Itellä 284 nokka,bensanpaineet 3,2 bar,kansi portattu ST-Motorsilla(virtaus 291,6 hp 12,6 mm nostolla),peltisarja ja putkisto,korkeapuristeiset männät,Ram Airit ja pilipali paneeli suodatin by K&N --->186 hp/260 Nm,kaapissa odottaa 535:n ilmamäärä mittari + M5:n suuttimet,jos sais pari heppaa lisää ku ei noil vakio suuttimil varmaa enempää irtoo.
Nuo tehot siis "327":ssa? Itellä on aikalailla vastaava paketti, tosin 325e:n lohkosta tehty. Orkkiskansi portattu (ei tietoa virtauksista), hiukan nostettu bensanpaineita, vakio männät, vakiot 325e:n suuttimet, 272 Nokka, peltisarja ja putkisto, vakio ilmanputsari. Tehoa mitattu 212hp/270Nm. Ihmetyttää noinkin suuri tehoero.
Jussi
F31 320xda & e39 530d Msport
ex e87, e39, e34, e28 & e30
Itellä 284 nokka,bensanpaineet 3,2 bar,kansi portattu ST-Motorsilla(virtaus 291,6 hp 12,6 mm nostolla),peltisarja ja putkisto,korkeapuristeiset männät,Ram Airit ja pilipali paneeli suodatin by K&N --->186 hp/260 Nm,kaapissa odottaa 535:n ilmamäärä mittari + M5:n suuttimet,jos sais pari heppaa lisää ku ei noil vakio suuttimil varmaa enempää irtoo.
Nuo tehot siis "327":ssa? Itellä on aikalailla vastaava paketti, tosin 325e:n lohkosta tehty. Orkkiskansi portattu (ei tietoa virtauksista), hiukan nostettu bensanpaineita, vakio männät, vakiot 325e:n suuttimet, 272 Nokka, peltisarja ja putkisto, vakio ilmanputsari. Tehoa mitattu 212hp/270Nm. Ihmetyttää noinkin suuri tehoero.
Nii-i...?!?!?!? :lol: Sanoppa muuta...
Jotain hämminkiä säädöissä,tai asentajassa... :lol:
Pitäs varmaa lastuttaa jos ois jotain apua...Avasin kerran huvikseni ton ruiskun "boksin" ja oli hivenen kärtsähtäneen oloinen osittain,sinne oli sit vedetty jotain hyppyjohtoja,voi vähän vaikuttaa asiaan...
ELI JOS NYT JOLLAIN ON YLIMÄÄRÄINEN -081 LOPPUINEN BOKSI NURKISSA LOJUMASSA NI TÄNNE KIITOS!!!! :P
Itellä 284 nokka,bensanpaineet 3,2 bar,kansi portattu ST-Motorsilla(virtaus 291,6 hp 12,6 mm nostolla),peltisarja ja putkisto,korkeapuristeiset männät,Ram Airit ja pilipali paneeli suodatin by K&N --->186 hp/260 Nm,kaapissa odottaa 535:n ilmamäärä mittari + M5:n suuttimet,jos sais pari heppaa lisää ku ei noil vakio suuttimil varmaa enempää irtoo.
Nuo tehot siis "327":ssa? Itellä on aikalailla vastaava paketti, tosin 325e:n lohkosta tehty. Orkkiskansi portattu (ei tietoa virtauksista), hiukan nostettu bensanpaineita, vakio männät, vakiot 325e:n suuttimet, 272 Nokka, peltisarja ja putkisto, vakio ilmanputsari. Tehoa mitattu 212hp/270Nm. Ihmetyttää noinkin suuri tehoero.
kieltämättä aika pirun kuollu vekotin... siis 2,7ksi.. :roll:
B10 V8 # 108
saab r560 8X4
Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.
Perkkele,ois ollu huomiseks penkkiaika varattu et ois päässy kattomaan ja säätämään uudet lukemat,mut eih...moottorin kannake kumit paskana,aika irvokkaan näköinen...Noh hilut vittuun ja etolasta ettii uutta tilalle.Kyrsii....
Heh käyttöauto tuli myytyä tossa jokunen aika sitten, nyt on rahaa ku roskaa.. no ei ny sentää niin paljon! Oli muuten pieni shokki ku siirty 1.6 -> takasin tohon 2.3 kutoseen mikä ei paljoo bensoissa säästele. Tuli asennettua uus ilmansuodatin, uudet tulpat ja uus virranjakajan kansi. Nyt tässä oon pohtinu et joko hommaan diisseliauton ku bensan hinnat on noussu nii SAATANASTI, tai sitte rupeen jotain rakenteleen tässä..
Palataanpa alkuperäisen topicin pariin:
Mikä on paras tapa kasvattaa M20B25-moottorin puristussuhdetta? Onko korkeapuristeisia mäntiä saatavilla kuinka helposti vai pitääkö kannesta/lohkosta plaanata siivua pois? Minkälaisia puristuksia tuo moottori ylipäätään kestää 98 bensalla?
Noista puristuksista, itellä ainakin tossa omassa bemussa taitaa olla karstaa mäntien päällä koska kun pari kesää sitten mitattiin puristuksia, niin oli tosi korkeet, reilusti korkeemmat ku vakiopuristukset. Tai sitten tolle kannelle on joku edellinen omistaja tehnyt jotain.
Eikö kukaan ole nostanut M20B25 puristussuhdetta? Mites onko kukaan värkännyt ko. moottoriin rullakeinuja vai löytyykö niitä jostain jo valmiina?
Löytyykö webistä mitään sivustoa, mikä käsittelisi M20-moottorien oikeaa virittämistä? Ei siis mitään k&N ja peltisarjajuttuja vaan oikeata tehon lisäystä. Vai pitääkö tämänkin moottorin kimppuun lähteä "sokkona"?
Ajattelin nyt vaikka tässä kysyä hieman suoritusarvoja, kun yhtä 325iA coupea käytiin ajamassa.
Eli vuosimalli -92, ei vanos kone. Minkä verran ton pitäisi mennä sataseen, en mistään löytänyt ihan varmaa luotettavaa tietoa. onko oikea arvo 0-100kmh 8.9sekuntia? entäs huippunopeus?
Comment