Mimmonen se tällänen E70 korinen on esim jonkun E39 tai E61 farkun jälkeen? Huojuuko näin korkea auto jo ? Aika leveet renkaathan näissä jo on vakiona, että on varmaan aika uraherkkiä? Onko tavaritila kumman eduksi (kokemusta E39 farkusta)?
Jos verrataan E61:een, niin X5:ssä pienempi takakontti ja vaikeampi lastata kun on ylempänä, alusta jämäkämpi ja kuluneilla renkailla tai muuten vaan huonolla rengasvalinnalla voi olla uraherkkä. Takapenkillä enemmän tilaa. Eihän X5:ssä montakaan oikeasti järkisyytä ole ostaa
X5 2009 ja sähköinen ratinsäätö.
Mikäs tolle on nyt tullut. Jää 95% kerroista "yläasentoon", eli ei vetäydy sisään. Sitten kun manuaalisesti säätää niin toimii tai aukaisee lukitsee toisella avaimella. Ei mitään vikakoodeja mistään. :think
EDIT: ISTALLA tehty kalibrointi, mutta ei apuja siitäkään.
Miten vanha akku?
BMW X5 xdrive35 E70 Navetta Audi a5 3.2fsi Quattro Coupe
Takakontti saattaa olla vähän pienempi, kardaanitunnelin puuttuessa takana on erittäin tilavaa, leveyttä ja korkeutta on
Ja tänään kun ilma on mitä on täällä etelässäkin, niin kyllä oli mukava vedellä äxällä tuolla motarilla, ei paljoa tuuli ja myräkkä tunnu, vaikka kokoa onkin.
Eli näin vkon omistamisen jälkeen, vieläkin tykkään
Jos verrataan E61:een, niin X5:ssä pienempi takakontti ja vaikeampi lastata kun on ylempänä, alusta jämäkämpi ja kuluneilla renkailla tai muuten vaan huonolla rengasvalinnalla voi olla uraherkkä. Takapenkillä enemmän tilaa. Eihän X5:ssä montakaan oikeasti järkisyytä ole ostaa
Mulla oli sillon ratinsäädön temppuilun aikana just pakasta kiskastu akku autossa ja koodattuna
Mulla alkoi tosta uudemmasta e70:stä orkkisakku loppumaan niin ensiksi ratin korkeussäätö alkoi toimimaan vaihtelevasti, sitten kello jätätti kokoajan ja lopulta ews:n synkka meni hukkaan. Sitten riitti ja vaihdoin akun. Käyntiin lähti aina ihan nätisti kovallakin pakkasella ilman ongelmia.
Akun vaihdon jälkeen toimi taas kuin e39.
BMW X5 xdrive35 E70 Navetta Audi a5 3.2fsi Quattro Coupe
Takakontti saattaa olla vähän pienempi, kardaanitunnelin puuttuessa takana on erittäin tilavaa, leveyttä ja korkeutta on
Ja tänään kun ilma on mitä on täällä etelässäkin, niin kyllä oli mukava vedellä äxällä tuolla motarilla, ei paljoa tuuli ja myräkkä tunnu, vaikka kokoa onkin.
Eli näin vkon omistamisen jälkeen, vieläkin tykkään
No niin, kiva kuulla kokemuksia
Miten vertailisit ajotuntumaa/fiilistä verrattuna johkin farkkuun? Sulla ilmeisesti oli e61 ennen? Onko tuo semmonen 'maasturimainen'? Tulee jotenkin väkisin semmonen mielikuva että huojuu/tutisee ja rämisee ajossa. Täytyy johtua mielikuvat tosta korkeudesta :think.
Pitäs käydä vaan ajolla tämmöselläkin niin sit tietäs ihan konkreettisesti
Miten vertailisit ajotuntumaa/fiilistä verrattuna johkin farkkuun? Sulla ilmeisesti oli e61 ennen? Onko tuo semmonen 'maasturimainen'? Tulee jotenkin väkisin semmonen mielikuva että huojuu/tutisee ja rämisee ajossa. Täytyy johtua mielikuvat tosta korkeudesta :think.
Pitäs käydä vaan ajolla tämmöselläkin niin sit tietäs ihan konkreettisesti
Niin kuin tuossa sanoin jo, X5:n alusta on jäykkä, ei se mihinkään huoju, eikä BMW:t muutenkaan rämise. Kaikenkaikkiaan aikalailla henkilöautomainen ajaa. Juurinkin syvyys on kontissa ongelma ja isojen vaunujen kanssa voi tulla ongelmia.
Mä sanoisin, että takakontti on e61:een verrattuna suht sama, itsellä koirahäkki täyttää suht ison osan kontista ja sen viereen ja syvyyssuuntaan saan mahtumaan samat kamat kuin e61:ssä. Eroa saattaa olla noin 1-2cm:n suuntaa tai toiseen. x5:ssa tykkään istua hieman korkeammalla kuin e61:ssä ja siten ainakin takapenkkitilaa aavistus enemmän kuin 61:ssä.
Ajettavuus 18" talvinakeilla on huojuvaa niin kaarteissa, kiihdyttäessä kuin myös jarruttaessa. Uraherkkyyttä en juuri ole non-rft renkailla huomannut. Adaptive driven sport moodilla huojunta vähenee 80-90%. 20" renkailla menee kuin juna eikä eroa e61:seen tai yleensä hlöautoihin normitilanteissa juuri huomaa.
Näkyvyys on hämmentävän paljon parempi ja isot peilit vielä korostaa sitä ja helpottaa liikenteessä ajamista paljon. Parkkihalleissa taas pitää olla aika tarkkana. Kolinoita ei ole tai äänekkyyden merkittävää muuttumista muutenkaan. Massaa on kertynyt autolle, joten koneessa saa olla vastinetta nousseelle kulutukselle, jotta esim 530d:n tms vastaavaa kyytiä haluaa.
Q7 e-tron TDI -17
MB CLA 250e -21
E81 116i -09 Ex:
F60 Countryman S E ALL4 -17
F15 X5 30d -14
E70 X5 40d M Sport -12
F20 120da -13
E61 530xd -09
F11 520d -12
E60 520d -09
Juu uskotaan tommosella on ite ajettava niin tietää minkä tuntunen se on. Varmaan mielellään sais olla kuitenkin m-sport.
Edit: kiitos TuusBimmille vastauksesta
M-sport alusta on jo todella kova. Tuntui vähän jo siltä että olisi saanut olla pehmeämpi. Mulla tuli auto 19" vanteilla ja laitoin 22" vanteet. Toki jollain 18" talvirenkailla voi olla melko löysää menoa. Meillä oli viimeksi vanha Honda accord, niin siinäkin oli kontti huomattavasti isompi kuin X5:ssä
Meillä ollut nyt neljän hengen taloudessa e39 farkku 530d, e60 530d, sen jälkeen tuli e83 X3 3.0d ja nyt e70 X5 3.0d.
E39 ja E60 oli todella hyviä autoja, hyvä ja kiva ajaa, sopivasti tilaa ja potkua. X3 oli täysi floppi E60:n jälkeen, myin sen kuukauden jälkeen pois.
X5 ollut nyt keväästä asti ja aika ristiriitaiset tunnelmat on. Toisaalta se on äärettömän hyvä ja mukava auto, toisaalta taas joku siinä tökkii. Tilaa on sisällä erittäin hyvin, ajaminen on mukavaa kun on muita korkeammalla, ei tartte jokaista nyppyä ja töyssyä varoa. Maantiellä aivan mahtava. Mutta jotenkin se ei vaan istu käteen samalla lailla kuin e60/61. Iso auto ja sen tuntee. Kulkua ei ihan tarpeeksi (parani vähän softauksella), kaupunkiajo ja mutkatiet ei tietenkään ole yhtä mukavaa kuin e60.
Meillä kuitenkin kaikki varusteet mitä itse pidän tärkeinä, M-Sport alusta ja sisusta (ei missään nimessä astinlautoja), webasto, ratinlämmitin, Hud, panorama ja irroitettava koukku ym. Mutta silti olen nyt päättänyt että se saa lähteä ja tilalle tulee e61 tai f10, en vaan pääse sinuiksi sen kanssa.
.
Se on muutaman sata kiloa henkilöautoa painavampi, mutta uskoisin välityssuhteen olevan tiuhempi, koska hyvin hyvin lähelle henkilöautoa pääsee käytännön suorituskyvyssä.
Minun mielestäni työntää selkään ihan kivasti.
Mutta ymmärrän kuitenkin pointtisi, maasturit ei oikein iske kipinää minullakaan.
Ja se ei todellakaan riipu kulkemisesta, koiraharrastuskin puoltaisi ko automallia, muttakun ei niin ei.
No, nyt kun tämän olen kirjoittanut, niin kohta pitää tieten syödä sanansa, kun huomaan sellaisen omistavani.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
.
Se on muutaman sata kiloa henkilöautoa painavampi, mutta uskoisin välityssuhteen olevan tiuhempi, koska hyvin hyvin lähelle henkilöautoa pääsee käytännön suorituskyvyssä.
Minun mielestäni työntää selkään ihan kivasti.
Mutta ymmärrän kuitenkin pointtisi, maasturit ei oikein iske kipinää minullakaan.
Ja se ei todellakaan riipu kulkemisesta, koiraharrastuskin puoltaisi ko automallia, muttakun ei niin ei.
No, nyt kun tämän olen kirjoittanut, niin kohta pitää tieten syödä sanansa, kun huomaan sellaisen omistavani.
Itse taas hävitin 4x4 E60 pois kun tuo E70 on niin vakaa ja hiljainen..adaptive drive auton paras varuste...ainoastaa tehoja jäin kaipaamaan edelisestä...
.
Käytätä se ahdin vaikka Murolalla, niin taatusti saat vetoja niin paljon kun vaan vakio voimansiirto kestää.
Ja lähtee noista hiukan yli kolmesataa ihan vakio-osillakin, sekin jaksaa aika hyvin liikuttaa sitä malmikasaa.
Ei noista tieten mitään kuurakettia tule, mutta aika kiva mukavuuspäivitys tulee, sen jälkeen sitten ei vakiolla oikein kehtaa ajellakkaan.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
.
Käytätä se ahdin vaikka Murolalla, niin taatusti saat vetoja niin paljon kun vaan vakio voimansiirto kestää.
Ja lähtee noista hiukan yli kolmesataa ihan vakio-osillakin, sekin jaksaa aika hyvin liikuttaa sitä malmikasaa.
Ei noista tieten mitään kuurakettia tule, mutta aika kiva mukavuuspäivitys tulee, sen jälkeen sitten ei vakiolla oikein kehtaa ajellakkaan.
kyllä tuo pitää käyttää... Aattelin tollasta 680nm ja tehot tulee sit tuon pohjalta mitkä tulee n.+280hv...Mutta tuo e60 nelikkona vastaavanlaisilla tehoilla kieltämättä liikkuu hienosti vaikka monenmoisilla tötteröillä on tullut ajeltua..Ja jos verrataan e70/e60 ajoltaan niin on siinä kumminkin aika suuri ero e70 hyväksi ja sisätiloista puhumattakaan..
Comment