BMW X5 E70 yleistä keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eizzi
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 234
    • jeppis

    #451
    Näin tänään "kohtuu" uuden E70 mustan X5 msport M50d:n, kun käytiin päivällä syömässä täällä pohjanmaalla. Todella hieno paketti kaikkineen mitäs ulkoa sitä näki.

    Comment

    • H.Aulakoski
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 336
      • Oulu

      #452
      Peräkontin luukun automatiikka ei toimi kunnolla. Meneekö hydraulinostimet kerralla vaihtoon vai onko noihin mahdollista lisätä öljyjä tms?

      Vika se tavallinen, "naksahtaa mutta ei nosta".
      Last edited by H.Aulakoski; 25-01-2014, 10:11.
      X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
      Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

      Comment

      • Rado
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 716

        #453
        Oottele kevättä
        Härmälä on haastavaa seutua.

        Comment

        • H.Aulakoski
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 336
          • Oulu

          #454
          Kontin luukku toimii. Vaati vain hieman jumppausta. Liekkö vähäinen käyttö ja kylmät öljyt aiheuttivat tilapäisen toimimattomuuden. Se lienee ominaisuus (turvallisuuteen liittyvä), ettei konttia voi sulkea auton sisältä vaan ainostaan luukun napista?
          X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
          Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

          Comment

          • melperri
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2011
            • 256
            • espoo

            #455
            "Se lienee ominaisuus (turvallisuuteen liittyvä), ettei konttia voi sulkea auton sisältä vaan ainostaan luukun napista?"

            Joo , ei meikäläiselläkään onnistu sulkeminen muuten.

            Comment

            • Milko75
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2007
              • 854
              • Kuopio

              #456
              Originally posted by H.Aulakoski View Post
              Se lienee ominaisuus (turvallisuuteen liittyvä), ettei konttia voi sulkea auton sisältä vaan ainostaan luukun napista?
              Avaimesta onnistuu (F11), kun pitää pitkään kontin avausnappia pohjassa. Siis vaikka istuu autossa sisälläkin Kokeile toimiiko myös sinulla.

              E: Sisällä olevasta luukun avausnapista ei kylläkään sulkeudu.
              Last edited by Milko75; 25-01-2014, 15:53. Reason: Lisäys :)
              G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
              Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020

              Comment

              • juntta
                Newbiemmer
                • Aug 2007
                • 15
                • Luumäki, Etelä-Karjala

                #457
                Originally posted by H.Aulakoski View Post
                Kontin luukku toimii. Vaati vain hieman jumppausta. Liekkö vähäinen käyttö ja kylmät öljyt aiheuttivat tilapäisen toimimattomuuden. Se lienee ominaisuus (turvallisuuteen liittyvä), ettei konttia voi sulkea auton sisältä vaan ainostaan luukun napista?
                Tuon saa koodaamalla hävitettyä tuonkin turvaominaisuuden. Omassa menee nykyään kiinni sekä kojelaudan napista että kaukosäätimestä. On oikeasti kätevä!
                G30 530e M-Sport -19
                G20 330e M-Sport -19

                Comment

                • H.Aulakoski
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2008
                  • 336
                  • Oulu

                  #458
                  Olin jo ehtinyt hyväksyä >10 l/100 km-kulutuksen maantieajossa, kun tänään 150 km ajon jälkeen tapahtui jotain ja auto alkoi liikkua jotenkin kevyemmin ja kulutus laski reilusti. Tuli mieleen etä olisko jarrut jumittaneet lievästi.

                  Tuli sitten paluumatkalla seurattua kulutuksia eri nopeuksilla ajettaessa. Nopeudet todettu GPS-laitteella, koska nopeusmittari valehtelee 5 km/h.

                  60 km/h 5.5 ltr
                  80 km/h 6.6 ltr
                  90 km/h 7.5 ltr
                  100 km/h 8.1 ltr
                  120 km/h 9.7 ltr

                  Kuiva ja tasainen tie, 4 asteen pakkanen, pahvi syylärin edessä, täyden kuorman rengaspaineet (20" takana 315 edessä 275), kuski+matkustaja.
                  Last edited by H.Aulakoski; 26-01-2014, 10:37.
                  X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                  Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                  Comment

                  • melperri
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2011
                    • 256
                    • espoo

                    #459
                    Originally posted by Milko75 View Post
                    Avaimesta onnistuu (F11), kun pitää pitkään kontin avausnappia pohjassa. Siis vaikka istuu autossa sisälläkin Kokeile toimiiko myös sinulla.
                    No niinpä näyttää tekevän X5:ssäkin. Koko ajan oppii uutta autosta.

                    Comment

                    • Janzki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 4947
                      • Lohja

                      #460
                      Originally posted by H.Aulakoski View Post
                      Olin jo ehtinyt hyväksyä >10 l/100 km-kulutuksen maantieajossa, kun tänään 150 km ajon jälkeen tapahtui jotain ja auto alkoi liikkua jotenkin kevyemmin ja kulutus laski reilusti. Tuli mieleen etä olisko jarrut jumittaneet lievästi.

                      Tuli sitten paluumatkalla seurattua kulutuksia eri nopeuksilla ajettaessa. Nopeudet todettu GPS-laitteella, koska nopeusmittari valehtelee 5 km/h.

                      60 km/h 5.5 ltr
                      80 km/h 6.6 ltr
                      90 km/h 7.5 ltr
                      100 km/h 8.1 ltr
                      120 km/h 9.7 ltr

                      Kuiva ja tasainen tie, 4 asteen pakkanen, pahvi syylärin edessä, täyden kuorman rengaspaineet (20" takana 315 edessä 275), kuski+matkustaja.
                      Siis mikä että, ja missä? Ei tuommosia tarvihe !
                      Sähköposti.
                      IG: janzki_

                      Comment

                      • Jube
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 9636
                        • ...

                        #461
                        Originally posted by Janzki View Post
                        Siis mikä että, ja missä? Ei tuommosia tarvihe !
                        Ei jos termarit kunnossa, kannattaa muuten vaihdattaa ihan ennakoivana huoltona :think
                        Vaikuttaa huomattavasti mm. kulutukseen ja DPF:n poltoon...
                        Näillä mennään:
                        Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                        BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                        BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                        BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                        MB c124 230CE -90 "Badboy"
                        MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                        Comment

                        • H.Aulakoski
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2008
                          • 336
                          • Oulu

                          #462
                          Lämmöt nousee 89-90 asteeseen mutta 20 asteen pakkasilla lämmöt jäi paria astetta vaille ja siksi tuo pahvi. Tokkopa siitä haittaakaan on talviajelussa. On muuten massiivinen jäähdytin laitteessa, 60 x 70 cm. Pitää varmaan eka huollossa vaihdattaa termari.
                          Last edited by H.Aulakoski; 26-01-2014, 20:31.
                          X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                          Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                          Comment

                          • Jube
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 9636
                            • ...

                            #463
                            Jos 87-90 pintaan matka-ajossa nousee -25 pakkasella ilman pahveja niin termarit on kunnossa, luonnollisesti turhaan ei kannata vaihdattaa jos kehtaa välillä seurailla lämpöjä...
                            Ennakoivalla huollolla tarkoitin sitä että siinä vaiheessa kun lämmöt alkaa seilata 5-10 astetta alle edellä mainitun ja/tai auto ei meinaa lämmetä niin kannattaa vaihdattaa ennakoivana huoltona DPF:n eliniän pidentämiseksi
                            Last edited by Jube; 26-01-2014, 20:47.
                            Näillä mennään:
                            Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                            BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                            BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                            BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                            MB c124 230CE -90 "Badboy"
                            MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                            Comment

                            • Janzki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 4947
                              • Lohja

                              #464
                              Originally posted by H.Aulakoski View Post
                              Lämmöt nousee 89-90 asteeseen mutta 20 asteen pakkasilla lämmöt jäi paria astetta vaille ja siksi tuo pahvi. Tokkopa siitä haittaakaan on talviajelussa. On muuten massiivinen jäähdytin laitteessa, 60 x 70 cm. Pitää varmaan eka huollossa vaihdattaa termari.
                              Termarit
                              Sähköposti.
                              IG: janzki_

                              Comment

                              • Clavurion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 9159
                                • Oulu

                                #465
                                Ja kun kyseessä N57-kone, niin termarielementti saatavissa erikseen. KLIK
                                En äkkiseltään osaluettelosta bongannut EGR-termaria. Mitenköhän sen laita näissä?
                                Last edited by Clavurion; 26-01-2014, 21:32.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X