Announcement

Collapse
No announcement yet.

325i:stä tehoja irti.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tate-
    Moderator
    • Jan 2004
    • 3210
    • Nurmijärvi

    325i:stä tehoja irti.

    Olis tarkotuksena tehdä teknikanvaihto tuohon omaan vehkeeseen kuhan tässä nyt intistä pääsis eka poies! eli pistää tollasen 325:sta moottoria tohon, mutta olis muutama kysymys. Tämänhetkinen auto on siis E21 323i ja siihen ois tarkotus pistää toi 2.5 M20 moottori, ruiskuineen ja apulaitteineen. Tarkotus olis saada tuosta vapaastihengittävänä hieman potkua irti. Mistä kannattaa lähteä liikkeelle kun rupee tuollaista moottoria kutittelemaan? Riittääkö vakioalakerta mihin asti jne? Mitä nokkaa, kantta jne kannattaa käyttää tuossa.. Litratilavuudenhan tuohon saa ilmeisesti kasvatettua tuonne 2.7litraan, jollain toisen bemun kampiakselilla? Pistäkää myös jotain "noin" teholukemia mihin tuollaisella virittämisellä on päästy muiden vastaavanlaisissa operaatioissa. Tarkoitus ei ole nyt siis pistää koko elämää tuohon koneeseen kiinni, vaan ihan tollanen perusbudjetti virittäminen, eli koko konetta ei ruveta millään rahalla tekemään. Teholastuista olis myös kiva saada tietoa ja putkistoista.. lähinnä millanen putkisto kannattaa tehdä.

    Tuossa autossa on tällähetkellä intraxin -40mm tiputtavat jouset alla vakioiskareiden kanssa, ajettu noilla on semmoset 2kk ja muuten auto on seissyt tässä intin ajan.

    Kaipaan nyt siis raakaa tietoa ja kokemusperäisiä tarinoita mitä kannattaa kokeilla ja tehdä JA MITÄ EI.. joten kaikki informaatio on tarpeen. Tuollaisen tekniikan löytäminenhän nyt ei ole vaikeaa.. saksasta saa tai sitten suomestahan noita löytyy joka nurkasta melkeimpä

    Joku vois myös laittaa jotain mitattuja suoritusarvoja mikäli vaan on viritellyt omaa 325:sta ja käynyt kokeilemassa jotain, olis vaan mukava ruveta fiilistelemään jo tässä vaiheessa :P
    I Believed I Would Die.
  • mukko
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 5965
    • Uleåborg

    #2
    ...........
    Last edited by mukko; 30-10-2007, 17:04.
    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

    Save the World, Fuck The Fuel Economy
    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

    Comment

    • Hermo
      Bimmer Rookie
      • Jul 2003
      • 101
      • Kyröskoski

      #3
      Hieno käppyrähän tuo on!

      Kävin kilvanajolaitteen (325i) kanssa dynossa: 161hv@211nm!

      Säännöt ei salli hirveitä muutoksia, joten kunnon tehot jää pelkiksi haaveiksi...mutta jotain tarttis keksiä! :help:

      Comment

      • Hermo
        Bimmer Rookie
        • Jul 2003
        • 101
        • Kyröskoski

        #4
        Kaara on vakio.

        Comment

        • Maza
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 4319
          • Kannus/Kokkola

          #5
          Säännöt ei salli hirveitä muutoksia, joten kunnon tehot jää pelkiksi haaveiksi...mutta jotain tarttis keksiä!
          Mikä luokka ?

          Comment

          • biimer327
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1928
            • Eastside

            #6
            Itellä 284 nokka,bensanpaineet 3,2 bar,kansi portattu ST-Motorsilla(virtaus 291,6 hp 12,6 mm nostolla),peltisarja ja putkisto,korkeapuristeiset männät,Ram Airit ja pilipali paneeli suodatin by K&N --->186 hp/260 Nm,kaapissa odottaa 535:n ilmamäärä mittari + M5:n suuttimet,jos sais pari heppaa lisää ku ei noil vakio suuttimil varmaa enempää irtoo.
            "Suck my dick!"
            -Ron Jeremy

            Comment

            • dunkelblau
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 1151
              • Uusimaa

              #7
              Jukupliut mitä tehoja jätkät ottaa M20B25:stä irti! :shock: Tässähän alkaa jo korvia kuumottamaan. :oops: Kun ottaa huomioon painoeron omaani E36 + M50B25 (193hv), niin taitaapi jätkien kinnereistä näkyä ainoastaan takavalot. Prkl
              "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

              Comment

              • biimer327
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1928
                • Eastside

                #8
                No joo tosi paljon!!!16 heppaa vakiota enemmin... :(b) Ja vääntöäkin vain pari Nm enempi...No jos sais sen joskus säätöihin...
                "Suck my dick!"
                -Ron Jeremy

                Comment

                • Hermo
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2003
                  • 101
                  • Kyröskoski

                  #9
                  Originally posted by Maza
                  Säännöt ei salli hirveitä muutoksia, joten kunnon tehot jää pelkiksi haaveiksi...mutta jotain tarttis keksiä!
                  Mikä luokka ?

                  ENRURANCE SALOON!

                  Comment

                  • mukko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 5965
                    • Uleåborg

                    #10
                    ..........
                    Last edited by mukko; 30-10-2007, 17:05.
                    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                    Save the World, Fuck The Fuel Economy
                    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                    Comment

                    • Hermo
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2003
                      • 101
                      • Kyröskoski

                      #11
                      :palvo: Kateeksi käy noita teitin tehoja!

                      Toivottavasti saan loihdittua löylyä tuohon vehkeeseen, muuten Hondat tuuppii meidät radalta! Eihän se nyt käy?

                      No, onneksi jo dyno-ukko keksi pari vikaa, joten seuraavassa pyöräytyksessä varmasti on eri lukemat. (vähempi :lol: )

                      Comment

                      • jvakeva
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2433
                        • Kouvola

                        #12
                        perhana, kun tekis mieli radalle polkemaan...
                        pitää käydä huammena hakemassa paikalliselta rallicrossimieheltä
                        vanha volvon venttiili 50mm, että saa tehtyä upotukset imupuolellekin, ja koneen nippuun...
                        B10 V8 # 108
                        saab r560 8X4

                        Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                        Comment

                        • biimer327
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 1928
                          • Eastside

                          #13
                          Originally posted by muggo
                          Originally posted by biimer327
                          Itellä 284 nokka,bensanpaineet 3,2 bar,kansi portattu ST-Motorsilla(virtaus 291,6 hp 12,6 mm nostolla),peltisarja ja putkisto,korkeapuristeiset männät,Ram Airit ja pilipali paneeli suodatin by K&N --->186 hp/260 Nm,kaapissa odottaa 535:n ilmamäärä mittari + M5:n suuttimet,jos sais pari heppaa lisää ku ei noil vakio suuttimil varmaa enempää irtoo.
                          Tuossa kattellu josko ottais kannesta aavistuksen poies höyläten, mutta ensimmäisenä kyllä M30 (535:n) ilmamäärämittari + imusarjalle PAKKO tehdä jotain ettei ahdista, isommat suuttimet kun ei tuon M20B25:n vakiot tunnu riittävän edes vakiokoneelle. Mutta kuhan ilmaa ja bensaa saadaan koneen sisuksiin vähän paremmin niin luulis käppyrän olevan jo fiksumpi :wink:
                          Sitä samaa,sitä samaa...Sit ku saa noi ilmamäärä mittarin ja suuttimet kiinni ni pitää mennä Karalalle teettää lastu et ois jotai hyötyä...Pitää vaa ekaks saaha kollektorit pitämään pakokaasut sisällä.Vuotaa primääriputkien välistä,ei paljon naurata ku ei sitä millään pääse paikkaamaan...Pitäs meinaa katsastaa...HYVIÄ VINKKEJÄ???Ei jaksais ottaa koko settiä irti,vitunmoinen homma.
                          "Suck my dick!"
                          -Ron Jeremy

                          Comment

                          • jvakeva
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2433
                            • Kouvola

                            #14
                            pakoputken paikkaustahnaa päälle, ja lämpönauha ympärille??
                            ehkä vähän mutta helppo.. :?
                            B10 V8 # 108
                            saab r560 8X4

                            Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                            Comment

                            • biimer327
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 1928
                              • Eastside

                              #15
                              Vähä Tee-Se-Itse:ltä kuulostaa,mut,on tullu jo kokeiltua sitä paikkaustahnaakin... :oops: Eikä sitäkään saa tungettua sinne niin syvälle et se pitäis,mut pitänee koittaa sen lämpönauhan kans...Koha nyt sais katsastuksesta läpi.
                              "Suck my dick!"
                              -Ron Jeremy

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎