muutama kysymys,ku tuo lontoon murre ei oikein hyvin suju...tutkin tuota kytkentä kaavaa ja mietiskelin että mihin tuossa kytketään se hall anturi,eiks se sen tarvi kuiteski et osaa ruiskuttaa oikeaan aikaan,ja missä 1,8i m10 koneessa(l-jetti)on kampiakselin asento tunnistin...?? ja vielä ku tutkin tuota kytkentä kaavaa niin tuossa 2-suutinta periaatteessa toimii just samaan aikaan....,voiko tuon kytkentä kaavan mukaan ton kytkeä et toimiski vielä...
megasquirt, mutta mistä?
Collapse
X
-
Hall anturi tarvitaan, taisipa olla edellisellä sivulla ihan hyvä kuvakin aiheesta...
L-jet koneessa on asentotunnistin, mutta taitaapa olla pelkästään huoltoliitintä varten, jotta saa säädettyä sytytykset kohdilleen pajalla. L-jetronic boxia varten moista ei ole. Yleensä toi huoltoliittimen anturi sijaitsee siellä kampiakselin hihnapyörän lähistöllä.
L-jetillä ja motronicilla suuttimet on johdotettu pareittain, esim. 6 -sylinterisessä koneessa 3 + 3. Mutta boxin sisällä ne kuitenkin on piirilevyllä yhdessä => kaikki suuttimet pläjäyttää tavaran ulos juuri ja täsmälleen samalla ajanhetkellä.
Megasquirtissa voi tehdä sen rehellisesti 3 + 3, käsittääkseni. Eli ensin 3 suutinta ruiskaa tavaritsaa ulos, sitten toiset 3, ja näin se homma etenee.
Timo
Comment
-
Originally posted by tihuovinHall anturi tarvitaan, taisipa olla edellisellä sivulla ihan hyvä kuvakin aiheesta...
L-jet koneessa on asentotunnistin, mutta taitaapa olla pelkästään huoltoliitintä varten, jotta saa säädettyä sytytykset kohdilleen pajalla. L-jetronic boxia varten moista ei ole. Yleensä toi huoltoliittimen anturi sijaitsee siellä kampiakselin hihnapyörän lähistöllä.
L-jetillä ja motronicilla suuttimet on johdotettu pareittain, esim. 6 -sylinterisessä koneessa 3 + 3. Mutta boxin sisällä ne kuitenkin on piirilevyllä yhdessä => kaikki suuttimet pläjäyttää tavaran ulos juuri ja täsmälleen samalla ajanhetkellä.
Megasquirtissa voi tehdä sen rehellisesti 3 + 3, käsittääkseni. Eli ensin 3 suutinta ruiskaa tavaritsaa ulos, sitten toiset 3, ja näin se homma etenee.
Timo
juu hötkyilin vähän turhan aikasten,olit näköjään jo kirjottanu samasta asiasta vastauksen...no thanks siitä,mut vielä se et mihin toi hall sitte kytketään...pitääkö tohon ms.ään hommata se joku ylimääränen sydeemi mihin saa hall piuhat kiinni...
Comment
-
Hallin kytkentäohjeet:
Comment
-
Comment
-
Ediksellä ilmeisesti n.8500-9000rpm max...ja monessako vähänkin uudemmassa pärrässä on jakaja?...
Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
-Official BTCF-Sauna Team-
-Official BTCF-Jusauksen allasteam-
-Team BTCF Top Alcohol-
-Team Pimp My Bride-
TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
R.I.P. 1K MOTORSPORTS
R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment
-
Originally posted by SuutariEdiksellä ilmeisesti n.8500-9000rpm max...ja monessako vähänkin uudemmassa pärrässä on jakaja?...
Kuulostaa yksinkertaiselta, mutta onko sitä? Kukaan kokeillut? Ei pitäisi ainakaan kovin kallista olla.
Kuis paljon Edis kustantaa?
Comment
-
-
-
Vastusmittaria kehiin niin sillähän se selkiääTurbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
-Official BTCF-Sauna Team-
-Official BTCF-Jusauksen allasteam-
-Team BTCF Top Alcohol-
-Team Pimp My Bride-
TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
R.I.P. 1K MOTORSPORTS
R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment
-
Jos joku ei vielä tiedä niin tämmöinen olisi tullut ulos.. Eli suomennettu megan ohjeet http://users.tkk.fi/~ophimane/MegaSquirt_ohje_v1.pdfex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *
Comment
-
BMW asennuksista tietoa sen verta et ainakaan automaatti 325 e30 potikalla (6pinniä)varustettu tps sensori ei käy ilmeisesti. Ens se vkl selviää, mutta ei lähe alhaalta asti mukaan ja vastusarvokin on hiukka huonompi kuin normaalissa 3 pinnisessä. Onneks on hyllyssä noita antureita. Pitää kahtoo mitä irtoaa tuosta v8 4.0L 3pinnisestä anturista ulos...
kone toimii muuten kyllä hyvin, mutta hiukka huonoa ajella kun ei pienellä avautumalla saa rikastusta oikein pelaamaan ja menee laihalle.
pitihän se kuitenkin kokeilla kun on laisaka eikä jaksanu vaihtaa suoraan liittimiä jne..
boschin 3 pinnistä tyhjäkäynninsäätöventtiiliä on mahdollista ohjata...vkl selviää onko viime viikolla tehty koodi jo korjannu edellisen vkl:n pugin siinä. Toimi ihan hyvin kunnes ylin lämpötilaraja saavutettiin jolloin lykkäs venan auki..seurauksena "lievä" ryntäys.
nyt uudessa koodissa tuon featuren pitäs toimia ja kun on itellä piuhatkin jo valmiina niin pitäshän se saada pyörimään ihan kohtuudella tyhjäkäyntiäkin. Auttaa muuten helvatisti kireemmän nokan kanssa tuo venttiili ja tasottaa kummasti tyhjäkäyntiä jo nyt...ainut oli et ois joutunu säätämään tuon ylemmän lämpötilan niin ylös ettei sitä koskaan olis saavutettu tms jippoja joten menee nyt koodi kokeiluun. beta testing
rocks!(tai sitten ei ja pitää nöyränä palata vanhaan kunnon passiiviseen systeemiin)
Last edited by Suutari; 08-06-2005, 19:44.Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
-Official BTCF-Sauna Team-
-Official BTCF-Jusauksen allasteam-
-Team BTCF Top Alcohol-
-Team Pimp My Bride-
TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
R.I.P. 1K MOTORSPORTS
R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment
Comment