Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inspection-valot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Raine
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2603
    • N/A

    #31
    ..........
    Last edited by Raine; 24-06-2013, 00:25.
    ///Motorporot

    Comment

    • Xhawk
      OBTCF Member
      • Jul 2004
      • 2326
      • Kierrosalueella (hki)

      #32
      E30 M40B18 -88

      Mitähän kävi ku olin tänään ajelemassa Siilinjärvellä ja 4/5 ledissä palo vihreä valo. Ku vedin parkkiin sammutin koneen ja lähdin uudestaan baanalle niin punanen valo palo ja inspection teksti

      Eikös se valon pitäisi tulla vasta sitten ku kaikki vihreet on sammunu? Vai olisko akut irronnu paikoiltaan? Ne kun on 4-5 kk vanhat niin ne ei oo vielä voinu tyhjentyä. Pitää varmaan kokeilla että auttaako nollaus vai pitääkö aukoja mittaristo.
      "Position One, Position One"
      Punainen miesten voimisteluauto

      BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

      Comment

      • thuttu77
        Bimmer Rookie
        • Mar 2005
        • 160

        #33
        Mulla on e34 Vm88 ja akullinen mittaristo josta akut vaihdettu ja siinä välillä palaa punanen ja keltanen ledi ja välillä inspection ja ei ledejä. Silloin kun ledit palavat niin jos hitusenkin painaa kaasua niin kulutus mittari menee tappiin. Missähän mahtais olla vika. ai niin ja kun jossain välissä kun ledit palaa polkasee jarrua tai pistää vilkun päälle tms. niin saattaa ledit sammua.

        Comment

        • Guest's Avatar

          #34
          Tietääkös joku, että kiertääkö laturi jotenkin mittariston kautta? :O Itse olin vaihtamassa noita akkuja mittaristoon. Irroitin mittariston ja purin sen osiksi autotalliin. Tietysti vasta tämän jälkeen kylille ostamaan akkuja No eipä sitä ilman mittaristoa kovinkaan kauan ajeltu, kun akku loppui. Eli ilmeisesti laturi ei toimi ellei mittaristo ole autossa kiinni?

          Ja arvatkaapa löytyikö keulaan ruuvattavaa hinauskoukkua mistään..

          Comment

          • 535_M5
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2004
            • 221
            • Masku

            #35
            Näin on, laturi saa herätevirran tai jotain sinnepäin merkkilampun kautta. Jos polttimo puuttuu tai on palanut niin laturi ei ala lataamaan.

            Comment

            • TrafficWB
              Bimmer Rookie
              • Feb 2005
              • 185
              • Vantaa

              #36
              E36:sta oil service valoa yritän sammuttaa, mutta ei meinaa onnistua millään.
              Eli onko oikein:

              1. kytkeä maadoituspiuha, kääntää virrat päälle n. 3sek, virrat pois.

              Vai

              2. Kytkeä virrat päälle, köpötellä konehuoneen puolelle, maadoittaa n. 3sek, maadoitus irti?


              Yrittäny tässä tapaa 1. monta kertaa eikä toimaa? ...
              MYYTYE36 325i -93

              Comment

              • M_Power
                Moderator
                • Jul 2003
                • 2765
                • Espoo, HML

                #37
                Originally posted by TrafficWB
                E36:sta oil service valoa yritän sammuttaa, mutta ei meinaa onnistua millään.
                Eli onko oikein:
                1. kytkeä maadoituspiuha, kääntää virrat päälle n. 3sek, virrat pois.
                Vai
                2. Kytkeä virrat päälle, köpötellä konehuoneen puolelle, maadoittaa n. 3sek, maadoitus irti?
                Yrittäny tässä tapaa 1. monta kertaa eikä toimaa? ...
                Koita laittaa virrat päälle ja tämän jälkeen maadoitat 10 sek. Pitäisi toimia
                BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
                BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

                Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
                Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
                Team vier Zylinder!

                Comment

                • Masa06
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2005
                  • 64
                  • Vaasa

                  #38
                  Mulla näin: Virrat kun kääntää päälle, niin vihreät ledit palavat (nollattu) ja matka-ja trippimittari näkyy, sit ku käynnistää, niin ~5sek. kuluttua sammuu kaikki, olisko akuissa tässäkin tapauksessa vikaa?
                  E34 Touring-95

                  Comment

                  • flyingfinn_148
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2005
                    • 158
                    • Nousiainen

                    #39
                    Mulla on samaa vikaa mittaristos eikä auttanu yhtää mitää ku vaihto akut.. mut mittaristo saattaa olla muutenki kaput..
                    Bemari sen olla pitää!

                    e39 528ia touring -97

                    Ex E36 325i -91
                    Ex E36 325i -91
                    Ex E30 316 -87

                    Comment

                    • Masa06
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2005
                      • 64
                      • Vaasa

                      #40
                      No, voihan sitä pysähtyy välillä, ja tsekata trippimittari, eli virrat pois ja taas virtaset uudelleen päälle,höh ja huh
                      Last edited by Masa06; 30-11-2005, 15:59.
                      E34 Touring-95

                      Comment

                      • TrafficWB
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2005
                        • 185
                        • Vantaa

                        #41
                        Originally posted by TrafficWB
                        E36:sta oil service valoa yritän sammuttaa, mutta ei meinaa onnistua millään.
                        Eli onko oikein:

                        1. kytkeä maadoituspiuha, kääntää virrat päälle n. 3sek, virrat pois.

                        Vai

                        2. Kytkeä virrat päälle, köpötellä konehuoneen puolelle, maadoittaa n. 3sek, maadoitus irti?


                        Yrittäny tässä tapaa 1. monta kertaa eikä toimaa? ...
                        Quoteen tässä itteeni, laiska kun olen.

                        Mutta toi tapa 2 osoittautui menestyksekkääksi.

                        Eli turha yrittää ajoittaa sitä resetointia kääntämällä virta-avaimesta kun sehän ei kovin tarkkaa ole. Nimimerkillä 40 kertaa yritin eikä onnaa.

                        Nyt siis aluksi virta-avaimesta virrat päälle sitten konehuoneen puolelle ja laskin sen 3 sekunttia noin. Maadoitusjohtoa käyttäen tyylillä maadoitus päälle... odotus 3 sekuntia ja johto irti. AVOT, heti toimi ja öljyvalo lähti pois.
                        MYYTYE36 325i -93

                        Comment

                        • easy_ac
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2005
                          • 452
                          • Tampere

                          #42
                          offtopic, mutta miten kun eikös tuo inspection ole siis tarkastus, jossa niinku tarkastetaan ne tietyt paikat läpi ja tarpeenvaatiessa vaihdetaan jne.. itsellä kun auto käyny maahantuontikatasastuksessa, ja korjaamolla jossa käytiin kaikki mahd viat läpi. sekä sitten ostin tuon oppaan jossa just selitetään että mitä tarkastusten yhteydessä tuele tehdä.. ja näin on kaikki tehty/vaihdettu/tarkastettu.. Kun öljyjä en rupee vaihtelee sillon millon valot nin näyttää vaan vähä oman maun mukaan..

                          Eli periaatteessa huoltovalot vois nollata? Vai vaan jättää huomioimatta koko valot

                          Comment

                          • TrafficWB
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2005
                            • 185
                            • Vantaa

                            #43
                            Kyllä ne huoltovalot kertoo ihan huollon tarpeesta, eivät osoita todellista vikaa välttämättä vaan perustuu osittain kilometrimäärään, käynnistyksien määriin, lämpötiloihin ja moottorin vikatietoihin. (Turha varmaan selittääkkään että tulpanvaihdot, suodattimet, öljyt jne... kuuluu vaihtaa määrävälein vaikka "vikaa" ei olisikaan).

                            Valot resetoidaan huollon yhteydessä ja laskenta alkaa alusta, taas kohti seuraavaa huoltoa..

                            Voit siis elää täysin autosi kanssa mielesi mukaan, jättää täysin huoltamatta jos siltä tuntuu. Noi valot nyt vaan on tehty helpottamaan autoilijan elämää kun on valmiina setti huoltokohteita valojen kertomille huolloille. Minä ainakin noudatan huoltovalojen "huoltovälejä". Oil service, service I, service II jne...

                            Jos on "tee-se-itse" tyyppiä niin eikai mikään estä jättää valoja palamaan vaikka 10-vuotta putkeen?
                            MYYTYE36 325i -93

                            Comment

                            • easy_ac
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2005
                              • 452
                              • Tampere

                              #44
                              pitää käydä tosin liikkeestä kysymässä että mitä maksaa nuo huollot... kuitenkin ne valot ei vielä pala... ja nyt ennen talvee on kaikki k.o. asiat tarkastettu ja huollettu ja vaihdettu suodattimet/öljyt jokapaikkaan/ mut noh kia se pitää liikkeessä pyöräyttää

                              Comment

                              • kalyytik
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2006
                                • 77
                                • Espoo

                                #45
                                Originally posted by TrafficWB
                                Quoteen tässä itteeni, laiska kun olen.

                                Mutta toi tapa 2 osoittautui menestyksekkääksi.

                                Nyt siis aluksi virta-avaimesta virrat päälle sitten konehuoneen puolelle ja laskin sen 3 sekunttia noin. Maadoitusjohtoa käyttäen tyylillä maadoitus päälle... odotus 3 sekuntia ja johto irti. AVOT, heti toimi ja öljyvalo lähti pois.
                                Puoli tuntia sitten nollasin juuri "Oil Service"-valon 1998 325tds:stä. Samaan tapaan tein ja onnistui ekalla yrittämällä. Virrat päälle 2-asentoon, 7-nasta maihin 3 sekunniksi. Kun menin sisään katsomaan mittaristoa, niin täydet vihreät paloi jo.
                                2005 530d(A) touring
                                ex: 1998 325tds touring

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎