Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 E70 yleistä keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • KJ
    replied
    Originally posted by *PexU* View Post
    Taas tasasen tyhymä kyssäri, mutta eikös -08 X5:ssa ole jo isofixit vakiona..?
    Mulla ei siis vielä ole fyysisesti sitä autoa pihalla mistä sen voisin kivasti tarkistaa
    Kyllä on Isofixit vakiokamaa.

    Leave a comment:


  • *PexU*
    replied
    Taas tasasen tyhymä kyssäri, mutta eikös -08 X5:ssa ole jo isofixit vakiona..?
    Mulla ei siis vielä ole fyysisesti sitä autoa pihalla mistä sen voisin kivasti tarkistaa

    Leave a comment:


  • Marduk
    replied
    03/07 mikähän automaattilaatikko tässä nyt on (koodi) ja kannaattaako siihen haaveilla öljynvaihtoa. aj vajaa 190tkm vai mennäänkö ikuisuusöljyillä. Mitään vikaa en ole laatikon vaihdoissa havainnut.

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied
    Originally posted by mikkod View Post
    sinne siis laitetaan. Kiitos!
    Tämä tehdäänkin sitten samalla kuin L7 upgrade. Kiitos taas kaupoista Ikulle

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied
    Originally posted by buksin-1 View Post
    Takana vasemman verhoilun taakse.
    sinne siis laitetaan. Kiitos!

    Leave a comment:


  • buksin-1
    replied
    Originally posted by mikkod View Post
    Missä on comboxin paikka X5:ssa ja mitä reittiä johdot vedellään? Jos nyt alkaisi sitä(kin) asentelemaan.
    Takana vasemman verhoilun taakse.

    Leave a comment:


  • Arska123
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Valojen pitää olla A-asennossa. Eihän se vihreä ledi siinä vilku?
    Lisäksi i-drivessä pitää olla automatiikka valittuna.
    Kun pistät pitkät päälle pitäisi syttyä pitkien merkkivalo jossa on A-kirjain päällä.
    Tuo automatiikka ei ainakaan meidän autossa toimi kovin hyvin. Saattaa vaihtaa pitkiltä lyhyille vaikka ei tule autoa vastaan vaan esim. liikennemerkit heijastaa niin pahasti. Ja on myös vaihtanut pitkille liian aikaisin kun vastaantulija ei ole vielä läheskään mennyt ohi.

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied
    Missä on comboxin paikka X5:ssa ja mitä reittiä johdot vedellään? Jos nyt alkaisi sitä(kin) asentelemaan.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Valojen pitää olla A-asennossa. Eihän se vihreä ledi siinä vilku?
    Lisäksi i-drivessä pitää olla automatiikka valittuna.
    Kun pistät pitkät päälle pitäisi syttyä pitkien merkkivalo jossa on A-kirjain päällä.

    Leave a comment:


  • Marduk
    replied
    5AC AUTOM. HIGH-BEAM HEADLIGHTS CONTROL

    Tämä löytyy, mutta miksi se ei toimi.

    http://dn1.bmwsections.com/dl.php?li..._x5_series.zip

    Ohjekirjan sivulla 62 ja 99 puhutaan pitkistä valoista. Ei sanallakaan mainita automaattisista pitkistä valoista. Katselin myös idrivin valot valikosta sielläkään ei ollut tätä pitkien valojen automaattista valintaa päälle/pois.

    Kokeilin myös kotona valot olivat automaatti asennossa (3) tuijasin tehokkaalla ledivalolla siihen taustapeilissä olevaan valolukijaan. Ei vaikutusta. Eli se toimii vain päivävaloautomaattina sitten.:think

    Leave a comment:


  • jussi_r
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Eipä tuo video kauheasti kerro ajettavuudesta jäällä.

    Erot eri nelivetojen välillä tulee siitä kun luisto alkaa, pakko on vaan vannoutuneena Bemaristina todeta että aika kaukana ollaan Torsenin toiminnasta...
    Siinä kun se veto on tasaista kooajan vaikka heittelet puolelta toiselle ja rattia ei oikeastaan tarvita sen jälkeen kun luisto on alkanut...
    Mä en lähtisi videon perusteella analysoimaan tai toteamaan mitään muuta kuin että alkuperäiseen kysymykseen vastaus on: Kyllä, BMW xDrivella voi luisutella ja pitää hauskaa. Se joka muuta väittää on väärässä, ja väärää vastaustahan tässä lähinnä korjailin.

    Tietyllä tapaa näissä kaikissa lukottomissa autoissa on sama ongelma vetävien renkaiden pitämisessä luiston puolella. Eihän joku lukoton 316i:kään ole yhtä helppo viedä sladissa kuin mitä M5 on. Eikä varsinkaan mikäli pito vaihtelee vaikka sulan asfaltin ja jääpolanteen välillä.

    Tuolla oli tn. sama BMW Driving Experience -kouluttaja opettamassa, kuin mistä kama mainitsi. Tekee muuten mies 320i xDrivella juuri sellaisia piruetteja ja latikaisia kuin mitä itse haluaa. Ei voi olla autossa siis vikaa muillakaan. M.O.T.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Eipä tuo video kauheasti kerro ajettavuudesta jäällä.

    Erot eri nelivetojen välillä tulee siitä kun luisto alkaa, pakko on vaan vannoutuneena Bemaristina todeta että aika kaukana ollaan Torsenin toiminnasta...
    Siinä kun se veto on tasaista kooajan vaikka heittelet puolelta toiselle ja rattia ei oikeastaan tarvita sen jälkeen kun luisto on alkanut...

    Leave a comment:


  • kama
    replied
    Itsekin luulin osaavani ajaa nelivedolla, mutta kun viimetalvena tuossa Tervon radalla vänkärin paikalla istui BMW Driving Experience kouluttaja niin aika paljon oppia tuli. Jopa nämä uudet xdrivet meni "latikaisessa" mm. keilaradalla, sopivasti kaasua, painonsiirtoa yms. hyödyntämällä.

    "autokoulu kuusivuotiseksi"

    Leave a comment:


  • jussi_r
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Itsellä ollut vain E53 prefacelift, E70 ja F25, niin niitten pohjalta kokemusta että erittäin ankeaa menoa, varsinkin kun on automaatti. Ehkä en vaan osaa
    Toi viimeinen lause on oikea vastaus. Enkä väitä minäkään kovin hyvin osaavani, ei sillä. Sitä kun katsoo kuinka nelarivirtuoosit vievät noita xdriveja, niin vetää nöyräksi ja kannustaa opettelemaan lisää. Ei siis kannata suotta lannistua ja luulla, ettei xdrivella voi räppäillä. Hyvin onnistuu, ja erityisesti jos autossa on vielä paukkua koneessa.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by touring39 View Post
    Se vaan, että vauhti kasvaa niin pirusti, kun antaa vähän kenkää. Vaikka olis liukastakin. Rupeaa äkkiä tie kapenemaan..,

    Takavedolla luisut on paljon rauhallisempia.

    Just tämä. Käytättössä ainoa paikka tollasella luisutteluun on jääradalla missä on melko liukasta, tasaista ja leveä baana. Tiellä hiukan epätasaisella pidolla tollasella älynelivedolla luisuttelu on käytännössä mahdotonta, jos ei sitten ole joku huippurattimies. Henkilöautolla vielä paljon helpompaa kuin noilla maastureilla, vaikka vetosysteemi olisikin sama.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎