BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Nyt on ekat vajaa 500 km takana, havainnot ja kokemukset lyhyesti:
Auto on juurikin niin hyvässä kunnossa, kuin pitikin. Siisti kuin mikä ja kaikki toimii. Yllätysvarusteina bi-ksenonit ja isofix-kiinnikkeet takapenkillä. Liekö vakiovarusteita? Mitä tulee varusteisiin niin onhan ne upeita. Avaimeton käyttö, komfort-penkit, aktiiviohjaus ym - ihan luksusta ei voi muuta sanoa! En kyllä ymmärrä niitä, jotka sanoo ettei varusteilla tee mitään, siis yleensä - täällähän konsensus on ollut että mitä enemmän sen parempi.
Bmw:n laatu on kyllä huippuluokkaa näiden parin auton kokemuksella. Ei ole ihme, että bmw:n osakekurssi keulii.
Pikku hiljaa alkaa pääsemään sinuiksi uuden perheenjäsenen kanssa. Tuntuu kuin auto paranisi koko ajan, kun siihen tottuu. Ilmeisen tuttu tunne... Todellista ajamisen nautintoa.
Voimaa löytyy, raakasti. Tuntuu hienolta, kun iso auto liikahtaa. Alhaalla toki voisi olla hieman enemmän vääntöä. Joutuu lastuttamaan maltillisesti. 350 hp @ 700 nm. Tästä sovittu jo Pernun kanssa.
Ja totta se on, niihin astinlautoihin sotkee lahkeet todella helposti - mutta onhan ne niin komeat!!! <3
Täydellistä!
Ps. Juhis hoiti homman todella tyylikkäästi. Ja halvalla. Kulut reilun tonnin vaikka kaveri kävi kaksi reissua auton luona. Suosittelen varauksetta Blauweiss Importia auton hankinnassa.
X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)
Ota nyt vaan se 400hv/800Nm kerran softauksesta olet sopinut :think
All or nothing
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
No todellakin varusteilla on merkitystä!!! Se siinä on sitten huono puoli, että kun niiden makuun on päässyt, ei autonvaihto tule olemaan jatkossakaan ainakaan helppoa tai halpaa. :think
Onnittelut vielä kerran ja mukavia yhteisiä kilometrejä. Laitahan nyt tähänkin ketjuun (ennen showroomia) joku vilaus sisustasta myös.
Milestäni tuon hintaluokan auto pitää olla runsailla varusteilla.
Tänäpäivänä tuntuu että saman mallimerkinnän omaavatkin autot on ihan eri autoja jos verttaa "karvalakkia" vs huippuvarusteltua. (kuten sinunkin auton kohdalla perus x5 vs aktiivi ohjauksen ja alustan omaava... voi olla eroa ajettavuudessa) ??
Hyvin nukutun yön jälkeen päätin lähteä uimaan. Pakkasta 25 astetta.
Webasto pöhisemään ja 20 minuutin jälkeen autoon, lapset ja vaimo mukana. Ylpeänä esitellessä, tästä näin, napista käyn..öö.. Siis tästä tän pitäis käynnistyä. Mutta ei. Akku tyhjä. Niin kait?
Ainiin, mullahan on seiskan akku latautumaan sisätiloissa. Vaihdanpa sen. No ei mitään hyötyä. Ei yritä käyntiin. Foorumilta selviää että kun Ah-määrä muuttuu niin pitäisi "rekisteröidä". No enhän mä sellaiseen kykene. Jaa nyt tuli lisäksi joku vikailmoitus, että ajonhallintajärjestelmä on pois toiminnasta. Pitää koneen mukaan ajella varovasti. No ajelisin kyllä jos vain saisin auton käyntiin.
Alkuperäinen akku paikoilleen ja älylaturilla lataukseen. Sisätilalämmitin puhaltaa lämmintä akulle. Jospa parantais varauskykyä. Nyt ollu latauksessa puoli tuntia.
Käviskö kohta kokeilemassa käynnistyykö... Tarviikohan laturia irroittaa starttausyrityksen ajaksi?
Että tällaista vastapainoa sille hyvänolontunteelle!
Edit: Virheilmoituksesta ei syytä huolestua. Liittyy virrankatkaisuun ja oikenee kun auto kalibroi itsensä.
Yritän nyt saada eka webaston käyntiin laturin ollessa kytkettynä. Ei käynnisty vielä vaan valittelee alhaista varausta. Konetilasta mitattuna jännite nyt 12.5V.
Eipä tuo helmi käynnistynyt edes apuvirralla, jota syötin Touranista. Naksahtaa vaan mutta ei starttaa. Myöskään webasto ei käynnisty virran vähyyden vuoksi edelleenkään.
Pommi vaiko vain pakkasen aiheuttamia murheita kylmään tottumattomalle autolle? :think
Eipä tuo helmi käynnistynyt edes apuvirralla, jota syötin Touranista. Naksahtaa vaan mutta ei starttaa. Myöskään webasto ei käynnisty virran vähyyden vuoksi edelleenkään.
Pommi vaiko vain pakkasen aiheuttamia murheita kylmään tottumattomalle autolle? :think
Uusi akku (iso merkki AGM) ja 10A ylläpitolaturi kiinni niin alkaa starttailemaan
Ei kuolleeseen akkuin saa varsinkaan pakkasessa virtaa millään 3A C-tecillä
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Eipä tuo helmi käynnistynyt edes apuvirralla, jota syötin Touranista. Naksahtaa vaan mutta ei starttaa. Myöskään webasto ei käynnisty virran vähyyden vuoksi edelleenkään.
Pommi vaiko vain pakkasen aiheuttamia murheita kylmään tottumattomalle autolle? :think
Taisi akku säikähtää pohjoisen perus ilman alaa ja vetää itsensä totaalisen jumiin. ts. kenno oikosululta kuulostaa. Ei ota virtaa vastaan eikä sitä luovuta.
kuten Jube kirjoitti niin AGM 90Ah tai 100Ah normiakku ja KUNNON OIKEA laturi.
Mielestäni kunnonlatureita ovat KAIKKI OIKEAT YLI 15A laturit.
Tässä sinun tapauksessa ostaisin EHDOTTOMASTI CALIX BC 1230 LATURIN !
JA EHDOTON MINIMI TUO BC 1217
Eikös tuo vaikuta hieman oudulta, ettei edes apuvirralla käynnistynyt? :think
Ei, jos akku on oikosessa!
Akkua vaihtaessa sitten kannattaa huomioida se että saako virta katketa kokonaan (en tiedä miten uudemmissa Bemareissa) vai pitääkö antaa esim. C-tecillä virtapisteisiin virtaa sen aikaa kun akku on irti :think
kuten Jube kirjoitti niin AGM 90Ah tai 100Ah normiakku ja KUNNON OIKEA laturi.
Mielestäni kunnonlatureita ovat KAIKKI OIKEAT YLI 15A laturit.
Tässä sinun tapauksessa ostaisin EHDOTTOMASTI CALIX BC 1230 LATURIN !
JA EHDOTON MINIMI TUO BC 1217 http://www.calix.se/fi/tuotteet/akkulaturit
Niin tosiaan Calixillahan on vielä jämerämpiä latureita, itsellä ollu jokaisessa autossa valmiina Defan järjestelmä niin olen käyttänyt 10A Defaa...
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Jos se siltä vaikuttaa niin lienee parasta lopettaa virransyöttö mahdollisesti vialliselle akulle. Vai annanko vain ladata toistaiseksi?
Taitaa olla aika turhaa, anna olla maanantaihin asti!
Tai vaihda se seiskan akku, muistelisin että erikokoisen akun koodaaminen ei ole mitenkään akuutti toimenpide mutta korjatkaa viisaammat jos olen väärässä :think
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment