Originally posted by bemu2000
View Post
BMW X5 E70 yleistä keskustelua
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by TuusBim View PostNo ehkä näinkin ja kieltämättä noi 20":t sopii varsin hyvin tuohon ja ajossahan noi 20":sten on toimineet moitteetta ja jopa paremmat kuin 18":set talvikiekot. Tällä hetkellä tulee kuitenkin rullattua n40-45tkm vuoteen niin sillä alkaa olla jo hieman merkitystä. Yhtään ei haittais jos maantiellä pääsis alle 8:n kulutukseen. Toisaalta samalla tullut huomattua, että kesätakarenkaista hävis 2,5-3mm kesässä eli ens kesänä pitäis alkaa katselee uutta n 800-1000e:n settiä, kun kiinalaisiin tms halppiksiin en ihan äkkiä lähde. 255:sten hinnat on käytännössä puolet 315:sta.
Tosin eihän tälläistä autoa järkiperusteella hommata...
315/35 renkaita löytyy paljon hyviäkin merkkejä 250-300€/kpl ja 275/40 samoilta merkeiltä n.200-250€/kpl. 255/50-19 vastaavilta merkeiltä n.170-230€/kpl.
Koko sarjalle jää eroa maksimissaan se 200-300€. Toki jos lähdet rengasliikkeistä kyselemään ovh. hintoja kalleimmille mahdollisille renkaille, niin erot voi olla huimat.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostPientä sarkasmia, mutta ostaa nyt iso kallis auto tyylikkäillä pyörillä ja sitten pilata se muutaman satasen säästön takia. 0,5-1L voi kulutus pienentyä ja renkaat maksaa ehkä 200-300€/kierros vähemmän. Jos ajat 10tkm kesässä, niin säästö on ehkä 100-200€ kesässä.
Jos laitat leveillä kaarilla olevaan autoon ympäriinsä kapeat 255 renkaat, niin tuleehan siitä aika naurettavan näköinen
Tosin eihän tälläistä autoa järkiperusteella hommata...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TuusBim View PostOnko kukaan vaihtanut renkaita 20":sta esim 18" tai 19":iin tai toisinpäin? Lähinnä kiinnostaaa kuinka renkaan leveyden muutos (255 vs 275&315) on vaikuttanut kulutukseen? Varsinkin noita takarenkaita ei ole edes paljoa tarjolla ja hinnat sen mukaisia sekä uudet vanteet & renkaat pienemmässä koossa sais lähes niiden hinnalla eikä haittaa jos samalla vielä 0,5-1L/100km säästäis.
Pientä sarkasmia, mutta ostaa nyt iso kallis auto tyylikkäillä pyörillä ja sitten pilata se muutaman satasen säästön takia. 0,5-1L voi kulutus pienentyä ja renkaat maksaa ehkä 200-300€/kierros vähemmän. Jos ajat 10tkm kesässä, niin säästö on ehkä 100-200€ kesässä.
Jos laitat leveillä kaarilla olevaan autoon ympäriinsä kapeat 255 renkaat, niin tuleehan siitä aika naurettavan näköinen
Leave a comment:
-
-
Jarrupalat edessä on vaihtokunnossa; onko kenelläkään kokemuksia esim EBC:n jarrupaloista, redstuffit olis jotain 140e luokkaa, alkuperäiset Laakkosella noin 250e, autona E70 30d 2011.
Rengas-asia on vieläkin mietinnässä, voi olla että tulee Contin UHP:t non-runflattina ainakin taakse, eteen kun ovat vaihtokunnossa.
Leave a comment:
-
-
Onko kukaan vaihtanut renkaita 20":sta esim 18" tai 19":iin tai toisinpäin? Lähinnä kiinnostaaa kuinka renkaan leveyden muutos (255 vs 275&315) on vaikuttanut kulutukseen? Varsinkin noita takarenkaita ei ole edes paljoa tarjolla ja hinnat sen mukaisia sekä uudet vanteet & renkaat pienemmässä koossa sais lähes niiden hinnalla eikä haittaa jos samalla vielä 0,5-1L/100km säästäis.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by markoj View PostAjoin keväällä noilla Misukoilla reilu 1000 km ja vaihdatin pois. Auto vaelteli mihin sattuu ja ajotuntuma oli todella vetelä. Tilalle tuli Nokian Hakka Black joita voin todella suositella. Jämäkät ja hiljaiset. Auto E70 vm-07 ja ajan vuodessa reilu 50 tkm.
Aika jännä, vaihdoin omaani kesällä Nokia Hakka Black SUV kesärenkaat ja meteli autossa on aivan HELVETILLINEN, eli en voi mitenkään suositella Nokialaisia kenellekään ( aiemmin jotkut Goodyearin RFT:t jotka huomattavasti hiljaisemmat ).
Leave a comment:
-
-
Originally posted by *PexU* View PostNyt on pakko myöntää suunnaton tyhmyyteni tämän korimallin kanssa..
Miten hel**tissä aukeaa E70:n hanskalokero, yritin eilen koeajoautosta sitä "kiskoa" auki, mutta edes avauspainkiketta ei sattunut käsiin
Tossa oikean ritilän alla musta nappula = toimii siis sähköllä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by *PexU* View PostNyt on pakko myöntää suunnaton tyhmyyteni tämän korimallin kanssa..
Miten hel**tissä aukeaa E70:n hanskalokero, yritin eilen koeajoautosta sitä "kiskoa" auki, mutta edes avauspainkiketta ei sattunut käsiin
Leave a comment:
-
-
Nyt on pakko myöntää suunnaton tyhmyyteni tämän korimallin kanssa..
Miten hel**tissä aukeaa E70:n hanskalokero, yritin eilen koeajoautosta sitä "kiskoa" auki, mutta edes avauspainkiketta ei sattunut käsiin
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tomtomr1 View PostEtupuskurissa olevat pienet pyöreät valot, kuuluuko seilata puolelta toiselle parkkipaikka nopeuksissa, eli tuntuu kuin palaisi sillä puolella jonne rattia käännät, autossa kyllä kääntyvät/mukautuvat ajovalot? Käyttöohjekirja Saksankielinen eikä taivu minulle.
Leave a comment:
-
-
E70 Etusumuvalojen toiminta
Etupuskurissa olevat pienet pyöreät valot, kuuluuko seilata puolelta toiselle parkkipaikka nopeuksissa, eli tuntuu kuin palaisi sillä puolella jonne rattia käännät, autossa kyllä kääntyvät/mukautuvat ajovalot? Käyttöohjekirja Saksankielinen eikä taivu minulle.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by *PexU* View PostKorjatkaa viisaammat, jos olen väärässä
Ymmärtääkseni erot ovat lähinnä vahvistimen laadussa/tehossa, sekä tietenkin elementtien laadukkuudessa, määrät lienevät proffassa ja indissä samoja :think
EQ:n olo piti ihan tarkistaa, kun ei sitä tule juuri säädeltyä ja siellähän se oli. Samoin perään fiilistä perinteistä poppikoneiden testibiisiä eli Seal:n Crazy ja erityisesti kohtaa 5:17, jos tiedätte mitä tarkoitan
Leave a comment:
-
Leave a comment: