Niin, päädyin sitten katsastusepisodin jälkeen vaihtamaan alle H&R 40mm madaltavat jouset. Edellisethän oli jotkut weitecit joiden madalluksesta ei tietoa.
Ei olisi kuvaa takapäästä molemmilla jousilla? Mulla on Coupessa perä ihan maassa ja etsin sinne jotain vähemmän madaltavaa. Jos vaikka pääsisi nopeustöyssyistä yli..
Ei olisi kuvaa takapäästä molemmilla jousilla? Mulla on Coupessa perä ihan maassa ja etsin sinne jotain vähemmän madaltavaa. Jos vaikka pääsisi nopeustöyssyistä yli..
t.Ville
Vanhoilla jousilla:
Uusilla jousilla:
Huomionarvoista että vanhoilla jousilla vain edessä oli weitecin madallusjouset. Nyt on sekä edessä että takana H&R jouset. 29754-2 oli H&R osanumero.
Last edited by Jiggi; 23-05-2021, 22:30.
Reason: Kuvat editoitu pienemmiksi.
sigpic
Z3 Roadster 2.8 -98 Boston Green
F31 LCI Touring 320iX -18 Mineralgrau Metallic
Mulla on -99 mallin roadster 2.8 eli leveämpi kori, niin mahtuuko 18x8 ET35 eteen ja taakse 18x9 ET20 vanteet 225/40/18 ja 255/35/18 alle ettei ota mihinkään kiinni? Alustana on eibach pro kit. Varmaan on jollain ollu alla vastaavat?
Mulla on -99 mallin roadster 2.8 eli leveämpi kori, niin mahtuuko 18x8 ET35 eteen ja taakse 18x9 ET20 vanteet 225/40/18 ja 255/35/18 alle ettei ota mihinkään kiinni? Alustana on eibach pro kit. Varmaan on jollain ollu alla vastaavat?
Mulla ollu 17 vuotta samat rengas koot ja pitkälti 18x8,5 ET35 vanne edessä, takana 18x10 ET30.
Kaaria on ihan kevyesti rullattu aikoinaan.
Takaa ei ota mihinkään kiinni ja sulla kun oisi tuuman kaposempi vanne niin vaikka se rengas keskittyy 10mm ulommaksi kuin mulla, niin siinä on 12,5mm per puoli venyä vähemmän vanteella. Mutta toki se kulutuspinta ja sen kylk sit ottaa kii jos joku todennäköisesti. Hiton vaikea arvioida, en uskalla sanoa mitään koska just niin kintaalla.
Itsellä on camberit fiksattu niin pystyyn kun säädöt rakentamalla saa, eli joku 3° ja risat. Sulla jos ei ole tehty säätöjä epäkeskopulteilla takakelkkaan niin on madallettuna enemmän camberia, noin neljä astetta mikä auttaa sitä mahtumaan sinne. En nyt lupaa kuitenkaan ja jos sen auton haluaa toimimaan niin että renkaat kestää takana 30000km ja kuluu tasaisesti ni kulmasäädöt sinne on tehtävä. Korjaamattomalla alustalla kun reilusti aurausta ja camberia niin ne kuluu yhdessä kesässä juustoiksi. Sisäreunasta paistaa kangas ja ulkoreuna ei oo koskaan ees käyny asfaltissa.
Edessä mahtuu taatusti melko ongelmitta, Saattanee ottaa isommissa töyssyissä edestä sisäkaareen reilusti kääntäessä kiinni sen ekan viikon kaksi kun rengas ihan korkeimmillaan sitten ei enää ota koskaan.
Tämä jälleen autolla jossa on rullattu kevyesti kaaria ja varsin sporttinen ajokorkeus AST:n mittatilaus alustalla. Edessä mulla on ET37 nykyään samaa vannetta koska teetin 2mm sisemmäksi, silti kun laitoin uudet renkaat ni ekana päivänä hiekkatiellä käännelles otti kevyesti sisäkaareen, sen jälkeen ei enää. Kulmat mulla on tällähetkellä edessä täysin vedetty tehtaan speksiin, välillä ollut myös suorassa ei vaikutusta.
Voin suositella että liityt tuonne aikoinaan perustamaani zeta ryhmään, siinä on 425 omistajaa suomesta ja moni on näiden kans pelannut vielä paljon mua enemmän. Otan ryhmään vain kysymyksiin vastanneet. https://www.facebook.com/groups/459699550855911
Kiitos vastauksesta, täytynee vielä mittailla tarkemmin sitä takapäätä ja koittaa arvioida sitä tilannetta tai sitten koittaa löytää isommalla et:llä oleva vanne taakse. Mä oon jo aiemmin liittynyt tuohon face ryhmään, kun mulla on ollut -17 vuodesta lähtien Z4 ja nyt loppukesästä hankin tämän Z3:n
Alustasarjan juuri siihen laitoin ja nyt talven aikana vähän muutakin pikku hommaa siihen meinasin tehdä, nuo vanteet nyt ainakin on hankinta listalla.
Comment