Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 E70 yleistä keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• mikkod
    replied
    Originally posted by bemanderi View Post
    Miten vanha akku?
    Hmmm, hyvä kysymys. Taitaa olla orkkis...:think

Leave a comment:

• bemanderi
    replied
    Originally posted by mikkod View Post
    X5 2009 ja sähköinen ratinsäätö.
    Mikäs tolle on nyt tullut. Jää 95% kerroista "yläasentoon", eli ei vetäydy sisään. Sitten kun manuaalisesti säätää niin toimii tai aukaisee lukitsee toisella avaimella. Ei mitään vikakoodeja mistään. :think
    EDIT: ISTALLA tehty kalibrointi, mutta ei apuja siitäkään.
    Miten vanha akku?

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    Originally posted by Jani_88 View Post
    Mimmonen se tällänen E70 korinen on esim jonkun E39 tai E61 farkun jälkeen? Huojuuko näin korkea auto jo ? Aika leveet renkaathan näissä jo on vakiona, että on varmaan aika uraherkkiä? Onko tavaritila kumman eduksi (kokemusta E39 farkusta)?
    Jos verrataan E61:een, niin X5:ssä pienempi takakontti ja vaikeampi lastata kun on ylempänä, alusta jämäkämpi ja kuluneilla renkailla tai muuten vaan huonolla rengasvalinnalla voi olla uraherkkä. Takapenkillä enemmän tilaa. Eihän X5:ssä montakaan oikeasti järkisyytä ole ostaa

Leave a comment:

• Jani_88
    replied
    Mimmonen se tällänen E70 korinen on esim jonkun E39 tai E61 farkun jälkeen? Huojuuko näin korkea auto jo ? Aika leveet renkaathan näissä jo on vakiona, että on varmaan aika uraherkkiä? Onko tavaritila kumman eduksi (kokemusta E39 farkusta)?

Leave a comment:

• *PexU*
    replied
    Siinä taitaa vaan käydä niin että jos puhallinnopeutta kasvattaa, niin ilma viilenee entisestään, tai ainakin niin kävi edellisen auton kanssa, jossa oli jälkkäri weba..

Nooh, katsellaan mitä tässä tämän kanssa keksitään

Originally posted by TuusBim View Post
    Juuri näin, kuulostaa suht samalta kuin itselläni. Ikkunat kyllä sulaa jäästä ja huurusta, mutta nähtävästi suht iso koko vaatisi pidempää lämmitystä tms

Itse olen ihmetellyt kun puhallin käy aika pienellä webaston käydessä eli eikös se voisi hyvin puhaltaa enemmänkin ja siten lämmittää paremmin. Webaston toimintahan on sellaista syklistä ja vähän lämpimämmillä keleillä niitä osakuormavaiheita tulee vain enemmän kuin kovemmilla pakkasilla.

Leave a comment:

• TuusBim
    replied
    Originally posted by *PexU* View Post
    Tuo kuva jäi näyttöön kun olin idriven kautta ajastanut weban starttaamaan.
    Auto ei vaan ole järin lämmin tuon puolen tunnin lämmityksen jälkeen, termarit ok
    Juuri näin, kuulostaa suht samalta kuin itselläni. Ikkunat kyllä sulaa jäästä ja huurusta, mutta nähtävästi suht iso koko vaatisi pidempää lämmitystä tms

Itse olen ihmetellyt kun puhallin käy aika pienellä webaston käydessä eli eikös se voisi hyvin puhaltaa enemmänkin ja siten lämmittää paremmin. Webaston toimintahan on sellaista syklistä ja vähän lämpimämmillä keleillä niitä osakuormavaiheita tulee vain enemmän kuin kovemmilla pakkasilla.

Leave a comment:

• *PexU*
    replied
    Tuo kuva jäi näyttöön kun olin idriven kautta ajastanut weban starttaamaan.
    Auto ei vaan ole järin lämmin tuon puolen tunnin lämmityksen jälkeen, termarit ok

Originally posted by TuusBim View Post
    Minkä jälkeen tuo kuva on otettu? Muistaakseni tuollainen ropelli jää noin ruutuun jos ajastaa weban käynnistymään. Kauko-ohjaimella pitäisi tulla se puhallinasteikkokin. En ole ainakaan muuta huomannut syttyvän ja weban kyllä huomaa kun pakokaasut alkaa puskee kuskin penkin alta maatakohden ja puhaltimet humisemaan. Se on ollut jännä ettei bensapumpun nakutusta huomaa mikä oli aiemmin aina varma merkki.
    Mun edellistä e61stä vaivasi aivan sama vika, siihen vaihdettiin uusi (käytetty) vaihdeboxi ja moottori, ja toimi vähän aikaa kunnes lopetti taas, ista eikä mikään muukaan auttanut.
    Ratti teki niin että välillä jumittui kokonaan, ja kun kävi kummatkin liikeradat (syvyys/korkeus) kaikki ääripäät läpi niin toimi taas vähän aikaa, ja vähitellen alkoi kangertelemaan kunnes stoppasi taas kokonaan.
    Mystisiä ovat per**leet

Mikäs tolle on nyt tullut. Jää 95% kerroista "yläasentoon", eli ei vetäydy sisään. Sitten kun manuaalisesti säätää niin toimii tai aukaisee lukitsee toisella avaimella. Ei mitään vikakoodeja mistään. :think
    Last edited by *PexU*; 04-12-2015, 07:58.

Leave a comment:

• mikkod
    replied

Leave a comment:

• Weuli
    replied
    Milläs se vaihtuu lämmittävään vaihtoehtoon :think
    Muistelen, että auto valitsee itse. Oliskos ollut niin, että yli +15 tuulettaa, alle +15 lämmittää.

Leave a comment:

• TuusBim
    replied
    Minkä jälkeen tuo kuva on otettu? Muistaakseni tuollainen ropelli jää noin ruutuun jos ajastaa weban käynnistymään. Kauko-ohjaimella pitäisi tulla se puhallinasteikkokin. En ole ainakaan muuta huomannut syttyvän ja weban kyllä huomaa kun pakokaasut alkaa puskee kuskin penkin alta maatakohden ja puhaltimet humisemaan. Se on ollut jännä ettei bensapumpun nakutusta huomaa mikä oli aiemmin aina varma merkki.

Leave a comment:

• *PexU*
    replied

Originally posted by Laku View Post
    Tuuletukselta vaikuttaa :think.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Tarkoittaakos tämä nyt taukotuuletusta vai lämmitystä? Ja milläs se autosta vaihdetaan?
    Tuuletukselta vaikuttaa :think.

Leave a comment:

• *PexU*
    replied
    Tarkoittaakos tämä nyt taukotuuletusta vai lämmitystä? Ja milläs se autosta vaihdetaan?
    Last edited by *PexU*; 27-03-2016, 14:08.

Leave a comment:

• *PexU*
    replied
    Jees, näin tehdään

Mites tuon weban kanssa, direct toiminto käynnistää weban siis aina kun auto on paikallaan ja ei käy.
    Silloinhan näytöltä pystyy valitsemaan että starttaako tuuletus vai lämmitys

Mites jos weban ohjelmoi idrivesta, niin kumpi silloin lähtee päälle, vai "tietääkö" auto että kun on kylmä niin weba päälle, vai onko riippuvainen siitä mitä asetuksia on kakesta tehtynä:think

Rouvalle oma avain. Rouva autoon ja asetukset muistiin, niin sen jälkeen toimii eri asetuksilla. Asetukset siis avainkohtaisia.

Meilläkin rouvan kanssa se 30cm pituuseroa niin menee todella helposti kun kummallakin on oma avain.

Leave a comment:

• mikkod
    replied
    Tämä toimi, kiitos
    Ja lähteehän se käyntiin toki suoraan idriven ajastuksella

Nyt kun harvinaista kyllä oikein kaksi avainta autossa (ei ole varmaan vielä ikinä ollut, näissä uudemmissa )
    Niin mites nuo nyt oikein toimivat, jos rouvalle antaa ton "mun" avaimen käteen, penkki säätyy suoraan mun asetuksille, samoin ratti kun avaa oven.
    Rouvalle oma avain. Rouva autoon ja asetukset muistiin, niin sen jälkeen toimii eri asetuksilla. Asetukset siis avainkohtaisia.

Meilläkin rouvan kanssa se 30cm pituuseroa niin menee todella helposti kun kummallakin on oma avain.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎