Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 E70 yleistä keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • H.Aulakoski
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 336
    • Oulu

    #31
    Mitenkäs nuo käyttökulut ja osien hinnat 3.0d ja 3.0sd:n välillä? Äkkiseltään monet osat näyttäisi olevan pitkälti samoja.

    Meinaan, että onko mitään syytä olla ostamatta tuplaturbo-mallia?
    X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
    Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #32
      Originally posted by H.Aulakoski View Post
      Mitenkäs nuo käyttökulut ja osien hinnat 3.0d ja 3.0sd:n välillä? Äkkiseltään monet osat näyttäisi olevan pitkälti samoja.

      Meinaan, että onko mitään syytä olla ostamatta tuplaturbo-mallia?

      Ei ole mitään syytä. Sama kuin vertaisi 530d ja 535d malleja.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • _chris_
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 442
        • Nokia

        #33
        Onko ihmisillä kokemusta, että paraneeko tarjonta tai muuttuuko hintataso, kun uusi malli tulee markkinoille? Jos muutosta näkyy, niin kuinka nopeasti?

        Itselläkin tarkoitus siirtyä takaisin X5:n rattiin, mutta kun ei ole hirveä kiire, niin ajatuksena oli odotella muutama kuukausi, jos F15 myynti alkaisi muuttaa E70:n tarjontaa. Kannattaako odottaa?
        BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
        Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

        Comment

        • Rado
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 716

          #34
          Yleensähän sanotaan että kyykky on välitön mutta jos taas uusi malli onnistuu yli odotusten, niin vanhojenkin saman sarjan kärryjen arvostus voi nousta.

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            #35
            Originally posted by _chris_ View Post
            Onko ihmisillä kokemusta, että paraneeko tarjonta tai muuttuuko hintataso, kun uusi malli tulee markkinoille? Jos muutosta näkyy, niin kuinka nopeasti?

            Itselläkin tarkoitus siirtyä takaisin X5:n rattiin, mutta kun ei ole hirveä kiire, niin ajatuksena oli odotella muutama kuukausi, jos F15 myynti alkaisi muuttaa E70:n tarjontaa. Kannattaako odottaa?
            Muutamassa kuukaudessa tuskin vielä näkyy..Eiköhän tuossa vuosi ainakin mene ennen kuin alkaa näkymään..Itse saman kanssa pähkäilin. Jos mieli tekee niin ostaa, odottamaan kun jää niin kerkeää tulla seuraavakin korimalli
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              #36
              Saksassa vaan käy niin, että suosituimmat käytetyt myydään lähes loppuun ja jäljelle jää paskat ja harvassa olevat hyvät on vielä arvossaan. Tuskin tulee vaikuttamaan uuden mallin tulo mihinkään muuhun kuin 1-2v vanhojen hintaan.
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • H.Aulakoski
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2008
                • 336
                • Oulu

                #37
                Tarkentuu, tarkentuu... En tosiaan ole etsimässä halvinta vaan hyvää!

                - 7-paikkainen e70 x5
                - Vm. 2008-2010 3.0sd ->
                - ajokm n. 100-150 tkm
                - musta (ehkä tumman harmaa tai pronssi käy myös)
                - varustettu comfort-nahkajakkaroilla ja aktiiviohjauksella

                Lisähömppeet, jotka autossa pitäis olla:

                - sport-kaaret
                - astinlaudat
                - webasto
                - vetokoukku
                - niin ja tietysti noi style 214-vanteet <3

                Fiilistellään nyt oikein kuvan kera vielä!


                Last edited by H.Aulakoski; 18-09-2013, 08:52.
                X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                Comment

                • Kaasuttaja
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2003
                  • 211
                  • Rajalla

                  #38
                  Nuo astinlaudat on kyllä must, mutta vituttaa kun aina on lahkeet ravassa..
                  Noh, ulkonäöstä pitää vähän kärsiä
                  Last edited by Kaasuttaja; 13-08-2017, 11:33.
                  Pitää olla veekasi

                  Comment

                  • H.Aulakoski
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2008
                    • 336
                    • Oulu

                    #39
                    Originally posted by Kaasuttaja View Post
                    Nuo astinlaudat on kyllä must, mutta vituttaa kun aina on lahkeet ravassa..
                    Noh, ulkonäöstä pitää vähän kärsiä
                    Kauneuden tähden on kärsittävä!

                    Jep, sanovat että vaatteet likaantuu helposti. Mutta helpottaa varmaan ainakin lasten nousemista autoon. Ja ehkä suojaakin hieman auton kylkiä auton ympärillä pyörien kanssa touhuavilta tenavilta
                    X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                    Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                    Comment

                    • Rado
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 716

                      #40
                      Mitä tuohon on lisättävää muuta kuin että on helppoa olla nätti .

                      Niin kait sitä mallipimuistakin ajatellaan...

                      Comment

                      • H.Aulakoski
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2008
                        • 336
                        • Oulu

                        #41
                        Sellaista minä nyt, että niin mukavia kun nuo varusteet hankintavaiheessa ja käytössä onkin niin lienee järkevää huomioida myös niiden mahdolliset korjaus- ja huoltokustannukset.

                        Lähinnä Adaptive driveä tarkoitin, liekkö alustassa paljonkin kallista erikoisosaa?
                        X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                        Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                        Comment

                        • Kaasuttaja
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2003
                          • 211
                          • Rajalla

                          #42
                          Kyllä minun mielipide on sellainen, notta jos uushankintahinnaltaan aletaan puhumaan sadan-puolentoistasadantuhannen autosta varusteineen, niin takuuvarmasti jokaiseen remonttiin menee vähintään se kuuluisa tonni. Siitä kun lähtee, niin eipä tule ihmeempiä pettymyksiä.

                          Ajomukavuudesta joutuu valitettavasti maksamaan (suomessa)
                          Pitää olla veekasi

                          Comment

                          • Rado
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 716

                            #43
                            Originally posted by Kaasuttaja View Post
                            Kyllä minun mielipide on sellainen, notta jos uushankintahinnaltaan aletaan puhumaan sadan-puolentoistasadantuhannen autosta varusteineen, niin takuuvarmasti jokaiseen remonttiin menee vähintään se kuuluisa tonni. Siitä kun lähtee, niin eipä tule ihmeempiä pettymyksiä.

                            Ajomukavuudesta joutuu valitettavasti maksamaan (suomessa)
                            Hyvin muuten kiteytit.
                            Itse sanoisin niin että jos alta 500€ jostain huollosta/korjausesta/osan vaihdosta selviää, oli se halpa osa

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              #44
                              Originally posted by Rado View Post
                              Hyvin muuten kiteytit.
                              Itse sanoisin niin että jos alta 500€ jostain huollosta/korjausesta/osan vaihdosta selviää, oli se halpa osa

                              Siis mitä ihmeellistä siinä autossa nyt oikeen on? Huollot on aivan samat kuin vaikka jossain 300/500 sarjan karvalakissa ja eipä tollasessa 100 tonnia ajetussa vielä hirveästi vikoja ole odotettavissa. Kaikin puolin toimivaa tekniikkaa. Eri asia sitten jotkin +250-300tkm ajetut, kun pitää alkaa EDC iskaria ym. uusimaan.
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • hannuk
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2002
                                • 2136
                                • Capital

                                #45
                                Originally posted by Kaasuttaja View Post
                                Nuo astinlaudat on kyllä must, mutta vituttaa kun aina on lahkeet ravassa..
                                Noh, ulkonäöstä pitää vähän kärsiä
                                Jengi ei osaa nousta autoon neikä pois..

                                Itse en ole saanut ikinä pukua jankkuun vaikka on astinlaudat ja auto tulee pestyä talvella lähinnä satunnaisesti.

                                Adaptive drivesta ja sen hyödyistä tällaisessa ladon kokoisessa möhkäleessä en tiedä, mutta aktiiviohjauksen kyllä ottaisin listalle.

                                Sporttialusta on sitten melko tiukka - sopii moottoritielle oikein kivasti, mutta jos joutuu oikeasti böndellä ajamaan saattaisin harkita ottaa ilman.

                                Niin ja panoraamakatto on ehdoton jos käytät parkkihalleja/tiukempia parkkipaikkoja. Pääsee autosta ulos kun ovet eivät mahdu aukeamaan..
                                Last edited by hannuk; 19-09-2013, 18:48.
                                - BMW x5 f15 m50d "navetta"
                                - Porsche Cayenne S
                                - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
                                - plus pari muuta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎