..........
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Inspection-valot
Collapse
X
-
E30 M40B18 -88
Mitähän kävi ku olin tänään ajelemassa Siilinjärvellä ja 4/5 ledissä palo vihreä valo. Ku vedin parkkiin sammutin koneen ja lähdin uudestaan baanalle niin punanen valo palo ja inspection teksti
Eikös se valon pitäisi tulla vasta sitten ku kaikki vihreet on sammunu? Vai olisko akut irronnu paikoiltaan? Ne kun on 4-5 kk vanhat niin ne ei oo vielä voinu tyhjentyä. Pitää varmaan kokeilla että auttaako nollaus vai pitääkö aukoja mittaristo."Position One, Position One"
Punainen miesten voimisteluauto
BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18
Comment
-
-
Mulla on e34 Vm88 ja akullinen mittaristo josta akut vaihdettu ja siinä välillä palaa punanen ja keltanen ledi ja välillä inspection ja ei ledejä. Silloin kun ledit palavat niin jos hitusenkin painaa kaasua niin kulutus mittari menee tappiin. Missähän mahtais olla vika. ai niin ja kun jossain välissä kun ledit palaa polkasee jarrua tai pistää vilkun päälle tms. niin saattaa ledit sammua.
Comment
-
-
Janne^
Tietääkös joku, että kiertääkö laturi jotenkin mittariston kautta? :O Itse olin vaihtamassa noita akkuja mittaristoon. Irroitin mittariston ja purin sen osiksi autotalliin. Tietysti vasta tämän jälkeen kylille ostamaan akkuja No eipä sitä ilman mittaristoa kovinkaan kauan ajeltu, kun akku loppui. Eli ilmeisesti laturi ei toimi ellei mittaristo ole autossa kiinni?
Ja arvatkaapa löytyikö keulaan ruuvattavaa hinauskoukkua mistään..
Comment
-
E36:sta oil service valoa yritän sammuttaa, mutta ei meinaa onnistua millään.
Eli onko oikein:
1. kytkeä maadoituspiuha, kääntää virrat päälle n. 3sek, virrat pois.
Vai
2. Kytkeä virrat päälle, köpötellä konehuoneen puolelle, maadoittaa n. 3sek, maadoitus irti?
Yrittäny tässä tapaa 1. monta kertaa eikä toimaa? ...MYYTYE36 325i -93
Comment
-
-
Originally posted by TrafficWBE36:sta oil service valoa yritän sammuttaa, mutta ei meinaa onnistua millään.
Eli onko oikein:
1. kytkeä maadoituspiuha, kääntää virrat päälle n. 3sek, virrat pois.
Vai
2. Kytkeä virrat päälle, köpötellä konehuoneen puolelle, maadoittaa n. 3sek, maadoitus irti?
Yrittäny tässä tapaa 1. monta kertaa eikä toimaa? ...BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH
Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
Team vier Zylinder!
Comment
-
-
Originally posted by TrafficWBE36:sta oil service valoa yritän sammuttaa, mutta ei meinaa onnistua millään.
Eli onko oikein:
1. kytkeä maadoituspiuha, kääntää virrat päälle n. 3sek, virrat pois.
Vai
2. Kytkeä virrat päälle, köpötellä konehuoneen puolelle, maadoittaa n. 3sek, maadoitus irti?
Yrittäny tässä tapaa 1. monta kertaa eikä toimaa? ...
Mutta toi tapa 2 osoittautui menestyksekkääksi.
Eli turha yrittää ajoittaa sitä resetointia kääntämällä virta-avaimesta kun sehän ei kovin tarkkaa ole. Nimimerkillä 40 kertaa yritin eikä onnaa.
Nyt siis aluksi virta-avaimesta virrat päälle sitten konehuoneen puolelle ja laskin sen 3 sekunttia noin. Maadoitusjohtoa käyttäen tyylillä maadoitus päälle... odotus 3 sekuntia ja johto irti. AVOT, heti toimi ja öljyvalo lähti pois.MYYTYE36 325i -93
Comment
-
-
offtopic, mutta miten kun eikös tuo inspection ole siis tarkastus, jossa niinku tarkastetaan ne tietyt paikat läpi ja tarpeenvaatiessa vaihdetaan jne.. itsellä kun auto käyny maahantuontikatasastuksessa, ja korjaamolla jossa käytiin kaikki mahd viat läpi. sekä sitten ostin tuon oppaan jossa just selitetään että mitä tarkastusten yhteydessä tuele tehdä.. ja näin on kaikki tehty/vaihdettu/tarkastettu.. Kun öljyjä en rupee vaihtelee sillon millon valot nin näyttää vaan vähä oman maun mukaan..
Eli periaatteessa huoltovalot vois nollata? Vai vaan jättää huomioimatta koko valot
Comment
-
-
Kyllä ne huoltovalot kertoo ihan huollon tarpeesta, eivät osoita todellista vikaa välttämättä vaan perustuu osittain kilometrimäärään, käynnistyksien määriin, lämpötiloihin ja moottorin vikatietoihin. (Turha varmaan selittääkkään että tulpanvaihdot, suodattimet, öljyt jne... kuuluu vaihtaa määrävälein vaikka "vikaa" ei olisikaan).
Valot resetoidaan huollon yhteydessä ja laskenta alkaa alusta, taas kohti seuraavaa huoltoa..
Voit siis elää täysin autosi kanssa mielesi mukaan, jättää täysin huoltamatta jos siltä tuntuu. Noi valot nyt vaan on tehty helpottamaan autoilijan elämää kun on valmiina setti huoltokohteita valojen kertomille huolloille. Minä ainakin noudatan huoltovalojen "huoltovälejä". Oil service, service I, service II jne...
Jos on "tee-se-itse" tyyppiä niin eikai mikään estä jättää valoja palamaan vaikka 10-vuotta putkeen?MYYTYE36 325i -93
Comment
-
-
Originally posted by TrafficWBQuoteen tässä itteeni, laiska kun olen.
Mutta toi tapa 2 osoittautui menestyksekkääksi.
Nyt siis aluksi virta-avaimesta virrat päälle sitten konehuoneen puolelle ja laskin sen 3 sekunttia noin. Maadoitusjohtoa käyttäen tyylillä maadoitus päälle... odotus 3 sekuntia ja johto irti. AVOT, heti toimi ja öljyvalo lähti pois.2005 530d(A) touring
ex: 1998 325tds touring
Comment
-
Comment