Älkää nyt ihmeessä rikkoko niitä mittareitanne. Inspection valot saa toimimaan kun vaihtaa uudet akut ja sama koskee myös lämpömittaria! Samalla jos on ollut muutakin häikkää mittarissa niin käy tinaukset läpi niin tulee kylmäjuotokset korjattua. Inspection valot saa nollattua kun maadoittaa pinnin numero 7. Eli lyötte tuon 7 pinnin maihin vaikka auton runkoon. oil servicen nollaamiseen riittää 3 sek maadoitus ja Inspection valon sammuttamiseen 12 sek maadoitus. Tämä ohje pätee molemmissa tyypeissä eli uudemmassa ja vanhemmassa. Eli ei tarvii yhdistellä sieltä mitään, vaan maadoitatte tuon 7 pinnin tietyksi aikaa. E46 malliin on hieman erinlainen ohje, mutta voin myös laittaa jos joku haluaa E46:sia nollata.
Inspection-valot
Collapse
X
-
Mittariston sisällä, eli joudut purkamaan mittarin. Mikä ei tosin ole kova homma! Parilla ruuvilla kiinni.Originally posted by JurteAnteeksi maalaisuuteni, mutta missä nämä kyseiset akut sijaitsevat?
Comment
-
Joo toi jäi kertomatta, eli sama nasta numero 7 maadoitetaan. Sytytysvirta päälle jonka jälkeen nasta maihin. 12 sekunnin maadoituksen jälkeen kaikki vihreät pitäisi syttyä tauluun eli 5 kpl vihreitä ledejä. Tämän jälkeen virrat pois päältä. odota 20 sek. Virrat takaisin päälle jonka jälkeen tehdään sama 12 sek. maadoitus jonka jälkeen virrat pois päältä. Avot! kaikki on nollilla eikä kellon kuvakaan enää näy! Tämä muuten pätee niin E30, E36 kuin E46 malliin!Originally posted by Jurteno vielä kysyn semmoisen homman miksi mulla palaa inspection valojen lisäksi oil service ja sen vieressä joku ihmeen kello??? saako ne nollattua jollain?
Comment
-
Ja olkaahan tarkkoja kun nollaatte Inspection ja Oilservice valoja niin noi sekunnit täytyy olla oikeen. Just kävin nollaamassa omasta E36:sta valot ja jos piti yli 12sek maadoitettuna tuota 7 napaa niin valot palasivat takaisin missä olivatkin. Eli ottakaa aikaa ja pitäkää just toi 12 sek maissa niin homma toimii!
Comment
-
Comment
-
Pistokkeesta tulikin jo kuvia, mittariston takaa löytyy esim:Originally posted by JurteOnko nettisivuja joissa on kuvia tosta pistokkeesta tai mittariston takaa?
Comment
-
Joo, noin se toimii. Mutta suosittelen että maadoitat sen 7 navan suoraan auton runkoon etkä esim. 19 napaan. Voi olla että toimii myös noin että maadottuu tuo 19 navan kautta, mutta varmempaa on maadoittaa suoraan runkoon niin ei tapahdu mitään vaurioita. Muista se 20 sek. viive tuossa kellon kuvassa, kts. mun edelliset viestit.Originally posted by RaineEntäs sitten kun minulla on E34 ja juuri tuolla isolla pistokeella? Niin viime viikolla vaihdettiin öljyt vaikka vielä ei ollut viimeinen vihreä valo sammunut ja ilmoitusta huoltoon viemiselle ei ollut tullut. Eli keltainen valo ei vielä palanut ja näytössä ei ollut mitään oil service tai inspection tekstejä.
No vaihdettiin öljyt ja otettiin johdon pätkä ja virrat päälle autosta, jonka jälkeen yhdistettiin 7 ja 19 napa. Pari kertaa piti harjoitella niin sitten syttyi kaikki vihreät ledit. Eilen aamulla kun menin autoon ja pistin virrat päälle näytössä paloi kaikki vihreät + kellon kuva ja inspection teksti.
Jos oikein ymmärsin niin pitääkö minun tehdä vielä kerran tuo sama 12 sekunnin maadotus 7 navalle? Sitten pitäisi sammua kello ja inspection ja kaikkien vihreiden ledien palaa niinkö ?
Comment
-
PERK... kun on kotoa nettiyhteys poikki niin ei ole aiemmin kerennyt... Eli omassa E34:ssa täytyy muistaakseni joka toinen kerta maadottaa pidemmän aikaa että huoltovalot nollaantuu. Huolto-ohjelmahan menee Oil Service-> Inspection I-> Oil service-> Inspection II-> Oil Service jne...Originally posted by RaineEntäs sitten kun minulla on E34 ja juuri tuolla isolla pistokeella? Niin viime viikolla vaihdettiin öljyt vaikka vielä ei ollut viimeinen vihreä valo sammunut ja ilmoitusta huoltoon viemiselle ei ollut tullut. Eli keltainen valo ei vielä palanut ja näytössä ei ollut mitään oil service tai inspection tekstejä.
No vaihdettiin öljyt ja otettiin johdon pätkä ja virrat päälle autosta, jonka jälkeen yhdistettiin 7 ja 19 napa. Pari kertaa piti harjoitella niin sitten syttyi kaikki vihreät ledit. Eilen aamulla kun menin autoon ja pistin virrat päälle näytössä paloi kaikki vihreät + kellon kuva ja inspection teksti.
Jos oikein ymmärsin niin pitääkö minun tehdä vielä kerran tuo sama 12 sekunnin maadotus 7 navalle? Sitten pitäisi sammua kello ja inspection ja kaikkien vihreiden ledien palaa niinkö ?
Comment


Comment