Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 E70 yleistä keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    Originally posted by Jani_88 View Post
    Mimmonen se tällänen E70 korinen on esim jonkun E39 tai E61 farkun jälkeen? Huojuuko näin korkea auto jo ? Aika leveet renkaathan näissä jo on vakiona, että on varmaan aika uraherkkiä? Onko tavaritila kumman eduksi (kokemusta E39 farkusta)?
    Jos verrataan E61:een, niin X5:ssä pienempi takakontti ja vaikeampi lastata kun on ylempänä, alusta jämäkämpi ja kuluneilla renkailla tai muuten vaan huonolla rengasvalinnalla voi olla uraherkkä. Takapenkillä enemmän tilaa. Eihän X5:ssä montakaan oikeasti järkisyytä ole ostaa
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • bemanderi
      Bimmer Rookie
      • Dec 2006
      • 191
      • Capital West

      Originally posted by mikkod View Post
      X5 2009 ja sähköinen ratinsäätö.
      Mikäs tolle on nyt tullut. Jää 95% kerroista "yläasentoon", eli ei vetäydy sisään. Sitten kun manuaalisesti säätää niin toimii tai aukaisee lukitsee toisella avaimella. Ei mitään vikakoodeja mistään. :think
      EDIT: ISTALLA tehty kalibrointi, mutta ei apuja siitäkään.
      Miten vanha akku?
      BMW X5 xdrive35 E70 Navetta
      Audi a5 3.2fsi Quattro Coupe

      .. plus sitten kaikkea muuta romua.

      Comment

      • mikkod
        BTCF Member
        • Aug 2007
        • 5200
        • Stadi

        Originally posted by bemanderi View Post
        Miten vanha akku?
        Hmmm, hyvä kysymys. Taitaa olla orkkis...:think
        Helkama S3000
        Myydään kutosen alustaosia
        This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

        Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

        Comment

        • *PexU*
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 1989
          • Vantaa

          Takakontti saattaa olla vähän pienempi, kardaanitunnelin puuttuessa takana on erittäin tilavaa, leveyttä ja korkeutta on
          Ja tänään kun ilma on mitä on täällä etelässäkin, niin kyllä oli mukava vedellä äxällä tuolla motarilla, ei paljoa tuuli ja myräkkä tunnu, vaikka kokoa onkin.
          Eli näin vkon omistamisen jälkeen, vieläkin tykkään

          Originally posted by bemu2000 View Post
          Jos verrataan E61:een, niin X5:ssä pienempi takakontti ja vaikeampi lastata kun on ylempänä, alusta jämäkämpi ja kuluneilla renkailla tai muuten vaan huonolla rengasvalinnalla voi olla uraherkkä. Takapenkillä enemmän tilaa. Eihän X5:ssä montakaan oikeasti järkisyytä ole ostaa
          Mulla oli sillon ratinsäädön temppuilun aikana just pakasta kiskastu akku autossa ja koodattuna


          Originally posted by bemanderi View Post
          Miten vanha akku?
          Last edited by *PexU*; 04-12-2015, 21:10.
          AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

          E61 530xd M-Sport Touring -07
          Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
          Duunissa: F11 520d x-drive -17

          Comment

          • bemanderi
            Bimmer Rookie
            • Dec 2006
            • 191
            • Capital West

            Originally posted by mikkod View Post
            Hmmm, hyvä kysymys. Taitaa olla orkkis...:think
            Mulla alkoi tosta uudemmasta e70:stä orkkisakku loppumaan niin ensiksi ratin korkeussäätö alkoi toimimaan vaihtelevasti, sitten kello jätätti kokoajan ja lopulta ews:n synkka meni hukkaan. Sitten riitti ja vaihdoin akun. Käyntiin lähti aina ihan nätisti kovallakin pakkasella ilman ongelmia.

            Akun vaihdon jälkeen toimi taas kuin e39.
            BMW X5 xdrive35 E70 Navetta
            Audi a5 3.2fsi Quattro Coupe

            .. plus sitten kaikkea muuta romua.

            Comment

            • Jani_88
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2010
              • 367
              • jkl

              Originally posted by *PexU* View Post
              Takakontti saattaa olla vähän pienempi, kardaanitunnelin puuttuessa takana on erittäin tilavaa, leveyttä ja korkeutta on
              Ja tänään kun ilma on mitä on täällä etelässäkin, niin kyllä oli mukava vedellä äxällä tuolla motarilla, ei paljoa tuuli ja myräkkä tunnu, vaikka kokoa onkin.
              Eli näin vkon omistamisen jälkeen, vieläkin tykkään
              No niin, kiva kuulla kokemuksia

              Miten vertailisit ajotuntumaa/fiilistä verrattuna johkin farkkuun? Sulla ilmeisesti oli e61 ennen? Onko tuo semmonen 'maasturimainen'? Tulee jotenkin väkisin semmonen mielikuva että huojuu/tutisee ja rämisee ajossa. Täytyy johtua mielikuvat tosta korkeudesta :think.
              Pitäs käydä vaan ajolla tämmöselläkin niin sit tietäs ihan konkreettisesti

              Mites muuten, mahtuukohan lastenrattaat konttiin kuitenkin?

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                Originally posted by Jani_88 View Post
                No niin, kiva kuulla kokemuksia

                Miten vertailisit ajotuntumaa/fiilistä verrattuna johkin farkkuun? Sulla ilmeisesti oli e61 ennen? Onko tuo semmonen 'maasturimainen'? Tulee jotenkin väkisin semmonen mielikuva että huojuu/tutisee ja rämisee ajossa. Täytyy johtua mielikuvat tosta korkeudesta :think.
                Pitäs käydä vaan ajolla tämmöselläkin niin sit tietäs ihan konkreettisesti

                Mites muuten, mahtuukohan lastenrattaat konttiin kuitenkin?

                Niin kuin tuossa sanoin jo, X5:n alusta on jäykkä, ei se mihinkään huoju, eikä BMW:t muutenkaan rämise. Kaikenkaikkiaan aikalailla henkilöautomainen ajaa. Juurinkin syvyys on kontissa ongelma ja isojen vaunujen kanssa voi tulla ongelmia.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • TuusBim
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2014
                  • 125
                  • Tuusula

                  Mä sanoisin, että takakontti on e61:een verrattuna suht sama, itsellä koirahäkki täyttää suht ison osan kontista ja sen viereen ja syvyyssuuntaan saan mahtumaan samat kamat kuin e61:ssä. Eroa saattaa olla noin 1-2cm:n suuntaa tai toiseen. x5:ssa tykkään istua hieman korkeammalla kuin e61:ssä ja siten ainakin takapenkkitilaa aavistus enemmän kuin 61:ssä.

                  Ajettavuus 18" talvinakeilla on huojuvaa niin kaarteissa, kiihdyttäessä kuin myös jarruttaessa. Uraherkkyyttä en juuri ole non-rft renkailla huomannut. Adaptive driven sport moodilla huojunta vähenee 80-90%. 20" renkailla menee kuin juna eikä eroa e61:seen tai yleensä hlöautoihin normitilanteissa juuri huomaa.

                  Näkyvyys on hämmentävän paljon parempi ja isot peilit vielä korostaa sitä ja helpottaa liikenteessä ajamista paljon. Parkkihalleissa taas pitää olla aika tarkkana. Kolinoita ei ole tai äänekkyyden merkittävää muuttumista muutenkaan. Massaa on kertynyt autolle, joten koneessa saa olla vastinetta nousseelle kulutukselle, jotta esim 530d:n tms vastaavaa kyytiä haluaa.
                  Q7 e-tron TDI -17
                  MB CLA 250e -21
                  E81 116i -09
                  Ex:
                  F60 Countryman S E ALL4 -17
                  F15 X5 30d -14
                  E70 X5 40d M Sport -12
                  F20 120da -13
                  E61 530xd -09
                  F11 520d -12
                  E60 520d -09

                  Comment

                  • Jani_88
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2010
                    • 367
                    • jkl

                    Originally posted by bemu2000 View Post
                    Niin kuin tuossa sanoin jo, X5:n alusta on jäykkä, ei se mihinkään huoju.
                    Juu uskotaan tommosella on ite ajettava niin tietää minkä tuntunen se on. Varmaan mielellään sais olla kuitenkin m-sport.

                    Edit: kiitos TuusBimmille vastauksesta
                    Last edited by Jani_88; 04-12-2015, 22:57.

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      Originally posted by Jani_88 View Post
                      Juu uskotaan tommosella on ite ajettava niin tietää minkä tuntunen se on. Varmaan mielellään sais olla kuitenkin m-sport.

                      Edit: kiitos TuusBimmille vastauksesta

                      M-sport alusta on jo todella kova. Tuntui vähän jo siltä että olisi saanut olla pehmeämpi. Mulla tuli auto 19" vanteilla ja laitoin 22" vanteet. Toki jollain 18" talvirenkailla voi olla melko löysää menoa. Meillä oli viimeksi vanha Honda accord, niin siinäkin oli kontti huomattavasti isompi kuin X5:ssä
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • MMF
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2007
                        • 461
                        • Sipoo

                        Meillä ollut nyt neljän hengen taloudessa e39 farkku 530d, e60 530d, sen jälkeen tuli e83 X3 3.0d ja nyt e70 X5 3.0d.

                        E39 ja E60 oli todella hyviä autoja, hyvä ja kiva ajaa, sopivasti tilaa ja potkua. X3 oli täysi floppi E60:n jälkeen, myin sen kuukauden jälkeen pois.

                        X5 ollut nyt keväästä asti ja aika ristiriitaiset tunnelmat on. Toisaalta se on äärettömän hyvä ja mukava auto, toisaalta taas joku siinä tökkii. Tilaa on sisällä erittäin hyvin, ajaminen on mukavaa kun on muita korkeammalla, ei tartte jokaista nyppyä ja töyssyä varoa. Maantiellä aivan mahtava. Mutta jotenkin se ei vaan istu käteen samalla lailla kuin e60/61. Iso auto ja sen tuntee. Kulkua ei ihan tarpeeksi (parani vähän softauksella), kaupunkiajo ja mutkatiet ei tietenkään ole yhtä mukavaa kuin e60.

                        Meillä kuitenkin kaikki varusteet mitä itse pidän tärkeinä, M-Sport alusta ja sisusta (ei missään nimessä astinlautoja), webasto, ratinlämmitin, Hud, panorama ja irroitettava koukku ym. Mutta silti olen nyt päättänyt että se saa lähteä ja tilalle tulee e61 tai f10, en vaan pääse sinuiksi sen kanssa.

                        Loistava auto mutta ei minulle.
                        E70 X5 3.0D -07
                        W124 200d
                        Hiace 4wd

                        EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


                        Comment

                        • tuikku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1353

                          .
                          Se on muutaman sata kiloa henkilöautoa painavampi, mutta uskoisin välityssuhteen olevan tiuhempi, koska hyvin hyvin lähelle henkilöautoa pääsee käytännön suorituskyvyssä.
                          Minun mielestäni työntää selkään ihan kivasti.

                          Mutta ymmärrän kuitenkin pointtisi, maasturit ei oikein iske kipinää minullakaan.
                          Ja se ei todellakaan riipu kulkemisesta, koiraharrastuskin puoltaisi ko automallia, muttakun ei niin ei.
                          No, nyt kun tämän olen kirjoittanut, niin kohta pitää tieten syödä sanansa, kun huomaan sellaisen omistavani.
                          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                          Comment

                          • x55x
                            Newbiemmer
                            • Nov 2015
                            • 24
                            • Mid Finland

                            Originally posted by tuikku View Post
                            .
                            Se on muutaman sata kiloa henkilöautoa painavampi, mutta uskoisin välityssuhteen olevan tiuhempi, koska hyvin hyvin lähelle henkilöautoa pääsee käytännön suorituskyvyssä.
                            Minun mielestäni työntää selkään ihan kivasti.

                            Mutta ymmärrän kuitenkin pointtisi, maasturit ei oikein iske kipinää minullakaan.
                            Ja se ei todellakaan riipu kulkemisesta, koiraharrastuskin puoltaisi ko automallia, muttakun ei niin ei.
                            No, nyt kun tämän olen kirjoittanut, niin kohta pitää tieten syödä sanansa, kun huomaan sellaisen omistavani.
                            Itse taas hävitin 4x4 E60 pois kun tuo E70 on niin vakaa ja hiljainen..adaptive drive auton paras varuste...ainoastaa tehoja jäin kaipaamaan edelisestä...

                            Comment

                            • tuikku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 1353

                              .
                              Käytätä se ahdin vaikka Murolalla, niin taatusti saat vetoja niin paljon kun vaan vakio voimansiirto kestää.
                              Ja lähtee noista hiukan yli kolmesataa ihan vakio-osillakin, sekin jaksaa aika hyvin liikuttaa sitä malmikasaa.
                              Ei noista tieten mitään kuurakettia tule, mutta aika kiva mukavuuspäivitys tulee, sen jälkeen sitten ei vakiolla oikein kehtaa ajellakkaan.
                              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                              Comment

                              • x55x
                                Newbiemmer
                                • Nov 2015
                                • 24
                                • Mid Finland

                                Originally posted by tuikku View Post
                                .
                                Käytätä se ahdin vaikka Murolalla, niin taatusti saat vetoja niin paljon kun vaan vakio voimansiirto kestää.
                                Ja lähtee noista hiukan yli kolmesataa ihan vakio-osillakin, sekin jaksaa aika hyvin liikuttaa sitä malmikasaa.
                                Ei noista tieten mitään kuurakettia tule, mutta aika kiva mukavuuspäivitys tulee, sen jälkeen sitten ei vakiolla oikein kehtaa ajellakkaan.
                                kyllä tuo pitää käyttää... Aattelin tollasta 680nm ja tehot tulee sit tuon pohjalta mitkä tulee n.+280hv...Mutta tuo e60 nelikkona vastaavanlaisilla tehoilla kieltämättä liikkuu hienosti vaikka monenmoisilla tötteröillä on tullut ajeltua..Ja jos verrataan e70/e60 ajoltaan niin on siinä kumminkin aika suuri ero e70 hyväksi ja sisätiloista puhumattakaan..
                                Last edited by x55x; 06-12-2015, 21:06.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎