Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inspection-valot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • antti79
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 2499
    • Littoinen

    #16
    Älkää nyt ihmeessä rikkoko niitä mittareitanne. Inspection valot saa toimimaan kun vaihtaa uudet akut ja sama koskee myös lämpömittaria! Samalla jos on ollut muutakin häikkää mittarissa niin käy tinaukset läpi niin tulee kylmäjuotokset korjattua. Inspection valot saa nollattua kun maadoittaa pinnin numero 7. Eli lyötte tuon 7 pinnin maihin vaikka auton runkoon. oil servicen nollaamiseen riittää 3 sek maadoitus ja Inspection valon sammuttamiseen 12 sek maadoitus. Tämä ohje pätee molemmissa tyypeissä eli uudemmassa ja vanhemmassa. Eli ei tarvii yhdistellä sieltä mitään, vaan maadoitatte tuon 7 pinnin tietyksi aikaa. E46 malliin on hieman erinlainen ohje, mutta voin myös laittaa jos joku haluaa E46:sia nollata.
    Last edited by antti79; 28-02-2005, 11:53.
    sigpic
    Originally Posted by jari kihlman
    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

    Comment

    • Jurte
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 93
      • Oulu

      #17
      Anteeksi maalaisuuteni, mutta missä nämä kyseiset akut sijaitsevat?
      BMW 325ti E46 compact

      Comment

      • antti79
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 2499
        • Littoinen

        #18
        Originally posted by Jurte
        Anteeksi maalaisuuteni, mutta missä nämä kyseiset akut sijaitsevat?
        Mittariston sisällä, eli joudut purkamaan mittarin. Mikä ei tosin ole kova homma! Parilla ruuvilla kiinni.
        sigpic
        Originally Posted by jari kihlman
        "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

        Comment

        • Jurte
          Bimmer Rookie
          • Jul 2004
          • 93
          • Oulu

          #19
          no vielä kysyn semmoisen homman miksi mulla palaa inspection valojen lisäksi oil service ja sen vieressä joku ihmeen kello??? saako ne nollattua jollain?
          BMW 325ti E46 compact

          Comment

          • antti79
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 2499
            • Littoinen

            #20
            Originally posted by Jurte
            no vielä kysyn semmoisen homman miksi mulla palaa inspection valojen lisäksi oil service ja sen vieressä joku ihmeen kello??? saako ne nollattua jollain?
            Joo toi jäi kertomatta, eli sama nasta numero 7 maadoitetaan. Sytytysvirta päälle jonka jälkeen nasta maihin. 12 sekunnin maadoituksen jälkeen kaikki vihreät pitäisi syttyä tauluun eli 5 kpl vihreitä ledejä. Tämän jälkeen virrat pois päältä. odota 20 sek. Virrat takaisin päälle jonka jälkeen tehdään sama 12 sek. maadoitus jonka jälkeen virrat pois päältä. Avot! kaikki on nollilla eikä kellon kuvakaan enää näy! Tämä muuten pätee niin E30, E36 kuin E46 malliin!
            sigpic
            Originally Posted by jari kihlman
            "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

            Comment

            • Jurte
              Bimmer Rookie
              • Jul 2004
              • 93
              • Oulu

              #21
              Kiitos kaikille

              Eiköhän näillä neuvoilla pitäs kaikkien valojen sammua =)

              Onko nettisivuja joissa on kuvia tosta pistokkeesta tai mittariston takaa?
              Last edited by Jurte; 28-02-2005, 12:36.
              BMW 325ti E46 compact

              Comment

              • antti79
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 2499
                • Littoinen

                #22
                Ja olkaahan tarkkoja kun nollaatte Inspection ja Oilservice valoja niin noi sekunnit täytyy olla oikeen. Just kävin nollaamassa omasta E36:sta valot ja jos piti yli 12sek maadoitettuna tuota 7 napaa niin valot palasivat takaisin missä olivatkin. Eli ottakaa aikaa ja pitäkää just toi 12 sek maissa niin homma toimii!
                sigpic
                Originally Posted by jari kihlman
                "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                Comment

                • antti79
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 2499
                  • Littoinen

                  #23
                  Tässä vielä kuvat ihan vaan varmistukseksi ylempi on E36:sen ja alempi vanhempaa mallia eli E30 ja E28 yms.:

                  sigpic
                  Originally Posted by jari kihlman
                  "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                  Comment

                  • Eksu
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2003
                    • 563
                    • Jokela

                    #24
                    Tattis antti79! Tuli hyvät ohjeet kertaheitolla.

                    Comment

                    • Jurte
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2004
                      • 93
                      • Oulu

                      #25
                      Ja jos ei heti viitsi korjata tätä kyseistä vikaa niin poistaa sulakkeen numero 21 niin ei pala valot kuin ajaessa, silloin ei toimi sisävalot!!

                      ja KIITOS antti79
                      BMW 325ti E46 compact

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #26
                        Originally posted by Jurte
                        Onko nettisivuja joissa on kuvia tosta pistokkeesta tai mittariston takaa?
                        Pistokkeesta tulikin jo kuvia, mittariston takaa löytyy esim:
                        http://www.lehrmangroup.com/rickard/318SIbattery.html
                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        • Raine
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2603
                          • N/A

                          #27
                          ..........
                          Last edited by Raine; 24-06-2013, 00:25.
                          ///Motorporot

                          Comment

                          • antti79
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 2499
                            • Littoinen

                            #28
                            Originally posted by Raine
                            Entäs sitten kun minulla on E34 ja juuri tuolla isolla pistokeella? Niin viime viikolla vaihdettiin öljyt vaikka vielä ei ollut viimeinen vihreä valo sammunut ja ilmoitusta huoltoon viemiselle ei ollut tullut. Eli keltainen valo ei vielä palanut ja näytössä ei ollut mitään oil service tai inspection tekstejä.

                            No vaihdettiin öljyt ja otettiin johdon pätkä ja virrat päälle autosta, jonka jälkeen yhdistettiin 7 ja 19 napa. Pari kertaa piti harjoitella niin sitten syttyi kaikki vihreät ledit. Eilen aamulla kun menin autoon ja pistin virrat päälle näytössä paloi kaikki vihreät + kellon kuva ja inspection teksti.

                            Jos oikein ymmärsin niin pitääkö minun tehdä vielä kerran tuo sama 12 sekunnin maadotus 7 navalle? Sitten pitäisi sammua kello ja inspection ja kaikkien vihreiden ledien palaa niinkö ?
                            Joo, noin se toimii. Mutta suosittelen että maadoitat sen 7 navan suoraan auton runkoon etkä esim. 19 napaan. Voi olla että toimii myös noin että maadottuu tuo 19 navan kautta, mutta varmempaa on maadoittaa suoraan runkoon niin ei tapahdu mitään vaurioita. Muista se 20 sek. viive tuossa kellon kuvassa, kts. mun edelliset viestit.
                            sigpic
                            Originally Posted by jari kihlman
                            "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                            Comment

                            • Raine
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 2603
                              • N/A

                              #29
                              ..........
                              Last edited by Raine; 24-06-2013, 00:25.
                              ///Motorporot

                              Comment

                              • Leka
                                BTCF Member
                                • Sep 2003
                                • 7701
                                • Vilppula

                                #30
                                Originally posted by Raine
                                Entäs sitten kun minulla on E34 ja juuri tuolla isolla pistokeella? Niin viime viikolla vaihdettiin öljyt vaikka vielä ei ollut viimeinen vihreä valo sammunut ja ilmoitusta huoltoon viemiselle ei ollut tullut. Eli keltainen valo ei vielä palanut ja näytössä ei ollut mitään oil service tai inspection tekstejä.

                                No vaihdettiin öljyt ja otettiin johdon pätkä ja virrat päälle autosta, jonka jälkeen yhdistettiin 7 ja 19 napa. Pari kertaa piti harjoitella niin sitten syttyi kaikki vihreät ledit. Eilen aamulla kun menin autoon ja pistin virrat päälle näytössä paloi kaikki vihreät + kellon kuva ja inspection teksti.

                                Jos oikein ymmärsin niin pitääkö minun tehdä vielä kerran tuo sama 12 sekunnin maadotus 7 navalle? Sitten pitäisi sammua kello ja inspection ja kaikkien vihreiden ledien palaa niinkö ?
                                PERK... kun on kotoa nettiyhteys poikki niin ei ole aiemmin kerennyt... Eli omassa E34:ssa täytyy muistaakseni joka toinen kerta maadottaa pidemmän aikaa että huoltovalot nollaantuu. Huolto-ohjelmahan menee Oil Service-> Inspection I-> Oil service-> Inspection II-> Oil Service jne...
                                sigpic

                                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎