Announcement

Collapse
No announcement yet.

325i:stä tehoja irti.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • biimer327
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1928
    • Eastside

    #31
    Originally posted by NHB
    Originally posted by biimer327
    Originally posted by f1zz
    mä vedin vanhan imusarjan poikki suuttimien takaa, ja hitsautin laipat,
    siihen tuli 200mm pitkät "imutorvet" eli ns läppärungot ilman läppiä ja päähän painekotelo 3mm alumiinista. sen päähän voi pultata vaikka 120mm läpän .
    ilmaa tulee. torviin tulee vielä lisäsuuttimen paikat.
    tämä laitos on tehty turbolle mutta toimii vaparissakin mutta tuskin tulee kovaa vääntöä.

    laitan kuvia kunhan saan..
    Laita ihmeessä kuvia,toi kuulostaa mielenkiintoiselta.
    Tuskinpa oikeasti haluat 120 millistä kaasulappää...
    No en ehkä IHA nii isoa,ei miulla kuitekaa mikää Cummins tuolla konehuoneessa möyryä.
    Mut sais osviittaa oman rakentamiseen jos joskus jaksais käydä vääntämään..
    Mist sais niitä ohjeita ja laskukaavoja sen ilmapatsas ahtavan imusarjan tekoon,vai onks sekin perimätietoa....?
    "Suck my dick!"
    -Ron Jeremy

    Comment

    • 327 2*t+ic
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 209

      #32
      Originally posted by jones
      turbo kylkeen niin ei tarvitse painiskella +16hv luokissa

      ja halvemmaksi tulee jos haetaan reilusti sitä löylyä...
      Näin on näppylät :lol:

      Comment

      • biimer327
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1928
        • Eastside

        #33
        Originally posted by 327 2*t+ic
        Originally posted by jones
        turbo kylkeen niin ei tarvitse painiskella +16hv luokissa

        ja halvemmaksi tulee jos haetaan reilusti sitä löylyä...
        Näin on näppylät :lol:
        Niin...Ja männät vaihtoon...Käyttöautoon...?
        "Suck my dick!"
        -Ron Jeremy

        Comment

        • f1zz
          GTi:stä tuttu
          • Sep 2003
          • 1469
          • Veikkola

          #34
          en minä ainakaan vaihtanut mäntiä kun ahdoin..

          käyttöautoa ei kannata edes virittää varsinkaan 15hv:n takia.
          mutta kannattaa ostaa niitä vapaavirtaussuodattimia 200eurolla

          Comment

          • -Tate-
            Moderator
            • Jan 2004
            • 3210
            • Nurmijärvi

            #35
            Heitetääs pientä budjettia tuolle projektille. Eli lasketaanko jos kahisevaa olis taskun pohjilla 2000€, niin mistä kannattais lähteä liikkeelle. Tuolla rahalla pitäs siis saada tekniikka ja sitten ne 200euron vapaavirtaussuodattimet ynnä muut.. Eli 2000egee ois sijotettavana tekniikkaan + virityksiin, joten mitä tuolla summalla saa ja KANNATTAA tehdä.. Kokemuksia? Pysyäkkö vaparina vai alottaa "Ahdin määrää tahdin" tarran teettämisestä? Mielipiteitä? Itse en ole ikinuna noiden turpojen kanssa pelannut eikä oikein kukaan tuttukaan, joten turpoihin tutustuminen lähemmin alkaisi tästä..
            I Believed I Would Die.

            Comment

            • -Tate-
              Moderator
              • Jan 2004
              • 3210
              • Nurmijärvi

              #36
              Tarkotuksena ois siis saada auto kesäks kuntoon ja baanalle.. Jos pääsis ees vähän kokeilemaan 8)
              I Believed I Would Die.

              Comment

              • -Tate-
                Moderator
                • Jan 2004
                • 3210
                • Nurmijärvi

                #37
                Vielä tuli mieleen että projektin edistyessä tikitaalikameralla ois mahdollista ottaa kuvamateriaalia..
                I Believed I Would Die.

                Comment

                • jvakeva
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2433
                  • Kouvola

                  #38
                  sehän on ihan sun ittes päätettävissä, teetkö ahdetun, vai ahtamattoman..
                  ahtimen kanssa kun lähtee pelleilemään, niin on isompi riski, että ensikertalaiselle käy vahinko, mutta saahan siitä sitten ruutiakin,..
                  B10 V8 # 108
                  saab r560 8X4

                  Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                  Comment

                  • biimer327
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1928
                    • Eastside

                    #39
                    Originally posted by f1zz
                    en minä ainakaan vaihtanut mäntiä kun ahdoin..

                    käyttöautoa ei kannata edes virittää varsinkaan 15hv:n takia.
                    mutta kannattaa ostaa niitä vapaavirtaussuodattimia 200eurolla
                    Nii mut miul on vaihettu korkeapuristeiset männät.Ei voi ainakaa hirveesti ahtoja laittaa...Ei noista vapaavirtaus suodattimista oo kyl vitunkaa hyötyä,tai en mie ainakaa mitää eroa oo huomannu....
                    "Suck my dick!"
                    -Ron Jeremy

                    Comment

                    • jvakeva
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2433
                      • Kouvola

                      #40
                      Originally posted by biimer327
                      Originally posted by f1zz
                      en minä ainakaan vaihtanut mäntiä kun ahdoin..

                      käyttöautoa ei kannata edes virittää varsinkaan 15hv:n takia.
                      mutta kannattaa ostaa niitä vapaavirtaussuodattimia 200eurolla
                      Nii mut miul on vaihettu korkeapuristeiset männät.Ei voi ainakaa hirveesti ahtoja laittaa...Ei noista vapaavirtaus suodattimista oo kyl vitunkaa hyötyä,tai en mie ainakaa mitää eroa oo huomannu....
                      hjuumor? :lol:
                      B10 V8 # 108
                      saab r560 8X4

                      Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                      Comment

                      • biimer327
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1928
                        • Eastside

                        #41
                        Originally posted by jvakeva
                        Originally posted by biimer327
                        Originally posted by f1zz
                        en minä ainakaan vaihtanut mäntiä kun ahdoin..

                        käyttöautoa ei kannata edes virittää varsinkaan 15hv:n takia.
                        mutta kannattaa ostaa niitä vapaavirtaussuodattimia 200eurolla
                        Nii mut miul on vaihettu korkeapuristeiset männät.Ei voi ainakaa hirveesti ahtoja laittaa...Ei noista vapaavirtaus suodattimista oo kyl vitunkaa hyötyä,tai en mie ainakaa mitää eroa oo huomannu....
                        hjuumor? :lol:
                        No shit...Kaks kiloo ahtoja vaan...
                        "Suck my dick!"
                        -Ron Jeremy

                        Comment

                        • late
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 2881
                          • Espoo Siti

                          #42
                          solmu putkeen.
                          Kikkeliskokkelis

                          Comment

                          • f1zz
                            GTi:stä tuttu
                            • Sep 2003
                            • 1469
                            • Veikkola

                            #43
                            Jos ahdat niin ahda tuo 2.3litranen
                            siitä saa ihan hyvän lukeman.

                            ahdin 150-500€
                            pakosarja minulta 350€
                            välijäähdytin 100-300€
                            koneen peruskorjaus 100-300€
                            koneistukset 0-100€
                            letkut,putket,klemmarit, nesteet, sälät 100-250€
                            lisärikastin ruiskuun 100-500€

                            =200-250hv

                            jos teet 325 niin saat ehkä 50-100hv enemmän mutta myös maksat enemmän.. ja eikös tuo ollut käyttöauto?
                            käytä vakiomäntiä(sorvaa laki), vakio kannentiivistettä, eikä aina ole pakko pitää yli 1bar ahtoja.

                            Jos teet vaparin

                            koneen korjaus 100-300€
                            nokka akseli teetetty-uusi 100-500€
                            kansityöt 300-700€
                            lisärikastin 100-500€
                            peltisarja 200-400€

                            ja tuskin tulee yli 230hv ja vääntöä tyyliin 250nm/6500rpm

                            Comment

                            • jvakeva
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 2433
                              • Kouvola

                              #44
                              Originally posted by f1zz
                              Jos teet vaparin

                              koneen korjaus 100-300€
                              nokka akseli teetetty-uusi 100-500€
                              kansityöt 300-700€
                              lisärikastin 100-500€
                              peltisarja 200-400€

                              ja tuskin tulee yli 230hv ja vääntöä tyyliin 250nm/6500rpm
                              koneen korjaus 2,5 tai 2,7 on kanta-alennuksilla hieman yli 400e
                              kansityöt 0e, jos 2,5kansi ja hieman siistii itse.
                              imusarja itsetehtynä 0-20e
                              kaasarit n.200e
                              peltisarja itsetehtynä n.20e.
                              hieman koneistusta, ITSE tehtynä :lol: 0e.


                              tehot ja väännöt samaa luokkaa.. mutta ne kutosen murinat.. :palvo:

                              tietenkin koneen luonteet eroavat toisistaan melkoisesti...
                              B10 V8 # 108
                              saab r560 8X4

                              Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                              Comment

                              • -Tate-
                                Moderator
                                • Jan 2004
                                • 3210
                                • Nurmijärvi

                                #45
                                Sanotaanko näin että kesäks siitä ainakin tulee käyttöauto, mutta talvella tuolla tuskin ajetaan. Lähdetäänkö siitä että jos tuota konetta ruvetaan turbottamaan,niin tohon menee vähän enemmän rahaa tuohon peruskorjaukseen.. Täytyy kyllä miettiä eri vaihtoehtoja. Nyt oli hyvä kun joku heitti vähän jotain lukemia. Itseä hieman vaan vähän kammoksuttaa tuo ahtimien kanssa pelaaminen ku ei ole niiden kanssa tosiaankaan tullut pelailtua yhtään..
                                I Believed I Would Die.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎