin.

        Eli korttivika kuitenkin?
        Kiertovesipumppu vaihtoon.
        __________________________________________________ ____________
        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

        Comment

        • BMWE39
          Bimmer Rookie
          • Jul 2004
          • 134

          #49
          Originally posted by e46touring View Post
          Kiertovesipumppu vaihtoon.
          Perjantaina vaihtui vesipumppu ja sen jälkeen on, ainakin tähän asti, pelannut taas moitteetta.
          Mielenkiinnolla seurataan miten pitkään.

          Comment

          • Takamisakari
            Bimmer Rookie
            • Jul 2010
            • 148
            • Espoo

            #50
            Webasto koodattu lisälämmittimeksi?

            Moro,

            Mulla on E53 fl:ssä webasto koodattu (edellisen omistajan toimesta) siten että käynnistyy aina kun autokin on käynnissä. Täällä pk- seudun lämmöissä ei tästä ole oikein kummempaa hyötyä, minkälainen projekti tuo on poistaa?

            Comment

            • Esal
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1344
              • Lempäälä

              #51
              Originally posted by Takamisakari View Post
              Moro,

              Mulla on E53 fl:ssä webasto koodattu (edellisen omistajan toimesta) siten että käynnistyy aina kun autokin on käynnissä. Täällä pk- seudun lämmöissä ei tästä ole oikein kummempaa hyötyä, minkälainen projekti tuo on poistaa?
              En oikein usko että olisi erikseen tuollaiseksi koodattu, kun se on vakionakin sellainen, vai mitä tarkoittaa "aina kun auto käynnissä", ei kai se moottori kuumana tai kesälämmöissä käy?

              Jos siihen on koodattu se moottoria esilämmittävä toiminto, se kun lämmittää vakiona vaan sisätilaa.
              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

              Comment

              • nappe74
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 2845
                • South Carelia

                #52
                Omassa äXässä löytyy Webasto joka on ilmeisesti jälkiasennettu... aluksi ongelmia oli lämmittimen käyntiin saamisessa, pari kertaa yritti mutta hyytyi (auton tankki lähes tyhjä) kunnes tankkasin tankin täyteen niin johan alkoi bensa letkussa virrata ja humina käydä !!

                Mistä tosta nyt sitten tietää että mitä se laite lämmittää... pelkkää moottoria vai pelkkää sisätilaa vai jopa molempia?? Missä ajassa sisällä pitäisi alkaa lämmintä hönkää tulemaan ja kuuluuko sisätilan puhaltimen lähteä käyntiin heti webaston käynnistyessä??

                Mites tossa soittimen näytössä olevat asetukset, mites niiden pitäsi olla?? :think
                G30 530e xDrive A M-Sport -20

                ex-Bimmerit:
                F10 525dA xDrive M-Sport -13
                E21 316 -80
                E91 330xdA M-Sport -06
                E53 X5 3.0iA Sport -04
                E91 335xiA M-Sport -08
                E60 530iA M-Sport -06
                E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                E91 320d -06
                E39 530iAT M-Sport -01
                E36 328iA -96
                E39 528iA -96
                E36 325i -92

                Comment

                • suppari
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4049
                  • Turku

                  #53
                  Originally posted by nappe74 View Post
                  Omassa äXässä löytyy Webasto joka on ilmeisesti jälkiasennettu... aluksi ongelmia oli lämmittimen käyntiin saamisessa, pari kertaa yritti mutta hyytyi (auton tankki lähes tyhjä) kunnes tankkasin tankin täyteen niin johan alkoi bensa letkussa virrata ja humina käydä !!

                  Mistä tosta nyt sitten tietää että mitä se laite lämmittää... pelkkää moottoria vai pelkkää sisätilaa vai jopa molempia?? Missä ajassa sisällä pitäisi alkaa lämmintä hönkää tulemaan ja kuuluuko sisätilan puhaltimen lähteä käyntiin heti webaston käynnistyessä??

                  Mites tossa soittimen näytössä olevat asetukset, mites niiden pitäsi olla?? :think
                  Se on jälkiasenteinen, eli lämmittää koppia ja moottoria.
                  sigpic
                  P:0409699000

                  JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                  tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                  huollot/korjaukset!

                  BMW E&F sarjaan.
                  Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                  8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                  AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10001
                    • KVLA

                    #54
                    Ainakin meidän X3:ssa jk-asennus Weballa lämmitettäessä säädöt pitää tehdä "manuaalisesti. Eli puhalluksen suuntaus vain ylös. Lämmönsäätö täysille. Ja puhaltimen nopeus ohjeen mukaan n.1/3 tehoista. Meillä tosin on puhallus ollut melkein puoliteholla. Paremmin toimii lasien sulatus. En sitten tiedä säätääkö X5:n nuo kaikki itse jk-asennetussa Webasssa?

                    Comment

                    • nappe74
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 2845
                      • South Carelia

                      #55
                      Originally posted by nappe74 View Post
                      Omassa äXässä löytyy Webasto joka on ilmeisesti jälkiasennettu... aluksi ongelmia oli lämmittimen käyntiin saamisessa, pari kertaa yritti mutta hyytyi (auton tankki lähes tyhjä) kunnes tankkasin tankin täyteen niin johan alkoi bensa letkussa virrata ja humina käydä !!

                      Mistä tosta nyt sitten tietää että mitä se laite lämmittää... pelkkää moottoria vai pelkkää sisätilaa vai jopa molempia?? Missä ajassa sisällä pitäisi alkaa lämmintä hönkää tulemaan ja kuuluuko sisätilan puhaltimen lähteä käyntiin heti webaston käynnistyessä??

                      Mites tossa soittimen näytössä olevat asetukset, mites niiden pitäsi olla?? :think

                      Ei näköjään webasto jaksa lähteä vieläkään toimimaan !!

                      Bensa lähtee letkua pitkin oletetulta pumpulta(naksuva mötikkä) nousemaan mutta ei jaksa siirtää bensaa laitteelle asti... ilmaakin näyttäis olevan seassa...

                      Onko tuo järjestelmä ilmattavissa ja voiko vika olla vaan siinä??
                      Vai onko pumppu vaihtokunnossa??
                      G30 530e xDrive A M-Sport -20

                      ex-Bimmerit:
                      F10 525dA xDrive M-Sport -13
                      E21 316 -80
                      E91 330xdA M-Sport -06
                      E53 X5 3.0iA Sport -04
                      E91 335xiA M-Sport -08
                      E60 530iA M-Sport -06
                      E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                      E91 320d -06
                      E39 530iAT M-Sport -01
                      E36 328iA -96
                      E39 528iA -96
                      E36 325i -92

                      Comment

                      • Esal
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1344
                        • Lempäälä

                        #56
                        Originally posted by nappe74 View Post
                        Ei näköjään webasto jaksa lähteä vieläkään toimimaan !!

                        Bensa lähtee letkua pitkin oletetulta pumpulta(naksuva mötikkä) nousemaan mutta ei jaksa siirtää bensaa laitteelle asti... ilmaakin näyttäis olevan seassa...

                        Onko tuo järjestelmä ilmattavissa ja voiko vika olla vaan siinä??
                        Vai onko pumppu vaihtokunnossa??
                        Jos siellä ilmaa on, niin joko letku on jostain imupuolelta puhki (tuskin koska silloin voisi lappona tyhjätä tankin maahan) tai letkun pää ei riittävän syvällä tankissa > jos menee sillä ohuella letkulla sinne sisälle asti voisi olla kääntynyt kippuralle ylöspäin.
                        Voihan pumppukin tietysti olla rikki.

                        Inpalla saa pumpun käymään aika tiuhaan tietyn jakson. Tyhmyyksissäni menin painaan päälle omassa e53, kun luulin laittavani kiertovesipumpun päälle. Toimintoa ei saanut millään keskeytettyä, uudelleen painaminen lisäsi vaan aikaa. Kun vihdoin lakkasi Webasto tulvi dieselistä, painoin weban päälle ja alkupuhalluksen aikana kuului kuinka polttoaine korisi pakoputkessa. Kun se vihdoin lähti niin savun määrä oli aika mieleton, auto peittyi välillä harmaaseen savuun. Pelkäsin jo laitteen palaneen pilalle mutta ei siitä onneksi mitään huomattavaa jäänyt, onneksi savu tuli lähinnä sinne äänenvaimentimeen tulvineesta polttoaineesta.
                        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                        Comment

                        • suppari
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4049
                          • Turku

                          #57
                          Originally posted by Esal View Post
                          Jos siellä ilmaa on, niin joko letku on jostain imupuolelta puhki (tuskin koska silloin voisi lappona tyhjätä tankin maahan) tai letkun pää ei riittävän syvällä tankissa > jos menee sillä ohuella letkulla sinne sisälle asti voisi olla kääntynyt kippuralle ylöspäin.
                          Voihan pumppukin tietysti olla rikki.

                          Inpalla saa pumpun käymään aika tiuhaan tietyn jakson. Tyhmyyksissäni menin painaan päälle omassa e53, kun luulin laittavani kiertovesipumpun päälle. Toimintoa ei saanut millään keskeytettyä, uudelleen painaminen lisäsi vaan aikaa. Kun vihdoin lakkasi Webasto tulvi dieselistä, painoin weban päälle ja alkupuhalluksen aikana kuului kuinka polttoaine korisi pakoputkessa. Kun se vihdoin lähti niin savun määrä oli aika mieleton, auto peittyi välillä harmaaseen savuun. Pelkäsin jo laitteen palaneen pilalle mutta ei siitä onneksi mitään huomattavaa jäänyt, onneksi savu tuli lähinnä sinne äänenvaimentimeen tulvineesta polttoaineesta.
                          Tuota ei saa inpalla ohjattua kun on jälkiasennus.
                          sigpic
                          P:0409699000

                          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                          huollot/korjaukset!

                          BMW E&F sarjaan.
                          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10001
                            • KVLA

                            #58
                            Originally posted by nappe74 View Post
                            Bensa lähtee letkua pitkin oletetulta pumpulta(naksuva mötikkä) nousemaan mutta ei jaksa siirtää bensaa laitteelle asti... ilmaakin näyttäis olevan seassa...

                            Onko tuo järjestelmä ilmattavissa ja voiko vika olla vaan siinä??
                            Vai onko pumppu vaihtokunnossa??
                            Samat oireet oli tuossa meidän vessassa. Pumppu oli totaalisen loppu. Eli se oli ruostunut puhki ja imi "itsensä läpi" ilmaa bensan sekaan. Uusi pumppu ja nyt on toiminut pari vuotta. Vika voi olla myös imupuolen letkuissa tai liitoksissa.

                            Mutta se pumppu kannattaa tsekata. Usein se laitetaan näissä jälkikäteis asennuksissa sellaiseen paikkaan,johon se on helppo asentaa. Mutta kuravesi ja suolan paska pääsee pumppua sitten vastaavasti "pommittamaan". Kun asentaja ei vaivaudu asiaa tarkemmin pohtimaan.

                            Weban omalla testerillä saa koeponnistettua.

                            Comment

                            • nappe74
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 2845
                              • South Carelia

                              #59
                              Originally posted by Heguli 31 View Post
                              Samat oireet oli tuossa meidän vessassa. Pumppu oli totaalisen loppu. Eli se oli ruostunut puhki ja imi "itsensä läpi" ilmaa bensan sekaan. Uusi pumppu ja nyt on toiminut pari vuotta. Vika voi olla myös imupuolen letkuissa tai liitoksissa.

                              Mutta se pumppu kannattaa tsekata. Usein se laitetaan näissä jälkikäteis asennuksissa sellaiseen paikkaan,johon se on helppo asentaa. Mutta kuravesi ja suolan paska pääsee pumppua sitten vastaavasti "pommittamaan". Kun asentaja ei vaivaudu asiaa tarkemmin pohtimaan.

                              Weban omalla testerillä saa koeponnistettua.
                              No tossa miulla se on hyvinkin helpossa paikassa vaihtaa... ja on suojassa kuralta !!

                              Mitähän tommonen pumppu kustantaa?? Jossain asennusliikkeessä pystyvät varmaan testaamaan ton pumpun kunnon??
                              G30 530e xDrive A M-Sport -20

                              ex-Bimmerit:
                              F10 525dA xDrive M-Sport -13
                              E21 316 -80
                              E91 330xdA M-Sport -06
                              E53 X5 3.0iA Sport -04
                              E91 335xiA M-Sport -08
                              E60 530iA M-Sport -06
                              E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                              E91 320d -06
                              E39 530iAT M-Sport -01
                              E36 328iA -96
                              E39 528iA -96
                              E36 325i -92

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 10001
                                • KVLA

                                #60
                                Originally posted by nappe74 View Post
                                No tossa miulla se on hyvinkin helpossa paikassa vaihtaa... ja on suojassa kuralta !!

                                Mitähän tommonen pumppu kustantaa?? Jossain asennusliikkeessä pystyvät varmaan testaamaan ton pumpun kunnon??
                                Kattelin silloin pumppujen hintoja,niin hintahaitari oem-pumpulla oli 60-130€. Joten kantsii miettiä tilaako pumpun ulkomailta vai haluaako sinne "heti" pumpun paikallisesta Weba huollosta. Niissäkin on varmasti eroja hinnoittelussa. Käytettyä en lähtisi laittamaan,jos autoa on tarkoitus pitää. Niitäkin oli silloin Ebay:ssa myytävänä. Tämän päivän hintoja en lähde arvailemaan.

                                Asiantuntija näkee pumpun kunnon,kun irroittaa painepuolen letkun ja katsoo mitä sieltä tulee läpi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎