Announcement

Collapse
No announcement yet.

325i:stä tehoja irti.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • biimer327
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1928
    • Eastside

    #46
    [quote="jvakeva"]
    Originally posted by f1zz
    Jos teet vaparin

    koneen korjaus 100-300€
    nokka akseli teetetty-uusi 100-500€
    kansityöt 300-700€
    lisärikastin 100-500€
    peltisarja 200-400€

    ja tuskin tulee yli 230hv ja vääntöä tyyliin 250nm/6500rpm

    Itellä ainaki 260nm vääntöä vaparina ja hyvin jaksaa lähtee kakkosella liikenteeseen,viel jos sais tuon koneen säätöihin...
    Ja menee 320 turbon kans tasoihin.
    "Suck my dick!"
    -Ron Jeremy

    Comment

    • volvomies
      Newbiemmer
      • Feb 2004
      • 2
      • Volvolandia

      #47
      Re: 325i:stä tehoja irti.

      Originally posted by -Tate-
      Olis tarkotuksena tehdä teknikanvaihto tuohon omaan vehkeeseen kuhan tässä nyt intistä pääsis eka poies! eli pistää tollasen 325:sta moottoria tohon, mutta olis muutama kysymys. Tämänhetkinen auto on siis E21 323i ja siihen ois tarkotus pistää toi 2.5 M20 moottori, ruiskuineen ja apulaitteineen. Tarkotus olis saada tuosta vapaastihengittävänä hieman potkua irti. Mistä kannattaa lähteä liikkeelle kun rupee tuollaista moottoria kutittelemaan? Riittääkö vakioalakerta mihin asti jne? Mitä nokkaa, kantta jne kannattaa käyttää tuossa.. Litratilavuudenhan tuohon saa ilmeisesti kasvatettua tuonne 2.7litraan, jollain toisen bemun kampiakselilla? Pistäkää myös jotain "noin" teholukemia mihin tuollaisella virittämisellä on päästy muiden vastaavanlaisissa operaatioissa. Tarkoitus ei ole nyt siis pistää koko elämää tuohon koneeseen kiinni, vaan ihan tollanen perusbudjetti virittäminen, eli koko konetta ei ruveta millään rahalla tekemään. Teholastuista olis myös kiva saada tietoa ja putkistoista.. lähinnä millanen putkisto kannattaa tehdä.

      Tuossa autossa on tällähetkellä intraxin -40mm tiputtavat jouset alla vakioiskareiden kanssa, ajettu noilla on semmoset 2kk ja muuten auto on seissyt tässä intin ajan.

      Kaipaan nyt siis raakaa tietoa ja kokemusperäisiä tarinoita mitä kannattaa kokeilla ja tehdä JA MITÄ EI.. joten kaikki informaatio on tarpeen. Tuollaisen tekniikan löytäminenhän nyt ei ole vaikeaa.. saksasta saa tai sitten suomestahan noita löytyy joka nurkasta melkeimpä

      Joku vois myös laittaa jotain mitattuja suoritusarvoja mikäli vaan on viritellyt omaa 325:sta ja käynyt kokeilemassa jotain, olis vaan mukava ruveta fiilistelemään jo tässä vaiheessa :P
      Vaihda tilalle b20 :lol:
      Ei oo volvon voittanutta...

      Comment

      • biimer327
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1928
        • Eastside

        #48
        Nii tai 4-AGTE
        "Suck my dick!"
        -Ron Jeremy

        Comment

        • Maza
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 4319
          • Kannus/Kokkola

          #49
          Vaihda tilalle b20
          Miksi ihmeessä, kun on olemassa S14. :lol: :lol: :lol:

          Comment

          • f1zz
            GTi:stä tuttu
            • Sep 2003
            • 1469
            • Veikkola

            #50
            Originally posted by jvakeva

            koneen korjaus 2,5 tai 2,7 on kanta-alennuksilla hieman yli 400e
            kansityöt 0e, jos 2,5kansi ja hieman siistii itse.
            imusarja itsetehtynä 0-20e
            kaasarit n.200e
            peltisarja itsetehtynä n.20e.
            hieman koneistusta, ITSE tehtynä :lol: 0e.


            tehot ja väännöt samaa luokkaa.. mutta ne kutosen murinat.. :palvo:

            tietenkin koneen luonteet eroavat toisistaan melkoisesti...
            joo eipä minullekkaan työt maksa mitään kunhan vaan jaksaa itse tehdä..

            Comment

            • jvakeva
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2433
              • Kouvola

              #51
              Originally posted by f1zz
              Originally posted by jvakeva

              koneen korjaus 2,5 tai 2,7 on kanta-alennuksilla hieman yli 400e
              kansityöt 0e, jos 2,5kansi ja hieman siistii itse.
              imusarja itsetehtynä 0-20e
              kaasarit n.200e
              peltisarja itsetehtynä n.20e.
              hieman koneistusta, ITSE tehtynä :lol: 0e.


              tehot ja väännöt samaa luokkaa.. mutta ne kutosen murinat.. :palvo:

              tietenkin koneen luonteet eroavat toisistaan melkoisesti...
              joo eipä minullekkaan työt maksa mitään kunhan vaan jaksaa itse tehdä..
              8) OIKEIN, kaikki minkä voi tehä itte, pitää tehä itte, ja nekin mitä ei voi tehä itte, kokeillaan pari kertaa ja sitten kirotaan! :lol:
              B10 V8 # 108
              saab r560 8X4

              Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

              Comment

              • TheLoial
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 1109
                • Helsinki

                #52
                Originally posted by jvakeva
                8) OIKEIN, kaikki minkä voi tehä itte, pitää tehä itte, ja nekin mitä ei voi tehä itte, kokeillaan pari kertaa ja sitten kirotaan! :lol:
                Asenteet kohdallaan! Eihän täällä muuten mitään sais ajoiks jos olisi toivoton taliaivo joka ei kehtaa edes yrittää vaikka olisi mahdollisuuksia saada edes jotain aikaan. Omatoimisella rakentamisellahan sitä kehitellään ne kaikki päätähuimaavimmat vempeleet eikä aina tarvitse kääntyä muiden puoleen jotka pahimmassa tapauksessa ottavat reilun laskun ym.

                Ja ainahan itse rakennettua/korjattua arvostaa enemmän, ja toimivaa vielä enemmän...

                "Tuoko muka hyvä, mut tuostahan saa vielä paremman kun tohon pulttaa tän ja tuonne nuo..."

                Comment

                • -Tate-
                  Moderator
                  • Jan 2004
                  • 3210
                  • Nurmijärvi

                  #53
                  Tosiaankin pitää sen verran kommentoida että kaikki mikä pystytään tekemään itse niin yritetään tehdä.. mutta totta kai tulee ostettuakin niitä osia aika reilunlaisesti.. Tarkotuksena tuosta autosta olis rakentaa aikalailla semmonen retropeli eli pitää aika pitkälti ulkoasultaan alkuperäsenä ja sen lisäksi ripaus nykypäivää eli toisinsanoen yksinkertainen on kaunista.. Paremmat penkit pitäis saada eteen ainaki kuskille et pysyy mukana menossa :o Mutta tosiaankin varmaankin tää projekti menee sille kannalle että 325:n tekniikka + teholastu + peltisatsi ja muu putkisto + filtteri + jyrkempää nokkaa + säädettävä nokkapyörä. Jotain tommosta.. jos ei siis löydy yhtäkkiä ihme tuurilla jotain turbohäsmäkkää mistä vois lähtee alotteleen projektia niiltä tuumilta..

                  Kaiken tämän virittämisen takana syvällä on se että kaveri on rauhanturvaajana ja kotiutuu tuossa 18.4.04 ja tuo mukanaan kisakireen MK4 GOLF V6 4motionin.. Tommonen tötteröhän kulkee jo vakiona sen 230km/h ja kiihtyy aika ripeesti sataseen. Ja kuten kaikki varmaan ymmärtää niin se ois tarkotus pyrkiä pitään takana. 8) Kaverillakaan tuo tuskin jää ihan vakioksi eli siihenkin jotain pientä tulosillaan, mutta jos pysyis ees jonkun matkaa perässä niin olis hyvä :?
                  I Believed I Would Die.

                  Comment

                  • -Tate-
                    Moderator
                    • Jan 2004
                    • 3210
                    • Nurmijärvi

                    #54
                    Tuo peemeri mikä itellä on niin mittari on näyttänyt ainakin 220km/h kun kierrosluvun rajottimen kanssa vähän kikkaillut.. Tossakin on edellisen omistajan jäljiltä ainakin säädettävä nokkapyörä, en tiedä onko jyrkempää nokkaakin sitten sinne asenneltu..
                    I Believed I Would Die.

                    Comment

                    • biimer327
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 1928
                      • Eastside

                      #55
                      Tommone vakio V6 Motion jää ainaki miulle tulee,ja varttimailinkin se kulkee paljo huonommin.Mites se säädettävä nokkapyörä?Eiks se käännä sytytystä samalla?Vai onks se onnistuttu rakentamaan joteki sillee et sytkät säilyy samana?
                      "Suck my dick!"
                      -Ron Jeremy

                      Comment

                      • volvomies
                        Newbiemmer
                        • Feb 2004
                        • 2
                        • Volvolandia

                        #56
                        Originally posted by Maza
                        Vaihda tilalle b20
                        Miksi ihmeessä, kun on olemassa S14. :lol: :lol: :lol:
                        :lol: just just... :lol:
                        Ei oo volvon voittanutta...

                        Comment

                        • samtheMan
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 4759
                          • Tikkaslovakia

                          #57
                          Originally posted by volvomies
                          Originally posted by Maza
                          Vaihda tilalle b20
                          Miksi ihmeessä, kun on olemassa S14. :lol: :lol: :lol:
                          :lol: just just... :lol:
                          s38 :lol:
                          Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
                          PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella

                          Comment

                          • jvakeva
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2433
                            • Kouvola

                            #58
                            Originally posted by samtheMan
                            Originally posted by volvomies
                            Originally posted by Maza
                            Vaihda tilalle b20
                            Miksi ihmeessä, kun on olemassa S14. :lol: :lol: :lol:
                            :lol: just just... :lol:
                            s38 :lol:
                            M10B16
                            B10 V8 # 108
                            saab r560 8X4

                            Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                            Comment

                            • f1zz
                              GTi:stä tuttu
                              • Sep 2003
                              • 1469
                              • Veikkola

                              #59
                              mulla on se bayermann:in viri kone tiedossa jos kiinnostaa..

                              2.3 ja tehua on vakiona ~150.. hyvä aihio tehdä vapari ja hieno venakoppa.. osina.. pistä pm jos kiinnostaa..

                              Comment

                              • vexu524tdic
                                BTCF Member
                                • Jan 2004
                                • 776
                                • Gallia = Kinnula

                                #60
                                Originally posted by biimer327
                                Tommone vakio V6 Motion jää ainaki miulle tulee,ja varttimailinkin se kulkee paljo huonommin.Mites se säädettävä nokkapyörä?Eiks se käännä sytytystä samalla?Vai onks se onnistuttu rakentamaan joteki sillee et sytkät säilyy samana?
                                Vanhassa ei sytty muutu kun jakaja on lohkossa!
                                Eikä se muutu motronicissakaan, koska ajoituksen määrää anturi värinänvaimentimella tai vauhtipyörällä!!!
                                Aatteleppa asiaa... Pyörtimen asema muuttuu, mutta se ei vaikuta ajoitukseeen, jossain vaiheessa tietenkin kipinä "hukkuisi" mutta säätöähän tarvitaan vain yhden hammasvälin verran, muuten hypätään jo hampaalla!
                                Eiköstä vaan?
                                e70 X5 3.0sd -08
                                f30 320i xdrive -16
                                e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                                e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                                e30 316 -88 2,2TIC M10
                                e21 323i -81 ruostekasa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎