mä vedin vanhan imusarjan poikki suuttimien takaa, ja hitsautin laipat,
siihen tuli 200mm pitkät "imutorvet" eli ns läppärungot ilman läppiä ja päähän painekotelo 3mm alumiinista. sen päähän voi pultata vaikka 120mm läpän .
ilmaa tulee. torviin tulee vielä lisäsuuttimen paikat.
tämä laitos on tehty turbolle mutta toimii vaparissakin mutta tuskin tulee kovaa vääntöä.
Tuskinpa oikeasti haluat 120 millistä kaasulappää...
No en ehkä IHA nii isoa,ei miulla kuitekaa mikää Cummins tuolla konehuoneessa möyryä.
Mut sais osviittaa oman rakentamiseen jos joskus jaksais käydä vääntämään..
Mist sais niitä ohjeita ja laskukaavoja sen ilmapatsas ahtavan imusarjan tekoon,vai onks sekin perimätietoa....?
Heitetääs pientä budjettia tuolle projektille. Eli lasketaanko jos kahisevaa olis taskun pohjilla 2000€, niin mistä kannattais lähteä liikkeelle. Tuolla rahalla pitäs siis saada tekniikka ja sitten ne 200euron vapaavirtaussuodattimet ynnä muut.. Eli 2000egee ois sijotettavana tekniikkaan + virityksiin, joten mitä tuolla summalla saa ja KANNATTAA tehdä.. Kokemuksia? Pysyäkkö vaparina vai alottaa "Ahdin määrää tahdin" tarran teettämisestä? Mielipiteitä? Itse en ole ikinuna noiden turpojen kanssa pelannut eikä oikein kukaan tuttukaan, joten turpoihin tutustuminen lähemmin alkaisi tästä..
sehän on ihan sun ittes päätettävissä, teetkö ahdetun, vai ahtamattoman..
ahtimen kanssa kun lähtee pelleilemään, niin on isompi riski, että ensikertalaiselle käy vahinko, mutta saahan siitä sitten ruutiakin,..
B10 V8 # 108
saab r560 8X4
Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.
jos teet 325 niin saat ehkä 50-100hv enemmän mutta myös maksat enemmän.. ja eikös tuo ollut käyttöauto?
käytä vakiomäntiä(sorvaa laki), vakio kannentiivistettä, eikä aina ole pakko pitää yli 1bar ahtoja.
Jos teet vaparin
koneen korjaus 100-300€
nokka akseli teetetty-uusi 100-500€
kansityöt 300-700€
lisärikastin 100-500€
peltisarja 200-400€
ja tuskin tulee yli 230hv ja vääntöä tyyliin 250nm/6500rpm
koneen korjaus 100-300€
nokka akseli teetetty-uusi 100-500€
kansityöt 300-700€
lisärikastin 100-500€
peltisarja 200-400€
ja tuskin tulee yli 230hv ja vääntöä tyyliin 250nm/6500rpm
koneen korjaus 2,5 tai 2,7 on kanta-alennuksilla hieman yli 400e
kansityöt 0e, jos 2,5kansi ja hieman siistii itse.
imusarja itsetehtynä 0-20e
kaasarit n.200e
peltisarja itsetehtynä n.20e.
hieman koneistusta, ITSE tehtynä :lol: 0e.
tehot ja väännöt samaa luokkaa.. mutta ne kutosen murinat.. :palvo:
tietenkin koneen luonteet eroavat toisistaan melkoisesti...
B10 V8 # 108
saab r560 8X4
Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.
Sanotaanko näin että kesäks siitä ainakin tulee käyttöauto, mutta talvella tuolla tuskin ajetaan. Lähdetäänkö siitä että jos tuota konetta ruvetaan turbottamaan,niin tohon menee vähän enemmän rahaa tuohon peruskorjaukseen.. Täytyy kyllä miettiä eri vaihtoehtoja. Nyt oli hyvä kun joku heitti vähän jotain lukemia. Itseä hieman vaan vähän kammoksuttaa tuo ahtimien kanssa pelaaminen ku ei ole niiden kanssa tosiaankaan tullut pelailtua yhtään..
Comment