Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt, mutta mistä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Suutari
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 3064
    • Suomi

    Nyt muuten loppu bullshit ja todistukset löytyy tuosta linkistä joka on otettu bemun omasta elektroniikan testausohjelmasta(vittu kun on niin laiska et ei ikinä muista ees lukea mikä sen nimi on.. :? ). Auto jota kyseiset kuvat koskee on M50 325 91-93 no vanos. Jep jep..



    ja eritoten tämä on hyödyllistä infoa.. 8)



    A40 on ECU ja 15 on akun plussa.
    Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
    -Official BTCF-Sauna Team-
    -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
    -Team BTCF Top Alcohol-
    -Team Pimp My Bride-
    TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
    R.I.P. 1K MOTORSPORTS
    R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
    526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

    Comment

    • tonnikala
      Bimmer Rookie
      • Dec 2002
      • 199
      • Mikkeli

      Ainoa kuka tässä topicissa bullshitiä on selittäny on nimimerkin Suutari takaa löytyvä henkilö.

      Eli homma menee aivan kuten sanoinkin. Ensiön toiseen päähän tulee maa boksilta ja toiseen päähän 12v. Tuo mitä tuossa kuvassa testataan on ensiöpuoltalta takaisin tuleva jännitepiikki, minkä pitää olla yli 300v. Jos piikki on alle 300v, on puola rikki - tai siis puolan ensiökäämi on todennäköisesti rikki.

      Tuota puoltata takaisin tulevaa jännitepiikkiä varten boksin fetit ovat sisäisellä suojadiodilla, mikä estää ettei jännitepiikki säre fettejä.

      Ohjaus tapahatuu maalla ja puolan käyttämä jännite on 12v - EIKÄ +300v. Tämä ei siis ole mitään avaruusteknologiaa - eikä kukaan ole sitä väittänytkään. Ei mikään vieläkään tee tästä M50 puolan ohjauksesta mitenkään ihmeellistä, tosin se ei onnistu megasquirtnsparkilla


      Fakta.

      ps. Paskanjauhamisen ku sais foorumilta pois, ni tää ois ihan ok. Harvemmin kukaan vaan jaksaa mistään selvästä asiasta näin kauaa jankata

      Comment

      • opelmies
        Newbiemmer
        • Jan 2004
        • 16

        nyt on aika korkeeta matematiikkaa...

        onkoha jollai menny nyt vähä käämit, joulet ja voltit sekalle? mielestani ämviiskymppisen puola on puola siin mis muutkii!? se toimii vaikka pappatunturissa kärki ohjauksella!? vaatii tosin akun, ison konkan ja lataus aikaa pitäis rajottaa jollain! eihän siin motronikin puolan ohjauksessa oo muuta hienoa kun kuormituksen mukaan säätyvä puolan lataus aika...

        Comment

        • bmwbmw
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1370
          • Kainuu

          Kajaanista löytyy EUROTUNING miehiltä ihan jenkki piireillä olevia megasquirtteja eikä mitää halpis tavaraa mut hintahan sitte on.......
          sigpic
          Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

          Comment

          • tonnikala
            Bimmer Rookie
            • Dec 2002
            • 199
            • Mikkeli

            Mitäs nää erikoiset JENKKI-piirit oikein on? Liekkö Leafin purukumin kanssa mitään yhteyttä.

            Tosiasiahan on että se on yks ja hailee mistä esim sen MAX232:n, motorolan mapin, prossun tai ihan minkä tahansa puolijohteen ostaa. Esim motorolan osat ovat motorolan - ihan sama tuleeko ne yhdysvaltojen kautta vai mistä. Hinnanero noihin EUROTUNING:in kasaamiin vehkeisiin selittyy vain ja ainostaan sillä, että EUROTUNING-miehet nyhtävät kesksivertoa reippaammin välistä.

            Tietty jos tuntuu että on ylimäärästä täpäkkää pussin pohjalla, ni ihan sama ketä rahottaa.

            Comment

            • TKi
              Bimmer Rookie
              • Oct 2004
              • 31

              Alkuperäiseen topickin kysymykseen yks vastaus on Partco http://www.partco.fi/ Heillä on myynnissä piirilevystä lähtien kaikkia osia yksitellen, yhdessä tai erikseen. En tiedä onko kallis paikka. Hinnat löytyy Excelin taulukosta.

              Comment

              • Suutari
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 3064
                • Suomi

                Originally posted by tonnikala
                Ainoa kuka tässä topicissa bullshitiä on selittäny on nimimerkin Suutari takaa löytyvä henkilö.

                Eli homma menee aivan kuten sanoinkin. Ensiön toiseen päähän tulee maa boksilta ja toiseen päähän 12v. Tuo mitä tuossa kuvassa testataan on ensiöpuoltalta takaisin tuleva jännitepiikki, minkä pitää olla yli 300v. Jos piikki on alle 300v, on puola rikki - tai siis puolan ensiökäämi on todennäköisesti rikki.

                Tuota puoltata takaisin tulevaa jännitepiikkiä varten boksin fetit ovat sisäisellä suojadiodilla, mikä estää ettei jännitepiikki säre fettejä.

                Ohjaus tapahatuu maalla ja puolan käyttämä jännite on 12v - EIKÄ +300v. Tämä ei siis ole mitään avaruusteknologiaa - eikä kukaan ole sitä väittänytkään. Ei mikään vieläkään tee tästä M50 puolan ohjauksesta mitenkään ihmeellistä, tosin se ei onnistu megasquirtnsparkilla


                Fakta.

                ps. Paskanjauhamisen ku sais foorumilta pois, ni tää ois ihan ok. Harvemmin kukaan vaan jaksaa mistään selvästä asiasta näin kauaa jankata
                Paskaahan saa jauhaa ja hyvä jos asiat sillä sitten selviää . Ja aika piensielusta meininkiä jos joku mun henk. koht. tyhmyydestä ottaa noin pulttia ja vetää hernarit noin pahasti nessuun.. 8). Tosin asiahan voi olla sulle ihan selvä, mutta kaikille se ei kato ole. Itsellä ei ole tarvinnut noita suorasyttykoneita tätä ennen paljon katella, ei ollu ongelmia omissa vehkeissä. Lähinnähän tässä oli tosiaan kysymys tuon megaruutan käyttämisestä bemun omien puolien ohjaukseen.

                ja ainakin MSD:n DIS sytkässä puolien ensiökäämin jännite on se 470.v
                Eikä todellakaan bemun M50 sytkä pelaa jos siihen tulpan päähän lyöt normaalin puolan jota tässä nyt koitatte kovasti väittää. Eikä kukaan ole väittänytkään vastaan sitä et ei puolan ensiökäämiä maadotettas muka boksin kautta.

                Kyse on siitä mitä on tuon +12.v puolan syöttöjännitten ja puolan ensiökäämin positiivisen pään välissä! Jos siellä ei ole mosfet piiriä jännitettä nostamassa niin hyvä niin. Sitten olen ymmärtänyt asian väärin ja ei siinä mitään. Ei kai nyt ihan oikeasti tämmösistä asioista viiti porukka vedellä herneitä nenään? :wink:
                Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                -Official BTCF-Sauna Team-
                -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                -Team BTCF Top Alcohol-
                -Team Pimp My Bride-
                TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                Comment

                • Suutari
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2003
                  • 3064
                  • Suomi

                  Originally posted by tonnikala
                  Mitäs nää erikoiset JENKKI-piirit oikein on? Liekkö Leafin purukumin kanssa mitään yhteyttä.

                  Tosiasiahan on että se on yks ja hailee mistä esim sen MAX232:n, motorolan mapin, prossun tai ihan minkä tahansa puolijohteen ostaa. Esim motorolan osat ovat motorolan - ihan sama tuleeko ne yhdysvaltojen kautta vai mistä. Hinnanero noihin EUROTUNING:in kasaamiin vehkeisiin selittyy vain ja ainostaan sillä, että EUROTUNING-miehet nyhtävät kesksivertoa reippaammin välistä.

                  Tietty jos tuntuu että on ylimäärästä täpäkkää pussin pohjalla, ni ihan sama ketä rahottaa.
                  Ja eiköhän nää eurotuningin boksit oo samoja, joita on tuolla myynnissä muutenkin. Ainakin Samille tossa viime vkl yhen semmosen vein. Eikä tosiaan ole väliä sillä mistä samankomponentin/vastaavan toiminnaltaan ostaa, suomesta vai jenkeistä.

                  PS: Kannattaskohan tonnikalan hiukka rauhottua 8)
                  Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                  -Official BTCF-Sauna Team-
                  -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                  -Team BTCF Top Alcohol-
                  -Team Pimp My Bride-
                  TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                  R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                  R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                  526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                  Comment

                  • tonnikala
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2002
                    • 199
                    • Mikkeli

                    Originally posted by Suutari
                    PS: Kannattaskohan tonnikalan hiukka rauhottua 8)
                    Mies tulee tänne ekana selittämään 500v:n ohjausjännitteestä ihan faktana ja sitte kun toinen yrittää asiallisesti ja rauhallisesti selittää miten homma oikeesti menee, ni käydään vielä inttämään vastaan.

                    Tosin asiahan voi olla sulle ihan selvä
                    Niin oli ja toivottavasti selvisi sullekin. Mielestäni oli asiallista kertoa asian oikea laita, ettei kukaan foorumia lukeva uuno saa ihan niin paljoa väärää tietoa täältä.

                    Lähinnähän tässä oli tosiaan kysymys tuon megaruutan käyttämisestä bemun omien puolien ohjaukseen
                    Totta.

                    Kyse on siitä mitä on tuon +12.v puolan syöttöjännitten ja puolan ensiökäämin positiivisen pään välissä
                    Kysehän oli alunperin miten se ohjaus onnistuu, vai onnistuuko ollenkaan. Molemmat selvis suurimmalle osalle lukiojoista jo, en tiedä selkiskö sulle.


                    Ens kerralla jos tuntuu ettet oo ihan varma jostain, ni kannattaa kirjoittaa se niin. Etkä sumeesti väitä että tää on fakta.

                    ps. Mosfet ei todellakaan nosta jännitettä, eikä kukaan ole vetänyt herneitä nenään.

                    Comment

                    • jyrkkis
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2002
                      • 503
                      • Jänkä

                      Joo, asialinjalla
                      Big spoilers and fat wheels can disguise a lack of engineering

                      Never Fuck With The Countryboys

                      Ounasrinteen Volvoystävät- Ounaslutning Vålvå vänner

                      Neulalla pistetään, ruokaa laitetaan - ja kaikkea muuta pannaan...Oulusa

                      Comment

                      • bmwbmw
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1370
                        • Kainuu

                        Originally posted by tonnikala
                        Mitäs nää erikoiset JENKKI-piirit oikein on? Liekkö Leafin purukumin kanssa mitään yhteyttä.

                        Tosiasiahan on että se on yks ja hailee mistä esim sen MAX232:n, motorolan mapin, prossun tai ihan minkä tahansa puolijohteen ostaa. Esim motorolan osat ovat motorolan - ihan sama tuleeko ne yhdysvaltojen kautta vai mistä. Hinnanero noihin EUROTUNING:in kasaamiin vehkeisiin selittyy vain ja ainostaan sillä, että EUROTUNING-miehet nyhtävät kesksivertoa reippaammin välistä.

                        Tietty jos tuntuu että on ylimäärästä täpäkkää pussin pohjalla, ni ihan sama ketä rahottaa.
                        Eli siis ei mitään halpis tavaraa... jenkki purkat on muuten aika kalliita määrään nähden... :paskana:
                        sigpic
                        Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                        Comment

                        • harrastaja
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2004
                          • 73
                          • Riihimäki

                          [quote="Suutari
                          ja ainakin MSD:n DIS sytkässä puolien ensiökäämin jännite on se 470.v
                          Eikä todellakaan bemun M50 sytkä pelaa jos siihen tulpan päähän lyöt normaalin puolan jota tässä nyt koitatte kovasti väittää. Eikä kukaan ole väittänytkään vastaan sitä et ei puolan ensiökäämiä maadotettas muka boksin kautta.

                          Kyse on siitä mitä on tuon +12.v puolan syöttöjännitten ja puolan ensiökäämin positiivisen pään välissä! Jos siellä ei ole mosfet piiriä jännitettä nostamassa niin hyvä niin. [/quote]

                          Taas asian vierestä.
                          En tiedä M50 motin puolista, mutta ainakin S62 puolat on ihan "normaaleja" kytkennältään ja voisin kyllä hyvin kuvitella, että ne olis samoja.
                          Pistäkääs joku M50 puolan numero?
                          https://sites.google.com/view/harrastajanalbumit

                          Comment

                          • -Tate-
                            Moderator
                            • Jan 2004
                            • 3210
                            • Nurmijärvi

                            Alkuperäiseen topicin kysymykseen vastaten: Ostin "Suutari" nimimerkiltä boxin kasattuna ja itse laatikko oli alumiinistä ihan taidokkaasti väsätty. Nyt odotellaan kevättä jolloin alkaa sähköjen kanssa säätäminen. Talvella tehdään sitten itse tekniikka valmiiksi, sekä auton kori kuntoon. Auto E21. Tekniikkana tulee siis olemaan M10 4syl, L-jetti, Garret t03/4 jne.. Lisää tietoa luvassa joskus.
                            I Believed I Would Die.

                            Comment

                            • Suutari
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2003
                              • 3064
                              • Suomi

                              Joo..ja eiköhän nyt sitten asioiden selvittyä olekkin aika vaikka rauhottua noitten puolien osalta ainakin. . Yritetään välttää bullshitin jauhamista sitten vastedes vähän enemmän 8). Ainahan sitä ei tiedä jauhavansa bullshittiä edes itse, mutta onneks on teitä viisaampia korjaamaan vääriä käsityksiä ja typojakin.

                              PS:sekotin tuon M50 systeemin kapasitiiviseen systeemiin.
                              Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                              -Official BTCF-Sauna Team-
                              -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                              -Team BTCF Top Alcohol-
                              -Team Pimp My Bride-
                              TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                              R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                              R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                              526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                              Comment

                              • Hessu
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2004
                                • 37
                                • Lahti

                                Originally posted by -Tate-
                                Auto E21. Tekniikkana tulee siis olemaan M10 4syl, L-jetti, Garret t03/4 jne.. Lisää tietoa luvassa joskus.
                                Tästä projektista kuullaan lisää mielellään. Oot muuten rakentamassa ihan oikeaa korimallia. 8)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎