Siihen asti kunnes TE saa korjattua LD01:n, meinasin kytkeä megan wbliniin. Oleellisin ero siinä on se että siitä saa ulos korkeintaan 17:1 afr:n, kun svouttiin tulee max 45:1. En ole vielä päässyt kokeilemaan, joten en osaa sanoa onko tuolla menetyksellä mitään käytännön merkitystä.
megasquirt, mutta mistä?
Collapse
X
-
Originally posted by KariMSiihen asti kunnes TE saa korjattua LD01:n, meinasin kytkeä megan wbliniin. Oleellisin ero siinä on se että siitä saa ulos korkeintaan 17:1 afr:n, kun svouttiin tulee max 45:1. En ole vielä päässyt kokeilemaan, joten en osaa sanoa onko tuolla menetyksellä mitään käytännön merkitystä.
ja tuossahan nuo ovat
#elif DIY_TechE_NonL
lambda = { table(egoADC, "WBlambda100MOT.inc") / 100.0 }
afr = { lambda * 14.7 }
TargetLambda = { table(afrtarget,"WBlambda100MOT.inc") / 100.0}
TargetAFR = { TargetLambda * 14.7 }
#elif TechEdge_Lin
afr = { (egoADC * 0.0392) + 9 }
lambda = { afr / 14.7 }
TargetAFR = { (afrtarget * 0.0392) + 9 }
TargetLambda = { TargetAFR / 14.7 }F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Kävipä sattumalta ilmi että lambdainputin zeneri D11 (jos asennettu) on syytä poistaa laajakaistaa käyttäessä:
Comment
-
Originally posted by Tom1sLiitin sen SVoutiin LD01-näytön rinnalle, mutta huomasin että tuo LD01 näytti eri arvoja mitä megasquirt. Siitä sittemmin löytykin joku bugi johon korjaukseksi ehdotettiin svoutin offsetin muuttamista mutta sittenhän mega näkee taas väärin. Ajattelin odotella jos saisivat tech edgessä korjattua tuon jutun siihen LD01:n koodiin jotta vois sitte prommata uuden softan sisään joka korjaisi asian.
AFR-targetteja hieman aikaa ihmettelin ja kyllä ne sinnepäin sitä tuntui säätävän..testaus jäi kyllä lyhyeksi kun laitoin auton jo seisontaan jokin aika sitten ja nytten on konekkin jo irti...uutta rojektia taasen.
Minä pikaisesti mittasin ja totesin virheen olevan suunnilleen se mitä aiheutuu 5V jännitteen poikkeamasta ja piuhojen häviöistä. (pikainen tarkoittaa, että kokeilin vain 2,5V tulolla... voin kyllä kokeilla muutenkin)
Comment
-
Doddih!
Nyt on sitten flekti kytketty kiinni ihan viralliseen flektin ulostuloon x2. Ja sain vanhan viskon heivattua mäkeen. Koodina on extra 20u ja laitoin myös laajakaista lambdapurnukan kiinni tuohon msns:n ja tosiaan otin sen tuosta techedgen wblinistä. Ja hyvin tuntuu pelittävän.. Tuolla saavutin sen että voin nyt myös käyttää AFR targetteina suoraan seossuhdetta eikä tarvitse pelata jännitteiden kanssa.
Seuraavana vuorossa onkin niiden testaaminen.
Mutta ongelmana tuntuu olevan pätkiminen täyskaasulla jota se on tehnyt kaikilla koodeilla.. täytyisi varmaan alkaa tutkimaan noita logeja jos niistä selviäisi jotain..
edit. Ja tosiaan tuota zeneriä noissa turtanan levyissä ei olekaan.. joten sitäkään ei tarvinnut poistaa..F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Originally posted by harrastajaMillä ja kuinkapaljon :?: on todettu LD01:n näyttävän väärin?
Tuossa linkissä mainitaan että ero voisi olla 0.4.
Comment
-
Originally posted by KariMOriginally posted by harrastajaMillä ja kuinkapaljon :?: on todettu LD01:n näyttävän väärin?
Tuossa linkissä mainitaan että ero voisi olla 0.4.
http://autos.groups.yahoo.com/group/...b/message/7608F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Juu, mittasin omastani seuraavat lukemat. :?
V___Näyttämä__"Oikea"
1,4___10,0_____10,08
1,5___10,2_____10,38
1,6___10,6_____10,69
1,7___10,9_____11,03
1,8___11,2_____11,38
1,9___11,6_____11,76
2,0___12,0_____12,17
2,1___12,5_____12,6
2,2___12,9_____13,07
2,3___13,4_____13,57
2,4___13,9_____14,11
2,5___14,5_____14,7
Tohon omaani on valikoitu 5V-regulaattori (ovat pääsääntöisesti yli 5).
5v jännite oli siinä mukana tulleella regulaattorilla n. 5,06V ja nyt 5,003V.
Sekin auttaisi hiukan, jos sen näytön kaapelin lyhentäisi mahdollisimman lyhyeksi, ei tosin merkittävästi :wink: .
Kaikkien boxien maadoituksien kanssa kannattaa olla tarkkana, siis AINA.
Mutta sinne Megallehan se kannattaa kuitenkin ottaa siintä lineaarisesta lähdöstä.
Comment
-
Mittasin myös omani, tulokset tuossa lainauksessa:
V___Näyttämä__"Oikea"
1,4___10,0_____10,08 ..10,0
1,5___10,2_____10,38 ..10,3
1,6___10,6_____10,69 ..10,6
1,7___10,9_____11,03 ..10,9
1,8___11,2_____11,38 ..11,3
1,9___11,6_____11,76 ..11,6
2,0___12,0_____12,17 ..12,0
2,1___12,5_____12,6 ..12,5
2,2___12,9_____13,07 ..12,9
2,3___13,4_____13,57 ..13,4
2,4___13,9_____14,11 ..13,9
2,5___14,5_____14,7 ..14,5
2,8____________18,76 ..18,3
Comment
-
Todellakin mistä? Turtanan sivuilta ei enää saa hänen tekemäänsä piirilevyä, yritin kaikkia versioita ja jokaisesta tulee "Ei enää saatavilla"... Juuri kun aioin tehdä pari kappaletta noita levyjä jouluksi. Mikähän tuossa sitten on ettei ole enään tarjolla ensimmäistäkään versiota? :?
Ei kenelläkään olisi mirroria ko. sivustosta? Itse otin aiemmin mirrorin mutta poistin sen kipeässä tilantarpeessa ajatellen että kyllähän sen saa uudestaan :oops:
Comment
-
Originally posted by jmp2002onko tuosta mitään apua???? siellä on linkkikin missä niitä myydään koko sarja....
Comment
-
En tiedä todellista syytä, mutta se voisi olla vaikka tämä:
A person may make a board for their own use, but producing them for sale, or distributing source files for their production (which others could use to produce them for sale), is outside the spirit of the MegaSquirt project.
Comment
-
Niin ja sitten semmoista että mistä kiesistä löytyy semmoinen kaasuläpänasentotunnistin että menee bolt on periaatteella paikoilleen m20 kaasuläppään.. m10 meneekin toi 1991 Audi 90 Quattro 20v anturi..
audin nro 051 133 154a ja Bosch # 0 280 120 422
Vai mahtaako m10 ja m20 olla samanlaiset noi tunnistimet?F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
Comment